LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Golf 4 motor kapot door ijsvorming

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Golf 4 motor kapot door ijsvorming

Ongelezen bericht door witte angora »

Blijkt dat dus eind maart 2003 nog bij Volkswagen is geweest voor een beurt!!

Dan had men de motor kunnen aanpassen, dat hebben ze dus niet gedaan!!
Ow, dat is serieus. Hebben ze in 2004 wel de zenders van de radio aangepast? Of dat ook al niet.

Hoe zit het met de muntenhouder hebben ze die in 2001 met de komst van de euro aangepast? Of heeft de Golf geen muntenhouder.

Beloki
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 feb 2010 15:36

Re: Golf 4 motor kapot door ijsvorming

Ongelezen bericht door Beloki »

Nee maar alle Volkswagendealers zijn op de hoogte gebracht begin 2003 van gebreken aan die motor en dus moeten aanpassen ..

Maar dus niet gedaan toen ze de kans er voor kregen...

Daar gaat het om...

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Golf 4 motor kapot door ijsvorming

Ongelezen bericht door witte angora »

Beloki schreef:Nee maar alle Volkswagendealers zijn op de hoogte gebracht begin 2003 van gebreken aan die motor en dus moeten aanpassen ..

Maar dus niet gedaan toen ze de kans er voor kregen...

Daar gaat het om...
Het klinkt heel logisch moet ik zeggen, en toch heb ik het gevoel dat je er niet mee uitkomt. Een beurt is een beurt, dat is iets heel anders dan het modificeren van een motor.

Ik zou toch eerst nog verder naar informatie zoeken voor je hiermee naar de dealer stapt, want je hebt er niet genoeg aan. Wat je kunt vragen is hoe de dealer er mee om moest gaan, hoe zou hij zeker weten dat alle auto's in zijn regio/die hij verkocht heeft ook daadwerkelijk gemodificeerd zouden worden.

Welke regeling had Pon uitgewerkt om te zorgen dat alle auto's gemodificeerd zouden worden. Immers, mensen verhuizen, en auto's worden doorverkocht. De auto die nieuw in Arnhem is verkocht staat na 5 jaar mischien via Nijmegen, Den Bosch en Oss ergens in Ouderkerk aan de Amstel bij iemand die zelf het onderhoud doet. Welke regeling had Pon dat ook die auto die modificatie kreeg.

Als je die vraag beantwoordt hebt gekregen kom je al een stuk verder denk ik. Immers, als er geen sluitende regeling is, dan heeft Pon boter op het hoofd. Is er wel een sluitende regeling, dan wordt het zoeken naar de vraag waarom jouw auto niet gemodificeerd is.

(Ik geloof er eigenlijk nog steeds niet in, maar je doet zo je best, dat ik je toch even wat zinnige tips wil geven om verder te komen, want... wie weet :wink: )

advocaatjeleefjenog
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 jan 2010 18:58

Re: Golf 4 motor kapot door ijsvorming

Ongelezen bericht door advocaatjeleefjenog »

Mallemalle schreef:ja idd, je levert je auto af voor een beurt en het is dan echt heel raar dat de garage niet vanuit zichzelf die hele motor gaat aanpassen

wat vreemd

net zoals ik bij de bakker vanmiddag niet als vanzelf een verjaardagstaart meekreeg omdat mijn moeder jarig is, dat moet die bakker toch weten
Werkt u bij een dealer? Ik denk het niet aan je antwoorden te zien.

Als er een terugroep of service actie is is de dealer verplicht deze uit te voeren (als de eigenaar dit goed vind) deze verplichting wordt hem opgelegd door de importeur waarmee dit soort zaken contractueel zijn vast gelegd. Als de toenmalige eigenaar geen akkoord heeft gegeven voor deze modificatie zorgt een "slimme" dealer voor een schriftelijk afwijzing. Dus ja een dealer moet dit soort zaken uitvoeren en niet de kop in het zand te steken
Laatst gewijzigd door advocaatjeleefjenog op 16 feb 2010 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.

advocaatjeleefjenog
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 jan 2010 18:58

Re: Golf 4 motor kapot door ijsvorming

Ongelezen bericht door advocaatjeleefjenog »

Het probleem in deze is dat er tussen 2003 en heden 7 jaar zitten waarbij de auto elders is onderhouden, dus hoeveel kans heeft de dealer gehad.....1 ik denk dat de VW organisatie coulanter zou zijn als de auto meerdere malen voor onderhoud zou zijn geweest wat ik me overigens ook kan indenken.
(weer een voordeel van dealer onderhoud)
Ik denk ook dat het een lange weg wordt om dit te winnen,maar nogmaals zou ik de dealer die het laatst onderhoud heeft uitgevoerd in 2003 erop aanspreken.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Golf 4 motor kapot door ijsvorming

Ongelezen bericht door Mallemalle »

advocaatjeleefjenog schreef:
Mallemalle schreef:ja idd, je levert je auto af voor een beurt en het is dan echt heel raar dat de garage niet vanuit zichzelf die hele motor gaat aanpassen

wat vreemd

net zoals ik bij de bakker vanmiddag niet als vanzelf een verjaardagstaart meekreeg omdat mijn moeder jarig is, dat moet die bakker toch weten


Als er een terugroep of service actie is is de dealer verplicht deze uit te voeren (als de eigenaar dit goed vind) deze verplichting wordt hem opgelegd door de importeur waarmee dit soort zaken contractueel zijn vast gelegd.
het lijkt mij dat je daar dan tenminste een afspraak voor maakt

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Golf 4 motor kapot door ijsvorming

Ongelezen bericht door witte angora »

Mijn vraag is dan ook: welk systeem heeft Pon indertijd opgezet om redelijk zeker te weten dat alle eigenaren van de betreffende VW's bereikt zouden worden. Was dat waterdicht, ja of de nee.

De modificatie af laten hangen van het al dan niet verrichten van een grote beurt is me gewoon te simpel gesteld.

advocaatjeleefjenog
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 jan 2010 18:58

Re: Golf 4 motor kapot door ijsvorming

Ongelezen bericht door advocaatjeleefjenog »

Dat laten afhangen van dealer bezoek is het verschil tussen Terugroepacties en serviceacties zoals de naam al zegt.
Bij service acties (vaak aanpassingen die niet direct gevaar opleveren of niet direct grote schades tot gevolg hebben ) is het dus echt tot de auto bij een dealer binnen komt, en of dit water dicht is ....

advocaatjeleefjenog
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 jan 2010 18:58

Re: Golf 4 motor kapot door ijsvorming

Ongelezen bericht door advocaatjeleefjenog »

Mallemalle schreef: het lijkt mij dat je daar dan tenminste een afspraak voor maakt
En dat is nou juist wat de dealer op dat moment moet regelen, kan het binnen 5 minuten kan dat tijdens een beurt, duurt het lang of zijn er specifiek onderdelen nodig kunnen ze besluiten een afspraak te maken, doen ze dat beide niet zijn ze nalatig. Komt de klant niet opdagen of wenst die niet geholpen te worden dossier op maken.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Golf 4 motor kapot door ijsvorming

Ongelezen bericht door witte angora »

Dit stond in de tweede post van TS
Volkswagen zal de betreffende klanten via de bekende kanalen informeren over de beschikbaarheid van deze ombouwset. Klanten kunnen zich echter ook direct wenden tot hun Volkswagen-dealer voor een afspraak.
en is blijkbaar het officiele bericht.

Volkswagen informeert de klant over de beschikbaarheid van de ombouwset, de klant moet er zelf op reageren. Doet de klant dit niet, dan komt er geen ombouwset. Dat hangt dus niet van het al dan niet verrichten van een grote beurt af. Blijkbaar vond de betreffende eigenaar van deze auto het niet nodig om die ombouwset in te laten bouwen.

Verder lees ik dat er ten aanzien van de productiefout tien jaar garantie is gegeven. Daar kan TS inderdaad geen aanspraak op maken.

Ik denk dat TS geen enkele kans maakt om de schade vergoed te krijgen. Helaas.

advocaatjeleefjenog
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 jan 2010 18:58

Re: Golf 4 motor kapot door ijsvorming

Ongelezen bericht door advocaatjeleefjenog »

ik denk het ook niet maar als ze de weg wil bewandelen zal het via het dealer kanaal zijn. ( ps de klant informeren via de bekende kanalen wil niet zeggen dat ze de klant een brief sturen kan nog steeds wat in 90% van de modificaties gebeurt via de dealerbezoeken)

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Golf 4 motor kapot door ijsvorming

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

De achterdocht slaat een beetje toe bij mij.
Het vreemde in deze vind ik dat TS aangeeft dat hij bij aankoop van de auto in 2006 het onderhoudsboek heeft gezien, daarna echter vermeld dat hij pas vanmiddag het onderhoudsboek krijgt........ zat deze niet nij de auto dan ten tijde van de aankoop? En tot wanneer is de auto, aantoonbaar bijgehouden in dat onderhoudsboekje, bij de officiele VW dealer in onderhoud geweest?

En dan nu de laatste knuppel in het hoenderhok: is de km.stand wel origineel? 100000km. in 12 jaar tijd is beduidend minder dan gemiddeld.....

Hoe dan ook, succes.

v.d.Heyden

Beloki
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 feb 2010 15:36

Re: Golf 4 motor kapot door ijsvorming

Ongelezen bericht door Beloki »

Het heeft idd 100000 km gereden

Onderhoudsboekje lag in de auto bij garage in Tilburg waar mijn vriendin woont

Zelf woon ik Noordholland dus kon er niet bij maar vanmiddag was auto hier gebracht en kon ik dus wel bij

Als ik naar onderhoudboekje zou kijken kon ik van uitgaan dat het aangepast zou zijn in 2003 want VW had dan de kans..maar dat deden ze dus niet

Na aankoop van mijn auto in 2006 kreeg ik vaak post van VW omdat ik een Golf had maar VW heeft me nooit aangewezen om motor aan te passen en zo...

Ik vind gewoon dat ze nalatig geweest zijn... ik had makkelijk mijn motor kosteloos kunnen aanpassen ALS ik het geweten had...

Het is gewoon een gebreke van die motor waarvan ik niet op de hoogte gesteld was...

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Golf 4 motor kapot door ijsvorming

Ongelezen bericht door witte angora »

Die 100.000 is best wel mogelijk.

Mijn Golf was, toen ik hem kocht, 18 jaar oud, en had toen 115.000 op de teller. Alle onderhoudsboekjes, en heel veel oude apk rapporten zaten erbij, er werd inderdaad heel weinig met het ding gereden. Dat was jaar na jaar te zien. Uit de gegevens blijkt ook dat de auto het derde setje banden heeft, terwijl er toen nog een heel behoorlijk profiel op zat.

Sommigen kopen de auto blijkbaar voor de sier.

menasor.2002
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 apr 2009 13:53

Re: Golf 4 motor kapot door ijsvorming

Ongelezen bericht door menasor.2002 »

Je moet bij de vorige eigenaar zijn DIE is immers NIET naar de dealer gegaan voor de modificatie ZO werkt dat...!!

En je wist vd modificatie dus heb je zelf ook navraag plicht of dat gedaan is.

En waar doe je onderhoud ? bij VW dealer , bij kwik Flut , de turk op de hoek ??? nogal wat verschil he.

enne auto is van 98 ? tijd voor een nieuwe we zijn inmiddels paar generaties vd Golf verder ppff kansloos.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Golf 4 motor kapot door ijsvorming

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Bayer:
Hier gewoon de oplossing:
VW vergoed een nieuwe motor onder deze voorwaarden:
1) alle beurten bij een VW dealer laten doen (boekje als bewijs)
Ik denk niet dat een dealer deze voorwaarde zal stellen. Immers, welke garantie heeft de dealer dat de klant inderdaad iedere keer terugkomt? Welk rechtsmiddel heeft de dealer om de servicebeurten af te dwingen?
3) bouwjaar niet ouder dan 10 jaar
Het probleem van TS is juist dat de auto ouder dan 10 jaar is. Was de auto jonger dan 10 jaar, dan was het, als ik het verhaal van de TS lees, een heel ander verhaal geweest.

Als er één is met een onzinnige oplossing voor de TS ben jij het wel.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Golf 4 motor kapot door ijsvorming

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Beste mensen ik leest hierboven de meest uiteenlopende verwijzigingen.
Onthoudt u één feit, er bestaat voor u uitluitend en alleen de leverancier welke uw aanspreekpunt is dus niks importeur etc. Uw leverancier is en blijft altijd uw aanspreek punt en niemand anders.
Ik zou graag wat meer info willen over wat er ten gevolge van ijsvorming defeect is geraakt.

Wacht uw bericht af.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Golf 4 motor kapot door ijsvorming

Ongelezen bericht door jor »

Ontopic maar weer. Door de leeftijd van de auto ( ouder dan 10 jaar ) zal het allemaal heel moeilijk worden en blijft alleen een beroep op coulance over. Mocht de wagen altijd bij 1 dealer in onderhoud te zijn geweest en de beurten ook alle zijn uitgevoerd kan die coulance daar worden gevraagt al denk ik dat het niet zal lukken.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Golf 4 motor kapot door ijsvorming

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

De ruzie ontstaat door deze zin:
Hier gewoon de oplossing:
Die is namelijk misleidend.

Er hoort te staan : Hier gewoon de regeling zoals die gehanteerd wordt door Volkswagen:

En helaas biedt de regeling van Volkswagen geen uitkomst voor TS en is er dus geen oplossing.

RTD-2002
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2010 16:34

Re: Golf 4 motor kapot door ijsvorming

Ongelezen bericht door RTD-2002 »

Die auto komt ondertussen aardig in aanmerking voor de sloopregeling dus waar klaag je nou over..?

Je koopt een auto en na de aankoop gaat er wat mis na paar jaar en dan ga je pas mekkeren naja in dat geval kan ik wellicht mn T1 bus uit 65 nog coulance krijgen ppfffff

Deze auto is NIET dealer onderhouden geweest laatste jaren en vervalt sowiso je recht op alles.

EN nogmaals de auto komt in aanmerking voor de sloopregeling ouwe bak dus volgende keer beter.

bovendien is er Nooit een terugroep actie voor deze Golf geweest..!!

http://www.watvindtnederlandervan.nl/in ... ws&fID=412

Gesloten