Ikwilvanmijnautoaf.nl

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
v.d.Heyden

Re: Ikwilvanmijnautoaf.nl

Ongelezen bericht door v.d.Heyden » 09 apr 2011 17:31

Duidelijk en helder verhaal. Alleen de laatste waarschuwing (het "nooit" gedeelte) gaat mij wat ver. Er zijn toch ook andere bedrijven die via ikwilvanmijnautoaf of dealerdirect zaken doen? Wellicht is het mogelijk om vann tevoren al aan te geven dat een bod van JetCars cs niet wordt geaccepteerd.
Over de verdere uitleg nogmaals: duidelijk en helder, goede tips die mensen zeker ter harte zouden moeten nemen.

v.d.Heyden

Nicovd

Ongelezen bericht door Nicovd » 09 apr 2011 17:52

Als je nog niet bent ingegaan op het bod krijg je niet te horen wie de bieder is. Dat wordt pas verteld als je al akkoord bent gegaan. Ze zeggen wel de plaats waar het is, zodat je kunt beoordelen of dat haalbaar voor je is. Probeer door te vragen waar het ongeveer is. Als je weet dat het in de Waalhaven is, dan kun je gevoeglijk alle alarmbellen af laten gaan...

Mallemalle

Ongelezen bericht door Mallemalle » 09 apr 2011 22:45

Na dat hele verhaal kun je maar 1 conclusie treken, ver van weg blijven en elders zaken doen

Sympathy

Ongelezen bericht door Sympathy » 09 apr 2011 23:09

Je moet een beetje geluk hebben wat betreft de koper die ikwilvanmijnautoaf.nl voor je vindt. Tevens moet je ervan uitgaan dat je ter plekke ongeveer 10 tot 20 procent minder geboden krijgt dan aanvankelijk het officiële bod was. Ook al maak je nog zulke mooie foto's en beschrijf je tot in het kleinste detail wat de staat van je auto is. Ikwilvanmijnautoaf.nl geeft aan dat je dat lagere bod dan niet hoeft te accepteren en adviseert om dan ter plekke hun klantenservice te bellen zodat ze kunnen bemiddelen.
Ondanks dat ik achteraf weinig reden tot klagen heb, zal ik het vermoedelijk geen tweede keer doen.

Mallemalle

Ongelezen bericht door Mallemalle » 10 apr 2011 01:12

waarom zou je met zon bedrijf in zee gaan als er legio andere manieren zijn om je auto in te ruilen of te verkopen?

Sympathy

Ongelezen bericht door Sympathy » 10 apr 2011 02:14

Als je snel van je auto af wil, je kunt particulier geen koper vinden en de garages in de buurt bieden te weinig, kun je kijken wat voor bod je via ikwil krijg.

Mallemalle

Ongelezen bericht door Mallemalle » 10 apr 2011 09:41

ja die bieden vast meer dan de reguliere garage :roll:

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel » 11 apr 2011 09:55

Ikwilvanmijnautoaf.nl is een zeer geschikt middel, "tool", van autohandelaren om wanhopige verkopers eruit te filteren. Deze zijn van belang. Daar valt wat aan te verdienen.

Wie dit niet ziet of wil snappen trapt met open ogen in de val.

zwartemuis

Ongelezen bericht door zwartemuis » 11 apr 2011 14:15

Ik denk dat je ook gewoon een beetje geluk moet hebben bij welke garage men terecht komt. Bij mij is het vlekkeloos verlopen, maar je bent ook erg afhankelijk van het autobedrijf. Dan is het ook nog eens belangrijk hoe oud je auto is.

Bij een auto van nog maar 2 jaar oud is een kras wel belangrijker dan een auto van 10 jaar oud. Als ik zelf zo'n auto zou kopen van 2 jaar oud dan moet die er voor mij ook als nieuw uit zien, bij een brikje van 12 jaar oud is dat wat minder belangrijk, dan is het belangrijker dat die het goed doet en er nog APK op zit.

ik was in ieder geval snel van mijn autootje af en de korting met de verkoopprijs was een stuk hoger dan de inruil die ik bij de garage kreeg.

Chief Explosives

Ongelezen bericht door Chief Explosives » 13 apr 2011 11:10

Het is duidelijk... er zijn zowel positieve als negatieve ervaringen... mijn ervaring is als volgt:
- Ford Mondeo stationcar, bj. 2000, Ghia Executive uitvoering, best een luxe bak. Een paar kleine beschadigingen aan de buitenkant.
Bij de lokale dealer kreeg ik slechts 1500 euro inruil geboden, maar allicht moest ik even met mijn beide voeten op de aarde gezet worden en is dit een realistische inruilprijs voor dit type auto in genoemde conditie.
ikwilvanmijnautoaf.nl bood in eerste instantie 350 euro, daar heb ik eens hartelijk om kunnen lachen (met de inruilprijs van 1500 euro in mijn achterhoofd), maar na telefonisch overleg met ikwilvanmijnautoaf.nl werd de auto een tweede keer aangeboden met deze keer de vermelding dat het minimumbod toch echt 1500 euro moest zijn.
Tweede bod: 235 euro.
Dit is geen bod, dit is een belediging! Nogmaals, en gelukkig, kan ik er om lachen, maar serieus nemen kan ik dit dus echt niet. ikwilvanmijnautoaf.nl maakt zichzelf hiermee onbeschrijfelijk belachelijk en ongeloofwaardig.
Wat ik uit voorgaande verhalen en ervaringen begrijp is dat het in ieder geval heel belangrijk is om niet te snel op 'ik ga akkoord' te klikken omdat je dan een overeenkomst hebt... het moge duidelijk zijn dat ik dan ook niet akkoord ben gegaan met dit belachelijke en lachwekkende bod.
Ik sluit me aan bij het rijtje "één keer, maar nooit meer!"

Mallemalle

Ongelezen bericht door Mallemalle » 13 apr 2011 15:35

ach ja, het aanbod is groot genoeg dus men kan belachelijke biedingen doen en geef ze eens ongelijk

jij wil van je auto af, zij willen je daar best bij helpen, dmv een laag bod

nee hebben ze

Laserclown

Ongelezen bericht door Laserclown » 18 mei 2011 15:38

Duidelijk SLECHTE ervaring met de site.

Onze auto aangeboden, een bedrag overeen gekomen, afspraak gemaakt voor levering. Daar aangekomen willen ze het overeengekomen bedrag niet betalen want ze hebben een nog nooit eerder geconstateerd mankement gevonden. Welke erna ook niet meer gevonden is.

De contactpersoon van de site die wij voor de verkoop gesproken hadden gegarendeerde dat de koper de auto moest overnemen voor het overeen gekomen bedrag. Hij heeft niet vermeldt dat de koper mag gaan zoeken naar (zogenaamde) mankementen om onder de prijs uit te komen.

De voorwaarden van de site nageplozen en wat op valt is dat de Koper ALLE rechten heeft en de verkoper GEEN enkele.

Ze hebben zichzelf en hun garages dusdanig ingedekt dat ze niet aansprakelijk zijn te stellen voor HUN aanpassingen aan de overeenkomst.

Mijn advies de site en de gelieerde sites niet gebruiken en bij iedereen afraden.

Mr_Toba

Ongelezen bericht door Mr_Toba » 20 mei 2011 10:06

Er wordt hier zo veel geklaagd over auto bedrijven die achteraf onderhandelen. Ik heb mijn auto verkocht via ikwilvanmijnautoaf.nl en er is inderdaad achteraf wat minder betaald dan afgesproken maar dat komt doordat ik iets niet had opgegeven. Het zijn autohandelaren die uw auto overnemen en niet particulieren die autohandelaren hebben meer verstand van auto's dan de gemiddelde particulier. Dus ik snap niet dat mensen zich zo druk maken om het feit dat er wordt gekeken naar hun auto voor ze het geld krijgen. Want als ze niet zouden kijken wat ze kopen kun je ook met een sloopertje daar aankomen en geld ontvangen. Mijn ervaring is super met de site en de medewerkers zijn vriendelijk en ze doen echt hun best voor je. Volgens mij zijn de meeste mensen die hier klagen goudzoekers en die veel te veel geld vragen voor hun auto. Op die site kun je snel je auto verkopen maar dan moet je natuurlijk wel met minder genoegen nemen dan dat je van een particulier zou krijgen.

Mallemalle

Ongelezen bericht door Mallemalle » 20 mei 2011 16:27

Mr_Toba schreef:Het zijn autohandelaren die uw auto overnemen en niet particulieren die autohandelaren hebben meer verstand van auto's dan de gemiddelde particulier. .
waar baseer je dat op?

handelaren hebben hooguit wat meer verstand van de autohandel

Mr_Toba

Ongelezen bericht door Mr_Toba » 20 mei 2011 20:14

nou omdat die mensen er hun geld mee verdienen en die weten wel waar ze naar moeten kijken bij bepaalde auto's. Ik weet niet wat voor auto u te koop hebt aangeboden en of het uiteindelijk gelukt is maar ik plaats mijn auto liever op die site dan dat ik het op Marktplaats doe en dan allerlei biedingen krijg en vervolgens een of ander raar figuur voor de deur heb. Ondanks al die verhalen hier heb ik geen slechte ervaring met die site. Want uiteindelijk doe je eigenlijk pas zaken op het moment dat de auto wordt opgehaald. En ik heb nog nadrukkelijk gevraagd als er lager geboden wordt en ik het bod niet accepteer of ik dan een boete krijg en dat was niet het geval. En heb de algemene voorwaarden van hun uitvoerig doorgenomen maar kan er niet uithalen dat het wel geval is.

Mallemalle

Ongelezen bericht door Mallemalle » 20 mei 2011 20:43

1 - het zal de meeste handelaren worst wezen wat de staat van een auto is, zolang er maar winst gemaakt kan worden

2 - de optie bieden op mp kan je ook gewoon uitzetten

iCy^

Ongelezen bericht door iCy^ » 18 jun 2011 00:28

Hoe vast zit je aan een bod als men de algemene voorwaarden vooraf niet kan inzien? Ik was er vanuit gegaan dat mijn "sloopauto" werd afgehaald, zoals dat overal gaat. Als ik iets verkoop wordt het afgehaald.

Ik ben zelf van mening dat Ikwilvanmijnautoaf.nl in gebreke zit, want de knop is momenteel extreem onduidelijk. Het is een wit vierkant want de knop moet voorstellen en helaas werkt de link op de website niet. Je krijgt pas een werkende link indien men akkoord met een bod ben gegaan en tijdens het hele proces wordt er niets vermeld dat de auto gebracht moet worden als verkoper zijnde. In alle mails voordat men akkoord gaat zie je nergens de juiste link naar de algemene voorwaarden.

Heb een klachtbrief gestuurd als onderwerp via de "neem contact met me op" en tevens zal ik morgen telefonisch contact opnemen met de helpdesk. Ik hoop dat ze dit volledig kunnen lezen. Ik vraag hierin om mij kosteloos te stellen van de annuleringskosten, want ik kan de auto niet brengen gezien de auto niet meer start en dus rijd.

Link op de website: http://www.ikwilvanmijnautoaf.nl/p/disclaimer
Link via de mail: http://www.ikwilvanmijnautoaf.nl/disclaimer.php

iCy^

Ongelezen bericht door iCy^ » 18 jun 2011 09:23

Het is opgelost. Het bedrijf komt hem halen en was hier al van uit gegaan. Ikwilvanmijnautoaf.nl heeft wel een goede servicedesk, want service geven ze wel per telefoon. :-)

Blij, want ik zat mooi in mijn maag qua kosten, want dat is meer dan wat de auto waard is en wat ze voor hebben geboden.

Hulsao

Ongelezen bericht door Hulsao » 23 jun 2011 21:03

Begin 2011 ben ik via een autoverkoopsite terecht gekomen bij ikwilvanmijnautoaf, deze benaderde me dezelfde avond nog met biedingen enzovoort..

op een gegeven moment werd me de vraag gesteld of ze me een e-mail mochten sturen met daarin de verkoopgegevens van het bedrijf wat geïnteresseerd was in mijn auto, gepaard met heel veel leuk geklets.. Mijn antwoord was JA, grootste fout ooit!

Al gauw werd ik benaderd door het autobedrijf per telefoon, in het gesprek kwamen deze mensen tot de conclusie dat ze van het bod van 1900 euro af zien. (want de km-stand was te hoog, en er zat toch meer schade aan dan ikwilvanmijnautoaf had gezegd).

Vervolgens wordt ik doodgegooid met herinneringen per e-mail om 250 euro annuleringskosten te betalen!

krijg ik onlangs een brief per post van incassobureau, of ik even 396 euro af wil tikken.............

in plaats van een advocaat in te schakelen, kies ik er voor om ze zo veel mogelijk en zo goed mogelijk.

396 euro heb ik betaald, en laat dit lesgeld zijn voor iedereen!
Laatst gewijzigd door Radar op 03 okt 2013 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd.

Hulsao

Ongelezen bericht door Hulsao » 23 jun 2011 21:05

je kan op 1001 verschillende manieren je auto verkopen, maar doe het alsjeblieft niet via deze mensen.

Plaats reactie