LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuring rijbewijs voor oudere van 75 jaar

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Keuring rijbewijs voor oudere van 75 jaar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien kunnen de bewoners dat bij hun gemeente navragen?

ZeerPrivé
Berichten: 5415
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Keuring rijbewijs voor oudere van 75 jaar

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

scontra schreef:
29 sep 2018 17:56
Lady1234 schreef:
26 sep 2018 23:43
En bijvoorbeeld in Rotterdam mag een 65 jarige gratis met het openbaar vervoer buiten de spits.

Geen idee of daar voor andere steden nog voordeeltjes zijn.
Het overgrote deel van de bevolking en daarmee ook de ouderen woont in "niet" stedelijk gebied, welke vervoers-alternatieven en voordeeltjes zijn er voor hen in de aanbieding ??

Die mensen hebben al financieel voordeel, want die leven veel goedkoper dan de mensen in de randstad. Alleen al de woning prijzen liggen veel lager.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Keuring rijbewijs voor oudere van 75 jaar

Ongelezen bericht door kweenie »

scontra schreef:
29 sep 2018 17:56
Lady1234 schreef:
26 sep 2018 23:43
En bijvoorbeeld in Rotterdam mag een 65 jarige gratis met het openbaar vervoer buiten de spits.

Geen idee of daar voor andere steden nog voordeeltjes zijn.
Het overgrote deel van de bevolking en daarmee ook de ouderen woont in "niet" stedelijk gebied, welke vervoers-alternatieven en voordeeltjes zijn er voor hen in de aanbieding ??
Is dat relevant voor dit topic? Zouden mensen die op een plek zijn gaan wonen waar slecht of alleen duur openbaar vervoer is, daarmee een excuus hebben om te blijven rijden als dat eigenlijk niet meer verantwoord is?

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Keuring rijbewijs voor oudere van 75 jaar

Ongelezen bericht door blont007 »

Het overgrote deel van de bevolking en daarmee ook de ouderen woont in "niet" stedelijk gebied, welke vervoers-alternatieven en voordeeltjes zijn er voor hen in de aanbieding ??
Genoeg, bij de Reeuwijkse plassen en Gouda rijden buurtbussen voor 50 cent. De chaffeur stopt echt overal waar de passagier om vraagt, wonderlijk werk voor deze vrijwilligers die dat doen om onder de mensen te blijven en te helpen.

Ik geef altijd een fooi, dat is het minst wat je kan doen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Keuring rijbewijs voor oudere van 75 jaar

Ongelezen bericht door gosewijn »

Die mensen hebben al financieel voordeel, want die leven veel goedkoper dan de mensen in de randstad. Alleen al de woning prijzen liggen veel lager.


Nederland is iets groter dan de randstad , hier kom je met het openbaar bijna vervoer nergens .

En over goedkoper leven , dan ben je nog nooit de stad uit geweest , dan had je wel beter geweten.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Keuring rijbewijs voor oudere van 75 jaar

Ongelezen bericht door reggie2 »

gosewijn schreef:
30 sep 2018 15:24



Nederland is iets groter dan de randstad , hier kom je met het openbaar bijna vervoer nergens .

En over goedkoper leven , dan ben je nog nooit de stad uit geweest , dan had je wel beter geweten.




Vind ik leuk. :-) Ben het met je eens. Altijd gaat het over de randstad.

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Keuring rijbewijs voor oudere van 75 jaar

Ongelezen bericht door witte angora »

blont007 schreef:
30 sep 2018 10:32
Het overgrote deel van de bevolking en daarmee ook de ouderen woont in "niet" stedelijk gebied, welke vervoers-alternatieven en voordeeltjes zijn er voor hen in de aanbieding ??
Genoeg, bij de Reeuwijkse plassen en Gouda rijden buurtbussen voor 50 cent. De chaffeur stopt echt overal waar de passagier om vraagt, wonderlijk werk voor deze vrijwilligers die dat doen om onder de mensen te blijven en te helpen.

Ik geef altijd een fooi, dat is het minst wat je kan doen.
Grappig dat je daar minimaal een uur van tevoren moet bellen als je mee wilt, en dat ik meer zou moeten betalen dan die 50 cent.

Maar goed, mij boeit het niet, ik ben een tijdje terug uitgenodigd om naar de Kaapverdische eilanden te gaan. Lijkt me perfect wonen daar en een rijbewijs zal ik daar vermoedelijk niet nodig hebben. Heb ik ook geen gedoe met die keuringen tzt.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Keuring rijbewijs voor oudere van 75 jaar

Ongelezen bericht door gosewijn »

ik ben een tijdje terug uitgenodigd om naar de Kaapverdische eilanden te gaan

Jij ook al .!!! Maar voor een ezel heb je toch geen rijbewijs nodig :D

zeug
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 mei 2018 01:10

Re: Keuring rijbewijs voor oudere van 75 jaar

Ongelezen bericht door zeug »

ZeerPrivé schreef:
26 sep 2018 11:53
Voor geïnteresseerden, vanavond in Zembla ouderen achter het stuur https://zembla.bnnvara.nl
Een jongetje van een bepaalde leeftijd zonder rijbewijs mocht wel rijden in een racewagen die 300 km per uur haalt. Waarom mag een oudje die moeilijk ter been is en zelfstandig wilt blijven niet in een autootje rijden om boodschappen te doen. Hoeveel jongeren eindigen hun leven niet tegen een boom in het weekend ?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Keuring rijbewijs voor oudere van 75 jaar

Ongelezen bericht door Theotrucker »

In de OT ging het juist over iemand die goed ter been zou zijn. Wat overigens net zo'n flauwekul is als het bovenstaande.

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Keuring rijbewijs voor oudere van 75 jaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

zeug schreef:
01 okt 2018 03:01
ZeerPrivé schreef:
26 sep 2018 11:53
Voor geïnteresseerden, vanavond in Zembla ouderen achter het stuur https://zembla.bnnvara.nl
Een jongetje van een bepaalde leeftijd zonder rijbewijs mocht wel rijden in een racewagen die 300 km per uur haalt.
Ook dat jongetje mocht niet op de openbare weg rijden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Keuring rijbewijs voor oudere van 75 jaar

Ongelezen bericht door kweenie »

zeug schreef:
01 okt 2018 03:01
Een jongetje van een bepaalde leeftijd zonder rijbewijs mocht wel rijden in een racewagen die 300 km per uur haalt. Waarom mag een oudje die moeilijk ter been is en zelfstandig wilt blijven niet in een autootje rijden om boodschappen te doen.
Bij rijden in een racewagen gaat het, even kort door de bocht (no pun intended), vooral om de technische vaardigheden om die auto te kunnen besturen. In het verkeer gaat het om heel wat meer. De meeste mensen kunnen na een paar lessen al wel de auto bedienen, maar daarmee ben je nog lang niet geschikt om aan het verkeer deel te nemen.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Keuring rijbewijs voor oudere van 75 jaar

Ongelezen bericht door Lowieze »

zeug schreef:
01 okt 2018 03:01
ZeerPrivé schreef:
26 sep 2018 11:53
Voor geïnteresseerden, vanavond in Zembla ouderen achter het stuur https://zembla.bnnvara.nl
Een jongetje van een bepaalde leeftijd zonder rijbewijs mocht wel rijden in een racewagen die 300 km per uur haalt. Waarom mag een oudje die moeilijk ter been is en zelfstandig wilt blijven niet in een autootje rijden om boodschappen te doen. Hoeveel jongeren eindigen hun leven niet tegen een boom in het weekend ?

Hoeveel ouderen rijden niet dwars door een glazen pui, door een tuin, tegen een pui van een huis en nemen tegelijkertijd een paar geparkeerde auto's mee doordat ze het gas met de rem verwisselen. Het gaat er niet om of ze willen blijven rijden maar of ze in staat zijn te blijven rijden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Keuring rijbewijs voor oudere van 75 jaar

Ongelezen bericht door moederslink »

Er komt een moment dat je als oudere moet gaan inzien dat snel anticiperen op de drukke wegen steeds lastiger wordt.
Maar ook het ' doorkachelen ' op B wegen vind ik gevaarlijk.
Helaas zijn veel ouderen nogal eigenwijs en menen nog prima te kunnen rijden ( dit telt ook voor diegenen die met een beste slok op dit denken.. :evil: ) , met alle gevolgen vandien.
Een rijbewijs verlengen voor slechts 5 jaar vind ik een heel goede zaak op die leeftijd.

Er zijn meer dan genoeg alternatieven :
- Valystaxi
- Regiotaxi bv van huis naar het ( bus) station als je nog wel zelfstandig met bus en trein kan reizen en terug.
- Plusbus , idem
- familie/ kennisen/ buren , indien mogelijk.

Erthanax
Berichten: 9665
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Keuring rijbewijs voor oudere van 75 jaar

Ongelezen bericht door Erthanax »

Veelgebruikt excuus: "Ja, maar ik rijd alleen kleine stukjes hier in de buurt en nooit in het donker."

Gesloten