LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gedwongen extra betalen voor leaseauto: wat nu?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Anoniemerd
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 mei 2012 13:30

Re: Gedwongen extra betalen voor leaseauto: wat nu?

Ongelezen bericht door Anoniemerd »

Na een tweede gesprek is mij opnieuw aangegeven dat de kosten toch echt voor mij rekening zijn, alle tegenargumenten ten spijt. Na een rekensom en veel nadenken heb ik ervoor gekozen om de situatie voorlopig te laten voor wat deze is. En alles goed te documenteren. Deze situatie zal nooit lang meer kunnen duren, dat heeft wel meegespeeld in mijn overweging.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Gedwongen extra betalen voor leaseauto: wat nu?

Ongelezen bericht door vroem »

zou zeker gezien eea wat al speelt trachten zelf een andere baan te hebben voordat er ontslag actueel is.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Gedwongen extra betalen voor leaseauto: wat nu?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

oke dus je neemt het zoals het komt..

maar wetende dat de situatie niet lang meer duurt,neem aan dat je dan nu zachtjes aan wat voor jezelf gaat zoeken?voor de boel klapt dan heb je niks meer?

succes

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Gedwongen extra betalen voor leaseauto: wat nu?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Houd wel in de gaten dat je niet een of ander contract tekent dat als je de laan wordt uit gestuurd jij de rest van het lease contract moet betalen.

Gniepige voorwaarden in voordeel van de baas.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Gedwongen extra betalen voor leaseauto: wat nu?

Ongelezen bericht door electomonteur »

Volgens mij wil de baas slim zijn
Als hij jou ontslaat moet er namelijk een soort gouden handdruk / vertrekpremie /oprotpremie mee worden gegeven als je al jaren bij hem werkt en een vast contract hebt

Nu is hij je zo aan het narren
Aan geven dat er een 2e evaluatie gesprek komt (onzekerheid)
Of dat mag is ook nog maar de vraag en zo lange tijd er tussen laten
Je eigen lease auto in laten leveren en duurdere verplicht laten accepteren ( extra kosten voor jou)

De baas probeert je eigenlijk zo te narren dat je zelf besluit om te vertrekken en hij geen vertrek premie hoeft te geven
Het is in het arbeidsrechts zelfs zo dat als de werkgever jou ontslaat en je daar tegen in beroep gaat bij de rechter je gewoon door betaald krijgt
Indien de rechter de baas in het gelijk stelt je altijd nog een vertrek premie moet krijgen omdat je een contract voor onbepaalde tijd hebt

Als je zelf gaat verspil je o.a.
je opgebouwde WW recht en eventueel je vertrek premie welke soms leuk kunnen oplopen

dus het zal de baas aan alles zijn gelegen jou zelf te laten op stappen of overstappen dan heeft hij je heel goedkoop gedumpt zo gezegd

Dus in dit geval laat je niet gek maken door je baas die probeert je gewoon zelf te laten stoppen of overstappen

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: Gedwongen extra betalen voor leaseauto: wat nu?

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Zo zie je maar weer: aan een rechtsbijstandsverzekering heb je ook niks plus je krijgt nog een verkeerd advies ook. Als jij contractueel hebt vastgelegd dat bij een bepaalde functie een bepaalde klasse auto hoort, dan is dat rechtsgeldig en werkt naar beide kanten. De rechtsbijstandverzekering heeft hier een onjuist advies gegeven. Bel maar met Jurofoon, dan zal dit blijken. Bel dan weer met je rechtsbijstandverzekering en zeg dat je de juridische kosten zal verhalen, tenslotte ben je verzekerd van juridische hulp en dat hoeft bij een meningsverschil zeker geen jurist te zijn van de verzekeraar. Die willen tenslotte niet procederen, want dat kost geld!

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Gedwongen extra betalen voor leaseauto: wat nu?

Ongelezen bericht door Frantic2 »

@ ex beheerder.... zo zie je maar weer dat niet lezen rare antwoorden oplevert.....

TS en de Rb weten heus wel dat deze werkgever hartstikke fout zit.....maar zijn baan wil hij liever niet verliezen over een auto!

Als je het topic echt gelezen had dan had je TS ook waarschijnlijk gewoon sterkte gewenst en heel veel geluk met het zoeken van een prettige werkgever....

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: Gedwongen extra betalen voor leaseauto: wat nu?

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Anoniemerd schreef:Beste allemaal,

De Rechtsbijstand heeft inmiddels terug gebeld:

Het komt erop neer dat dit een situatie is die ik met mijn werkgever moet bespreken. Er is geen 'regelgeving' o.i.d. over dit soort situaties en ik heb dus ook geen 'recht' ergens op. Dat betekent dat indien mijn werkgever mij niet wil compenseren, ik helaas aan het kortste eind trek. Maar netjes is anders.
Dit is wat ik lees en waar ik op reageer en nee...dat is geen raar antwoord. TS heeft er zich bij neergelegd door het foute advies van zijn rechtsbijstandverzekering. Door zich goed en onafhankelijk juridisch te laten "informeren" zal het wellicht een andere keuze worden en zal TS zich gesterkt voelen tegenover de werkgever.

Anoniemerd
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 mei 2012 13:30

Re: Gedwongen extra betalen voor leaseauto: wat nu?

Ongelezen bericht door Anoniemerd »

@ Vroem/ Rozemarijntje: inderdaad...
@ Teunbosseman: dank voor de tip, dat geldt ook voor eventuele schade de aan de auto
@ Electromonteur: dat is precies mijn vermoeden
@ Ex-beheerder: die indruk heb ik niet helemaal, mijn adviseur kent de contracten ook inhoudelijk en hier zit een zekere flexibiliteit in. Je overweging begrijp ik, zelf kies ik op dit moment nog voor een andere weg.

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: Gedwongen extra betalen voor leaseauto: wat nu?

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

De reactie is begrijpelijk in deze situatie en indien later blijkt dat de investering alsnog leidt tot een ontslag, blijft de mogelijkheid bij het gelijk krijgen om het teveel betaalde volgens overeenkomst is terug te vorderen als onverschuldigde betaling.

Ik wilde er alleen op wijzen, dat mijn ervaring met Rechtsbijstand als het gaat om juridische hulp bijzonder slecht is en ik deze slechts gebruikt om mij te verzekeren voor de nota's van een advocaat. De keuze van de advocaat maak ik zelf en daar zal de Rechtsbijstandsverzekering zich bij moeten neerleggen. Ik heb zelf een rechtszaak gewonnen, waarvan de advocaat van de Rechtsbijstandsverzekering niet wilde komen, daar zij meende dat deze zaak niet te winnen was. Op het laatste moment werd er afgezegd en heb ik haar moeten verbieden deze van de rol te laten halen en ben ik zelf naar de kantonrechter gegaan en heb de zaak gewonnen. De excuusbrief heb ik nooit ontvangen, dat wilde ze alleen telefonisch doen. De uitvoering van de beslissing daar heeft ze wel bovenop gezeten om het nog enigszins goed te maken. Dus vertrouwen in de juridische bijstand heb ik niet meer en deze zaak staat niet op zichzelf. Heb ook van anderen vernomen dat de verzekeringsmaatschappij het al snel een niet haalbare zaak vind en vervolgens niets doet.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Gedwongen extra betalen voor leaseauto: wat nu?

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Is je collega die vertrekt iemand met een gelijkwaardige functie?

Als je een auto least, die boven je budget zit moet je dit bijbetalen. De bijbetaling wordt verdeeld over de leasetermijn, normaalgesproken zo'n 4 jaar. Als je uit dienst gaat, moet je de openstaande bijbetaling betalen.

Als dit in je contract staat en je ex-collega heeft een gelijkwaardige functie, dan dient hij de openstaande kosten te betalen. Je kan je baas vertellen, dat hij de kosten op hem kan verhalen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Gedwongen extra betalen voor leaseauto: wat nu?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Erwin uit Oosterhout schreef:Als je een auto least, die boven je budget zit moet je dit bijbetalen. De bijbetaling wordt verdeeld over de leasetermijn, normaalgesproken zo'n 4 jaar. Als je uit dienst gaat, moet je de openstaande bijbetaling betalen.
Dat is hier niet de issue , het gaat om de fiscale bijtelling

Gesloten