LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
wmineke
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 dec 2005 16:18

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door wmineke »

Wij worden ook met enige regelmaat gebeld uit naam van Microsoft in een gebrekkig Engels. We nemen gewoon op en als we dat horen leggen we gewoon weer neer zonder wat te zeggen.

Johan-17
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 sep 2017 19:14

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Johan-17 »

Wij worden ook zeker eenmaal per week door buitenlandse nummers gebeld. Als je opneemt hoor je vanuit een soort callcenter iemand slecht Engels praten. Dan kap ik meteen af. Nooit hierop reageren of antwoord geven. Het zijn waarschijnlijk die Nigeriaanse boeven die je proberen af te zetten.
Dus wees verstandig en reageer niet op dit soort gesprekken, want dat is oliedom.

anrico
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 apr 2008 16:27

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door anrico »

Hoi allemaal,

Het is ons ook gebeurd.
Wat wij fout hebben gedaan, is, dat wij het nummer zelf hebben teruggebeld.
Wij verwachtten een telefoontje uit het buitenland en daarom teruggebeld.
Later hebben we het nummer gegoogeld en toen bleek het een verdacht nummer.
Wij hebben toen meteen naar onze provider, T-Mobile gebeld en zij bevestigden, dat wij inderdaad naar een verdacht nummer gebeld bleken te hebben.
Maar zij waren ons erkentelijk, dat wij de moeite genomen hadden om ze te informeren, dat was voor T-Mobile de reden om de belkosten niet in rekening te brengen.
Treurig verhaal, maar met een zeer service gerichte oplossing.

Groet Rico en allemaal een voorspoedig en gezond 2018.

Len123
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 nov 2013 08:28

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Len123 »

als ik die nummers zie neem ik niet op en check deze op Internet, vaak zijn het hele dubieuze nummers.
en ik bel nooit (meer) via mijn vaste lijn, behalve naar 1200 van Ziggo.
ik heb dus ook nooit rare bedragen op mijn rekening
verder bel ik alles mobiel binnen mijn bundel
ik heb wel mijn vaste lijn nodig en heb er een antwoord apparaat op staan, dus als het echt iemand is die mij wil spreken, dan laat die een bericht achter en die bel ik mobiel terug. zo kan ik ook zelf uitmaken wanneer ik bel en wordt niet (onnodig) mobiel gebeld als het mij bv. een keertje niet uitkomt.

Zoé
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 aug 2017 19:53

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Zoé »

0049 is Duitsland en dan komen er nog 10 cijfers achteraan. Het hoeft dus geen nummer te zijn waarmee je wordt opgelicht. Maar ik neem ook niet op wanneer ik het niet vertrouw.
Ik zou bij 0049 een keer opnemen en niks of alleen een voornaam noemen en even horen wat ze zeggen en snel ophangen of de hoorn er naast leggen als je merkt dat het niet goed klikt. Geen ja of iets dergelijks zeggen dus,

Peter1950
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 feb 2016 13:08

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Peter1950 »

buitenlandse nummers [ongefundeerde bewering door Moderator verwijderd] die u vertellen in het Engels dat u een probleem heeft met uw Windows. gelijk de hoorn er weer opleggen ALLEMAAL NEP en niets mee doen anders kost u het geld en een ellende waar zo niet meer van af bent.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 dec 2017 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator: ongefundeerde bewering verwijderd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door bprosman »

ook een soort Nederlands.
Vaak beter dan wij, dus "een soort" is een beetje denigrerend, het "Groot dictee" kent vaak een Vlaamse winnaar.

Agnes Jongeriussen
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 okt 2017 15:04

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Agnes Jongeriussen »

Wat een gedoe allemaal, ik ben ooit eens jaren geleden plat gebeld door van die soort gasten, leg de telefoon maar verbreek de verbinding niet en ga weer aan de koffie o.i.d., na een minuutje of tien eens horen of ze er nog zijn, neen dus, mooi de groeten ermee.
Maar er zijn erbij die zijn behoorlijk hardnekkig dus daarom toen maar bij de provider een ander (nieuw) telefoonnummer aangevraagd en gekregen.
Nu heb ik dit nummer niet gemeld bij een telefoonboek o.i.d. ook geen nummerherkenning eraan vastgekoppeld kortom het is een geheim nummer en dat blijft zo.
Zelfs bij sommige bedrijven willen ze ook naast je e-mailadres je telefoonnummer hebben, nou e-mail oké maar geen telefoonnummer, gewoon een 06 met een fantasienummer zoals 12345678 werkt altijd, ik heb wel een mobiel maar die ligt al jarenlang in een lade, alleen als ik eens weg ga neem ik deze mee voor het geval dat.

mensen zijn veel te goed gelovig en vullen overal maar hun telefoonnummers in, weten ze dan nog niet dat buiten je e-mailadres ook je telefoonnummer te koop kan worden aangeboden daar is gewoon handel in hoor, vandaar dat ik nergens mijn geheime nummer vermeld, er zijn amper 5 mensen die mijn vaste nummer weten en dat is voor mij wel de limiet!

Zelfs mijn adres is geheim behalve voor bepaalde instanties want die mogen dat schriftelijk opvragen in de gemeente waar je woonachtig bent en de rest van het klootjesvolk zal mijn adres nooit en te nimmer achterhalen, wel een rustgevend idee.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Agnes Jongeriussen schreef:Wat een gedoe allemaal, ik ben ooit eens jaren geleden plat gebeld door van die soort gasten, leg de telefoon maar verbreek de verbinding niet en ga weer aan de koffie o.i.d., na een minuutje of tien eens horen of ze er nog zijn, neen dus, mooi de groeten ermee.
Maar er zijn erbij die zijn behoorlijk hardnekkig dus daarom toen maar bij de provider een ander (nieuw) telefoonnummer aangevraagd en gekregen.
Nu heb ik dit nummer niet gemeld bij een telefoonboek o.i.d. ook geen nummerherkenning eraan vastgekoppeld kortom het is een geheim nummer en dat blijft zo.
Zelfs bij sommige bedrijven willen ze ook naast je e-mailadres je telefoonnummer hebben, nou e-mail oké maar geen telefoonnummer, gewoon een 06 met een fantasienummer zoals 12345678 werkt altijd, ik heb wel een mobiel maar die ligt al jarenlang in een lade, alleen als ik eens weg ga neem ik deze mee voor het geval dat.

mensen zijn veel te goed gelovig en vullen overal maar hun telefoonnummers in, weten ze dan nog niet dat buiten je e-mailadres ook je telefoonnummer te koop kan worden aangeboden daar is gewoon handel in hoor, vandaar dat ik nergens mijn geheime nummer vermeld, er zijn amper 5 mensen die mijn vaste nummer weten en dat is voor mij wel de limiet!

Zelfs mijn adres is geheim behalve voor bepaalde instanties want die mogen dat schriftelijk opvragen in de gemeente waar je woonachtig bent en de rest van het klootjesvolk zal mijn adres nooit en te nimmer achterhalen, wel een rustgevend idee.
Maar je post wel onder je eigen naam op een publiek forum ? :roll:

A.Wagenaar
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 sep 2017 21:44

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door A.Wagenaar »

Het is bij mij altijd een vast zwitsers nummer... Even afkloppen laatste tijd vrijwel niet meer.

Lenny2011
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 dec 2011 13:11

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Lenny2011 »

Als je regelmatig gebeld wordt met telefoonnummers die beginnen met de landennummers +33 of +49 gaat het meestal om criminelen die onder valse voorwendsels (ze zijn dan zogenaamd van 'Microsoft') lukraak mensen bellen en trachten hen te bewegen terug te bellen; vervolgens hebben ze dan je gegevens of je hebt ineens een torenhoge telefoonrekening! Gewoon NIET opnemen en al helemaal NOOIT terugbellen! Blokkeer deze nummers of sla ze op onder de naam 'niet opnemen'!
Onder andere op de Website www.wieheeftgebeld.nl kun je veel telefoonnummers van FAKERS terugvinden en tevens staan hier veel waarschuwingen van mensen die ook regelmatig telefonisch lastiggevallen worden door lieden met kwalijke intenties!

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@astrid jongeriussen.

En is uw naam hier voor het grootste deel gestolen van de echte?

balletvos
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2005 23:13

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door balletvos »

Hoi!

Ook wij worden de laatste tijd regelmatig en op rare tijden gebeld door een 13 cijferig nummer, beginnend met 0033.
In het begin heb ik 1 keer opgenomen en hoorde ik eerst niets, toen gerommel, en vervolgens een vrouw in heel gebrekkig Engels iets zeggen
over Microsoft.
Omdat ik weet dat hier veel problemen door kunnen ontstaan, als je op hun verzoek ingaat, heb ik vervolgens gelijk opgelegd.
Maar helaas blijven ze bellen, en neem ik nu gewoon niet meer op...

Bwen benieuwd wanneer ze het opgeven; al lijkt het mij een computer die opbelt, en dat er pas als je opneemt iemand aan de lijn komt.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door sylvesterb »

balletvos schreef:Hoi!

Ook wij worden de laatste tijd regelmatig en op rare tijden gebeld door een 13 cijferig nummer, beginnend met 0033.
In het begin heb ik 1 keer opgenomen en hoorde ik eerst niets, toen gerommel, en vervolgens een vrouw in heel gebrekkig Engels iets zeggen
over Microsoft.
Omdat ik weet dat hier veel problemen door kunnen ontstaan, als je op hun verzoek ingaat, heb ik vervolgens gelijk opgelegd.
Maar helaas blijven ze bellen, en neem ik nu gewoon niet meer op...

Bwen benieuwd wanneer ze het opgeven; al lijkt het mij een computer die opbelt, en dat er pas als je opneemt iemand aan de lijn komt.
Ze geven eigenlijk enkel op in 2 gevallen:

1. Je werkt mee
2. Je houdt ze erg lang aan de lijn door heel dom te doen

Hoewel je het niet verwacht zijn dit soort criminele organisaties erg goed georganiseerd. als jij ze heel lang bezig houdt kost dit ze geld en dat willen ze niet, hiermee wordt je op hun "zwarte lijst" gezet en bellen ze je veelal niet meer. Er zijn op internet genoeg sites te vinden waarop je kan lezen hoe je ze kunt trollen.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

bprosman schreef:
ook een soort Nederlands.
Vaak beter dan wij, dus "een soort" is een beetje denigrerend, het "Groot dictee" kent vaak een Vlaamse winnaar.
Vergeef me, ik ben Nederlander...

Rite van den Berg
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2018 17:09

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Rite van den Berg »

Mijn dochter van 19 wordt regelmatig gebeld door +33 nummers op haar mobiel. Ik heb haar verboden om aan te nemen want je weet nooit wat voor kosten er mee gemoeid gaan. Soms wel 15x op een dag. Dan is het weer een paar dagen rustig en dan begint het weer. Soms midden in de nacht. Soms dezelfde nummers, maar meestal variëren ze. Helemaal gek wordt ze ervan.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Moneyman »

Rite van den Berg schreef:Mijn dochter van 19 wordt regelmatig gebeld door +33 nummers op haar mobiel. Ik heb haar verboden om aan te nemen want je weet nooit wat voor kosten er mee gemoeid gaan. Soms wel 15x op een dag. Dan is het weer een paar dagen rustig en dan begint het weer. Soms midden in de nacht. Soms dezelfde nummers, maar meestal variëren ze. Helemaal gek wordt ze ervan.
Niet te bang zijn... waarom niet gewoon opnemen en kijken wie/ wat het is?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door renewouters »

Rite van den Berg schreef:Mijn dochter van 19 wordt regelmatig gebeld door +33 nummers op haar mobiel. Ik heb haar verboden om aan te nemen want je weet nooit wat voor kosten er mee gemoeid gaan.
Ja hoor, dat weet je wel: gebeld worden in Nederland kost je niets.

Syfran
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2018 13:26

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Syfran »

Er ligt bij ons een héél schel, héél hard snerpend fluitje naast de telefoon. Zodra wij een onbekend buitenlands nummer van een beller zien, nemen wij op, horen iemand in gebrekkig engels, blazen heel hard in de hoorn. Er wordt dan snel neergelegd, maar niet snel genoeg om heel vervelende decibels binnen te hebben gekregen. Vooral als zij gebeld hebben met headset (2 oren geluid). Simpel plastic toeterfluitje is bij elke speelgoedwinkel te koop

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Moneyman »

Syfran schreef:Er ligt bij ons een héél schel, héél hard snerpend fluitje naast de telefoon. Zodra wij een onbekend buitenlands nummer van een beller zien, nemen wij op, horen iemand in gebrekkig engels, blazen heel hard in de hoorn. Er wordt dan snel neergelegd, maar niet snel genoeg om heel vervelende decibels binnen te hebben gekregen. Vooral als zij gebeld hebben met headset (2 oren geluid). Simpel plastic toeterfluitje is bij elke speelgoedwinkel te koop
Dat je überhaupt de moeite neemt.

Gesloten