LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
astrid1961
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2017 13:59

Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door astrid1961 »

Wij worden regelmatig (huistelefoon Ziggo abonnement) gebeld door telefoonnummers beginnend met 33 of 49 (resp. 11 en 14 cijfers)
Het telefoonnummer dat begint met 33 = [telefoonnummer verwijderd]. Vandaag (22-12-2017) al 3x door zo'n nummer gebeld maar elke keer met andere cijfers.
We nemen niet op, kennen het telefoonnummer niet en het bestaat uit 11 cijfers.
Het andere telefoonnummer dat begint met 49 = [telefoonnummer verwijderd] en dat bestaat uit 14 cijfers. Wederom niet opgenomen, aangezien dit telefoonnummer uit 14 cijfers bestaat.
M.b.t. het telefoonnummer dat met 33 begint, heb ik al wel achterhaald dat het uit Frankrijk afkomstig is, dat werd me bij inlichtingen verteld. Maar we kennen niemand uit Frankrijk.

Het is uitermate irritant dat elke keer de telefoon gaat en dat je niet op durft te nemen aangezien je het niet vertrouwt.
We kunnen natuurlijk ook aan Ziggo vragen om deze telefoonnummers te blokkeren, maar als het elke keer andere cijfers zijn heeft dit mijns inziens geen nut.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Ooit ook opgenomen? Wat eraan te doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 05 dec 2018 10:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door sylvesterb »

astrid1961 schreef:Wij worden regelmatig (huistelefoon Ziggo abonnement) gebeld door telefoonnummers beginnend met 33 of 49 (resp. 11 en 14 cijfers)
Het telefoonnummer dat begint met 33 = [telefoonnummer verwijderd]. Vandaag (22-12-2017) al 3x door zo'n nummer gebeld maar elke keer met andere cijfers.
We nemen niet op, kennen het telefoonnummer niet en het bestaat uit 11 cijfers.
Het andere telefoonnummer dat begint met 49 = [telefoonnummer verwijderd] en dat bestaat uit 14 cijfers. Wederom niet opgenomen, aangezien dit telefoonnummer uit 14 cijfers bestaat.
M.b.t. het telefoonnummer dat met 33 begint, heb ik al wel achterhaald dat het uit Frankrijk afkomstig is, dat werd me bij inlichtingen verteld. Maar we kennen niemand uit Frankrijk.

Het is uitermate irritant dat elke keer de telefoon gaat en dat je niet op durft te nemen aangezien je het niet vertrouwt.
We kunnen natuurlijk ook aan Ziggo vragen om deze telefoonnummers te blokkeren, maar als het elke keer andere cijfers zijn heeft dit mijns inziens geen nut.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Ooit ook opgenomen? Wat eraan te doen?
Buitenlandse nummer kunnen meer dan 10 cijfers bevatten, dus als dat de rede is om niet op te nemen dan kun je nu rustig opnemen. Ziggo blokkeert geen unieke nummers (of reeksen).

Schijnbaar wilt iemand je bereiken, dus neem gewoon op! Dan weet je daarna wie het is. Zolang je geen persoonlijk gegevens verstrekt of software gaat downloaden op verzoek gebeurd er echt helemaal niets.

Daarna weet je wie het zijn.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Lowieze »

U kunt gerust de telefoon opnemen en gelijk de verbinding verbreken, bent u van dat belgeluid af als u dat irritant vindt. Dus helemaal geen gesprek aangaan. In ieder geval nooit zo'n nummer terug gaan bellen. Dan kan er echt niks gebeuren.
Ziggo gaat die nummers niet blokkeren, dat heeft geen zin om dat aan te vragen.

Lady1234
Berichten: 27076
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u heeft toch ook een telefoon om gebeld te kunnen worden? Misschien zit er wel een familielid in nood in het buitenland.

Er kan u helemaal niets gebeuren als u dat gesprek aanneemt.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:Maar u heeft toch ook een telefoon om gebeld te kunnen worden? Misschien zit er wel een familielid in nood in het buitenland.

Er kan u helemaal niets gebeuren als u dat gesprek aanneemt.
Je weet toch zelf wel of je een familielid in het buitenland hebt? Als dat niet zo is, is er helemaal geen reden om dat gesprek aan te nemen.

Lady1234
Berichten: 27076
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lowieze schreef:
Lady1234 schreef:Maar u heeft toch ook een telefoon om gebeld te kunnen worden? Misschien zit er wel een familielid in nood in het buitenland.

Er kan u helemaal niets gebeuren als u dat gesprek aanneemt.
Je weet toch zelf wel of je een familielid in het buitenland hebt? Als dat niet zo is, is er helemaal geen reden om dat gesprek aan te nemen.
Ik weet niet altijd of er familie van mij in het buitenland is. Maar waarom is men tegenwoordig zo bang om een telefoongesprek aan te nemen?

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Ik zou ook zeggen: neem eenmalig de telefoon op. Dat kost 5 seconden. Kennelijk wilt u graag weten wie of wat het is want u opent een topic op radar erover. Opnemen kan geen kwaad, even snel luisteren en indien het onzin is (99% kans) gelijk weer opleggen en klaar is kees. U weet wie/wat het is en kunt het volgende keren zonder probleem negeren. Of even oppakken en gelijk neerleggen.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
Lowieze schreef:
Lady1234 schreef:Maar u heeft toch ook een telefoon om gebeld te kunnen worden? Misschien zit er wel een familielid in nood in het buitenland.

Er kan u helemaal niets gebeuren als u dat gesprek aanneemt.
Je weet toch zelf wel of je een familielid in het buitenland hebt? Als dat niet zo is, is er helemaal geen reden om dat gesprek aan te nemen.
Ik weet niet altijd of er familie van mij in het buitenland is. Maar waarom is men tegenwoordig zo bang om een telefoongesprek aan te nemen?
Ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die de waarschuwingen in gedachten houden dat je heel voorzichtig moet zijn met gesprekken vanuit het buitenland. Zelfs hier op het forum wordt er in diverse topics op gehamerd.
Zeker als je iemand bent die met een natte vinger te lijmen is en niet weet wat te doen met zo'n gesprek, vind ik het geen raar idee om de telefoon maar helemaal niet op te nemen als je ziet dat het een nummer uit het buitenland is.
En dat heeft dus niks te maken met bang zijn om een telefoongesprek aan te nemen op zich.

Lady1234
Berichten: 27076
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Quote ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die de waarschuwingen in gedachten houden dat je heel voorzichtig moet zijn met gesprekken vanuit het buitenland. Zelfs hier op het forum wordt er in diverse topics op gehamerd.
Zeker als je iemand bent die met een natte vinger te lijmen is en niet weet wat te doen met zo'n gesprek, vind ik het geen raar idee om de telefoon maar helemaal niet op te nemen als je ziet dat het een nummer uit het buitenland is.
En dat heeft dus niks te maken met bang zijn om een telefoongesprek aan te nemen op zich.[/quote]
Maar dat is het paard achter de wagen spannen. Wat dacht u dan van alle telefoontjes met Nederlandse nummers over pillen en poedertjes, gewonnen reizen en ga maar door.

Je hoeft helemaal niet voorzichtig te zijn met gesprekken uit het buitenland, en als daar op die manier voor gewaarschuwd wordt, is dat grote onzin.

Waar voor gewaarschuwd wordt, is dat men natuurlijk niet door Microsoft of zo wordt gebeld, maar door oplichters. En dat het verstandig is niet te doen wat er gezegd wordt, maar het gesprek te verbreken. Wat men ook zou moeten doen bij “gewonnen” reisjes, “gratis” pillen en poedertjes uit Nederland.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:Quote ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die de waarschuwingen in gedachten houden dat je heel voorzichtig moet zijn met gesprekken vanuit het buitenland. Zelfs hier op het forum wordt er in diverse topics op gehamerd.
Zeker als je iemand bent die met een natte vinger te lijmen is en niet weet wat te doen met zo'n gesprek, vind ik het geen raar idee om de telefoon maar helemaal niet op te nemen als je ziet dat het een nummer uit het buitenland is.
En dat heeft dus niks te maken met bang zijn om een telefoongesprek aan te nemen op zich.
Maar dat is het paard achter de wagen spannen. Wat dacht u dan van alle telefoontjes met Nederlandse nummers over pillen en poedertjes, gewonnen reizen en ga maar door.

Je hoeft helemaal niet voorzichtig te zijn met gesprekken uit het buitenland, en als daar op die manier voor gewaarschuwd wordt, is dat grote onzin.

Waar voor gewaarschuwd wordt, is dat men natuurlijk niet door Microsoft of zo wordt gebeld, maar door oplichters. En dat het verstandig is niet te doen wat er gezegd wordt, maar het gesprek te verbreken. Wat men ook zou moeten doen bij “gewonnen” reisjes, “gratis” pillen en poedertjes uit Nederland.[/quote]

Ik spreek nu even voor mezelf, maar ik word nooit gebeld door nummers uit Nederland met vreemde aanbiedingen, want ik sta geregistreerd bij het Bel-me-niet register.
Daarentegen word ik wel gebeld door nummers uit het buitenland, waarvan ik de verbinding gelijk verbreek.
Het is helemaal geen onzin om mensen daarvoor te waarschuwen, aangezien er nog steeds mensen zijn die er in trappen juist door zo'n gesprek aan te nemen.

fred-
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 feb 2011 19:44

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door fred- »

Wat een problemen. Ik heb geen nummerherkenning en zie dus niet wie er belt. Op mijn smartphone wel maar omdat ik een leesbril nodig heb die ik dan niet vinden kan zie ik het alsnog niet.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Lowieze »

fred- schreef:Wat een problemen. Ik heb geen nummerherkenning en zie dus niet wie er belt. Op mijn smartphone wel maar omdat ik een leesbril nodig heb die ik dan niet vinden kan zie ik het alsnog niet.
:lol: dat is weer een probleem van een heel andere orde Fred

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door renewouters »

Lowieze schreef: Ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die de waarschuwingen in gedachten houden dat je heel voorzichtig moet zijn met gesprekken vanuit het buitenland. Zelfs hier op het forum wordt er in diverse topics op gehamerd.
Maar dat zijn meestal geen waarschuwingen maar klinkklare paranoïde gedichtenspinsels. De meeste zogenaamde waarschuwingen zijn afkomstig van mensen die geen benul hebben wat er gebeurd.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door renewouters »

Lowieze schreef:
Lady1234 schreef:Maar u heeft toch ook een telefoon om gebeld te kunnen worden? Misschien zit er wel een familielid in nood in het buitenland.

Er kan u helemaal niets gebeuren als u dat gesprek aanneemt.
Je weet toch zelf wel of je een familielid in het buitenland hebt? Als dat niet zo is, is er helemaal geen reden om dat gesprek aan te nemen.
Mijn zoon werkt internationaal en die gaat mij echt niet vertellen waar hij nu weer naartoe is. En hij is daar echt niet uniek in.

Lady1234
Berichten: 27076
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lowieze schreef:
fred- schreef:Wat een problemen. Ik heb geen nummerherkenning en zie dus niet wie er belt. Op mijn smartphone wel maar omdat ik een leesbril nodig heb die ik dan niet vinden kan zie ik het alsnog niet.
:lol: dat is weer een probleem van een heel andere orde Fred
Dat is helemaal geen probleem. Je neemt gewoon de telefoon aan en je hoort vanzelf wie er belt.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Costnix »

Ik need gewoon op, maar ik ben dan plotseling mijn buitenlandse talen vergeten en antwoord steevast in het Nederlands. De onbekende beller hangt dan zelf op en belt niet meer terug.

wvde000
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2017 13:46

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door wvde000 »

Dit zijn mensen die zich onterecht presenteren als Microsoft. Gewoon opnemen met `Hallo` zonder naam. In de regel wordt dan aan de andere kant de verbinding verbroken.

avws
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2017 13:45

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door avws »

Ook ik word op gezette tijden gebeld door dit soort nrs. Als ik opneem hoor ik vaak niets, alleen wat gerommel. Of ik hoor buitenlands praten. In beide gevallen leg ik de Hoorn erop. Ik ben ook ziggo klant.
Zie wel vaak op afrekening onbekende nrs. die ik gebeld zou hebben. Met Ziggo kontakt gehad, maar zij kunnen niets doen. Volgens de gegevens zou ik gebeld hebben, dit gebeurt ook met Nederlandse nrs, die ik gebeld zou hebben, terwijl dit pertinent niet gebeurd is. Ik heb de moed opgegeven.

Aad van Hoorn
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2016 15:01

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Aad van Hoorn »

Costnix schreef:Ik need gewoon op, maar ik ben dan plotseling mijn buitenlandse talen vergeten en antwoord steevast in het Nederlands. De onbekende beller hangt dan zelf op en belt niet meer terug.
Of als je hoort waar het omgaat, "Moment please" en leg de hoorn naast het toestel
Het duurt echt geen 30 seconden voor de beller zelf de verbinding verbreekt, met mogelijk een notitie achter je nummer van zinloos om te bellen.
Het wordt pas opletten als bij het opnemen de verbinding direct aan de ander kant wordt verbroken.
Nieuwsgierig geworden wie dat dan wel was, NOOIT terugbellen want dat het verdienmodel.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Oei, iemand uit Duitsland of Frankrijk...

Met 32 moet je helemaal oppassen, da's Belgie, daar praten sommigen ook een soort Nederlands.

Gesloten