LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kia 1.4 ltr ceed gasfx 2007, problemen kleppen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
ruud ham
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2008 14:58

kia 1.4 ltr ceed gasfx 2007, problemen kleppen

Ongelezen bericht door ruud ham »

zijn er meer mensen met dit probleem.
wil graag weten hoe kia dit bij hen heeft opgelost.


bedankt

ruud

raantje
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2008 12:35

Re: kia 1.4 ltr ceed gasfx 2007, problemen kleppen

Ongelezen bericht door raantje »

Hoi,

Ik heb in januari 2008 een kia ceed sw 1.6 gekocht. Deze is auto is het geworden omdat hij geschikt zou zijn voor gas. Kia adverteerde hier ook mee op hun website. Vorige week had ik besloten om over te gaan op gas inbouw door gasfx. (ik had het geld bij elkaar gespaard) Toen ik de dealer belde vertelde hij me dat het hun verboden is om nog langer gas in de CEED te bouwen omdat de klepzettingen verbranden. Ik ben hier nog steeds van ontdaan en verontwaardigd. Tijdens de aankoop ben ik gewoon misleid.

Zijn er nog meer mensen die met deze kater zitten.

Groeten,

Raantje

petertrb
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2008 10:28

Re: kia 1.4 ltr ceed gasfx 2007, problemen kleppen

Ongelezen bericht door petertrb »

Hallo,

Wij hebben een Kia ceed sw 1.6 op gas (gasfx) van oktober 2007. Gisteren was de auto bij de Kia dealer voor een 30.000 km beurt en kregen wij te horen dat naar de kleppen gekeken moet worden ivm de gasinstallatie. Eerst moet gekeken worden of er kleppen vervangen moeten worden(1e keer brengen), dan eventueel nieuwe kleppen bestellen, want die zijn niet op voorraad, dan een 2e keer brengen om de nieuwe kleppen te plaatsen. De kosten (materiaal en arbeid)daarvan zijn voor ons??? Geen garantie??? Ik geloof dit niet. De verkoper vertelde ons toen we de auto kochten dat gas geen probleem was in deze auto. Als we dit geweten hadden, hadden we een diesel gekocht. We gaan vanmiddag nog een keer naar de dealer om dit te bespreken. Ik laat wel even weten hoe dit afloopt.

Groeten,
Peter

petertrb
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2008 10:28

Re: kia 1.4 ltr ceed gasfx 2007, problemen kleppen

Ongelezen bericht door petertrb »

De Kia-dealer neemt volgende week contact op met het hoofdkantoor. Ze bleven bij hun verhaal dat dit "normale" slijtage van een auto op gas is. De reparatie gaat in de honderden euro's kosten. Ik heb aangegeven hier niet mee akkoord te gaan. Waarom dan geen gas meer inbouwen in de 1,4 en 1.6 motoren als het om "normale" slijtage gaat? Verder adviseerde hij mij om contact met het hoofdkantoor van Kia op te nemen. Ik vertelde hem dat hij de verkopende partij is en hij het probleem op moet lossen volgens de wet consumentenbescherming. Hij moet het dan maar weer met Kia-Nederland oplossen, daar heb ik verder niets mee nodig. Wordt vervolgd.

raantje
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2008 12:35

Re: kia 1.4 ltr ceed gasfx 2007, problemen kleppen

Ongelezen bericht door raantje »

Hallo Peter,

Vorige week heb ik nog gebeld met Vialle nederland over de gas installatie in de ceed. Ik heb hun gevraagd of de lpg op de ceed nu definitief voorbij is of dat het in de toekomst met een gemodificeerde installatie toch weer mogelijk wordt. De verwachting is dat het binnen een half jaar weer mogelijk is. In Duitsland wordt de installatie nog steeds verkocht met behoud van de fabrieksgarantie.
Zie http://www.kia-board.de/

Op de internet site van vialle (www.gasfx.nl) stond toen onderstaande duidelijk vermeld,

"Opmerking: Wanneer uw auto nog in de Kia fabrieksgarantie valt (3 jaar) wordt gasFX alléén via de officiële Kia-dealer geleverd. Garantie en technische ondersteuning t.b.v. auto en autogassysteem zijn daarmee volledig gewaarborgd door Kia en gasFX. Tevens verzorgt de Kia dealer in samenwerking met gasFX de gehele bestelling en inbouw van gasFX voor u. Kofferplaat komt omhoog. Vloer zal daardoor in aantal gevallen niet helemaal vlak zijn. Zie het prijzenoverzicht voor meer details en alle mogelijkheden."

Dit komt overeen met wat de dealer met toen ook voorspiegelde. Ik zou niet zomaar accoord gaan dat de kosten voor jullie rekening zijn.

Groeten,

raantje.

JJG
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 feb 2007 17:40

Re: kia 1.4 ltr ceed gasfx 2007, problemen kleppen

Ongelezen bericht door JJG »

GAS is ook om op te koken!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: kia 1.4 ltr ceed gasfx 2007, problemen kleppen

Ongelezen bericht door D1RK »

De Kia en Hyundai motoren waren vroeger beter!
Ze hebben nu bij veel modellen problemen en via www.problemcar.nl en dit merk en gas vind je ze!

Koop een Mitsubishi op LPG...
Als je een Vialle laat inbouwen kunnen ze alle 2 de klant steeds heen en weer sturen dus koop dit bij een adres en niet achteraf...

De Vialle garantie gaat tot max 3 jaar en kost geld....
Ik heb liever fabrieksgarantie zonder problemen!

Steeds meer merken nemen mindere materialen omdat gas terug liep en nu zitten ze met een vraag die ze wel graag willen maar niet kunnen helpen...
Diverse dealers weigeren de gas actie van Kia te leveren... dus dit zegt genoeg over de kwaliteit van Kia, onderhoud is na enkele jaren vaak duurder en op
www.problemcar.nl zie je de verschillen per merk, en dit kun je ook voor aankoop doen...

Waarom is een gelijk geprijsde Mitsubishi anders als Lease auto goedkoper dan deze Koreanen?

ruud ham
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2008 14:58

Re: kia 1.4 ltr ceed gasfx 2007, problemen kleppen

Ongelezen bericht door ruud ham »

hoi,

kan mij voorstellen dat je baalt.
ik heb mijn ceed gelijk gekocht met gas.
na 20000km liep hij van geen meer, kleppen ingebrand
heeft een maand geduurd voordat alles gerepareerd was
service was slecht van kia, garage zelf alles geregeld
duurde zo lang omdat kia het slecht geregeld had
garage heeft auto weg gehaald bij gas installateur
heeft dus zelf een revisiebedrijf bepaald waar reparatie uitgevoerd moest worden
heb nu nadat kleppen, zittingen en geleiders vernieuwd zijn al weer 15000km er mee gelopen
loopt tof nu, dus tot nu toe alles weer inorde

heb dit eerder eens met een toyota gehad, maaar daar werd alles beter opgelost
binnen een week een nieuwe kop

bij KIA dus niet, alles is hier nou gereviseerd

DUS NIET NIEUW

er is dus nog geen oplossing voor gevonden

ik denk dat het moeilijk wordt voor je om verhaal te halen

zelf heb ik het geluk gehad om direct met gas te kopen

groeten

ruud

Renekia
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2008 15:23

Re: kia 1.4 ltr ceed gasfx 2007, problemen kleppen

Ongelezen bericht door Renekia »

Ook ik heb problemen bij de reparatie van mijn Kia Sportage met gassysteem.
Na 40.000 km blijken de kleppen niet meer goed te zijn en de dealer wil mij hiervoor laten betalen. Dit zou niet onder de garantie vallen.
Toen ik de auto kocht werd mij gegarandeerd dat het rijden op gas geen problemen meer veroorzaakt aan de kleppen. "Dat was vroeger, maar tegenwoordig is dit probleem er niet meer", werd er gezegd. Ik kreeg drie jaar "volledige" garantie. Ik zet nu wel even vraagtekens bij het "volledige" van Kia.

Zijn er mensen die dit euvel WEL netjes opgelost kregen?

René

FrankDoorenbos
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2008 12:02

Re: kia 1.4 ltr ceed gasfx 2007, problemen kleppen

Ongelezen bericht door FrankDoorenbos »

Geachte Ruud Ham, Raantje, Peter tzb, Dirk, ReneKia,

Mijn naam is Frank Doorenbos, After Sales Manager van Kia Nederland.
Graag reageer ik op uw berichten.

Bij de introductie van nieuwe modellen en motoren wordt samen met GasFX een Vialle installatie ontwikkeld en opgenomen in ons aanbod.
LPG is een belangrijke aanvulling gezien de huidige brandstofprijzen.

Gaandeweg is gebleken dat klepzittingen van de nieuw ontwikkelde motoren 1.4 en 1.6 bij de cee'd te snel slijten en een aanpassing noodzakelijk is. Vanzelfsprekend worden deze aanpassingen onder garantie kosteloos uitgevoerd. Wel wordt het controleren van de zogenaamde klepspeling gerekend tot onderhoud.

De aanpassing van de motoren, het zogenaamde harden van de klepzitting is prijzig, waardoor GasFx, terecht besloten heeft de installatie niet meer te verkopen. Enorm vervelend voor de cee'd eigenaren met gas èn voor de eigenaren die gas willen laten inbouwen.

Het is niet gepast om op dit forum op individuele situaties in te gaan, maar u kunt ten allen tijde mij persoonlijk bereiken via: 0347-324300. Graag bespreek ik met ieder de mogelijkheden tot het bereiken van een oplossing.

Vriendelijke groet,

Frank Doorenbos

eddyb
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 sep 2008 01:35

Re: kia 1.4 ltr ceed gasfx 2007, problemen kleppen

Ongelezen bericht door eddyb »

Ik heb zelf een Peugeot 107 en heb me behoorlijk verdiept in het ombouwen naar LPG G3.

De volgende zaken werden me duidelijk:

1) De verbrandingstemperatuur van LPG (mix van propaan en butaan) is hoger dan benzine.
Door deze hogere temperatuur slijten de kleppen en klepzittingen sneller.

2) Bepaalde modellen hebben geen geharde kleppen en klepzittingen, waardoor deze aanzienlijk veel sneller slijten wanneer de motor op LPG loopt. De dealer zou kunnen zeggen, dat de motor geschikt is voor LPG, maar eigenlijk zou hij moeten zeggen:
Door het gebruik van LPG, slijten de kleppen (met name uitlaatkleppen) en klepzittingen sneller, ongeacht het type motor en auto.

3) Het LPI (Liquid Propane Injection) systeem van Vialle is 1 van de weinige systemen die de LPG in vloeibare toestand injecteert, vlak voor de inlaatklep.
Het voordeel is dat de gemiddelde temperatuur in de motor overeenkomt met benzine.
Hierbij benadruk ik GEMIDDDELD. Echter de pieken en dalen komen overeen met alle andere gassystemen, waarbij LPG eerst verdampt wordt, en later als gas wordt aangezogen.
De hoge piek van de verbrandingstemperatuur van LPG is de grote boosdoener.
Motoren lopende op LPG slijt ALTIJD sneller.
Motoren met geharde kleppen en klepzittingen slijten ook sneller, dan wanneer men alleen benzine gebruikt.
Ze slijten minder snel dan niet geharde kleppen.

4) De autoproducent KIA ziet de ombouw naar LPG als een prestige project en weet dat de goedkopere modellen met kleinere modellen met ongeschikte kleppen en klepzittingen eigenlijk niet geschikt zijn voor het rijden op LPG.
Ofwel de kleppen en klepzittingen in deze modellen slijten veel te snel.
Dealers zullen in opdracht van de autofabrikanten altijd te horen krijgen dat dit verekent zal moeten worden in de onderhoud, en niet een garantiezaak zou moeten zijn.
Auto's die op LPG rijden, hebben altijd een hogere onderhoudsprijs dan auto's die op benzine rijden, maar dit wordt vrijwel nooit verteld door de autoverkopers.

Mijn advies is, wanneer u uw auto laat ombouwen om op LPG te kunnen rijden, maak dan altijd gebruik van een beschermingsmiddel (smeermiddel) als flashlube of ValveCare van Prins autogas systemen (alleen te gebruiken bij autogasombouw door Prins).
Deze middelen vormen een laagje op de kleppen en klepzitting waardoor ze beschermt worden tegen de hogere temperatuur.

Daarnaast probeer het aantal toeren zo laag mogelijk te houden, altijd onder de 4000 toeren per minuut, bij voorkeur onder de 3000 toeren per minuut.

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen helpen met bovenstaande eerlijke en oprechte informatie.

barkiecar
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mar 2009 14:27

Re: kia 1.4 ltr ceed gasfx 2007, problemen kleppen

Ongelezen bericht door barkiecar »

Hallo Ruud,

Kan ik contact met je opnemen over de lpg in combinatie met een cee'd? Ik ben erg benieuwd hoe het nu is afgelopen.
Ik sta op het punt een zaak te beginnen tegen Kia

Groeten,
Barkiecar

FrankDoorenbos
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2008 12:02

Re: kia 1.4 ltr ceed gasfx 2007, problemen kleppen

Ongelezen bericht door FrankDoorenbos »

Beste Barkicar,

Ik las je bericht inzake de gasinstallatie.
Een 'zaak' beginnen lijkt me een ingewikkelde weg.
Waarom reageer je niet gewoon naar de importeur: naar mij dus.
Mijn email is [email protected].

Ik bekijk graag je problemen en zal navenant reageren.

Groet Frank Doorenbos.
Director After Sales Kia Motors Nederland.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: kia 1.4 ltr ceed gasfx 2007, problemen kleppen

Ongelezen bericht door Mallemalle »

geen enkel standaard motorblok heeft kleppen en zittingen die bedoelt zijn voor lpg

wel zijn er motoren die het op lpg prima doen en waar zonder koprevisie 60.000 mee te rijden is, voornamelijk gietijzeren koppen zijn geschikt

als het alleen om de kop gaat die problemen geeft, laat een kop aanpassen voor lpg, harde kleppen en klepzetels aanbrengen en dan is lpg alsnog mogelijk

of het verstandig is, denk van niet, zo betrouwbaar en degelijk zijn die kia motoren niet

ja, het slijt wat harder want het wordt wat warmer dan op benzine, je je mist lood als smeermiddel, daarvoor heeft men zogenaamde flash lube systeem op de markt die slijtage enigszins kan tegengaan

je verlengt de levensduur daar iig mee, maar ook ook door regelmatig op benzine te rijden

nog mooier zijn de zogenaamde benzinestartsystemen, zodat je altijd op benzine start en zo nodig naar voorkeur bepaalt wanneer de wagen overschakelt op lpg, zo houd je de benzinepomp , carburateurpakkingen of injectiesystemen en tevens brandstofleidingen schoon en gangbaar

asconahobbyist
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 mar 2010 17:13

Re: kia 1.4 ltr ceed gasfx 2007, problemen kleppen

Ongelezen bericht door asconahobbyist »

het is altijd al geweest,dat de ene motor goed tegen lpg kan en de andere niet,vroeger kon ford er nooit goed tegen,Opel daarentegen wel,heb zelf een Astra 1.6i uit 99 gehad,die heb ik tot 302.000 km gereden voordat de 1e!!! keer de kop eraf ging,nu rij ik in een Astra 1.8 16V uit 2002 met nu 208.000 km,ook deze loopt nog perfect en de kop is er nog nooit afgeweest.
Daarentegen kunnen de nieuwe Opel twinport motoren er dus NIET meer tegen!
ik weet van een Kia Magentis uit 2003 op lpg met 4 ton,en ook die is nog nooit open geweest. Het kan heus wel,maar inderdaad niet teveel toeren maken,4000 continu is wel het veilige maximale. Denk dat daar ook veel van de problemen vandaan komen,dat men veel te woest rijdt.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: kia 1.4 ltr ceed gasfx 2007, problemen kleppen

Ongelezen bericht door cherokee »

ruud ham schreef:hoi,

kan mij voorstellen dat je baalt.
ik heb mijn ceed gelijk gekocht met gas.
na 20000km liep hij van geen meer, kleppen ingebrand
heeft een maand geduurd voordat alles gerepareerd was
service was slecht van kia, garage zelf alles geregeld
duurde zo lang omdat kia het slecht geregeld had
garage heeft auto weg gehaald bij gas installateur
heeft dus zelf een revisiebedrijf bepaald waar reparatie uitgevoerd moest worden
heb nu nadat kleppen, zittingen en geleiders vernieuwd zijn al weer 15000km er mee gelopen
loopt tof nu, dus tot nu toe alles weer inorde

heb dit eerder eens met een toyota gehad, maaar daar werd alles beter opgelost
binnen een week een nieuwe kop

bij KIA dus niet, alles is hier nou gereviseerd

DUS NIET NIEUW

er is dus nog geen oplossing voor gevonden

ik denk dat het moeilijk wordt voor je om verhaal te halen

zelf heb ik het geluk gehad om direct met gas te kopen

groeten

ruud
Een nieuwe kop is ook nergens voor nodig. Bij de revisie zijn de klepzittingen vernieuwd en ook de kleppen en de geleiders. Dat waren ook de onderdelen die de problemen gaven, de rest van de kop heeft er weinig mee te maken.

DUS WEL NIEUW

wat niet wegneemt dat KIA dat zelf als de donder had moeten regelen natuurlijk.
De oplossing van Toyota was ietwat rigoreus, maar wel snel.

Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: kia 1.4 ltr ceed gasfx 2007, problemen kleppen

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

Mallemalle schreef:geen enkel standaard motorblok heeft kleppen en zittingen die bedoelt zijn voor lpg

wel zijn er motoren die het op lpg prima doen en waar zonder koprevisie 60.000 mee te rijden is, voornamelijk gietijzeren koppen zijn geschikt

als het alleen om de kop gaat die problemen geeft, laat een kop aanpassen voor lpg, harde kleppen en klepzetels aanbrengen en dan is lpg alsnog mogelijk

of het verstandig is, denk van niet, zo betrouwbaar en degelijk zijn die kia motoren niet

ja, het slijt wat harder want het wordt wat warmer dan op benzine, je je mist lood als smeermiddel, daarvoor heeft men zogenaamde flash lube systeem op de markt die slijtage enigszins kan tegengaan

je verlengt de levensduur daar iig mee, maar ook ook door regelmatig op benzine te rijden

nog mooier zijn de zogenaamde benzinestartsystemen, zodat je altijd op benzine start en zo nodig naar voorkeur bepaalt wanneer de wagen overschakelt op lpg, zo houd je de benzinepomp , carburateurpakkingen of injectiesystemen en tevens brandstofleidingen schoon en gangbaar
Lood kan men al een hele tijd niet meer tanken, dus moderne motoren zijn al aangepast hierop. Dat lichtmetalen koppen minder geschikt zijn voor LPG zijn indianenverhalen. Wat daar wel waar van is, is dat het sneller reageert op temperatuur verschillen dan het gietijzeren cilinderblok, als men in de opwarmfase de motor te zwaar belast heeft men een vergrote kans op lekke koppakkingen (dit was ook de reden dat BMW vroeger bekend stond om zijn lekke koppakkingen) maar ook kunnen scheuren in de kop hierdoor ontstaan. Harde klepzittingen en Natrium gekoelde kleppen kunnen zowel in een gietijzeren als aluminium kop, dus beide materialen gebruikt voor de kop zijn geschikt. Mits men normaal met de auto omgaat (vooral in de opwarmfase)

Dat de Kia motors slecht zijn geloof ik niet, ik heb er nog weinig in de werkplaats gezien met "echte"problemen. Natuurlijk zijn er gevallen maar die zijn meer individueel dan echt met het merk gerelateerd. Bovendien geeft KIA ook 7 jaar garantie, dus is het aardig afgedekt.

Gesloten