LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebreken Opel Crossland X: Opel ziet zelf geen mankementen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Rishinello
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2021 11:19

Gebreken Opel Crossland X: Opel ziet zelf geen mankementen

Ongelezen bericht door Rishinello »

Op 26 juni 2019 is er een nieuwe Opel Crossland X gekocht aan de Binckhorstlaan te Den Haag. Binnen 6
Maanden toonde de auto mankementen. Dit heb ik binnen 6 maanden gemeld bij de dealer. Meerdere malen ben ik weggestuurd omdat zij niks kunnen vinden.
Opsomming van de gebreken.

-sturen naar links of rechts geeft een bonkend geluid.
-sturen in een bocht stuitert de auto door
- op de snelweg trekt de auto naar rechts.

Ik ben nu al anderhalf jaar verder om met bewijsstukken filmopnames de gebreken duidelijk te maken. Opel geeft in meerdere reacties aan geen gebrek te zien en ontkennen dit. Zij geven aan dat de geluiden bij meerdere Opel Crossland x modellen voorkomt en dat dit geen auto is onder de non-conformiteit valt.
Wat kan ik hiertegen doen? En wie heeft hier ook last van?

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Gebreken Opel Crossland X: Opel ziet zelf geen mankementen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Dat bonkend geluid, geen idee hoe daar om te gaan. Maar je stuur moet goed werken.

Ik denk dat dit een zaak is voor je rechtsbijstandverzekering. Maar ook zonder rechtsbijstandverzekering kan je eenvoudig een zaak van maken.

Heel belangrijk is om een onafhankelijke expert in te huren, denk aan een andere auto dealer. Hopelijk bevestigd hij het probleem. Laat jouw dealer uitnodigingen (per mail, zodat je bewijs hebt) om bij het onderzoek aanwezig te zijn. Laat de expert een rapport opmaken.

Vervolgens ga je naar de geschillencommissie BOVAG ( https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... gehouders/ ). Voeg het rapport toe in de zaak als bewijsmateriaal. Hun doen een bindend uitspraak.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Gebreken Opel Crossland X: Opel ziet zelf geen mankementen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

inderdaad, laat eerst de auto onderzoeken, doe dit door de anwb liefst en aan de hand daarvan kun je verdere aktie ondernemen....

Rishinello
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2021 11:19

Re: Gebreken Opel Crossland X: Opel ziet zelf geen mankementen

Ongelezen bericht door Rishinello »

Ik heb mijn zaak nu lopen bij de rechtsbijstandsverzekering. Wij hebben meerdere malen het probleem aangekaart. Ook de bewijsstukken (filmopnames) toegestuurd. Maar zij blijven stellig ontkennen en geven aan dat het met de wielophanging te maken heeft en dat het een producteigenschap is en dat meerdere Opel Crossland x modellen dit soort geluiden maakt. Ik vind het een zwak argument en ze doen er alles aan om eronder uit te komen. Ik heb nooit eerder gezien of gehoord dat bij achteruit rijden, bochten nemen je een zwaar bonkend geluid moet horen bij een splinternieuwe auto. Binnenkort heb ik een expertise onderzoek. Ik hoop dat zij mij in gelijk stellen en anders moet
Ik er een rechtszaak van maken. Jammer dat ik de filmopnames niet hier kan uploaden.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Gebreken Opel Crossland X: Opel ziet zelf geen mankementen

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

"Zij geven aan dat de geluiden bij meerdere Opel Crossland x modellen voorkomt en dat dit geen auto is onder de non-conformiteit valt. "

Dan lijkt het mij duidelijk een fabricagefout en is de auto zeker niet non-conform. De bewijslast ligt bij de verkoper, niet bij Opel of wie dan ook. U hebt uw gebreken gemeld en de verkoper heeft daar niets aangedaan. In feite kunt u ontbinding van de verkoop eisen en dient de verkoper de volledige aankoopbedrag terug te storten. Zij mogen geen rekening houden met een afschrijving of gebruik van de auto aangezien deze wettelijk gezien al bij de aankoop defect was. Iets dat Opel zelf ook beweerd heeft en daarmee voor u ook een bewezen feit is.
In feite hoeft u uw gelijk niet te bewijzen (door middel van een expertise onderzoek) maar moet de verkoper uw ongelijk bewijzen. Het is maar de vraag of u de kosten van de expertise vergoed gaat krijgen van de verkoper.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gebreken Opel Crossland X: Opel ziet zelf geen mankementen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik_weet_niet_alles schreef:
12 feb 2021 17:45
Dan lijkt het mij duidelijk een fabricagefout en is de auto zeker niet non-conform.
Juist wél nonconform.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Gebreken Opel Crossland X: Opel ziet zelf geen mankementen

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Moneyman schreef:
12 feb 2021 19:05
Ik_weet_niet_alles schreef:
12 feb 2021 17:45
Dan lijkt het mij duidelijk een fabricagefout en is de auto zeker niet non-conform.
Juist wél nonconform.
U hebt gelijk.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Gebreken Opel Crossland X: Opel ziet zelf geen mankementen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Rishinello schreef:
05 feb 2021 11:29
Opel geeft in meerdere reacties aan geen gebrek te zien en ontkennen dit.
Vraag gewoon een keer een monteur mee tijdens een testritje (waarbij jij rijdt). Dan kan hij zien wat jij ervaart. Filmopnames, testen in de garage en zelfs een monteur die alleen een proefrit maakt zegt niet alles als hij niet precies weet wat jij bedoeld met de probleemomschrijving.

Gesloten