LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kapotte koplampen Ford Focus

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
XP-Rene
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2005 12:03

Kapotte koplampen Ford Focus

Ongelezen bericht door XP-Rene »

Sinds 2 jaar rijdt ik in een Ford Focus Wagon van 2003 naar tevredenheid.
Maar....
Het afgelopen jaar heb ik al tot 3 keer toe een linker of rechter koplamp moeten vervangen.
Dat is een gemiddelde van 3 a 4 maanden per lamp.
Dit lijkt mij toch wel wat erg veel, temeer omdat deze lampen (Halogeen type H7) nou niet echt goedkoop zijn.

Volgens deskundigen komt dit bij meer automerken voor en komt dit doordat er een te hoge spanning aan de lampen afgegeven wordt.
Dit kan door de garagehouder simpel verholpen worden door de boordspanning iets te verlagen, maar helaas doen ze dit niet, blijkbaar verkopen ze veel liever nieuwe lampen.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben, want dit begint toch wel een kostbare zaak te worden.

Blauw Dopje
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 nov 2005 14:28

Re: Kapotte koplampen Ford Focus

Ongelezen bericht door Blauw Dopje »

Had zelf Opel Astra station met zelfde lampen en dito probleem.

Zo duur zijn die lampen nu ook weer niet, of je moet van de bijstand leven, maar ja dan kan je ook niet in zo'n auto rijden.

Als je een auto rijdt heb je dit soort kosten nu eenmaal. Als je nu ff wat rustiger rijdt dan spaar je dit weer uit :-)

XP-Rene
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2005 12:03

Re: Kapotte koplampen Ford Focus

Ongelezen bericht door XP-Rene »

Wat een onzin :roll:
Ruim 8,5 euro voor een lamp vindt ik toch behoorlijk aan de prijs, en dat zou nog niet erg zijn, mits ze eens heel wat langer meegaan dan 3 a 4 maanden. En van de bijstand leef ik niet, wij werken allebei, dus daar ligt het niet aan.
Mij gaat het erom dat het niet normaal is om zo vaak een lamp te moeten vernieuwen.

En waar slaat dat rustiger rijden op als ik vragen mag?
Of de motor nu stationair of met vol vermogen draait maakt niets uit, het is de spanningsregelaar die de lampen van spanning voorziet, en niet de rijstijl. Tjonge jonge zeg, wat een kolder.

Blauw Dopje
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 nov 2005 14:28

Re: Kapotte koplampen Ford Focus

Ongelezen bericht door Blauw Dopje »

jeetje lange tenen.


Het was niet mijn bedoeling je te beledigen. Ik wilde alleen maar zeggen dat de kosten van een lampje erbij horen. En als je het goed bekijkt gaan ze 6 tot 8 maanden mee want is of de linker of de rechter toch.

Dus, sorry als ik lomp overkwam, was zeker niet de bedoeling. Dat zuinig rijden is alleen maar zodatje minder brandstof gebruikt en dus weer geld over hebt voor een lampje. En van dat rustiger rijden was een opmerking met een knipoog.

Maar ik blijf bij mijn standpunt: Dit soort kosten hoort er gewoon bij.

XP-Rene
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2005 12:03

Re: Kapotte koplampen Ford Focus

Ongelezen bericht door XP-Rene »

Aha, kijk...
6 tot 8 maanden is het dubbele van wat ze tot nu toe bij mij zijn meegegaan.

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: Kapotte koplampen Ford Focus

Ongelezen bericht door keurmeester »

XP-Rene,
soms helpt het om dezelfde lampen(merk) te monteren als die er org. van de fabriek af in zitten .(bij de ford dealer halen?)
Dit omdat er nog al wat goedkopere/en imitatie lampen in de handel zijn die inderdaad niet zo lang mee gaan.
vervang ze per twee
ps. laat ze ook even je laadspanning van de dynamo contr.
succes gr.Leo

etab
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 dec 2005 15:20

Re: Kapotte koplampen Ford Focus

Ongelezen bericht door etab »

Ik rijdt al jaren Focus en heb werkelijk nog nooit een defecte koplamp gehad.
Mijn eerste heb ik 4 jaar gehad en daar hebben 4 jaar dezlefde lampen ingezeten. Mijn huidige is al 1,5 jaar oud en ook niks?

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Kapotte koplampen Ford Focus

Ongelezen bericht door NONO »

Mijn vorige wagen heb ik vier jaar gehad.

Nimmer een lampje hoeven te vervangen.

Wat overigens wel gelukkig was, want met die volgebouwde motorruimtes is het wisselen van een koplamp bepaald geen pretje.

Zelfs voor monteurs in een garage is het heden ten dage bij vele modellen een ellende om die lampen te vervangen.

edwinvandrunen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2006 19:33

Re: Kapotte koplampen Ford Focus

Ongelezen bericht door edwinvandrunen »

Heb nu 2,5 jaar een Focus Wagon. Tweede lamp is nu aan vervanging toe (61.000 km) dus het valt allemaal wel mee. Ben meer verbaasd over de enorme ingewikkelde montage. Of heb ik twee linkerhanden? of moet je hiervoor toch maar naar de dealer.

M-thing
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 jan 2006 23:49

Re: Kapotte koplampen Ford Focus

Ongelezen bericht door M-thing »

Ik heb hetzelfde met mijn Citroën Xsara 1,9 HDI gehad, het eerste setje lampjes (H7) waren binnen 1 maand doorgebrandt. Nu moet ik wel zeggen dat ik ruim 70.000km per jaar rij en altijd met brandende verlichting maar bij voorgaande auto's hoefde ik maar 1 á 2 keer per jaar een setje te vervangen. Ik heb het probleem bij mijn garage voorgelegd en die zouden de boordspanning iets verlagen. Inmiddels gaan mijn lampen een stuk langer mee, het is trouwens wel zo dat ik iets duurdere merklampen (ik gebruik Phillips) moet monteren, vorige maand moest ik voor nood een merkloze H7 (2,95eu) monteren en die lag er na een week weer uit. Niet echt leuk aangezien ik voor de linkerlamp speciaal een gevorderden cursus yoga heb moeten volgen om mijn gewrichten verkeerd om te kunnen gebruiken. :lol: H7 lampen hebben zo-wie-zo een (veel) kortere levensduur dan andere halogeenlampen.

Groeten,

Marcel.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Kapotte koplampen Ford Focus

Ongelezen bericht door Consumentt »

H7 lampen hebben zo-wie-zo een (veel) kortere levensduur dan andere halogeenlampen
Kan iemand me dat uitleggen.
Hiervoor had ik een auto met H7: regelmatig lampen kapot
Nu heb ik een auto van hetzelfde concern met H4: na 2 jaar/30000km nog steeds dezelfde lampen

Voor mijn ziet H7 eruit als een kleine H4 dus waarom zoveel slechter.

Nog eerder had ik een auto met H1, iets minder degelijk dan H4 maar toch nog beduiden beter dan H7.

O ja H4 is ondanks de dubbele gloeidraad en de grotere omvang nog goedkoper ook dan H7

Laatste vraag: waarom zijn er zoveel verschillende lampen, dezelfde onzin als bij inktpatronen voor de printer

Ik beklaag de mensen met H7 en die een auto hebben waarbij ze zelf de lampen niet kunnen verwisselen, dan worden de kosten helemaal idioot.

Gesloten