Ikwilvanmijnautoaf.nl

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
iCy^

Re: Ikwilvanmijnautoaf.nl

Ongelezen bericht door iCy^ » 23 jun 2011 21:54

Hulsao schreef:verhaal
Wel moeite genomen om contact op te nemen met ikwilvanmijnautoaf? Ik heb ze gebeld, ze ondernemen direct actie en mijn auto bleek toch afgehaald te worden in plaats van gebracht.

Vandaag is de auto afgehaald voor het bedrag waarop ik akkoord ben gegaan. Het was tenslotte een sloopauto. Meneer heeft de auto niet eens bekeken en gewoon meegenomen.

Het was meer dan de lokale sloperijen voor mijn auto boden.

Kortom, mijn verhaal is met een sisser afgelopen.

Mr_Toba

Ongelezen bericht door Mr_Toba » 25 jun 2011 19:51

@Hulsao

Als jij denkt dat je in recht staat wat houdt je tegen om een advocaat in te schakelen. Ik denk eerder dat de fout bij je zelf ligt en dat je al hebt geprobeerd een advocaat in te schakelen maar dat geen een advocaat je wou bijstaan. Want heb aantal keer met de website gebeld en in de algemene voorwaarden en tijdens die telefoongesprekken is mij duidelijk verteld als het autobedrijf afziet van aankoop dat de verkoper geen kosten krijgt. Dus voordat je iemand zwart gaat maken zou ik toch eerst even nagaan of de fout misschien niet bij je zelf zit..

Want iemand zwart maken op internet is heel makkelijk maar de schuld bij iemand anders leggen is nog makkelijker

amsterdam2226

Ongelezen bericht door amsterdam2226 » 25 jul 2011 12:26

Beste lezers, Heb een Peugeot 107 Sublime (duurste uitvoering). De dagwaarde werd door de ANWB op 8800 geschat. Bij inruil zakte die tot 8100 euro. De auto is totaal schadevrij en heeft in dat jaar dat ik hem had erg weinig gereden.
Wat denk je dat er werd geboden? 4200 euro. Deze gasten zijn nog erger dan, nou ja, noem maar iets negatiefs. Gelukkig heb je ook nog http://www.mijnnieuweautokopen.nl die al heel wat reeeler is qua inruilprijs. Er moet dan wel een inruiler tegenover staan. In de meeste gevallen die ik hier bekijk is dat niet het geval en dan ben je aan de heidenen (hoewel die waren zo kwaad nog niet) overgeleverd. Als je een inruiler hebt moet je hiernaast (www.mijnnieuweautokopen.nl wel verschillende dealers afgaan en niet zomaar ja zeggen. dat heb ik het verleden wel geleerd!!

Vriendelijke groetjes, amsterdam2226

y55

Ongelezen bericht door y55 » 13 aug 2011 12:07

Mijn ervaring:
De website werkt erg snel en zodra je je contact gegevens hebt ingevuld bellen ze je direct. Waar het misgaat is de onduidelijkheid over de mogelijke kosten (15% van afgesproken verkoop prijs bij niet verkopen). Je wordt een beetje overrompeld. Aangezien je niet weet welke opkoper uiteindelijk interesse heeft, kan het gebeuren dat je ergens heen moet reizen, wat volgens mij in heel nederland kan zijn. Dit wordt niet goed gecommuniceerd. Vervolgens ben je dus verplicht dit ook te doen op straffe van 15% boete, terwijl er geen 100% zekerheid is dat je het afgesproken bedrag ook gaat krijgen.
Ik denk dan ook dat je het beste zelf een aantal opkopers kan afbellen en navragen of ze interesse in de auto hebben. Je hebt dan altijd zelf de mogelijkeid om te kiezen wat je dan gaat doen zonder 15% boete.

In mijn geval is het echter positief afgelopen. Tijdens het telefonisch contact met ikwilvanmijnautoaf.nl is er toegezegd dat de auto kan worden opgehaald. Dit werd helaas niet schriftelijk bevestigd (dit is wel vereist volgens de algemene voorwaarden). Ondanks dat ik mij zorgen ging maken (heb dit forum naderhand gevonden) is er netjes aan de mondelingen afspraken gehouden. In dezelfde week kwam een opkoper langs met een trailer. De opkoper (DDM auto Made) was verder prima, natuurlijk wil die nog iets van de prijs af, maar dat kan je wel verwachten.

Ik had van te voren een paar keer mijn auto bij lokale autohandelaren aangeboden. Ik kreeg daar net iets minder dan ik uiteindelijk heb gekregen via ikwilvanmijnautoaf.nl. (heb 150 euro meer gekregen) Gezien de verplichtingen die je aangaat en zeker als je de auto nog moet wegbrengen ergens moet je goed nagaan of je wel gebruik wilt maken van ikwilvanmijnautoaf.nl.

Wellicht ontwikkelt ikwilvanmijnautoaf zich nog verder in de toekomst, ik denk dat indien ze hun bedrijfsmodel aanpassen er meerwaarde bestaat voor klanten.

Op dit moment raad ik het niet aan.

Groet,

dhc

Ongelezen bericht door dhc » 13 aug 2011 12:25

amsterdam2226 schreef:Beste lezers, Heb een Peugeot 107 Sublime (duurste uitvoering). De dagwaarde werd door de ANWB op 8800 geschat. Bij inruil zakte die tot 8100 euro. De auto is totaal schadevrij en heeft in dat jaar dat ik hem had erg weinig gereden.
Wat denk je dat er werd geboden? 4200 euro. Deze gasten zijn nog erger dan, nou ja, noem maar iets negatiefs. Gelukkig heb je ook nog http://www.mijnnieuweautokopen.nl die al heel wat reeeler is qua inruilprijs. Er moet dan wel een inruiler tegenover staan. In de meeste gevallen die ik hier bekijk is dat niet het geval en dan ben je aan de heidenen (hoewel die waren zo kwaad nog niet) overgeleverd. Als je een inruiler hebt moet je hiernaast (http://www.mijnnieuweautokopen.nl wel verschillende dealers afgaan en niet zomaar ja zeggen. dat heb ik het verleden wel geleerd!!

Vriendelijke groetjes, amsterdam2226
Link onvindbaar.....

tve75

Ongelezen bericht door tve75 » 15 aug 2011 20:40

Omdat ik met mijn bedrijf ben gestopt wilde ik van mijn Renault Kangoo (2008, nieuw model) bedrijfswagen af, en een personenauto kopen.

Ik had een Renault Clio (2004) op het oog bij de Renault Dealer, deze kostte 5250 euro. Ik wilde 5000 terug voor mijn Kangoo, die note bene 4 jaar jonger was dan de Clio. Bij de Renault dealer wilde ze echter dat ik 1000 euro bijbetaalde. Met andere woorden, ze wilde me 4250 euro (3571 euro ex. btw) voor mijn Kangoo geven.

Bij een vijftal andere dealers in de regio werdt tussen de 3250 en 3750 ex btw geboden.

Daarna bij ikwilvanmijnautoaf.nl geprobeerd. Na het invullen op de website werdt ik gebeld voor wat details. Dezelfde avond werdt ik nog gebeld met een bod van 4500 euro (3781 ex btw). Dit vondt ik niet voldoende, en gaf aan minstens 5000 inc btw voor mijn Kangoo te willen. De volgende dag werdt ik gebeld, ze hadden een bod van 5000 euro. Dit bod heb ik aangenomen en mijn auto is inmiddels verkocht, dit was alles binnen 2 dagen geregeld.

Ik heb die Clio nu alsnog gekocht, voor 4750 euro. Hou dus 250 euro over. Al met al dus 1250 euro meer voor gekregen als dat ik het via de Renault dealer had ingeruild.

Jeffa187

Ongelezen bericht door Jeffa187 » 09 sep 2011 15:45

ik heb een aantal weken mijn seat ibiza ook aangeboden..

was akkoord gegaan alleen om te zien welk bedrijf het was, goed dus 125 euro ofso boden ze mij.. nam nog direct contact op met de vraag wanneer zij konden ophalen en gaven geen gehoor. 2 dagen later verkocht aan sloopbedrijf voor 50 euro had er geen zin meer in. pas na 2 weken stuurde het bedrijf een email of ze het voertuig op konden halen

nu 9 september via de email de factuur voor annulering van 178 euro nog wat.
maar factuur zal waarschijnlijk niet in brievenbus vallen want achternaam klopte naw gegevens klopte niet helemaal.
Binnen 2 weken dien ik te betalen, en de manier waarop zij emails terugsturen bevalt mij ook niet die grappenmakers

dien ik deze boete te betalen of niet?
mijn gevoel zegt namelijk gewoon nee, ik zou niet weten wat voor kosten zij gemaakt moeten hebben.

Ik hoop dat iemand antwoord kan geven.

Mallemalle

Ongelezen bericht door Mallemalle » 09 sep 2011 16:32

nie betalen, of heb je een contract getekend?

koen9999

Ongelezen bericht door koen9999 » 01 okt 2011 18:50

mijn ervaringen met deze site zijn ook heel slecht :?
voor je het weet ben je 15% schadevergoeding van je vraagprijs verschuldigd. :x
lees dus hel erg goed de algemene voorwaarden op de site alvorens te klikken op
'verkoop nu'
een gewaarschuwd man is er twee waard

koen9999

Ongelezen bericht door koen9999 » 01 okt 2011 20:59

heb eens juridisch advies ingewonnen en hun schadevergoeding van 15% zou als onredelijk bezwarend worden kunnen beschouwd.

feit is dat de dealer voor elke gerealiseerde aankoop 95 euro excl btw betaalt aan dealerdirekt

het geleden verlies bij annulatie kan bijgevolg niet groter zijn dan die 95 euro plus btw

vraag is wel of de rechter die redenering volgt

het lijkt mij in alle geval wel te kunnen kloppen

met die 15% hebben ze meer baat bij niet verkoop dan bij wel verkoop.
geen gezonde situatie lijkt me

ik ga er me in ieder geval niet bij neerleggen bij hun 15%- in mijn geval 675 euro excl btw

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden » 02 okt 2011 10:10

koen9999 schreef:heb eens juridisch advies ingewonnen en hun schadevergoeding van 15% zou als onredelijk bezwarend worden kunnen beschouwd.
De BOVAG hanteert ook 15% annuleringskosten.

feit is dat de dealer voor elke gerealiseerde aankoop 95 euro excl btw betaalt aan dealerdirekt.
het geleden verlies bij annulatie kan bijgevolg niet groter zijn dan die 95 euro plus btw.
Ze toucheren ook een deel van de aankoopprijs, de verkopende partij krijgt alleen het bod te zien excl. aankoopcommissie, de kopende partij biedt incl. aankoopcommissie en moet die commissie afdragen aan ikwilvanmijnautoaf.
Bijgevolg is de geleden "schade" bij annulering dus beduidend hoger dan die 95,=

vraag is wel of de rechter die redenering volgt.
Je gaat een rechtsgeldige overeenkomst aan, met de daarbij behorende voorwaarden. Waarom zou een rechter die redenering niet volgen? Er is geen sprake van onredelijke of eenzijdig verzwarende voorwaarden.
Het is niet mijn bedoeling iemand aan te vallen of te verdedigen, enkel een nadere uitleg over de niet geheel volledige gegevens. Kan soms een heel ander licht op een zaak werpen.

v.d.Heyden

koen9999

Ongelezen bericht door koen9999 » 02 okt 2011 12:28

Ze toucheren ook een deel van de aankoopprijs, de verkopende partij krijgt alleen het bod te zien excl. aankoopcommissie, de kopende partij biedt incl. aankoopcommissie en moet die commissie afdragen aan ikwilvanmijnautoaf.
heb het nog eens nagekeken op de site en nee hoor geen sprake van extra commissie door de opkoper enkel 95 euro excl btw vaste prijs te betalen per winnend bod

okke44

Ongelezen bericht door okke44 » 20 okt 2011 12:23

Alle negatieve ervaringen over deze site hebben me vooraf heel huiverig gemaakt om mijn auto hier te koop aan te bieden. Toch heb ik me ingeschreven om mijn auto te verkopen.

Ik ben heel tevreden over de verkoop. De prijs die geboden werd was redelijk en het bod kwam dezelfde dag dat ik de auto plaatste.
Het bedrijf dat de auto kocht (mag ik namen noemen?) was blij met mijn auto en betaalde het volle bedrag dat ze ook blind geboden hadden.
Even de auto bekijken, de motor starten en beluisteren en de papieren controleren. Daarna eerst het geld betalen en dan pas de papieren in orde maken. Dat alles bij een kopje koffie.
Tenslotte ben ik ook nog eens keurig naar een NS station gebracht. Dealerdirect heeft zelfs toegezegd de treinreis naar huis te betalen. Of ze dat nakomen moet ik nog afwachten. :D

Tegenover de negatieve verhalen zet ik graag dit positieve verhaal, maar ik besef wel dat je heel afhankelijk bent van de kopende partij. Voor alle duidelijkheid: ik heb geen belang bij Dealerdirect!

Mallemalle

Ongelezen bericht door Mallemalle » 20 okt 2011 12:35

Je vergeet het weekendje luxemburg in een 5 sterrenhotel te vermelden, dat ze je ook nog gratis aangeboden hebben , omdat ze zo ontzettend blij waren met jouw auto

Tondeo

Ongelezen bericht door Tondeo » 18 nov 2011 22:05

Afgelopen woensdag is mijn auto netjes opgehaald door Ddm auto's uit made. De prijs die werd gemaakt door ik wil vanmijnautoaf.nl werd netjes contant betaald. En de auto werd ter plekke met een iPad gevrijwaard en het bewijs netjes uitgeschreven. Dus zoals je ziet kan het ook goed gaan. En nee ik werk niet bij Ddm of ikwilvanmijnautoaf.nl. Je moet je auto gewoon eerlijk omschrijven dan krijg je geen problemen.

Toon

legacy85

Ongelezen bericht door legacy85 » 02 dec 2011 17:20

Gister heb ik mijn auto aangeboden op ikwilvanmijnautoaf.nl.

Vandaag een bod, maar absoluut niet het bod wat ik in gedachte had.
Ik was dan ook van plan om gewoon niet op het bod in te gaan en het te laten voor wat het was.

Vanmiddag werd ik gebeld door een medewerker van het bedrijf, welke mij vetelde dat deze nog even met mijn auto aan de slag ging omdat hij het bod ook erg laag vond.

Op zich vind ik dat wel netjes.
Ik heb mijn auto een paar uur na het telefoongesprek particulier weten te verkopen, dus een deal via ikwilvanmijnautoaf.nl zal er niet komen.

Toch vind ik het wel een positief bericht waard, ze willen toch echt wel iets voor je doen .

Groetjes,

Legacy85

Ericjooo

Ongelezen bericht door Ericjooo » 13 jan 2012 13:12

In een ander onderwerp over één van de aan ikwilvanmijnautoaf.nl gelieerde autobedrijven DDM auto's ook al gereageerd http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&t=100186

Het loopt dus best soepel, alleen zoals in zoveel gevallen zijn het de mensen waar het minder goed (of zelfs slecht) is verlopen die klagen. Ik heb namelijk ook alleen wat te melden als ik boos ben, als ik tevreden ben bijna nooit.... behalve nu dan :D

De hele transactie verliep soepel en je krijgt een redelijke prijs voor je auto; als je op Marktplaats gaat adverteren krijg je misschien wel wat meer (als men überhaupt reageert), maar dan moet je vaak weken leuren en dan uiteindelijk ook nog inleveren op de vraagprijs.

Voor diegenen die het ook willen proberen; maak goede afspraken met ikwilvanmijnautoaf (als er in jouw ogen extreem veel van het initiële bod afgaat dat je dan niet kan leveren en dus de "boete" ook niet betaald bijvoorbeeld) en zorg dat de beschrijving compleet is. Mochten er tijdens het telefoongesprek wat de site met je voert na aanmelding nog dingen te binnen schieten die het vermelden waard zijn dan kan je dat gewoon in het gesprek aanvullen. Hoe meer je verteld hoe minder verassingen voor beide partijen.

Let dus wel op het lijkt heel makkelijk maar het vrijblijvende is na de aanmelding weg, je gaat dan (zoals in de voorwaarden te lezen is) een bindende overeenkomst aan je auto te leveren aan een op dat moment onbekend bedrijf. Vraag dus even door als ze je contacten.....

De bedrijven waar je zaken mee gaat doen gaan een auto van je overnemen die jezelf kwijt wilt. Verwacht dus geen luxe dealer-showrooms en koffie met gebak, dat doen ze alleen als ze je een poot uit kunnen draaien met de aankoop van bijvoorbeeld een nieuwe auto.

Naaldwijker

Ongelezen bericht door Naaldwijker » 02 feb 2012 21:37

Ik hoorde laatst een bericht over dit bedrijf. Bod gedaan op een auto en akkoord gegaan. Inderdaad wordt ook een treinkaartje vergoed. Eenmaal daar aangekomen moest hij naar een andere plek komen en dit was een bezinestation met erachter een garage. Daar was de onderhandelaar van de site met 2 mannen van de opkoper. Zodra de persoon van de site snel wist wegb te komen kwamen er nog 2 mannen bij waardoor degene onder druk gezet wordt en zich zelf zelfs bedreigd voelde. Geef me je sleutels maar dan ga ik een proefritje maken. Uiteindelijk is hij met 1 van de 4 personen in de auto gestapt om een ritje te maken. Snel sprong er een 2de achterin. Teruggekomen op de plek begonnen ze erover dat de auto niet in de staat was als was opgegeven. Hij had gezegd dat er een deuk op de achterbumper zit en zij vonden dat de deuk groter was dan aangegeven (er zit een deuk in mijn bumper bij opmerkingen). Ze gingen niet akkoord met het bod, raar verhaal. Hij is weggegaan omdat ze het bod niet accepteerden. Echt belachelijk dit!

jeani

Ongelezen bericht door jeani » 02 feb 2012 22:21

hier ook onze auto een peugeot 306 van 2001 op de site gehad ... binnen 5 minuten een bod 280 euro inc btw? hoe durven ze he.. ook wij werden gebeld door een medewerker van de site.
of we accoord gingen met het bod? nee tuurlijk niet , wat een belachelijk bod en of ze de advertentie gelijk wouden verwijderen is ook gebeurd ... is geen goede site...of je moet fietsen gaan verkopen.

knutselsmurf

Ongelezen bericht door knutselsmurf » 06 feb 2012 22:03

Toch maar even ook mijn ervaring geven, ben er namelijk vandaag geweest.

2 Weekenden terug de auto van mijn vriendin op de site ikwilvanmijnautoaf.nl gezet. Kreeg maandag een bod van 3200 euro (had een VRAAGPRIJS van 4250 in gedachten). En dinsdag een belletje van de website, wat ik van het bod vond? Gezegd dat ik er minimaal 3500 voor moest hebben, anders zou hij voor de deur blijven staan, aangezien het een kleine zuinige auto is kost met dat amper iets en een 3de auto is wel handig.

De beste man ging voor me bellen en ging kijken of hij nog wat meer eruit kon halen. Belde een uurtje later terug, of ik 3400 wel accepteerde. Gezegd hierover even te overleggen en hem die avond nog terug te bellen.

Na wat overleg met mijn vriendin besloten het bod te accepteren, dus terug gebeld maar VOOR ik akkoord ben gegaan wel de voorwaarden doorgesproken. De beste man ZELF laten uitspreken dat als ter plaatse MINDER dan 3400 zou bedragen ik geen zaken hoefde te doen, en dus ook geen kosten zou hebben. Buiten het feit dat ik zelf erheen zou rijden (benzine + tijd was het enige risico).

Het bleek een bedrijf genaamd CAJE inkoop in Rotterdam te zijn.
Via diverse sites en ervaringen van bekenden wist ik dat het Jetcars zou zijn en dat het wel eens een puinhoop zou kunnen worden.

Vanmiddag daar aangekomen, ik moest bij CAJE inkoop zijn, op de deur stond JECA inkoop en dat ik naar Jetcars moest (loos pand). Gelijk ikwilvanmijnautoaf.nl gebeld en uitgelegd. Ik ben namelijk verplicht aan CAJE te verkopen en niet aan een ander, ze kende het verhaal en aan Jetcars verkopen was oke.

Daar aangekomen mezelf gemeld in een kantoor, ik zou geroepen worden en dat zou een half uurtje duren, uiteindelijk 1,5 uur (No Offence, maar uit ervaring weet ik dat het in die culturen snel x4 gedaan moet worden).

Uiteindelijk een jongeman die me riep, of hij de sleutels mocht voor een proefrit. Ik zei hem dat ik mee zou lopen, en tijdens de 100m lopen naar de auto gezegd dat ik meereed. Het is en blijft tenslotte nog mijn auto en verantwoordelijkheid, was geen probleem, als hij maar kon rijden en testen.

Kort ritje gedaan, alles in orde leek het. Bij het uitstappen zei hij nog prima wagen, echter vond hij een deuk in het zijscherm. Heel vaagjes zag je inderdaad iets maar gezegd dat deze me niet eerder was opgevallen. Iets wat hij snapte want het was heel lastig te zien.

Ik moest in de wachtruimte wachten op zijn collega, wel de sleutel zelf uit het contact gehaald en de auto afgesloten. Zodat er ondertussen niemand mee weg kon of inkon.

Na 10min geroepen dat ik naar het kantoor mocht, er waren mankementen (verrassend :? ) wiellager achter bromde en wat kleine schades.
Gezegd dat dat wiellager niet kon, zijn nog geen 2 maanden terug vervangen. En dat ik daarmee ook zijn andere punten in twijfel trok (tactiek: zijn positie ondermijnen). Alles ging op een nog redelijk normale wijze, in hun cultuur klinkt het al snel bedreigend voor sommige, echter als je daar doorheen prikt bedoelen ze het niet zo slecht. Hij kon me 3100 bieden. Gezegd dat ik hem dan weer meenam, even goede vrienden. Hij begreep dat, dan kon ik hem beter zelf verkopen aan een particulier. Welke prijs ik dan wel wilde.

Ik dus even met mijn vriendin gebeld, die wilde middelen 3400 en 3100, het midden is 3250. De man wilde de auto zelf dan wel eens zien, dus wij ernaartoe. daar aangekomen vond hij nog wat dingen. Ik nogmaals herhaald dat ik de auto niet kwijt MOET en dus een minimum heb anders bedank ik voor de moeite, even goede vrienden en houdt het op.

Hij kon me echt geen 3250 geven, dus op een vriendelijke manier afscheid genomen en vertrokken.

In de auto even ikwilvanmijnautoaf.nl gebeld en verteld dat er geen deal was. Die begrepen het en zouden het noteren. Daarmee was het afgerond.

Nog niet koud opgehangen en Jetcars belde. 3200 was het uiterste bod.
Gezegd dat ik dat uiteraard moest overleggen maar wel gevraagd hoe en wat als ik het accepteerde. Hij zou het geld klaarleggen terwijl ik terugreed en dan was het in 5 min afgerond.

Uiteindelijk teruggebeld en geaccepteerd. Weer binnengekomen, auto netjes achter geparkeerd en naar binnen. Meneer had inderdaad al zijn vrouwelijke "overschrijf" collega geinformeerd en het was in 5 min rond INCL vrijwaring. Ze telde ook eerst netjes mijn geld uit en heeft dit door een controlemachine gehaald voordat ze ging overschrijven en ik moest tekenen voor verkoop en daarbij de sleutels moest inleveren.

Al met al:
Je moet ertegen kunnen, het is nu eenmaal een harde wereld en een andere cultuur. Ze bedoelen het zo slecht nog niet.
En zolang je eerlijk tegen elkaar blijft wat je verwacht van elkaar(beschrijf je auto dus tot in detail online) is het best te doen.

Zou ik het iemand aanraden?:
Mijn vriendin zou ik er nooit alleen heensturen, evenals onervaren familie/vrienden. Echter zit ik zelf al meerdere jaren in de retail en handel dus ken ik het klappen van de zweep. Ik ga dus wel voor hun ;).

Plaats reactie