Ikwilvanmijnautoaf.nl

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
NickHeidel

Re: Ikwilvanmijnautoaf.nl

Ongelezen bericht door NickHeidel » 20 apr 2015 11:24

D
Laatst gewijzigd door NickHeidel op 01 sep 2017 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 20 apr 2015 11:34

Ik snap je wel. Als ik je verhaal zo lees, Nick, lijkt het er op dat jij en de handelaar elkaar niet lagen, netjes gezegd. Maakt verder niet meer uit, het is zo gelopen. Het is nu een kwestie van afronden, en de schade, voor zover je daar over kan praten, zoveel mogelijk beperken.

Je zou 'Jeroen' via de mail eventueel naar dit topic kunnen verwijzen, en aangeven dat je hooguit 100 euro wil betalen, en daarmee moet de kous af zijn. Nogmaals, het is wel vaker op deze manier en voor dit bedrag 'opgelost'.

jonis

Ongelezen bericht door jonis » 20 apr 2015 11:58

witte angora schreef:
NickHeidel schreef:Hallo,

Ik wil graag ook even mijn verhaal doen over ikwilvanmijnautoaf.nl.
Zou je ooit weer via dit bedrijf zaken willen doen?

Toch vergeet je een paar dingen.

Je aanvankelijke prijs was 900 euro. Uiteindelijk heb je er particulier 800 voor gekregen. Dus 100 minder dan je al wilde. Kennelijk was het ding niet meer waard dan dat. Maar het bedrijf moet ook verdienen, denk je niet? Een bod van 500 is dus helemaal zo slecht nog niet als je het aan een handelaar kwijt wil.

Voordeel van verkopen aan een handelaar is dat je er meteen van af bent, je hoeft er niet mee te leuren, terwijl de teller van de verzekering en wb doorloopt. Nadeel is dat je er minder voor krijgt dan dat je hem particulier verkoopt. Dat is de keuze die je hebt.

Die 300 euro is natuurlijk te gek voor woorden. Het is precies het verschil wat je van de handelaar had kunnen krijgen, en wat je uiteindelijk van een particulier gekregen hebt. Aan de andere kant, er was een afspraak, en hij heeft er tijd in moeten steken. Plus dat het bemiddelingsbedrijf ook niet voor niks werkt. Ik vind eerlijk gezegd dat je niet echt realistisch bent.

Er zijn op dit forum al meer gevallen geweest dat het bedrag terug is gebracht tot 100 euro. Misschien kun je het daarheen krijgen. Minder dan dat gaat het sowieso niet worden als je verder geen bewijzen hebt.
Nou jij vergeet ook een paar dingen: jij bent ook gewoon niet realistisch, je vindt het een prima bod voor een handelaar....maar dat betekent niet dat je daar mee akkoord hoeft te gaan want het is een lager bod en daarmee vervalt gewoon de gehele overeenkomst en voor dat geld (500,-) heb je hem ook in no-time zelf verkocht via marktplaats...daarbij is het jouw mening:
Uiteindelijk heb je er particulier 800 voor gekregen. Dus 100 minder dan je al wilde. Kennelijk was het ding niet meer waard dan dat.

Wat denk je dan dat een particulier moet betalen als er voor 500,- word ingekocht? ..... + wie zegt dat er met die 800,- het onderste uit de kan is gehaald?

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo » 20 apr 2015 12:04

Als het verhaal klopt en je moet als verkopende partij gaan bewijzen dat je daadwerkelijk langs bent geweest, zonder tot zaken te zijn gekomen, slaat dit toch wel de bodem onder het bedrijfsmodel van de organisatie weg.

Het klopt wel dat mensen vaak te hoge verwachtingen hebben van de waarde van hun auto, maar je moet wel ten alle tijden nee kunnen zeggen tegen een aanbod.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 20 apr 2015 12:10

Dat klopt, Jonis, dat met het lagere bod de hele overeenkomst vervalt. Alleen: hoe moet Nick bewijzen dat dit het geval is? Dáár zit dus zijn probleem. Als je daar even een oplossing voor wil bieden? De handelaar gaat sowieso de camerabeelden niet geven.

De rest van je verhaal laat ik voor wat het is.

@ Peteroo: ik denk inderdaad dat dit bedrijfsmodel in no-time ter ziele gaat als ze op deze voet doorgaan.

NickHeidel

Ongelezen bericht door NickHeidel » 20 apr 2015 12:25

D
Laatst gewijzigd door NickHeidel op 01 sep 2017 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.

NickHeidel

Ongelezen bericht door NickHeidel » 20 apr 2015 12:30

D
Laatst gewijzigd door NickHeidel op 01 sep 2017 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.

jonis

Ongelezen bericht door jonis » 20 apr 2015 12:40

witte angora schreef:Dat klopt, Jonis, dat met het lagere bod de hele overeenkomst vervalt. Alleen: hoe moet Nick bewijzen dat dit het geval is? Dáár zit dus zijn probleem. Als je daar even een oplossing voor wil bieden? De handelaar gaat sowieso de camerabeelden niet geven.

De rest van je verhaal laat ik voor wat het is.

@ Peteroo: ik denk inderdaad dat dit bedrijfsmodel in no-time ter ziele gaat als ze op deze voet doorgaan.
Het is niet Nick zijn probleem maar een organisatieprobleem; dit soort problemen kun je als organisatie gewoon heel makkelijk voorkomen.....alleen:
Als jullie nu daadwerkelijk een professionele organisatie waren hadden jullie natuurlijk allang een vrij simpele oplossing voor deze problematiek ipv een verkoper achteraf te gaan lastig vallen met bewijslast.....maar het feit dat jullie nog altijd hangen in een welles/nietes spelletje en partij kiezen zegt ook wel wat....tis nog altijd gewoon handjeklap en de verkoper een oorvijg.

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo » 20 apr 2015 15:39

Mijn indruk is overigens wel dat Ikwilvanmijnautoaf.nl probeert de klant tevreden te houden. Ze reageren snel bij problemen. Ze moeten ook wel, want er zijn inmiddels meer van dit soort websites en de concurrentie is enorm en een slechte naam heb je zo. Je weet als tussenpersoon denk ik ook niet altijd zeker of je met betrouwbare dealers te maken hebt.

Mooi dat het is opgelost.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 20 apr 2015 16:04

NickHeidel schreef:Ik bedoel dat de factuur daarmee is komen te vervallen. Wel netjes van ze en dat mag ook gezegd worden.
Netjes is een groot woord natuurlijk, want als het bedrijf gewoon had gedaan wat het moest doen: vertellen waaróm de deal is afgeketst, had je die nota niet gehad. Het laat in ieder geval zien dat Iwvma zich bewust begint te worden van het feit dat niet iedere handelaar even correct met zijn verloren klandizie om gaat.

Het is in ieder geval opgelost, en daar ging het om. En voorbarig? Och, als dit soort klachten voldoende gemeld wordt op fora als dit, zal een bedrijf met de juiste intenties er uiteindelijk op gaan reageren. En daar ging het om!

CBB

Ongelezen bericht door CBB » 21 mei 2015 20:07

Helaas heb ik ook te laat dit en andere fora bezocht en de berichten gelezen.
Pas nadat ik ja gezegd had en het eigenlijk gelijk weer ongedaan wou maken.
De makelaar van iwvmaa praat gemakkelijk en maakte goed gebruik van iemands gebrek aan ervaring en/of onzekerheid.
Ik denk dat het zakelijke model van iwvmaa hierop baseert.
Immers iemand die weet hoe het spelletje gaat accepteert een te laag bod niet en zoekt zijn heil elders.
Door de lage biedingen denkt men al snel dat er niet meer in zit en accepteert een te laag bod waarvan men dan spijt krijgt, ik dacht eerst dat ik toch bedenktijd had maar dat schijnt alleen bij koop te zijn en niet bij verkoop. Ik vraag mij af of dit terecht is maar ik heb helaas niets kunnen vinden ten voordele van de verkoper.
Als men de auto niet binnen de gestelde periode aflevert bij de handelaar die het hoogste bod deed krijgt men een factuur in huis voor het annuleren van de overeenkomst over 15% van de overeengekomen koopprijs, dit is natuurlijk in geen enkele verhouding tot de verrichte werkzaamheden, voor zover dat daar überhaupt sprake van is...
Hoe hoog is het aantal van klanten met spijt van een moment van zwakte en hoeveel mensen betalen gewoon om van het gezeur af te zijn? Komt het werelijk tot een incasso procedure en hoe staan de kansen om hier ongeschonden uit te komen, heeft iemand daar informatie over?

klantenserviceIWVAA

Ongelezen bericht door klantenserviceIWVAA » 22 mei 2015 16:48

Beste CBB,

Bedankt voor je bericht.
Uit je relaas kan ik niet opmaken om welke auto dit gaat. Zou je me je gegevens willen mailen naar [email protected]. Ik neem dan snel contact met je op en ik ben er van overtuigd dat we er dan samen wel uitkomen.

Met vriendelijke groet,
Jeroen
Klantenservice

Sohonig

Ongelezen bericht door Sohonig » 29 sep 2015 21:42

Heb hier 2 jaar geleden al slechte ervaring mee gehad en kreeg toen verschillende vreemde figuren aan de telefoon welke mij gingen bellen en zeiden dat ze mij € 5000,- wilde geven voor een Ford Mondeo welke bijna € 10.000,- (handelaars prijs) waard was.
Nu op aanraden van iemand toch weer eens geprobeerd met mijn Citroen C4 picasso. Volgens Bovag is hij minimaal € 7000 waard. Kreeg vandaag gegarandeerd bod van € 4200,- Bij dezelfde service van de ANWB kreeg ik voor de bieding al een minimaal bod van € 6100,-
Conclusie, ze bieden bij iedereen een veel te lage prijs.
Ik zou zeggen, doe dit nooit bij deze club. Je kunt veel beter naar de service van de ANWB gaan als je niet aan particulieren wilt verkopen.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel » 29 sep 2015 22:27

Sohonig; Natuurlijk bieden ze een lage prijs. Het zijn handelaren en die doen het om geld te verdienen.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 30 sep 2015 12:16

Mijn ervaring;

Ze bieden eerst binnen enkele dagen het hoogste bod.
Dat is automatisch en dat mag je weigeren.
Daarna gaan ze zoeken naar hoger bod en krijg je meer.

Binnen enkele dagen dus een laag bod en 1 of 2 weken later veel meer dus niet eerste bod online accepteren en dan zoekt Jeroen een betere.....
Zo werkt dat, ze proberen eerst laag een aanbieding en later moeten ze als je niet reageerde wel meer bieden, zo werkt dat in de handel en Jeroen zit er met de online firma ook alleen maar tussen.

klantenserviceIWVAA

Ongelezen bericht door klantenserviceIWVAA » 30 sep 2015 14:55

Beste Sohonig,

Bedankt voor je bericht op dit forum.
Uit je woorden begrijp ik dat je ontevreden bent over de eerste biedingen die je hebt ontvangen op onze site. Dat is begrijpelijk en dat is de reden dat je ook niet akkoord bent gegaan. Op onze site kun je voertuigen kosteloos en vrijblijvend aanbieden aan ruim 8500 professionele kopers in Nederland. De prijs komt tot stand door marktwerking en is afhankelijk van meerdere factoren. Soms heeft een voertuig een ronde meer in de veiling nodig. Soms is een dealer specifiek op zoek naar een auto waardoor de prijs stijgt, en zo zijn er vele factoren. Er ontstaat pas een verkoop als jij als verkoper tevreden bent. Tot die tijd heb je geen kosten en ben je niets verplicht.

Mocht je vragen of opmerkingen hebben kun je ons iedere dag tot 22 uur bereiken op 053-7600027.

Met vriendelijke groet,
Jeroen
Klantenservice

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo » 01 okt 2015 16:31

Nog maar eens: het valt bijna altijd tegen. De meeste tweedehands auto's worden aan de particulier of handel aangeboden omdat er iets ernstigs aan de hand is, of omdat de bezitter iets op het oog heeft en de geboden inruilwaarde zwaar tegenvalt.
Er zijn weinig automodellen waarbij de eigenaren briefjes onder de ruitenwissers vinden van mensen die 'm willen kopen. Dat gebeurt misschien bij een vierdeurs Toyota, die nog een tweede leven krijgen als taxi in Afrika.

Ik rijd in een auto van bijna 21 jaar, die goed onderhouden is, mogelijk nog jaren en jaren kan blijven doorgaan en er voor z'n leeftijd nog patent bij staat. Maar over de inruil- of dagwaarde maak ik me weinig illusies. Sterker nog, als ik 'm in plaats van in te ruilen voorzichtig om een boom geen krul, krijg ik misschien nog korting ook bij een garage.

Phantom75

Ongelezen bericht door Phantom75 » 12 nov 2015 16:45

Mijn auto “verkocht” via ikwilvanmijnautoaf.nl. DDM auto’s wilde maar 5000 geven maar ik wilde minimaal 5800 hebben. Na overleg en gratis bijgeven van mijn winterbanden gingen ze toch akkoord met 5800. Vervolgens afspraak willen maken maar hij zat in het buitenland. Ik Zou volgende dag terugbellen om 9.00 omdat ik daarna weekend weg zou gaan. Na meerdere malen bellen en niemand te pakken kunnen krijgen vm ingesproken en aangegeven dat ik maandag dan maar terug zou bellen.
Maandag afspraak gemaakt. Na aankomst zei niemand wat tegen me en kon ik ruim 30 min wachten zonder dat me een stoel of wat dan ook werd aangeboden. Niet eens een begroeting. Na ruim 30 min niet eens excuus of wat. Lopen naar de auto. Vraagt sleutel, loopt om de auto, stapt in en rijdt weg. Ik heb niet eens tijd om in te stappen en mee te rijden. Wie weet wat hij doet als ik er niet bij ben. Na minuut of 10 komt hij terug. Er is iets niet goed met de koppeling. Ik biedt 5000. Hij gaf aan dat ik het niet kon weten en dat je er ook gewoon mee kunt rijden. Mmmh toevallig zeker dat hij in eerste instantie ook maar 5000 wilde bieden en er nog nooit iemand iets van mijn koppeling heeft gezegd of ik iets heb gemerkt. Ik baalde vreselijk want heb er toch een middag vrij voor moeten pakken, auto uitruimen en schoonmaken en daarheen moeten rijden. 2 vrouwen die stonden te wachten met mij waarschuwde me al: “wij hebben gehoord dat ze hier altijd minder bieden dan de daadwerkelijke koopovereenkomst , het autobedrijf hier in het dorp zei dat ook al”. Ben natuurlijk niet akkoord gegaan en had het helemaal gehad met hem. Wat een #$% smoes om toch je zin te krijgen.
Gebeld met IWVMAA.nl en doorgegeven. Ze gaven aan dat ik had moeten bellen toen ik er nog stond dan hadden ze kunnen onderhandelen want ze kunnen niet zomaar onder de koopovereenkomst uit. Tja, als je je zo genaaid voelt is het lastig daar eerst aan te denken. Ook klonk het iig niet of het nieuw voor ze was dat dit bedrijf op deze manier te werk gaat en ook op internet staan meer verhalen zoals de mijne. Mijn ervaring is dus duidelijk: Koop nooit meer iets bij DDM auto’s in Made.
IWVMAA.nl probeerde wel netjes voor me nog iets te regelen met een andere dealer als ik zou willen maar daar heb ik vanaf gezien. Als ze slim zijn dan weten ze welke handelaren ze moeten weren uit hun bestand om de site succesvol te maken.

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo » 13 nov 2015 17:23

Phantom75 schreef:Mijn auto “verkocht” via ikwilvanmijnautoaf.nl. DDM auto’s wilde maar 5000 geven maar ik wilde minimaal 5800 hebben. Na overleg en gratis bijgeven van mijn winterbanden gingen ze toch akkoord met 5800. Vervolgens afspraak willen maken maar hij zat in het buitenland. Ik Zou volgende dag terugbellen om 9.00 omdat ik daarna weekend weg zou gaan. Na meerdere malen bellen en niemand te pakken kunnen krijgen vm ingesproken en aangegeven dat ik maandag dan maar terug zou bellen.
Maandag afspraak gemaakt. Na aankomst zei niemand wat tegen me en kon ik ruim 30 min wachten zonder dat me een stoel of wat dan ook werd aangeboden. Niet eens een begroeting. Na ruim 30 min niet eens excuus of wat. Lopen naar de auto. Vraagt sleutel, loopt om de auto, stapt in en rijdt weg. Ik heb niet eens tijd om in te stappen en mee te rijden. Wie weet wat hij doet als ik er niet bij ben. Na minuut of 10 komt hij terug. Er is iets niet goed met de koppeling. Ik biedt 5000. Hij gaf aan dat ik het niet kon weten en dat je er ook gewoon mee kunt rijden. Mmmh toevallig zeker dat hij in eerste instantie ook maar 5000 wilde bieden en er nog nooit iemand iets van mijn koppeling heeft gezegd of ik iets heb gemerkt. Ik baalde vreselijk want heb er toch een middag vrij voor moeten pakken, auto uitruimen en schoonmaken en daarheen moeten rijden. 2 vrouwen die stonden te wachten met mij waarschuwde me al: “wij hebben gehoord dat ze hier altijd minder bieden dan de daadwerkelijke koopovereenkomst , het autobedrijf hier in het dorp zei dat ook al”. Ben natuurlijk niet akkoord gegaan en had het helemaal gehad met hem. Wat een #$% smoes om toch je zin te krijgen.
Gebeld met IWVMAA.nl en doorgegeven. Ze gaven aan dat ik had moeten bellen toen ik er nog stond dan hadden ze kunnen onderhandelen want ze kunnen niet zomaar onder de koopovereenkomst uit. Tja, als je je zo genaaid voelt is het lastig daar eerst aan te denken. Ook klonk het iig niet of het nieuw voor ze was dat dit bedrijf op deze manier te werk gaat en ook op internet staan meer verhalen zoals de mijne. Mijn ervaring is dus duidelijk: Koop nooit meer iets bij DDM auto’s in Made.
IWVMAA.nl probeerde wel netjes voor me nog iets te regelen met een andere dealer als ik zou willen maar daar heb ik vanaf gezien. Als ze slim zijn dan weten ze welke handelaren ze moeten weren uit hun bestand om de site succesvol te maken.
Als ik hun aanbod zo eens bekijk, zie ik vooral jong gebruikte auto's met veel kilometers. Zo doorgeschoven door de merkdealers en leasebedrijven, vermoed ik. Je kunt je auto net zo goed op marktplaats zetten. Reken maar dat die grote dealers ook tweedehandssites afschuimen naar gewilde auto's voor weinig. Daar heb je geen tussenpersoon voor nodig.

Iedereen moet eerst nog zien dat ze wat aan uw auto verdienen, het hoogstnodige moet worden gerepareerd, en dan blijft er voor de verkopende partij weinig over.

klantenserviceIWVAA

Ongelezen bericht door klantenserviceIWVAA » 13 nov 2015 23:17

Beste Phantom75,

Hartelijk dank voor je uitgebreide relaas.
Ik wil onze excuses aanbieden voor de gang van zaken zoals je die hebt ervaren. Heel vervelend dat je dit zo hebt meegemaakt. Zoals je gelukkig hebt gemerkt proberen we zelf er alles aan te doen om een transactie succesvol te laten verlopen. Ik ben dan ook dankbaar dat je de moeite hebt genomen om dit uitgebreid te beschrijven. Dit geeft ons de mogelijkheid om het intern te bespreken en maatregelen te nemen. Ik zal zelf ook nog contact met je opnemen om de ervaringen met je te bespreken.

Met vriendelijke groet,
Jeroen
Klantenservice

Plaats reactie