Ikwilvanmijnautoaf.nl

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
seb147

Re: Ikwilvanmijnautoaf.nl

Ongelezen bericht door seb147 » 23 nov 2015 13:54

Ik heb eigenlijk een prima ervaring met IWVMAA.nl

Voorheen was ik de trotse bezitter van een 2 jaar oude Seat Toledo Business Line High uitvoering met een aantal extra opties. Vanwege het verkrijgen van een leaseauto ben ik op zoek gegaan naar kanalen om mijn auto te verkopen. Ik had geen zin in het gedoe marktplaats, autoscout e.d., omdat dat lang kan duren, meerdere kopers komen kijken en afspraken willen maken, proefritten maken, etc. Daarnaast weet je niet hoelang het duurt, en elke maand kost geld in de vorm van advertentieruimte en verzekering/wegenbelasting.

Als eerste contact gezocht met Wijkopenautos.nl. Ik kreeg online een bod van 12.500, gebaseerd op basisversie, daarna wordt nog evt. schade verrekend. Afspraak gemaakt in Alkmaar (<30 min rijden) Keurig geholpen door jongeman, maar ondanks dat ik geen schade heb, en een BLH uitvoering in plaats van basis, en daarnaast nog extra opties (17" LMV, getint glas, armsteun) kwam het bod niet boven 10.600. Enigszins teleurgesteld omdat ik met hogere verwachtingen "gelokt" ben, heb ik niet geaccepteerd.

De Seat dealer gecontact, maar kon ook echt niet boven dat bedrag komen.

Enigszins sceptisch na het lezen van onder andere dit forum, toch mijn auto op IWVMAA.nl gezet. Na het aanmaken van een profiel heb ik er 1 foto opgezet, en wilde na het maken van de andere foto's de rest erop zetten. Dit leek niet te kunnen. Gechat met de klantenservice, maar de dame wist mij te vertellen dat dat niet kon. Ik kon de foto's mailen, en dan zet zij het er wel op. Dit vond ik vervelend omdat ik zelf nog inzage wilde hebben in mijn gegevens en mij dit ook was toegezegd bij het aanmaken. Maar nee, dit kon echt niet volgens Susan van de klantenservicechat. Dit in combinatie met het imago, was ik er eigenlijk al klaar mee.

Ik werd vrij kort daarna gebeld door Paul, die met mijn auto aan de slag ging. Hij mailde mij ter plekke een link waar ik de rest van mijn profiel kon bijwerken (dat kan dus wel...) en ik besloot het na een prettig gesprek nog een kans te geven. Ik heb eerlijk aangegeven dat 1 van mijn velgen schade heeft en dat ik een klein pitje op mijn wielkap heb. Dat ging hij bespreken met de garages/handelaren.

Binnen een dag werd ik benaderd met een hoogste bod van 11.650. Ik was er ondertussen achter dat voor mijn type auto in deze markt dit niet een hoog, maar zeer zeker een realistisch bod is. IWVMAA ging nog een aantal dealers voor mij bellen en mij het resultaat daarvan terugkoppelen. Ik werd keurig op het afgesproken tijdstip teruggebeld, echter was er geen dealer die een hoger bod ging geven voor mijn auto. hij vertelde mij dat een aantal dealers al aangegeven hadden dat het liggende bod echt prima is voor deze tijd. Daarnaast is de garage ook nog eens dicht in de buurt.

De volgende dag besloten het bod te accepteren. Bleek bij garagebedrijf JohanMeurs in Purmerend te zijn. Gebeld, afspraak gemaakt en diezelfde week op vrijdagmiddag langs gegaan. Terwijl ik in de loungehoek van een kop koffie genoot, keek een medewerker naar mijn auto en reed er een klein rondje in. Na 10 minuten komt hij terug en geeft aan dat het akkoord is. Zijn vrouwelijke collega neemt het over en maakt de betaling in orde. Al met al 20 min verder sta ik weer buiten met een vrijwaring en 11.650 op mijn rekening. Ik mocht zelfs bij hen op de computer checken dat het geld al op mijn rekening stond.

Ik begrijp dat niet iedereen even goede ervaringen heeft met deze organisatie, maar zo kan het dus ook, en dat mag ook best gezegd worden.

Belangrijk is:
- wees eerlijk over de staat van je auto om onderhandelingen te voorkomen. Plaats jezelf ook eens in de schoenen van de handelaar die jouw auto koopt.
- verwacht niet dezelfde prijs als dat je de auto particulier zou verkopen. er zit nou eenmaal een handelaar tussen, en het scheelt je heel veel werk/tijd.
- je moet een beetje geluk hebben welke garage/dealer/handelaar het hoogste bod doet. Niet iedereen is zo professioneel als deze.
- Stel concrete vragen tijdens het telefoongesprek met IWVMAA waarin jij het bod toezegt. Het gesprek wordt (zoals zij keurig aangeven) opgenomen. Laat al je onzekerheden tijdens dit gesprek wegnemen en vraag wat er gebeurt als.....
- IWVMAA moet even de chatmedewerkers voorzien van de juiste informatie (wellicht is dit een éénmalig incident, maar het was niet goed voor mijn vertrouwen in IWVMAA)

edit: typo en kleine aanvulling.

klantenserviceIWVAA

Ongelezen bericht door klantenserviceIWVAA » 25 nov 2015 11:23

Beste Seb147,

Hartelijk dank voor je mooie woorden!
Je opmerkingen over onze chat nemen we ter harte. Suzan had gelijk toen ze aangaf dat je zelf je advertentie niet kunt aanpassen. Echter is het wel mogelijk om rechtstreeks, via een mail-link, je foto's toe te voegen zonder tussenkomst van de klantenservice. De communicatie hierover gaan we aanpassen.

Ons doel is om de transactie voor iedere consument vlekkeloos te laten verlopen. Als klant mag je daar ook vanuit gaan. We weten het daarom ontzettend te waarderen dat je de moeite hebt genomen om je positieve ervaringen op dit forum te delen.

Met vriendelijke groet
Jeroen
Klantenservice

marcel0000

Ongelezen bericht door marcel0000 » 19 mar 2016 09:53

Eens maar nooit weer !!! Ver weg ( heen en terug 250 km) .prijs was 1400,- wat ik terug zou krijgen voor mijn Ka. Maar..........er mankeerde in de ogen van de garagehouder van alles aan de auto!! Ik heb duidelijk telefonisch verteld dat hij niet nieuw was 9 jaar oud) dus er zitten gebruikersporen op. Wat ik in diverse reviews lees: er wordt fors minder geboden !! Hij vertelt me ook dat hij in ieder geval € 250,- kwijt is aan ikwilvanmijnautoaf. Ik heb het gevoel dat je door ikwilvanmijnautoaf zo ver mogelijk wordt weg gestuurd zodat de kans groter wordt dat je ,ja, zegt tegen het slechte bod!!
Gauw rechts omkeerd gemaakt en waarschijnlijk verkoop ik hem dinsdag voor een hoger bedrag ( Marktplaats)

Dus... Nooit meer !!!

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo » 19 mar 2016 15:09

Probeer gewoon een goede verkoopwebsite en verkoop uw auto zelf. Dit valt altijd tegen. Er komt een hoop tussenhandel bij kijken, IWVMAA.nl moet er aan verdienen en de garage ook. Die zal bovendien het risico op mankementen incalculeren.

klantenserviceIWVAA

Ongelezen bericht door klantenserviceIWVAA » 22 mar 2016 08:25

Beste Marcel0000,

Bedankt voor je bericht, dat geeft ons ook de kans om te reageren. Het spijt ons dat de transactie niet naar wens is verlopen.
Van een auto van 9 jaar oud zal een dealer nooit verwachten dat hij als nieuw is. Echter moeten echte schades wel vermeld worden. In het telefoongesprek met onze medewerker wordt gevraagd of je Ka roestvorming heeft. Minimaal geef je aan. Volgens de dealer heeft de auto echter behoorlijk wat roest. Daarnaast geef je aan dat er de auto geheel schadevrij is. De dealer constateert echter dat hij 6 delen moet spuiten omdat het lijkt of je auto met een schroevendraaier is bewerkt. Gezien het behoorlijk oplopende bedrag aan onvoorziene kosten doet de dealer je een alleszins redelijk voorstel door voor al deze kosten 5 250,- te rekenen. Het fijne is dat jij beslist of je akkoord gaat met dit voorstel. Ga je niet akkoord is dat je goed recht en vervalt de overeenkomst.

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben kun je ons altijd bellen op 053-7600027. We zijn er iedere dag tot 22 uur.

Met vriendelijke groet,
Jeroen
Team klantenservice

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo » 22 mar 2016 10:01

Nog even dit (zie mijn reactie elders): 1400 euro voor een negen jaar oude auto is weinig, maar bedenk dat dat een inkoopprijs is voor de handelaar of garagist. Gebreken zullen ze nog incalculeren en indien noodzakelijk verhelpen.

Dat valt dus altijd tegen, vergeleken met de prijs die je kunt vangen als je de auto zelf verkoopt.

j.van bunt

Ongelezen bericht door j.van bunt » 22 mar 2016 11:19

Gewoon niet doen, is een psychologisch spel wat ze spelen.

Tussen je oren heb je al afscheid genomen van je auto als je naar de koper rijdt , valt dan altijd tegen bij koper en gaat dan minder bieden.

Omdat je al een stuk hebt gereden denk je laat ik het maar gewoon doen, dan ben ik in ieder geval van mijn auto af.

Persoonlijk denk ik dat als je een paar autobedrijven in de buurt bezoekt je ook een vergelijkbare prijs kan krijgen voor je auto zonder al deze

rompslomp!

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo » 22 mar 2016 16:00

Klopt als een bus, zo werkt het.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 22 mar 2016 20:00

En hoe eerlijk is een particuliere verkoper?

Op marktplaats veel rommel gezien, auto gewassen en niet gepoetst of erg slordig,
achterstallig onderhoud, zwarte olie en perfect onderhouden verhaal zonder bewijs van garage rekening.
alleen kwik fit kleine beurt geweest.....

Ja, als je niet eerlijke beschrijving geeft heb je na veel km rijden een lagere prijs dan belooft en dat mag.
Vorige week een Dealer onderhouden auto....
Ja de eerste 3 jaren gestempeld en daarna de turk op de hoek, originele accu na 9 jaren en uitgedroogde banden
die nog scheef gesleten zijn ook dus uitlijnen.
Ook de remschijven die als grammofoon afgespeeld kunnen worden.

Deze auto met €4995,- vraagprijs is niet meer dan €1500 in deze staat!
Ik weet dat een garage al snel €50,- ex BTW rekende en ik zag al zoveel werk.....
Dat een perfecte Dealer onderhouden met Bovag dit waard is, maar die ik zag was beslist minder!

Als je meer Km en minder onderhoud en tandriem, ja die was na 9 jaren ook met rimpeltjes dus durf ik
nauwelijks te veel gas te geven want als hij breekt....
Ooit de eerste 3 jaren en 6 jaren zonder goed onderhoud, dan daalde de waarde en zelfs voor €1500,- wil ik nog niet eens dit risico op
deze twijfelachtige loterij bak hebben....

Ik weet dat er halve criminele handelaren tussen zitten maar ook veel particulieren deugen vaak niet.
Dus hoe eerlijk is jou opgave als ze minder bieden.

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo » 23 mar 2016 10:57

Ook bij een oudere auto is een sluitende onderhoudsgeschiedenis van belang. Bij jonge auto's zit dat meestal wel goed; wie geld heeft voor zo'n auto investeert meestal ook trouw in beurten bij de dealer. Ook al vanwege de garantie trouwens. Oudere auto's kunnen echt prima zijn, maar vaak zijn ze verwaarloosd. Dat gegeven zal ook terug komen bij verkoop via bv deze website.

Van mijn auto miste bij aankoop zo'n zeven jaar van de onderhoudsgeschiedenis. De garage waar ik 'm kocht had wel de apk's gedaan, maar het onderhoud was bij een kleine garage in de buurt uitgevoerd. De algehele staat bleek redelijk bij de opeenvolgende keuringen en beurten. Banden, remschijven en -blokken vervangen en verder de gangbare zaken. Maar kort na aanschaf bleek de kachelradiateur te lekken. Bekend probleem bij VAG uit de jaren '90 en duur om te laten repareren. Daarom was de auto waarschijnlijk ingeruild.
De meeste particuliere verkopers en ook de handelaars zullen je over dergelijke gebreken niets vertellen.

barto2016

Ongelezen bericht door barto2016 » 13 apr 2016 17:16

ik heb ook mijn auto verkocht als sloop auto , en heb maandag 4 april de bod aanvaard en ik heb geprobeerd binnen 48 uur deze koper te bereiken omdat dat in de voorwaarde staat , maar geen succes want hij heeft een antwoord apparaat en ik heb ook ingesproken. nu heb ik al een aantal keren gebeld en een mail gestuurd naar iwvmaa en zij krijgen zoals ze zegen wel contact en beloven mij elke keer dat hij contact met mijn opneemt , maar tot heden niks , ook de koper heeft toch ook de plicht om binnen 48 met mijn een afspraak te maken dus hij komt de voorwaarde niet na. nu zijn we al bijna 9 dagen verder en er staat nog steeds geen afspraak. en al deze ellende voor maar 75 euro wat ik er voor krijg is niet leuk want ik blijf zolang hij niet weg is de wegenbelasting betalen dus hou ik weinig over van het geld. het vreemde is waarom deze koper er zo lang over doet om een afspraak te maken.
dus het komt er op neer dat ik aan het lijntje gehouden word en of de koper ook 300 euro moet betalen nu want de 48 uur zijn al lang om.
op dit moment heb ik contact met DAS juridische dienst en wacht af , ik heb alles naar geleefd en kan het ook bewijzen.

RebeccaH

Ongelezen bericht door RebeccaH » 21 apr 2016 14:50

Miskoop gedaan, ford Ka 1997 bleek na een half jaar aan de onderkant verroest/verrot/dichtgesmeerd en remcilinder niet lekker. Ik de auto online gezet met het bericht erbij dat ik er minimaal 150 voor wilde hebben. Na lang gedoe en steeds bellen op de momenten waarvan je aangeeft dat je het niet wil hebben uiteindelijk een bod van 110 gekregen en daar moest ik maar blij mee zijn. Overigens tussendoor een aantal keer teruggebeld en gemaild om rzeker te zijn dat alle gebreken aan de auto goed waren doorgegeven om niet iemand op te lichten en niet te dupe te worden van die boete.

Ik wilde heel even nadenken over het bod. Dit wordt gevolgt door een hoop bel- /mailverkeerd met betrekking tot het feit dat de blijkbaar nog nooit hebben gehoord van een terugbelafspraak nakomen. Een aantal keer een afspraak gemaakt dat ze zouden bellen voor de volgende stap, kon ik erachteraan gaan bellen en mailen. Een aantal keer aangegeven wanneer ze mochten bellen, bellen ze op een andere dag en een ander tijdstip terwijl ze ermee akkoord waren gegaan. Vraag je of ze je terug kunnen MAILEN, doen ze ook niet. Bang dat ze iets zwart op wit hebben zeker.

Uiteindelijk bod geaccepteerd, auto zou opgehaald worden door iemand die voor de onderdelen kwam en roest etc niet erg zou vinden. Alle mankementen zouden doorgegeven zijn aan de koper. Staat de koper hier: is geen onderdelenhandelaar, wilde hem juist opknappen. tot zover de waarheid. Daarnaast was het lijstje met mankementen wat hij gekregen had beperkt, roest stond er niet eens op... wel een accu die kapot zou zijn, maar dit niet is. Kortom, beide kanten zijn compleet voorgelogen door dit bedrijf . de koop gaat dus niet door.

Inmiddels flinke telefoonrekening, 2 weken langer de auto moeten laten staan á 45 euro en nog steeds niet verkocht en een avond niet kunnen werken i.v.m. de afspraak. Flinke kosten dus. Net gemaild naar het bedrijf wat de situatie was en dat ik nu ook niet meer wenste van hun diensten gebruik te maken. Krijg een bevestiging terug van het niet meer gebruiken van de dienst en dat ze het 'vervelend vinden te vernemen dat de auto niet is verkocht'. Geen enkele vorm van excuus of compensatie. Nu nog een email teruggestuurd met dat een excuus minstens op zn plaats is... word vervolgt. Vraag me alleen af of ik er wat aan heb om dit aan te vechten. Tips?

klantenserviceIWVAA

Ongelezen bericht door klantenserviceIWVAA » 06 jul 2016 08:47

Beste RebeccaH,

Helaas zie ik nu pas je bericht. Excuus daarvoor.
Zou je me je gegevens willen mailen naar [email protected]wilvanmijnautoaf.nl? Hier is wat mis gegaan en ik wil graag zien wat zodat ik alsnog snel inhoudelijk bij je kan reageren.

Met vriendelijke groet,
Jeroen
Klantenservice

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 06 jul 2016 13:29

RebeccaH schreef:Miskoop gedaan, ford Ka 1997 bleek na een half jaar aan de onderkant verroest/verrot/dichtgesmeerd en remcilinder niet lekker. Ik de auto online gezet met het bericht erbij dat ik er minimaal 150 voor wilde hebben. Na lang gedoe en steeds bellen op de momenten waarvan je aangeeft dat je het niet wil hebben uiteindelijk een bod van 110 gekregen en daar moest ik maar blij mee zijn. Overigens tussendoor een aantal keer teruggebeld en gemaild om rzeker te zijn dat alle gebreken aan de auto goed waren doorgegeven om niet iemand op te lichten en niet te dupe te worden van die boete.

Ik wilde heel even nadenken over het bod. Dit wordt gevolgt door een hoop bel- /mailverkeerd met betrekking tot het feit dat de blijkbaar nog nooit hebben gehoord van een terugbelafspraak nakomen. Een aantal keer een afspraak gemaakt dat ze zouden bellen voor de volgende stap, kon ik erachteraan gaan bellen en mailen. Een aantal keer aangegeven wanneer ze mochten bellen, bellen ze op een andere dag en een ander tijdstip terwijl ze ermee akkoord waren gegaan. Vraag je of ze je terug kunnen MAILEN, doen ze ook niet. Bang dat ze iets zwart op wit hebben zeker.

Uiteindelijk bod geaccepteerd, auto zou opgehaald worden door iemand die voor de onderdelen kwam en roest etc niet erg zou vinden. Alle mankementen zouden doorgegeven zijn aan de koper. Staat de koper hier: is geen onderdelenhandelaar, wilde hem juist opknappen. tot zover de waarheid. Daarnaast was het lijstje met mankementen wat hij gekregen had beperkt, roest stond er niet eens op... wel een accu die kapot zou zijn, maar dit niet is. Kortom, beide kanten zijn compleet voorgelogen door dit bedrijf . de koop gaat dus niet door.

Inmiddels flinke telefoonrekening, 2 weken langer de auto moeten laten staan á 45 euro en nog steeds niet verkocht en een avond niet kunnen werken i.v.m. de afspraak. Flinke kosten dus. Net gemaild naar het bedrijf wat de situatie was en dat ik nu ook niet meer wenste van hun diensten gebruik te maken. Krijg een bevestiging terug van het niet meer gebruiken van de dienst en dat ze het 'vervelend vinden te vernemen dat de auto niet is verkocht'. Geen enkele vorm van excuus of compensatie. Nu nog een email teruggestuurd met dat een excuus minstens op zn plaats is... word vervolgt. Vraag me alleen af of ik er wat aan heb om dit aan te vechten. Tips?
Is het dan niet gewoon makkelijker en goedkoper om die auto naar de sloop te brengen, aangezien een handelaar er misschien iemand anders mee oplicht en hij verder praktisch waardeloos is én alleen maar geld kost?

thecure

Ongelezen bericht door thecure » 06 jul 2016 14:16

een Ka uit 97 hoort zowiezo op de sloop. Die koop je toch niet meer.....

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 06 jul 2016 14:29

thecure schreef:een Ka uit 97 hoort zowiezo op de sloop. Die koop je toch niet meer.....
Als je een louche handelaar bent, tuurlijk wel. En daar zijn er genoeg van lijkt me... Dan zou ik de verkoper (consument eigenaar) toch scheef aankijken als ze zoveel moeite doen om een paar centen voor een stuk schroot te krijgen, zeker omdat ze er meestal niets meer aan "verdienen", zoals Rebecca in dit geval.

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo » 06 jul 2016 16:02

Het zijn erg gewilde wagentjes, vooral onder jongedames. Daar zijn handelaren natuurlijk van de op de hoogte. Ik ken meer verhalen over verschrikkelijke roest en een defecte stuurbekrachtiging bij de oude KA ('de vorige eigenares was een oudere dame en die hield niet van al te licht sturen').

TallDutch

Ongelezen bericht door TallDutch » 08 dec 2016 00:23

stofzuigertje schreef:En hoe eerlijk is een particuliere verkoper?

Op marktplaats veel rommel gezien, auto gewassen en niet gepoetst of erg slordig,
achterstallig onderhoud, zwarte olie en perfect onderhouden verhaal zonder bewijs van garage rekening.
alleen kwik fit kleine beurt geweest.....

Ja, als je niet eerlijke beschrijving geeft heb je na veel km rijden een lagere prijs dan belooft en dat mag.
Vorige week een Dealer onderhouden auto....
Ja de eerste 3 jaren gestempeld en daarna de turk op de hoek, originele accu na 9 jaren en uitgedroogde banden
die nog scheef gesleten zijn ook dus uitlijnen.
Ook de remschijven die als grammofoon afgespeeld kunnen worden.

Deze auto met €4995,- vraagprijs is niet meer dan €1500 in deze staat!
Ik weet dat een garage al snel €50,- ex BTW rekende en ik zag al zoveel werk.....
Dat een perfecte Dealer onderhouden met Bovag dit waard is, maar die ik zag was beslist minder!

Als je meer Km en minder onderhoud en tandriem, ja die was na 9 jaren ook met rimpeltjes dus durf ik
nauwelijks te veel gas te geven want als hij breekt....
Ooit de eerste 3 jaren en 6 jaren zonder goed onderhoud, dan daalde de waarde en zelfs voor €1500,- wil ik nog niet eens dit risico op
deze twijfelachtige loterij bak hebben....

Ik weet dat er halve criminele handelaren tussen zitten maar ook veel particulieren deugen vaak niet.
Dus hoe eerlijk is jou opgave als ze minder bieden.

Allereerst iedereen wil zo min mogelijk betalen en zo veel mogelijk krijgen we zijn allemaal goudzoekers

Bij wat oudere motoren zit er afzetting in het blok (dit gebeurt bij alle motoren en is heel normaal) en aangezien motorolie naast een smerende en warmte overdragende ook een reinigende functie heeft is het heel normaal dat na een olie wissel de motorolie binnen 1000Km weer zwart is dus dat zegt niks, dit geld overigens niet voor Remvloeistof, Automaat versnellingsbak olie, stuur olie en koelvloeistof Bij deze vloeistoffen kan je wel degelijk de leeftijd bepalen door de kleur te bekijken wil je hier meer over weten Google is je beste vriend.

Ik rijd zelf in een 15 jaar oude Volvo met de originele accu van 15 jaar geleden en zelfs in deze koude dagen werkt de nog prima en dit is niet een " one of " gevalletje, bij accu's geld als je meer betaald voor een goed merk zal je langer tevreden zijn en dit geld voor bijna alle auto onderdelen.

Wat betreft Banden uitdroging is een goede indicatie, maar zolang je het canvas (het ijzer draad in de band) niet ziet kom je nog door de APK, om de leeftijd van de banden echt te achterhalen zul je naar de DOT code moeten zoeken, op elke band staat het woordje DOT met nummers en letters er achter de laatste vier nummers staan voor de productie datum week nummer en jaar dus 3409 staat voor week 34 van jaar 2009.
En scheve slijtage ja een indicatie dat of de uitlijning niet goed is of dat de bandenspanning al langere tijd niet goed is.

rem schijven die op grammofoon platen lijken is een mooie manier on het te verwoorden is inderdaad slecht.

Distributieriemen of tandenriemen breken bijna nooit meer door techniek verbeteringen maar wat er nog wel eens gebeurt is dat door uitdroging er tanden af scheuren en daarna word de riem door gesneden door de poelie en als dit gebeurd, dan gebeurd het op het moment dat er het meeste spanning op de riem staat en dit is juist bij stationair of een laag toerental

sleutel woorden of lokwoorden zoals: Nieuwe APK, dealer onderhouden,bovag, van een oud vrouwtje geweest en sportonderstel enz zijn allemaal gebakken lucht , hoe meer je van die onzin woorden ziet hoe meer je er van uit kan gaan dat het niet te vertrouwen is een handelaar of particulier die een goed product aanbied heeft dit niet nodig en laat het product voor zich spreken en dit geld niet alleen voor auto's

Met vriendelijke groet

TallDutch
Automonteur/ handelaar sinds 2001

[Offtopic-statement verwijderd door moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 08 dec 2016 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic-statement uit tekst verwijderd

fever

Ongelezen bericht door fever » 11 dec 2016 12:43

Pas geleden ook mijn auto verkocht via deze website. Terwijl ik een profiel aan het maken was kreeg ik een telefonische reactie op mijn advertentie op een andere website. Dus het profiel niet verder ingevuld en de computer afgesloten.
Een uur later werd ik alsnog door een medewerker van ikwilvaniijnautoaf.nl gebeld over mijn auto die ik op hun site had gezet. Ik vertelde dat ik het profiel niet volledig had ingevuld en het verder invullen had geannuleerd omdat ik inmiddels een goed bod had en een afspraak met de mogelijke koper.
De medewerker vertelde dat hij inmiddels ook al een bod had (1750), dit bod was lager dan hetgene dat ik al had dus ik heb bedankt voor dit bod. De medewerker vroeg wanneer ik een afspraak met de mogelijke koper had, dat heb ik hem verteld.
De telefonische koper smste een kwartier voor de geplande afspraak af. Een uur na de afspraak belde de medewerker van IWVMAA.nl op om te informeren of de koop was doorgegaan.
Vriendelijke medewerker en prettig gesprek, dus heb besloten om toch met deze site tot een deal te komen. Ik wilde namelijk een beetje vlot mijn auto kwijt, aangezien de nieuwe al voor de deur stond.
Telefonisch nog eea door gesproken. Wat me opviel is dat de medewerker vroeg of de auto er goed uit zag, dit is nogal een subjectieve vraag naar mijn mening. Maar aangezien ik op de website ook al had aangegeven dat hij niet geheel schadevrij was (een kras aan de linkerkant en een deukje op de motorkap) heb ik gezegd dat hij er verder goed uit zag. Prima, alles geregeld!
Helaas vond de dealer (250km verderop) de auto in mindere staat dan ik had beschreven, volgens hem was er doorgegeven schadevrij. Dit kon hij me ook op een email laten zien. En inderdaad bij schadevrij stond ja aangevinkt. Raar want ik heb ook een email ontvangen en daar stond schadevrij met nee aangevinkt!! Dus welles nietes spelletje.
Dus ging er 400 euro van de geboden prijs af, want niemand wilde een motorkap met een deuk. Na het rijden had hij ook nog een motorisch probleempje gevonden, de auto maakte inderdaad een bijgeluid (iets met de turbo). Nog 300 euro eraf.
Uiteindelijk bleef er dus niet veel meer over. Aangezien ik geen zin had om het hele verkoopproces weer door te moeten na wat onderhandelen uiteindelijk op 1300 euro uitgekomen. Direct betaald en overgeschreven.
Dus tevreden? Wel over de snelheid van het afhandelen en de attente communicatie van de medewerker van de website. Niet over de correctheid van het doorgeven van informatie richting de koper.
Je gaat er toch vanuit dat het bod dat gegeven is ook hetgeen is dat je krijgt en dan valt het vies tegen als daar nog een kwart van de prijs af gaat en je alsnog staat te onderhandelen als je met je auto daar staat. Maar goed, ik had het bod uiteraard ook mogen weigeren...

klantenserviceIWVAA

Ongelezen bericht door klantenserviceIWVAA » 12 dec 2016 16:59

Beste Fever,

Bedankt voor de uitgebreide beschrijving van jouw ervaringen en excuus voor de zaken die niet zo zijn gegaan als voorgesteld.
Als ik je relaas lees zijn er door ons ook fouten gemaakt. Ik zou je daarom willen vragen om me te bellen op 053-7600027 of je gegevens te mailen naar [email protected] Ik kan namelijk uit je verhaal niet opmaken om welke auto het gaat en wil graag kijken wat er mis is gegaan en hoe ik dat alsnog op kan lossen.

Met vriendelijke groet,
Jeroen
Klantenservice

Plaats reactie