Ikwilvanmijnautoaf.nl

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
joju

Re: Ikwilvanmijnautoaf.nl

Ongelezen bericht door joju » 11 jun 2009 16:51

:oops:
Laatst gewijzigd door joju op 11 jun 2009 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.

tarquesh

Ongelezen bericht door tarquesh » 11 jun 2009 23:30

@joyu

Dat ze jou reactie geblokkeerd hebben.
Ik kan wel zelf invullen wat je geschreven hebt.
Voor mij geen probleem, want ik vindt dat iedereen mag zeggen wat je wilt.
Censuur is verschrikkelijk.

Gaat je goed. Win de zaak!

jantje1974

Ongelezen bericht door jantje1974 » 16 dec 2009 18:58

Ik zal mijn ervaringen ook geven:

Ik raad een ieder aan die zijn auto via deze site verkoopt er zeker van te zijn dat de omschrijving die je geeft van de auto precies overeenkomt met de werkelijkheid.

Ik heb namelijk het volgende aan de hand gehad: Mijn auto had ik te koop aangeboden, waarbij ik verschillende opties kon aanvinken zoals airco etc.. Echter de airco van mijn auto moest worden bijgevuld en dat was ik vergeten te vermelden. Toen de autohandelaar, die het hoogste bod had gedaan, langskwam en merkte dat de airco moest worden bijgevuld, begon hij hier erg moeilijk over te doen en bood me vervolgens een prijs die ver onder het afgesproken bedrag lag. Ik ben hier uiteraard niet mee akkoord gegaan en omdat we er samen niet uitkwamen is die persoon onverrichter zaken weer vertrokken. Via de website van ikwilvanmijnautoaf werd mij echter een factuur opgestuurd vanwege het feit dat de koop niet was doorgegaan. Toen ik hierop bezwaar maakte werd mij verteld dat ik het product niet kon leveren volgens de beschrijving die ik ervan had gegeven. Met die man heb ik toen de afspraak gemaakt dat de factuur zou komen te vervallen als de auto opnieuw via ikwilvanmijnautoaf zou worden aangeboden, dit keer met de toevoeging dat de airco niet gevuld was.

Vervolgens krijg ik een nieuw bod. Dit keer lager dan het eerste. Maar omdat ik zo onderhand van de auto af wilde ben ik hier maar mee akkoord gegaan. Vervolgens komt er dus weer een autohandelaar. Overigens heeeel toevallig uit dezelfde plaats als waar die eerste vandaan kwam en beiden bleken elkaar nog te kennen ook.
Deze persoon maakte mij erop attent dat de airco niet moest worden bijgevuld, maar dat de pomp kapot was. Omdat ik dus geen expert ben op dat gebied, kan zo iemand me alles wijsmaken. Weer werd er een veel lager bod gedaan, omdat dit repareren zogenaamd ontzettend veel kosten met zich mee zou brengen.
Toen ik dit bod ook wilde weigeren, maakte de handelaar mij erop attent dat ie altijd op grond van een onvolledige beschrijving een schadevergoeding op mij kon verhalen. (via ik wilvanmijnautoaf dus). Ik ben er toen maar mee ingestemd, temeer omdat ik niet zozeer op zwart zaad zit, maar vooral van die auto afwilde.

Mijn advies daarom: Denk goed na voordat je je auto via deze website aanbiedt. er zit namelijk een addertje onder het gras. Deze sluwe handelaren proberen je met dit soort argumenten onder druk te zetten en vooral de mensen voor wie enkele honderden euro's een groot verschil maakt raad ik aan de algemene voorwaarden goed door te lezen alvorens een advertentie te plaatsen op deze site.

vuuren1

Ongelezen bericht door vuuren1 » 22 dec 2009 21:46

Het enige wat ze doen is biedingen doorgeven van handelaren uit hun database.
Als een bod naar je zin is dan heb je als verkoper met die handelaar te maken.

Uiteraard beginnen de eerste biedingen belachelijk laag.
Je hoeft er niet op in te gaan, dat is je eigen keuze.
Ik kreeg een goed bod van ene Wim van Aalst internet occasions.
(Hetzelfde als de merkdealer een jaar daarvoor bood als ik een nieuwe auto kocht!)
Deze man zal op zoek zijn geweest naar deze Alto Automaat, hij was ook zo weer van de website af.
Ik heb wel even onderzocht of hij negatief voorkwam op internet.

Kortom: Ik trof een handelaar die het keurig afhandelde, ik had opgegeven dat er een TomTom bij was en die was ik vergeten.
Werden geen woorden over vuil gemaakt. Ik kreeg de afgesproken prijs en klaar.
Het karretje was in nieuwstaat.

Na afloop krijg je een tevredenheidsonderzoekje. Ik hoop dat die jongens met de resultaten daarvan de rotte appels weten te weren.

moio

Ongelezen bericht door moio » 27 dec 2009 15:33

Nou Vuuren1 klinkt allemaal wel weer te mooi om waar te zijn. Kijk, er ligt gewoon een bepaalde verantwoordelijkheid bij ikwilvanmijnautoaf.nl. Zij weten donderdsgoed welke dealers wel en niet deugen. Die rotte appels halen ze er gewoon niet uit. Ga de forums er maar op na slaan. hier wordt al paar jaar over gesproken dat ikwilvanmjinautoaf.nl gewoonweg puur uit eigen belang handelt. Zij moeten je gewoon goed informeren wie je auto wil kopen voordat je iets overeenkomt. Dat gebeurt dus niet waardoor je later zelf met de rotte appels zit.

vuuren1

Ongelezen bericht door vuuren1 » 27 dec 2009 21:49

Ik weet ook wel dat er op fora doorgaans negatieve ervaringen worden gemeld.
Dat ik het nu net goed heb getroffen zal dan wel geluk zijn?
Ik heb exacte gemeld hoe de auto er uit zag, wat de historie en de staat was.

Zelf ben ik erg wantrouwig als het over autohandel gaat, mijn oude vader zei altijd: "je hebt slechte en hele slechte".
Dat was deels gekscherend, maar zekers deels waar.

Ik ben het er zeker mee eens dat een dergelijke bemiddelingssite de rotte appelen er uit zou moeten filteren. Dan zouden ze het goed doen.
Ik had nadien overigens die indruk wel omdat er een vragenlijstje werd nagestuurd over de afhandeling van de deal.

En, nee ik heb geen belangen bij die tent, wel toevallig (?) een goede handelaar getroffen.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

wheenie

Ongelezen bericht door wheenie » 02 jan 2010 00:50

Ik heb mijn auto aan een dealer verkocht die gereageerd had op mijn auto. Het viel mij toen ook op dat ze erg laag bieden. Ik heb uiteindelijk mijn auto dus verkocht, maar eigenlijk ben ik niet zo tevreden hoe ze het aanpakken. Omdat er 1 ding was wat ik niet had gezien ging om iets kleins wilde hij ineens allerlei dure apparatuur hebben wat in de auto was ingebouwd. Hij probeerde mij voor de gek te houden door te zeggen dat het maar goedkope apparatuur was. Ik bleef bij mijn standpunt dat hij het niet kreeg en ik wist ook dat ik er veel meer voor kon krijgen. Ik heb hem wel zover gekregen om de auto te kopen! Daar baalde hij natuurlijk van want hij wist ook dat we allebij online hadden toegezegd. Het is dat ik door omstandigheden haast had om de auto te verkopen, maar achteraf denk ik eigenlijk stom van me want ze willen gewoon VET aan je verdienen en had ik er veel meer voor kunnen krijgen. Ik zou zelf nog 2 keer erover moeten nadenken om ooit nog een auto via die site te verkopen.

Mallemalle

Ongelezen bericht door Mallemalle » 02 jan 2010 01:40

wat dacht je dan, dat ze niet vet wilden verdienen?
dat ze je een zeer goed bedrag voor je wagen geven?
zodat jij blij naar huis kan met een reetegoeie deal?

wanneer gaan mensen nu eens nadenken

moio

Ongelezen bericht door moio » 02 jan 2010 11:41

een laag bod is idd niet leuk. Het probleem bij ikwilvanmijnautoaf.nl is ook dat je relatief hoge biedingen ziet. Wat er dan gebeurt is dat een dealer op basis van plaatje en verhaal een bod doet. Je wordt dan geacht naar die dealer te gaan en dan komt die ineens met allemaal verhalen wat er wel niet aan klopt en bied ineens een stuk lager. DAT is pas xxxx. Ikwilvanmijnautoaf.nl blijft hierin faciliteren door die rotte appels er niet uit e halen. Daarnaast heeft ikwilvanmijnautoaf.nl het ook erg xxxx ingedekt. Je moet 15% annuleringskosten betalen op moment dat je niet aan de voorwaarden van de verkoopovereenkomst voldoet. Nou die voorwaarden zijn natuurlijk 10 pagina's lang en hier wordt echt even niet naar verwezen. Ze zeggen niet eens welke dealer het bod heeft geplaatst. Als je bod dan accepteert, hoor je pas wie het is en ben je 'verplicht' om je auto aan te bieden. Doe je dat niet dan betaal je 15% annuleringskosten. Ikwilvanmijnautoaf.nl is daarom indirect ook gebaat bij een hoge biedprijs!! PAS DUS OP!!!

J.H.

Ongelezen bericht door J.H. » 16 jan 2010 19:44

Ik heb mijn auto verkocht via deze site. Eerst lijkt het allemaal erg mooi. Mijn auto was volgens de ANWB-BOVAG koerslijst maximaal 1000 euro waard. Via de site is er 1950 euro geboden. Leek te mooi om waar te zijn.
De auto moest naar de Randstad worden gebracht(ik woon in Groningen). Daar aangekomen was er volgens de potentiele koper van alles mis met de auto(wiellager, spruitstuk). Grove leugens, de auto is namelijk twee weken daarvoor nog door een bevriende automonteur nagekeken en was volgens hem helemaal in orde. En er zat steenslag op de motorkap terwijl ik had aangegeven dat de carrosserie goed was. Dus het bod werd ineens verlaagd naar 1650. Nadat ik erg kwaad reageerde, waarbij het overige personeel niet op of om keek(is daar blijkbaar gewoon) kon ik er 1750 voor krijgen. slikken of stikken.
Dit was eens maar nooit meer.

Mallemalle

Ongelezen bericht door Mallemalle » 16 jan 2010 20:07

vinnut nog meevallen

ze hoeven namelijk helemaal niks voor je auto te geven zolang er niks op papier staat en jij doodleuk weer naar huis kan

dat zal hen worst wezen

ikwilvanmijnautoaf

Ongelezen bericht door ikwilvanmijnautoaf » 21 jan 2010 16:24

Bedankt voor de reacties op deze website.

Ikwilvanmijnautoaf.nl is een website die bemiddelt bij de verkoop van een auto. Dagelijks worden er honderden auto’s aangeboden in alle prijsklassen die wij proberen onder te brengen bij een netwerk van meer dan 1.500 aangesloten autobedrijven.

Wij proberen een zo hoog mogelijke verkoopprijs voor de verkopende partij te regelen en verzorgen de verzending van de overeenkomst naar zowel de koper als de verkoper. Ook doen we ons best om zowel het gedeelte voor en na de levering zo goed mogelijk te begeleiden en controleren.

Helaas kunnen we zelf niet bij de leveringen fysiek aanwezig zijn, op dit punt zullen de koper en de verkoper samen overeenstemming moeten zien te bereiken. Cruciaal is of de staat van de auto is zoals de verkopende partij deze heeft omschreven. Het is logisch dat een bieder zijn bod baseert op de omschrijving van de verkopende partij.

Als deze aangeeft dat de auto perfect is bij de levering blijkt dat er schade of mankementen aan de auto zitten die niet vermeld zijn, dan kan dit inderdaad een discussie tot gevolg hebben. Voordat u akkoord gaat met een verkoopovereenkomst adviseren wij u dan ook altijd even telefonisch contact met ons op te nemen zodat we alles voor u kunnen controleren.

Belangrijk is het dan ook een auto eerlijk en volledig te beschrijven, de koper zal dan exact het bedrag uitbetalen dat overeen is gekomen. Uit het onderzoek dat we regelmatig uitvoeren komt naar voren dat de gemiddelde levering wordt gewaardeerd met een rapportcijfer 7,5. Als er ergens iets niet 100% correct gaat dan zal de klantenservice zijn best doen alle partijen tevreden te stellen.

Wij vragen de mensen die niet volledig tevreden zijn met de dienstverlening telefonisch contact op te nemen met de klantenservice op telefoonnummer 053 – 7118003. Dit lokale telefoonnummer is elke werkdag van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur bereikbaar. De klantenservice zal er alles aan doen om u tevreden te stellen.

Wij werken in Nederland uitsluitend samen met RDW (Rijksdienst voor het Wegverkeer) goedgekeurde bedrijven en zijn zelf aangesloten bij de Stichting Webshop Keurmerk zodat een betrouwbare afhandeling gegarandeerd is.

Wij zullen verder niet inhoudelijk ingaan op opmerkingen die op dit forum worden gedaan, bij vragen op opmerkingen mag u rechtstreeks persoonlijk contact met ons opnemen zodat we dit goed en vakkundig voor u op kunnen lossen.

Met vriendelijke groet,
Ikwilvanmijnautoaf.nl
Tel. 053 – 7118003
Klantenservice

PS We merken dat concurrerende websites ook regelmatig forums als deze gebruiken om ons in een kwaad daglicht te stellen, trap daar niet in.

jor

Ongelezen bericht door jor » 21 jan 2010 18:28

ikwilvanmijnautoaf schreef:

PS We merken dat concurrerende websites ook regelmatig forums als deze gebruiken om ons in een kwaad daglicht te stellen, trap daar niet in.
We lopen hier ook niet met molentjes hoor, de meeste van ons zijn uitstekend in staat deze zaken te onderscheiden. Trouwens omgekeerd ook, ineens allemaal halleluja-verhalen hoe goed het allemaal wel gaat worden ook met een pak zout genomen.

moio

Ongelezen bericht door moio » 24 jan 2010 20:54

ikwilvanmijnautoaf schreef:Bedankt voor de reacties op deze website.

1. Wij proberen een zo hoog mogelijke verkoopprijs voor de verkopende partij te regelen en verzorgen de verzending van de overeenkomst naar zowel de koper als de verkoper.

2. Het is logisch dat een bieder zijn bod baseert op de omschrijving van de verkopende partij.

3. Voordat u akkoord gaat met een verkoopovereenkomst adviseren wij u dan ook altijd even telefonisch contact met ons op te nemen zodat we alles voor u kunnen controleren.

4. Wij werken in Nederland uitsluitend samen met RDW (Rijksdienst voor het Wegverkeer) goedgekeurde bedrijven en zijn zelf aangesloten bij de Stichting Webshop Keurmerk zodat een betrouwbare afhandeling gegarandeerd is.

5. PS We merken dat concurrerende websites ook regelmatig forums als deze gebruiken om ons in een kwaad daglicht te stellen, trap daar niet in.
Nou hier wil ik wel ff op reageren:

1.Inderdaad en verkoop niet doorgaat vragen jullie doodleuk 15% van ...jawel...de vraagprijs. ikwilvanmijnautoaf.nl is er dus bij gebaat om hoge vraagprijzen te 'regelen'

2. Jullie moeten als website weten met welke rotte appels jullie werken en dat ze consumenten proberen te besodemieteren. Jullie dus ook, want dit is zo langzamerhand geen nieuwigheid meer natuurlijk.

3. geven jullie dan ook eens door waar die verkopere zit? Oh nee, daar zijn jullie niet bij gebaat. En leggen jullie dan ook nog eens aan iedereen uit dat je de auto dan wel ff zelf heen moet brengen? Oh nee, daar zijn jullie niet bij gebaat.

4. Tja, dat hebben we vaker gehoord. Jomanda was toch ook erkend...

5. Hoe zou dat nu komen? En waarom zouden dat concurrenten zijn? Lijkt me beetje stug dat alle negatieve verhalen op menig site goed worden onderbouwd en vaak toch echt met jullie zelf te maken hebben

Conclusie: goede poging, maar het zit gewoon fout bij jullie.

Blueone

Ongelezen bericht door Blueone » 07 feb 2010 17:20

Helaas ben ik er ook ingetrapt. Bij mij zou de auto verkocht zijn aan het bedrijf jet cars te rotterdam. Pas na de verkoop komen de kleine letters te voorschijn. Zo is het voor mij niet haalbaar om de auto in rotterdam af te leveren (half nederland door). Ook als je op het bedrijf jet-cars gaat zoeken kom je erachter dat het de reinste oplichters zijn in de inkoop en verkoop van auto's. Als een auto verkoopt aan jet cars gaan ze sowieso zeggen dat je auto niet goed is zodat je of de auto tegen een veel lager bedrag kan verkopen of dat ikwilvanmijnautoaf 15% kan opstrijken.

Ze laten je overigens op de hoofdpagina geloven dat ze alleen met bovag autobedrijven werken maar dit is dus ook niet het geval. Er zullen er een paar vast wel lid zijn van bovag maar andere ook niet (jet cars dus niet). Waarschijnlijk blijven ze zelf overeind staan van de verkopen die niet doorgaan en waar ze dus 15% van krijgen.

Conclusie en tip aan iedereen: Doe hier geen zaken mee.

Zilverspar

Ongelezen bericht door Zilverspar » 21 feb 2010 10:24

tarquesh schreef:Je moet oppassen met wie en wat je in zee gaat.

Zo las ik hier ergens gauw over de autopapieren overschrijven. Inderdaad bij postkantoor doen. Niet zomaar autopapieren geven aan een koper. Ook vlot gebekte types niet geloven.
Tegenwoordig gaat het allemaal online. Ik kan zelfs een vrijwaring uitprinten, maar schrijven is ook een mogelijkheid. De RDW verstrekt deze blanco aan handelaren dus op het postkantoor heb je dan niets meer te zoeken.
Je kunt het controleren door te vragen naar de RDW pas, hier staat een nummer op en die moet overeenkomen met het nummer op de vrijwaring.
Ik kan gewoon online een auto in mijn handelsvooraad plaatsen........ik heb altijd een laptopje en internet bij me om dit te doen.

Groet
Inge

vdbosse

Ongelezen bericht door vdbosse » 22 feb 2010 12:37

Ik heb net mijn auto via een soortgelijke website verkocht.
www.besteautodeal.nl

Deze site vind ik een stuk gebruiksvriendelijker.
Eerst heb ik mijn auto op www.ikwilvanmijnautoaf.nl gezet. Ik kreeg geen reactie!
Op besteautodeal.nl werd ik na 2 dagen netjes gebeld of ik mijn bod op de site had gezien. Ik had een Renault Clio Diesel uit 1999 te koop en kreeg een bod van 2500. Dit is geen onaardig bod. 1 dag daarna werd ik gebeld door het autobedrijf, en heb ik er nog 2750 van weten te maken!

Ik ben dik tevreden. Ook op de manier hoe ik ben geholpen

cgrol

Ongelezen bericht door cgrol » 05 mar 2010 19:42

Ik lees veel negatieve reacties op dit forum over "Ik wil van mijn auto af".
Toch heb ik mijn auto via deze organisatie verkocht. Het formulier werd naar waarheid ingevuld. De hoogte bieder was "Jet Cars" Rotterdam, die na een proefrit en NAPO-check, wat krasjes en deukjes vonden (Ik dacht: "nu begint het ge-emmer"!). Maar er werd maar een fractie lager geboden dan oorspronkelijk afgesproken..!
Afwikkeling daarna was vlot en volledig (RDW-papier, factuur op naam en contante betaling). Treinkaartje wordt ook nog betaald. Kortom, als je je auto correct omschrijft krijg je een redelijk bod (dat mag je natuurlijk te laag vinden, dan doe je gewoon niets). Al met al was ik tevreden over deze verkoop.
Maar het spel begint bij een correcte invulling van je auto-gegevens, ook de zwakke punten! (Je wilt van je auto af, dus.... is er iets mee, toch?)

cgrol

Ongelezen bericht door cgrol » 05 mar 2010 19:45

Ben nog wat vergeten:
De 15% boete geldt NIET als je de auto brengt en er komt geen overeenstemming en je neemt dus de auto weer mee;
de 15% geldt WEL als je niet komt opdagen.
Heb dit tevoren nauwkeurig besproken met de Helpdesk, die telefonisch prima bereikbaar was.

janbol

Ongelezen bericht door janbol » 26 apr 2010 23:14

:?
Laatst gewijzigd door janbol op 21 sep 2010 01:13, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie