Ford Mustang Mach-E: lawaai met opladen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Jraa
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2021 23:26

Ford Mustang Mach-E: lawaai met opladen

Ongelezen bericht door Jraa »

Zojuist de ford mustang mach e ontvangen. Mooie auto maar de buren zijn minder blij. Met opladen maakt deze auto heel veel lawaai. Woon in de stad en kan alleen laden op een openbaar laadpunt. De eerste brief zat al onder de ruitenwisser van de buren. Meer mensen met dit probllem en evt een oplossing?

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ford Mustang Mach-E: lawaai met opladen

Ongelezen bericht door thecure »

Hoeveel lawaai dan? Waar komt dat lawaai dan vandaan?
Elektriciteit horen ' stromen' is nieuw voor mij. Hebben je buren bijzondere gaven.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Ford Mustang Mach-E: lawaai met opladen

Ongelezen bericht door HADES2001 »

met hoeveel laad je de auto? de Mach-e staat erom bekend met laden warm te worden, eerst gaan er fans draaien maar als er teveel warmte komt zet die ook de airco aan voor extra koeling. Het enige wat je kan doen is laden met minder vermogen zodat die minder warm word, uiteraard duur het wel langer om 100% te laden dan

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Ford Mustang Mach-E: lawaai met opladen

Ongelezen bericht door scontra »

Jraa schreef:
04 aug 2021 23:32
Zojuist de ford mustang mach e ontvangen.
Met opladen maakt deze auto heel veel lawaai.
:idea: Al terug dan maar naar de dealer geweest, zij zullen u de juiste info kunnen geven en daar waar noodzakelijk het e.e.a. kunnen/moeten herstellen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ford Mustang Mach-E: lawaai met opladen

Ongelezen bericht door sjohie »

Even voor de beeldvorming, dit filmpje laat het probleem goed horen. En ja, dan snap ik dat briefje wel onder de voorruit, dat is echt serieuze herrie.

Blijkbaar is een ontwerpkeuze van Ford hier debet aan, er is geen aparte actieve koeling voor het accupakket ingebouwd oid.

Bij bepaalde publieke laadpalen kan in de bijbehorende app de laadsnelheid terugschroeven, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ford Mustang Mach-E: lawaai met opladen

Ongelezen bericht door 16again »

sjohie schreef:
05 aug 2021 11:38
Even voor de beeldvorming, dit filmpje laat het probleem goed horen. En ja, dan snap ik dat briefje wel onder de voorruit, dat is echt serieuze herrie.
Dat briefje snap ik juist niet. Ik zou de stekker er gewoon uithalen

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ford Mustang Mach-E: lawaai met opladen

Ongelezen bericht door thecure »

Nou lekker sociaal...

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Ford Mustang Mach-E: lawaai met opladen

Ongelezen bericht door mahadma »

16again schreef:
05 aug 2021 12:43
sjohie schreef:
05 aug 2021 11:38
Even voor de beeldvorming, dit filmpje laat het probleem goed horen. En ja, dan snap ik dat briefje wel onder de voorruit, dat is echt serieuze herrie.
Dat briefje snap ik juist niet. Ik zou de stekker er gewoon uithalen
Overlast door geluid zou ik 1 x vriendelijk vragen en de 2e keer keer de kabel losmaken. Het veroozaken van geluidsoverlast is verbaliseerbaar!

LectoriSalutem
Berichten: 215
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Ford Mustang Mach-E: lawaai met opladen

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

thecure schreef:
05 aug 2021 09:14
Hoeveel lawaai dan? Waar komt dat lawaai dan vandaan?
Elektriciteit horen ' stromen' is nieuw voor mij. Hebben je buren bijzondere gaven.
Alvorens te reageren zou het handig zijn u eerst eens in de materie te verdiepen...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ford Mustang Mach-E: lawaai met opladen

Ongelezen bericht door sjohie »

thecure schreef:
05 aug 2021 12:57
Nou lekker sociaal...
Het is niet zo dat TS dit express doet, het van te voren kon weten (heb review van mach-e gezien, dit werd niet genoemd), of zelf makkelijk kan aanpassen eenmaal in bezit. Die zal er ook niet blij mee zijn, en als je het zwart/wit wilt duiden, ook een "verliezer" zijn, net als die omwonenden. Dan zou ik er niet voor kiezen om meteen stekkers er uit te trekken, maar inderdaad een briefje achterlaten, om eea eens te bespreken.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Ford Mustang Mach-E: lawaai met opladen

Ongelezen bericht door Revoked »

16again schreef:Dat briefje snap ik juist niet. Ik zou de stekker er gewoon uithalen
Probeer het eens: het is hufterproof. De stekkers zitten vast tijdens het laden.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Ford Mustang Mach-E: lawaai met opladen

Ongelezen bericht door Revoked »

Even het filmpje geluisterd...en het is inderdaad een flink geluid. Voor de zekerheid de garage in gelopen: onze elektrische auto's hoor je niet opladen, dus het zal wellicht model afhankelijk zijn. Of het is gewoon weer een ballenbak van Ford.

sake1987

Re: Ford Mustang Mach-E: lawaai met opladen

Ongelezen bericht door sake1987 »

Revoked schreef:
05 aug 2021 16:50
Even het filmpje geluisterd...en het is inderdaad een flink geluid. Voor de zekerheid de garage in gelopen: onze elektrische auto's hoor je niet opladen, dus het zal wellicht model afhankelijk zijn. Of het is gewoon weer een ballenbak van Ford.
Heb het filmpje ook even beluisterd/gezien.
Deze maakt geluiden van een dieselmotor tijdens het opladen.

Jraa
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2021 23:26

Re: Ford Mustang Mach-E: lawaai met opladen

Ongelezen bericht door Jraa »

Reactie stern auto dealer, bel Ford Nederland maar.

Reactie Ford, bekend probleem maak een filmpje mail het door (raar het is een bekend probleem) en we maken case aan. Waarschijnlijk krijg je een langzame laadkabel. ( raar waarom niet direct bij aflevering)

Lekker auto van bijna 60K en 6 dagen oud. Langzaam laden en er komt misschien een software update wat dit verhelpt.....

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ford Mustang Mach-E: lawaai met opladen

Ongelezen bericht door thecure »

LectoriSalutem schreef:
05 aug 2021 15:24
thecure schreef:
05 aug 2021 09:14
Hoeveel lawaai dan? Waar komt dat lawaai dan vandaan?
Elektriciteit horen ' stromen' is nieuw voor mij. Hebben je buren bijzondere gaven.
Alvorens te reageren zou het handig zijn u eerst eens in de materie te verdiepen...
Ik wist niet dat er actieve koeling gebruikt werd in deze auto.
Normaal zijn elek. autos geheel geruisloos. De accu is immers een statisch object zonder bewegende delen.
Verdiept heb ik mij zeker in de elektrische auto, maar dit is nieuw voor mij.

Veldt01
Berichten: 988
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Ford Mustang Mach-E: lawaai met opladen

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Probeer het eens: het is hufterproof. De stekkers zitten vast tijdens het laden.
Ze zitten voor een leek vast maar loskrijgen is echt niet heel moeilijk (is een trucje voor). De kabels worden op het ogenblik niet voor niets redelijk vaak geleend.

En wat betreft die herrie: klopt kennis heeft hetzelfde probleem mijn zijn Ford. Een aantal andere E modellen koelen net zo hard (maar grijpen minder snel in) echter ford heeft de parameters tijdens het snelladen wel heel krap gezet waardoor de beveiligingssysteem bovenmatig snel en heel vaak ingrijpen (wss om het aantal garantieklachten te minimaliseren).
Zal wel software aanpassen worden, van een langzame laadkabel wordt je ook niet blij maar die zou ik wel van de dealer eisen tot er een oplossing is (snelle kabel niet wegdoen).

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Ford Mustang Mach-E: lawaai met opladen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

scontra schreef:
05 aug 2021 10:06
Jraa schreef:
04 aug 2021 23:32
Zojuist de ford mustang mach e ontvangen.
Met opladen maakt deze auto heel veel lawaai.
:idea: Al terug dan maar naar de dealer geweest, zij zullen u de juiste info kunnen geven en daar waar noodzakelijk het e.e.a. kunnen/moeten herstellen.
Ik denk dat iets mis is. Want als ik langs een E auto loop die aan het opladen is hoor ik helemaal niks. Ga idd terug naar de dealer (op afspraak) met deze klacht. Neem het geluid op (filmpje), misschien kan het garage horen wat aan de hand is. Je hebt garantie.

Als de garage niet kan oplossen, neem dan contact op met BOVAG (https://www.bovag.nl/info/auto/klachten)

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Ford Mustang Mach-E: lawaai met opladen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

snellie schreef:
05 aug 2021 11:38
Bizar. Heb je een elektrische auto, moet hij electra gebruiken om te koelen bij het opladen. Heel effectief.
Nog altijd efficienter dan welke ICE auto dan ook. Zelfs als de elektriciteit met kolen wordt opgewekt. Maar hoe zou jij het koelen als je geen elektriciteit zou willen gebruiken? Ik neem aan dat je ingenieur bent als je dit soort statements maakt.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Ford Mustang Mach-E: lawaai met opladen

Ongelezen bericht door Justmeagain »

HADES2001 schreef:
05 aug 2021 09:57
maar als er teveel warmte komt zet die ook de airco aan voor extra koeling.

Bij mijn weten koelt een airco de binnenkant van een auto en niet bij de aansluiting voor het laden.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ford Mustang Mach-E: lawaai met opladen

Ongelezen bericht door 16again »

PeterPeters1966 schreef:
05 aug 2021 23:17
snellie schreef:
05 aug 2021 11:38
Bizar. Heb je een elektrische auto, moet hij electra gebruiken om te koelen bij het opladen. Heel effectief.
Nog altijd efficienter dan welke ICE auto dan ook. Zelfs als de elektriciteit met kolen wordt opgewekt. Maar hoe zou jij het koelen als je geen elektriciteit zou willen gebruiken? Ik neem aan dat je ingenieur bent als je dit soort statements maakt.
Koel jij je mobieltje, als je die oplaadt?
Vrijwel elk electrisch auto is stil bij laden, laat de ingenieurs maar vertellen, waarom ze dat bij dit voertuig niet voor elkaar kregen.

Ook bizar dat extra kabel nodig zo zijn. Een extra druppel-laad menu-optie lijkt me makkelijker

Gesloten