Ikwilvanmijnautoaf.nl

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
(arla

Re: Ikwilvanmijnautoaf.nl

Ongelezen bericht door (arla » 20 nov 2010 00:30

ikwilvanmijnautoaf.nl is een manier om snel van je auto af te komen,
waarbij je niet van de hoofdprijs moet uitgaan en weinig waarde
moet hechten aan wie de auto van je overneemt.

vdorange

Ongelezen bericht door vdorange » 02 dec 2010 13:24

Haha grappenmaker starlet van 1995 voor € 800, laat me niet lachen.
Ik heb hier een keer een hele luxe auto nieuwwaarde 41000 euro aangeboden.
bouwjaar 1999 met een kilometerstand van nog geen 160000 km met NAP, auto was voorzien van alle luxe zoals navigatie telefoon lederen bekleding noem het allemaal maar op.
Het bod wat ik daags na de veiling kreeg was € 375,- Gewoon lachwekkend dus. En het ergste aan het verhaal is dat ze dan ook nog eens bellen met de vraag waarom je niet ingaat op het bod en wat je dan zelf verwacht te ontvangen. zelfs hondsbrutaal vind ik dat.
1 dag hierna de auto geplaatst op marktplaats tegen elk aannemelijk bod.
3 dagen later heb ik mijn auto verkocht voor € 6750.
Dus mensen denk aub goed na voordat u uw auto hier aanbied.NIET DOEN

ps, de mensen van de starlet zullen wel medewerkers zijn van het bedrijf IKWILVANMIJNAUTOAF.NL zijn

hablando

Ongelezen bericht door hablando » 11 dec 2010 19:21

Ik heb dus 2 dagen geleden een 2e handsje wat hier in de schuur stond aangeboden.

1. De site wekt de sterke indruk dat het allemaal gratis en vrijblijvend is (dat is in veel gevallen dus zeker niet zo), dit lokt mensen aan.
2. Gedurende het online plaatsen van de auto wordt nergens expliciet gemeld dat bij het niet doorgaan van de koop men toch plotseling geld verschuldigd is, laat staan dat men verwacht dat je de auto zelf ter plaatse brengt.
3. Een veel te laag bod waar je doorgaans niet mee accoord gaat leidt dus toch de automatische verplichting om een behoorlijk bedrag af te dragen terwijl daar nauwelijks een inspanning tegenover staat.

Kortom, men probeert de factor snelheid en gemak te misbruiken. Wie garandeert je dat het te lage bod niet door iemand geplaatst wordt door iemand die met de site verbonden is ? Niemand. Jammer dat de autohandel op deze wijze extra van een bedenkelijk allooi wordt voorzien.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 okt 2013 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

geldersroosje

Ongelezen bericht door geldersroosje » 22 jan 2011 16:58

Via deze site mijn auto verkocht, bleek aan JetCars te zijn. Ik heb gebeld en gezegd dat ik wegens pagina lange negatieve verhalen via google niet daarheen ging. Andere koper gezocht, wel bod 300 euro lager maar vooruit. Auto zou donderdag of vrijdag worden opgehaald. Noppes, nada.

Heb al aantal keer gebeld met de site, maar die doen niets, behalve beloven terug te bellen en het vervolgens niet te doen. Als ik weiger moet ik 15% betalen, ondertussen kan ik amper eten voor mijn kinderen kopen en kan ik de auto niet aan een ander verkopen. maar dat maakt ze verder niet uit, ik moest het zelf maar oplossen met de koper. Die of niet bereikbaar is, of valse toezeggingen doet. ik heb een andere koper voor mijn auto, maar kan de 15% niet ophoesten. Ik raad een ieder af om zaken met ze te doen!
Laatst gewijzigd door Radar op 03 okt 2013 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd.

Brabant016

Ongelezen bericht door Brabant016 » 24 jan 2011 13:32

Ik heb zelf ook mij auto aangeboden (Spijt, spijt, spijt...)
Het was een kapotte auto met weinig kilometers. Op marktplaats kwam ik er niet vanaf. De auto was nog niet heel oud, maar ik wilde hem niet meer laten repareren, omdat de kosten vrij hoog zouden uitvallen. Iemand met een beetje handigheid zou dit zelf kunnen repareren en er nog een fijn autootje aan kunnen hebben. Al met al hoefde ik er ook niet de hoofdprijs voor te hebben.
Ik had ook al vrij snel weer een andere auto gekocht, omdat ik hiervan afhankelijk ben voor mijn werk.

Op ikwilvanmijnautoaf kreeg ik een bod van 400 euro. Ik was hier al tevreden mee, de auto zou tenslotte worden opgehaald en overgeschreven en ik was blij dat ik er van af zou zijn.

Het lukte mij echter niet om een afspraak te maken met het desbetreffende autobedrijf....of ze hadden het te druk, de chauffeur was ziek of ze bellen mij terug..
Na 3 dagen contact opgenomen met de website, ze hadden contact opgenomen met de garage. Je moet maar geduld hebben mevrouwtje (zo werd dit ook letterlijk gezegd :shock: ) Degene die ik aan de lijn had kwam ook erg jong over en het gesprek verliep dan ook op een kinderlijke, niet professionele manier.

Na een week was ik het zat, ik moest die auto ook snel kwijt. Ik heb hem toch nog op marktplaats gezet en kon hem voor een mooie prijs verkopen aan iemand die het wel zag zitten om er aan te sleutelen.
Ik wist dat ik 15% boete zou moeten betalen over die 400 Euro, dat maakte mij ook niet veel uit want ik heb de auto voor meer geld kunnen verkopen.
Het was niet anders, ik was ook bereid om die boete te betalen.

Nu kreeg ik een factuur van 180 (!) Euro. Ik zie nergens die 15% van het verkoopbedrag terug op de factuur. In de voorwaarden staat ook een regeltje 'bij een minumum van 150 euro'.
Mij is telefonisch uitgelegd toen ik hiernaar vroeg dat er geen annuleringskosten worden verhaald onder een bedrag van 150 Euro! Hoezo misleidend..

Ik weiger dus ook pertinent om die rekening te betalen.

Cath1981

Ongelezen bericht door Cath1981 » 27 jan 2011 19:33

Nou ik wil ook van mijn auto af, ik zag de website en het ziet er allemaal goed uit maar ik wil graag weten waar ik mee in zee ga dus toen kwam ik hier en door jullie reacties begin ik me toch wel te bedenken..
Ik had al een aantal negatieve berichten gelezen over auto inkopers via internet, zelfs de gekste dingen, dat ze wel even een proefritje gaan maken en dan troep op je motor gooien waardoor het bod lager uit valt want er is van alles "mis" met je auto.
Normaal oordeel ik niet zonder enige ervaring maar ik denk dat ik mijn auto toch liever particulier aanbied. Zo veel negatieve reacties zegt genoeg lijkt mij.
Ik wil inderdaad snel van mijn auto af en mijn vriend en ik werken op onregelmatige tijden en daardoor is het lastig om particulier te verkopen en bezichtigingen te plannen.
Nu is het een hele nette auto uit 98 en ze kunnen mij van alles wijsmaken, ik durf dus echt niet meer mijn auto via dit soort websites aan te bieden.
Zijn er mensen met goede ervaringen? En mensen met slechte ervaringen zet ze hier neer want je helpt zo mensen die misschien anders wel een hele grote fout zouden maken!

15 % van het bod! Belachelijk dat je verplicht bent dat te betalen als de overeenkomst niet doorgaat..

Bedankt voor het plaatsen van jullie ervaringen! Ik heb er in ieder geval iets aan gehad.

Groet, Cathleen

AvdP

Ongelezen bericht door AvdP » 30 jan 2011 03:33

Via www.ikwilvanmijnautoaf.nl hebben wij onze auto te koop gezet en ik deel onze ervaring zodat men vantevoren beter begrijpt hoe dit bedrijf werkt.

Wij waren in de veronderstelling dat, zoals de website claimt, veel dealers in Nederland deze site bekijken en dan zouden bieden op onze auto. Na 's avonds de auto online te hebben gezet, schetste het mijn verbazing dat ik de volgende ochtend werd gebeld dat er een telefonisch geinteresseerde was voor onze auto. Ikwilvanmijnautoaf.nl vroeg mij toen wat mijn bodemprijs was, m.a.w. wat was het laagste bedrag dat wij van onze auto af wilden?

Op dit moment begreep ik dat de vork anders in de steel zit dan werd voorgespiegeld op de website en ik was daarom voorzichtig, maar de medewerker van ikwilvanmijnautoaf.nl begon te pushen voor een deal. Ik heb toen een deal afgehouden omdat ik het niet vertrouwde. Binnen no time werd ik gebeld door meerdere mensen van ikwilvanmijnautoaf.nl, en op 1 moment werd ik zelfs gebeld terwijl ik met iemand anders van de website aan de lijn was.

Het leek erop dat dat een auto intern (binnen ikwilvanmijnautoaf.nl) wordt aangeboden en verschillende mensen (misschien medewerkers, misschien slechts verkopers op provisiebasis) proberen de auto dan aan dealers in Nederland te slijten om zo commissie voor hunzelf op te strijken. Deze mensen concurreren met elkaar of werken slinks met elkaar samen om de "klant" te laten geloven dat hij een erg goede deal heeft. De ene persoon pusht erg, terwijl de ander juist heel rustig is en je alle tijd geeft. Op deze manier kan de klant kiezen bij wie hij zich het meest prettig voelt en zo wordt de verkoop zsm gesloten. De mensen van de website zijn allemaal erg jong (schat tussen de 18-23) en sommigen kunnen nog het e.e.a. leren op gebied van klantenservice/goede gewoontes.

Enfin, op een gegeven moment was er een nieuw telefonisch bod gedaan. Dit bod was hoger dan alle electronische biedingingen die tot dat moment waren ontvangen werd mij verzekerd. Het bod was ook hoog genoeg voor ons en dus hebben we de auto verkocht. Pas nadat de deal gesloten is, krijgt men de naam van de aankoper te horen. In ons geval was dat Je-Ca Inkoop, oftewel Jet Cars in Rotterdam. Na enig googlen werd ik minder gerust op dit bedrijf en dus de afspraak die we hadden gemaakt (eigenlijk wilde ik de verkoop ontbinden, maar dat kon niet, zie verder). Dit werd ook bevestigd toen wij bij de garage aankwamen, het oogte weinig betrouwbaar, mensen moesten 2 uur in een onverwarmde ruimte wachten (in januari) en wanneer je aan de beurt was moest je simpelweg je sleutel inleveren en wist je niet wat er zou gebeuren. Pas daarna begon het spel, de deal bleek helemaal geen deal, maar het hoogste wat je mogelijk voor de auto zou kunnen krijgen. Bij de meeste mensen die we hebbn gesproken was het nieuwe bod 25% tot 50% lager. Wij hebben vastgehouden aan de afspraak en de dealer weigerde de auto: die mochten we weer meenemen.

Ikwilvanmijnautoaf.nl hanteert een boete van 15% van de verkoopprijs wanneer de eigenaar afziet van de afspraak (in ons geval zag de dealer af van de afspraak en kregen we dus geen boete). Je auto "verkopen" via ikwilvanmijnautoaf.nl betekent dus dat jij je commiteert aan het leveren van jouw auto. Dit kost je een boel tijd (dealers zitten door heel Nederland, sommigen willen de auto ophalen, maar dan weet je zeker dat je veel te laag zit met de prijs) en vaak geld als je uiteindelijk een nog lager bedrag ontvangt dan jouw bodemprijs die je met ikwilvanmijnautoaf.nl hebt afgesproken. De verkoop ontbinden kan niet, wat er is geen sprake van koop op afstand (consumentenwetten beschermen de koper, niet de verkoper).

Voor de dealer daarentegen is jouw "verkoop" slechts een optie waar de bovenkant van de prijs range al vast staat, als het een koopje is onderhandelt hij eerst nog en neemt hem daarna, als jij een goede prijs hebt afgesproken voor jouw auto, dan weigert de dealer. Kortom: een uitermate slechte situatie voor de verkoper tenzij je snel van je auto af wilt (kan echt binnen 2 dagen) en de prijs niet zoveel uitmaakt. Zit je niet in de laatst genoemde groep, zou ik eerst bij een paar dealers in de buurt langs rijden en kijken wat je ervoor kan krijgen. Wij hebben dat uiteindelijk gedaan en de hoogste bieding lag slechts 100 euro onder de bieding van Je-Ca Inkoop – een prijs die we toch niet hadden gekregen. Dat was voor ons een stuk comfortabeler gevoel toen wij in de Jet Cars wachtruimte zaten, ondanks dat we daar nooit een auto zouden kopen of verkopen!

jwillem1

Ongelezen bericht door jwillem1 » 06 feb 2011 20:25

Ik heb ook mijn auto bij deze organisatie aangeboden en bij beste autodeal een soort gelijke organisatie.
De koper van mijn een auto had bij beide internetsite's het zelfde bedrag geboden 2000euro
Alleen bij ikwilvanmijnautoaf rekenen zij een soort extra handelingsfee en ze bieden dan een lagerbedrag dan wat de koper geboden heeft.
De dealer heeft de auto via beste autodeal gekocht en dat scheelde gewoon voor mij 275 euro is wel geld toch.
Biede bedijven zijn wel makkelijk als je van je auto af wil.
Maar bij beste autodeal kreeg ik gewoon meer geld voor mijn auto.
Omdat de koper dan gewoon geen fee betaald.

Groeten Willem

zwartemuis

Ongelezen bericht door zwartemuis » 17 feb 2011 14:43

Ik heb ook ervaringen opgedaan met deze website. Het verliep alsvolgt.

Ik had de auto aangemeld en hem uitgebreid omschreven. Na het aanmelden werd ik gebeld en de auto werd nogmaals met mij doorgenomen.

De volgende dag werd ik gebeld dat er een bod was en ik heb aangegeven dat ik er graag nog iets meer voor wou hebben, een poosje later werd ik door een jongedame teruggebeld met de mededeling dat het gelukt was.

in mijn geval werd de auto de volgende dag bij ons thuis opgehaald met zo'n vrachtwagentje. Ik kreeg het geld contant uitbetaald en heb een vrijwaring ontvangen.

Al met al was ik door hem zelf te verkopen en niet in te ruilen bij de dealer bijna E 1.000 voordeliger uit. Ik denk dat je ook een beetje geluk nodig hebt met welke dealer je van doen hebt. Ze zeggen zelf dat er 1.572 aangesloten zijn bij de site, dus je hebt net zoals altijd ook gewoon een beetje mazzel nodig.

Ze gaven aan al meer dan 30.000 auto's verkocht te hebben, dan lijkt me het aantal negatieve reacties nogal mee te vallen. Mensen die ontevreden zijn trekken natuurlijk sneller aan de bel dan bij mensen waar alles goed is gegaan. En de mensen die vallen over de algemene voorwaarden; natuurlijk moet je de auto niet ergens anders verkopen als je hem via deze site al verkocht hebt. Ook bij de BOVAG dealer om de hoek betaal je een boete van 15% als je de afspraken niet nakomt. Ze hebben mij wel verzekerd dat als de dealer ter plaatse minder zou bieden ik altijd kosteloos onder de deal uit zou kunnen.

Kort samengevat: ik ben er heel tevreden over. Snel afgehandeld en snel zaken gedaan. ik denk dat het wel belangrijk is dat je het een en ander goed voorbereid en zelf al een beetje weet wat de auto waard is. Ik ben van tevoren ook bij enkele handelaren in de buurt op zo'n industrieterrein langsgeweest, en dan heb je al een redelijk beeld van de waarde.

spijkertje3

Ongelezen bericht door spijkertje3 » 18 feb 2011 18:50

ook ik heb mijn auto aangeboden via "ik wil van mijn auto af" het gaat om een MINI cooper s van 2003 met een dagwaarde van 10.000 euro. Het hoogste bod was: 4750,00 euro. Heb meteen telefonisch contact gezocht met de site met de vraag of ze wel "helemaal sporen" reactie van hen: we zetten hem er nog wel een keer op. 2e bod was nog lachwekkender nl: 3650,00 euro (geen typefout). Al met al dus belachelijke, lachwekkende manier van bieden
geen aanrader en zeker niet voor herhaling vatbaar
Fem

Sympathy

Ongelezen bericht door Sympathy » 20 feb 2011 13:57

Toevallig gisteren mijn auto verkocht via ikwilvanmijnautoaf.nl; je moet inderdaad niet van de hoofdprijs uitgaan en het risico durven nemen dat je tevergeefs naar de betreffende koper rijdt (ik moest meer dan 100 km heen rijden en dezelfde afstand per OV terug, zonder vergoeding) en dat je ook nog eens een boete van minstens 150 euro krijgt.

Ik had alle mankementen van de auto genoteerd; zelf alles wat in het afgelopen jaar kapot was gegaan en wat gerepareerd was (dit had er dus niet eens bij hoeven te staan). Na onderzoek en proefritje door koper kwam er ineens een lek onderdeel bij waar ik nog nooit van gehoord had en waarvan hij kon beamen dat ik niet kon weten dat dit stuk was (of ik had hem voor een x-bedrag naar een garage moeten hebben gestuurd, maar dan had ik 'm nu niet verkocht voor een prikkie). In de voorwaarden van ikwilvanmijnautoaf.nl stond dat er minstens 5 liter benzine nog in de tank moest zitten bij aflevering. Bij mij zat er nog zo'n 20 liter in. Desondanks handhaafde de koper niet het bod wat hij eerder had gedaan, ging er zo'n 20% onder zitten en bood me niks voor de benzine en reiskosten, alleen een bekertje koffie en een ritje naar het station. Op zo'n moment kun je weinig. Je kunt akkoord gaan, of je kunt weigeren en dan rijd je weer de hele weg terug en krijgt nog eens een boete op de koop toe.
In de ervaringen van anderen lees ik dat er veel onbetrouwbare bedrijven tussen de kopers zitten. Ik las dit pas nadat ik een bod geaccepteerd had, anders had ik het zeker niet gedaan. De koper waar ik terecht kwam was wel vriendelijk en betrouwbaar, maar maakte mijns inziens toch misbruik van de positie van de verkoper door het bod te verlagen.
Ik zal het GEEN 2e keer doen; of ik moet zeer wanhopig zijn en met een lager dan minimaal bod genoegen willen nemen.

spijkertje3

Ongelezen bericht door spijkertje3 » 23 feb 2011 16:39

Nog even een aanvulling:
ondanks het extreem slechte bod op mijn MINI cooper S wil ik wel nog even zeggen dat de mensen van: ikwilvanmijnautoaf" je wel zeer correct te woord staan en ook zelf contact met je op, zowel ter verificatie alsmede als je een bod extreem slecht vind
groeten femke

THUNDER17

Ongelezen bericht door THUNDER17 » 02 mar 2011 12:09

Dus als je elk bod afwinpeld ( ook als is het je gevraagde bod ) of je gaat nooit akkoord ,dan is er geen overeenkomst en kunnen ze je toch niks maken ?

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden » 02 mar 2011 13:59

THUNDER17 schreef:Dus als je elk bod afwinpeld ( ook als is het je gevraagde bod ) of je gaat nooit akkoord ,dan is er geen overeenkomst en kunnen ze je toch niks maken ?
Als je met geen enkel bod akkoord gaat, zelfs de vraagprijs, waarom zet je je auto dan te koop.......

v.d.Heyden

Sympathy

Ongelezen bericht door Sympathy » 03 mar 2011 00:04

Klopt. Je besluit zelf of je met het bod wel/niet akkoord gaat. Ga je niet akkoord, dan is er niks aan de hand en onderhandeling gesloten. Je kunt het later nog eens proberen. Als je wat meer info geeft, of er bijvoorbeeld nog wat duidelijke foto's bij zet, kan het bod toe/afnemen.
Nadat er een bod gedaan is, en je reageert niet, gaan ze je bellen om te kijken of je wel/niet erop in wilt gaan. Zodra je dan akkoord gaat, is er een overeenkomst en zit je daar min of meer aan vast.
Let op waar je de auto heen moet brengen. Ik moest 100 km rijden en daarna per trein terug. Je kunt dan bijvoorbeeld nog reiskostenvergoeding vragen. Risico was wel dat de handelaar ter plekke toch niet met het bod akkoord zou gaan, of wat dan ook, en ik met de auto weer huiswaarts kon, en dan maar hopen geen boete te krijgen wegens het niet houden aan de afspraak.

gezondgeschuffeld

Ongelezen bericht door gezondgeschuffeld » 17 mar 2011 09:41

Nadat ikwilvanmijnautoaf.nl een bericht op mijn weblog:http://gezondgeschuffeld.web-log.nl/gg/ ... licht.html over mijn slechte ervaring had gelezen, ontving ik een soort van exuusmail en een telefoontje waarin ze me aanboden om een deel van de gemaakte kosten te vergoeden. Een eerder beloofd mailtje wat tot dan toe uitgebleven, dus ze zijn blijkbaar wel gevoelig voor uitingen op het web. Ze gaven ook aan dat ze "dealers" uitsluiten van deelname, bij aanhoudende klachten. In mijn geval was dat Jet-Cars en omdat ik hier meerdere gedupeerden zie, stel ik voor dat ook die niet schromen om een duidelijke klacht in te dienen bij ikwilvanmijnautoaf.nl of via andere wegen. Misschien kunnen we er zo samen zorgen dat een malafide bedrijf als Jet-Cars wort afgesneden van een grote (en belangrijke) leverancier... ?

Nicovd

Ongelezen bericht door Nicovd » 18 mar 2011 21:35

Ik zit ook met een deal met JetCars in mijn maag, zonder dit vooraf te weten. De auto moet ik nog brengen, dus ik houd mijn hart maar stevig vast...

Wat ik me afvraag is hoe je kunt aantonen dat je na de proefrit en inspectie een lager bod hebt gekregen dan de prijs die vooraf overeengekomen is, zodat je zonder boete van de deal afkunt? Ik neem aan dat dit alleen mondeling gebeurt. Als de koper later tegenover ikwilvanmijnautoaf.nl beweert dat je niet bent komen opdagen of dat je het overeengekomen bod niet geaccepteerd hebt, dan is het mijn woord tegenover dat van hun. Waarschijnlijk ontvang ik dan alsnog een factuur voor de boete.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Sympathy

Ongelezen bericht door Sympathy » 19 mar 2011 01:19

Ikwilvanmijnautoaf.nl beweert dat je een lager bod niet hoeft te accepteren. Ze adviseren dat als de koper met een lager bod komt, dat je direct de klantenservice belt zodat ze eventueel nog kunnen bemiddelen etc.
Ik kreeg ter plekke ook een lager bod dan aanvankelijk was voorgesteld. Dit was deels misschien terecht, deels ook niet; desondanks heb ik het lagere bod wel geaccepteerd, omdat ik opzag tegen al het gedoe van moeilijk lopen doen, klantenservice bellen, boete riskeren etc... Ik weet dus niet hoe het echt afloopt als je een lager bod weigert, maar ikwilvanmijnautoaf.nl zegt dat het zonder consequenties kan. Dat heb ik hier zwart op wit in een mail van ze staan.
Ik kreeg overigens achteraf ook nog reiskosten vergoed, ondanks dat ik in eerste instantie daar niet om gevraagd had.

gezondgeschuffeld

Ongelezen bericht door gezondgeschuffeld » 19 mar 2011 07:12

Juist het feit dat "gedupeerden" geen zin hebben in gedoe en rompslomp, daar spelen de handelaren op in!
In geval van JetCars, is het bod gewoon een lokkertje en de wachttijd de truc.
Ik ben niet ingegaan op het belachelijke bod en heb direct ikwilvanmijnautoaf.nl gebeld. Bemiddelen van hun kant was een kansloze missie en ik ga er even wel vanuit dat ik de rekening van de annuleringskosten nooit zal ontvangen. Weiger dus gerust een lager bod en klaag!
Of ikwilvanmijnautof.nl klachten serieus neemt, valt nog te betwijfelen, maar in mijn geval leken ze in ieder geval wel gevoelig voor de publicatie van mijn blog... :wink:

@Nicovd: maak een lunchpakketje klaar!

Nicovd

Ongelezen bericht door Nicovd » 09 apr 2011 01:19

In de eerste plaats alsnog mijn welgemeende dank voor degenen die de moeite hebben genomen over dit onderwerp te posten. Het heeft mij in ieder geval geholpen om goed voorbereid op pad te gaan. Op mijn beurt wil ik ook andere mensen weer helpen met mijn bevindingen.

Afgelopen week heb ik dan ook inderdaad mijn auto aangeboden bij Jet Cars. Gelukkig was ik goed voorbereid door alle negatieve verhalen die ik las en niet alleen hier op Radar. Dat helpt altijd en een voordeel is dat het dan soms alleen nog maar mee kan vallen als je op het ergste bent voorbereid, in plaats van onbevangen en in vol vertrouwen ergens op af te stappen. Verwacht het onverwachte...

Ook mij werd minder geboden dan de overeengekomen prijs op oneigenlijke gronden. Ze gooien het altijd op gebruikssporen. En hoe zorgvuldig je ook met je auto bent omgegaan, die zijn er immers vrijwel altijd. Ze zoeken naar iets wat jij hebt opgegeven of hebt nagelaten op te geven dat in hun beleving niet klopt. En dan dingen ze af. Dat is hoe het gaat.

Aan de andere kant: de koper (ongeacht welke koper) koopt de auto natuurlijk wel ongezien en zonder erin gereden te hebben, afgezien van wat foto's die je hebt meegestuurd. De verkoopsite ikwilvanmijnautoaf.nl (onderdeel van dealerdirect.nl) doet het voorkomen alsof het een vaste prijsafspraak is, maar dat is dus niet zo. Staar je dus niet blind op het bod, waar je overigens wel aan vastzit als je het geaccepteerd hebt. Anders kost het je 15% van het bod plus nog 19% BTW daarover. Dat is tevens ook het verraderlijke.

Bij de overdracht hoef je een lager bod weliswaar niet te accepteren, maar hoe bewijs je dat dan? Als je niet akkoord gaat met het lagere bod bel dan op het moment dat je nog bij de koper aan tafel zit direct met ikwilvanmijnautoaf.nl. Zorg er dus voor dat je dit telefoonnummer bij de hand hebt! Deze telefoongesprekken worden digitaal opgenomen, wees daar dus op attent. Word niet boos en bedreig niet. Benadruk in dat gesprek dat je niet akkoord gaat met het lagere bod en dat je in geen geval de annuleringskosten van 15% wil betalen. Laat hen dit ook mondeling bevestigen. Noem het geen 'boete', maar benoem het letterlijk als annuleringskosten van 15 procent. Zo noemen zij het namelijk ook en alleen als je allebei over hetzelfde spreekt sta je juridisch sterk. :wink:
Laat je door niets of niemand onder druk zetten en probeer 'cool' te blijven. Nog een tip: neem een (liefst onafhankelijke) getuige mee. Bij voorkeur niet je man of vrouw, vader of moeder, zoon of dochter. Hoe vager de kennis hoe beter. Wel iemand die je kunt vertrouwen natuurlijk. :wink:

Akkoord gaan met het lagere bod is natuurlijk de weg van de minste weerstand. Een ieder moet voor zichzelf beoordelen wat zijn of haar uiterste prijs is. Onderhandelingsruimte is er bij dit soort lieden weinig, maar je kunt het natuurlijk proberen. Als de lager geboden prijs net onder de prijs is die je minimaal wil hebben kun je met de juiste argumenten nog wel een fractie meer krijgen, zo leert mijn ervaring.

Hoe het mij verder vergaan is?
Wel, het viel me nog mee. Ik kan niet zeggen dat ik onbeschoft behandeld ben, rekening houdend met de 'andere cultuur' waarin je terechtkomt. Jet Cars is misschien formeel een Nederlands bedrijf, maar wees voorbereid op een cultuur die doet denken aan je all-inclusive vakanties in Turkije. Niets ten nadele daarvan, maar goed om vooraf te weten waarmee je zaken doet.
Over de wachttijd heb ik niets te klagen, maar verwacht niet dat het in een kwartier afgehandeld is. Tip: ga als het even kan op een doordeweekse dag en niet op vrijdag. Die tip geven ze zelf overigens ook al in hun standaardmail, die overigens gewoon van ikwilvanmijnautoaf.nl komt, hetgeen opvallend is! Ook het IP is identiek evenals het tijdstip van verzenden. Kan natuurlijk zo zijn dat JetCars en ikwilvanmijnautoaf.nl zodanig veel met elkaar samenwerken dat bepaalde taken aan elkaar worden uitbesteed, maar opvallend is het wel.

Over de proefrit heb ik verder niets buitensporigs te melden. Gewoon normaal een blokje rond gereden over het industrieterrein aan de Waalhaven van Rotterdam. Tip: ze proberen je bij je auto vandaan te lokken. Ga altijd mee met een proefrit en laat je niet afschepen!!! Houd je auto, die op dat moment nog altijd van jou is, goed in de gaten en geef nooit 'in goed vertrouwen' je sleutels af in dit stadium!!! Blijf erbij en houd aandacht bij wat er gebeurt! Zorg ervoor dat als de sleutels zich in je auto bevinden dat jij er ook in zit. Na de proefrit word je weggelokt, onder het mom van ga maar even koffie drinken of zo. Op dat moment gaan zij echter in overleg over jouw auto. Op zich vind ik dat je de koper die ruimte moet geven. (Als jij een auto koopt wil je ook overleggen met je partner, zonder dat de verkoper alles hoort, toch?) In de louche handel - en daarover hebben we het hier natuurlijk - is dat 'gebruikelijk'. Zoek geen ruzie en werk daar tot op zekere hoogte aan mee. Maar let op...! Sluit in dat geval zeer zeker jouw auto af en houd de sleutel bij je! Probeer je zo op te stellen dat je zicht blijf houden op jouw auto. Willen ze erin, om bijvoorbeeld de airco of andere accessoires te testen, stap dan in aan de passagierskant en steek zelf de sleutel in het contact (doe dit ook zo bij de proefrit!). Jij, je auto, je sleutels en je spullen die je eventueel bij je hebt moeten permanent onafscheidelijk bij elkaar blijven. Wees hierop attent! Laat je niet afleiden. Maar.... laat niet merken dat je achterdochtig bent. Speel toneel en speel het spel mee. Iedere vorm van agressie werkt in een dergelijk geval altijd tegen je. Natuurlijk hoef je niet alles te accepteren, maar bedenk goed wat jouw belang is en wat je wilt bereiken. Als je je auto wilt verkopen tegen de lagere geboden prijs, dan kan dat. Ik heb dat uiteindelijk wel gedaan omdat mij dat het beste uitkwam. Je krijgt dan gewoon je vrijwaringsbewijs en je contante geld dat er verbazingwekkend echt uitziet ook nog (grapje :wink: ). In kleine coupures, dat wel. Maar waardevolle auto's moet je sowieso niet op deze manier verkopen. Anders moet je met een pak 'oude kranten' over straat waar je je ook niet veiliger van gaat voelen.

Als je je auto niet wilt verkopen tegen het lagere bod, bel dan eerst met ikwilvanmijnautoaf.nl in Enschede en loop niet meteen kwaad weg. Blijf kalm en cool. Jij bent baas over jóuw auto! Vergeet dat niet! En een koper mag weten wat hij koopt. Ook daarvoor moet je respect hebben.

Conclusie: Spijt? -Ja! Ondanks dat ik toch iets meer kreeg dan bij inruil.
Aanbeveling: Doe nooit, als in: nóóit zaken met ikwilvanmijnautoaf.nl of een van de andere verkoopsites van Dealer Direct. En doe zéker geen zaken met Jet Cars, tenzij je echt wanhopig of drugsverslaafd bent. En zelfs dán zijn er betere oplossingen. Maar zoals velen, wist ook ik niet in welk wereldje ik terechtkwam, totdat ik eraan vastzat. Ik ben nog goed weggekomen, maar laat het een les voor anderen zijn. Zoiets moeten we met zijn allen niet in stand willen houden. En dat doen we, als we hieraan meewerken uiteindelijk wel.

Een RDW-erkenning zegt niets over de kwaliteit van een autobedrijf. Het zegt alleen iets over de administratieve handelingen die ze mogen verrichten om een auto op naam te zetten en vrijwaringsbewijzen zelfstandig af te mogen geven.
Een bedrijf dat schermt met alleen maar RDW-erkenning biedt geen enkele zekerheid. BOVAG-zekerheid kun je dan wel vergeten.

Dus als je nog de keus hebt: doe het niet!!! Accepteer het lagere inruilbedrag bij je dealer, ga desnoods leuren bij lokale handelaren of probeer het via de ANWB autoverkoopservice.

Plaats reactie