LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
NielsJ
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2014 09:08

Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door NielsJ »

Ik heb maanden geleden een 2e hands auto bij Koningslijn auto's in Apeldoorn aangeschaft, dat heette toen nog Jan Dirk Auto's maar is inmiddels van naam veranderd en verhuisd (zelfde eigenaar en medewerkers) . Buiten het feit dat de auto niet is opgeleverd zoals afgesproken en dit ondanks afspraken niet door hen is rechtgezet, werd het pas echt vervelend toen ze een eerder betaald voorschot niet tergubetaalden. Ondanks vele mails, telefoontjes en aangetekende brieven hebben ze dit bedrag inmiddels nog steeds niet teruggestort. Het betreft overduidelijk en volledig bewijsbaar een zgn. onverschuldigde betaling welke ze wettelijk gezien gewoon terug moeten storten. Ik weet niet of het koppigheid, domheid of moedwil is van hen kant (gezien alle bewijs en correspondentie zou je inmiddels het laatste denken...) maar het is in elk geval duidelijk dat het om een zeer onbetrouwbaar bedrijf gaat. Ik heb inmiddels meerdere commentaren online gevonden waarin ook wordt gewezen op de slechte kwaliteit van de verkochte auto's en de botte handelswijze, dus u bent gewaarschuwd....

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door berndv »

NielsJ schreef:Ik heb maanden geleden een 2e hands auto bij Koningslijn auto's in Apeldoorn aangeschaft, dat heette toen nog Jan Dirk Auto's maar is inmiddels van naam veranderd en verhuisd (zelfde eigenaar en medewerkers) . Buiten het feit dat de auto niet is opgeleverd zoals afgesproken en dit ondanks afspraken niet door hen is rechtgezet, werd het pas echt vervelend toen ze een eerder betaald voorschot niet tergubetaalden. Ondanks vele mails, telefoontjes en aangetekende brieven hebben ze dit bedrag inmiddels nog steeds niet teruggestort. Het betreft overduidelijk en volledig bewijsbaar een zgn. onverschuldigde betaling welke ze wettelijk gezien gewoon terug moeten storten. Ik weet niet of het koppigheid, domheid of moedwil is van hen kant (gezien alle bewijs en correspondentie zou je inmiddels het laatste denken...) maar het is in elk geval duidelijk dat het om een zeer onbetrouwbaar bedrijf gaat. Ik heb inmiddels meerdere commentaren online gevonden waarin ook wordt gewezen op de slechte kwaliteit van de verkochte auto's en de botte handelswijze, dus u bent gewaarschuwd....
Als alles zo goed op papier staat en u al meerdere keren verzocht heeft te betalen zou ik het overdragen aan een incassobureau, lijkt me een fluitje van een cent voor hen.

NielsJ
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2014 09:08

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door NielsJ »

@BerndV die stappen ben ik inmiddels aan het zetten maar zelfs op een eerdere aangetekende brief van een advocaat met nogmaals heel duidelijke uitleg werd niet gereageerd. Incassobureau gaat de rekening voor hen alleen maar hoger maken, waarom zouden ze dan ineens wel betalen denk ik dan......los van eventuele extra kosten van rechtsgang e.d. (geen rechtsbijstand, dan zul je zelf op een gegeven moment van alles moeten voorschieten). Inmiddels is het ook een principekwestie an ga ik zo ver als nodig is om m'n geld terug te krijgen. Feit blijft dat het je kennelijk grote voorzichtigheid in acht moet nemen in het zaken doen met hen en daar ging het me even om.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door berndv »

NielsJ schreef:Incassobureau gaat de rekening voor hen alleen maar hoger maken, waarom zouden ze dan ineens wel betalen denk ik dan......los van eventuele extra kosten van rechtsgang e.d. (geen rechtsbijstand, dan zul je zelf op een gegeven moment van alles moeten voorschieten).
Ik denk dat het tijd wordt dat u zich gaat verdiepen in de werking van een incassobureau, die kan namelijk de gehele rechtsgang voor zijn rekening nemen. Er zijn prima incassobureaus die werken volgens het no cure no pay principe. Kan best rendabel zijn.

U geeft aan dat u een brief van een advocaat verstuurd, dat is over het algemeen duurder dan een incassobureau inschakelen.

NielsJ
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2014 09:08

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door NielsJ »

Rechtsgang via incassobureau inmiddels inderdaad in voorbereiding, na nogmaals geen enkele reactie op volgende brief en mail. Ik laat de uitkomst wel weten. Ik kan maar niet begrijpen waarom een bedrijf niet terugbetaalt, zelfs niet eens reageert, terwijl het toch een overduidelijke situatie is. Wat heeft dat nou voor zin, levert toch alleen maar gedoe en een slechte naam op?

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Hoe oud is de auto, en wat zijn de opgeleverde gebreken, die niet hersteld worden.
Dit gaat over geld, maar wat is de oorzaak ?

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Josephien12 »

F.van Holten schreef:Hoe oud is de auto, en wat zijn de opgeleverde gebreken, die niet hersteld worden.
Dit gaat over geld, maar wat is de oorzaak ?
Uit de OP:
NielsJ schreef:.....toen ze een eerder betaald voorschot niet tergubetaalden. .
Het gaat dus niet om gebreken van de auto, maar over een voorschot. Raar is dat dit voorschot niet is verrekend bij de uiteindelijke aankoop.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Josephien12 schreef:
F.van Holten schreef:Hoe oud is de auto, en wat zijn de opgeleverde gebreken, die niet hersteld worden.
Dit gaat over geld, maar wat is de oorzaak ?
Uit de OP:
NielsJ schreef:.....toen ze een eerder betaald voorschot niet tergubetaalden. .
Het gaat dus niet om gebreken van de auto, maar over een voorschot. Raar is dat dit voorschot niet is verrekend bij de uiteindelijke aankoop.
@Josephien

kunt u niet eens stoppen met zeuren en doorzagen en proberen u gelijk te halen in verschillende topics, ik heb U geen vraag gesteld, maar TS, handel dan ook zo !!
De auto is niet geleverd zoals afgesproken !!!!!, lezen voor u reageerd.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door cherokee »

F.van Holten schreef:
Josephien12 schreef:
F.van Holten schreef:Hoe oud is de auto, en wat zijn de opgeleverde gebreken, die niet hersteld worden.
Dit gaat over geld, maar wat is de oorzaak ?
Uit de OP:
NielsJ schreef:.....toen ze een eerder betaald voorschot niet tergubetaalden. .
Het gaat dus niet om gebreken van de auto, maar over een voorschot. Raar is dat dit voorschot niet is verrekend bij de uiteindelijke aankoop.
@Josephien

kunt u niet eens stoppen met zeuren en doorzagen en proberen u gelijk te halen in verschillende topics, ik heb U geen vraag gesteld, maar TS, handel dan ook zo !!
De auto is niet geleverd zoals afgesproken !!!!!, lezen voor u reageerd.
Van Holten, u kunt nu wel gaan schreeuwen maar u zit er volkomen naast. Het is zoals Josephien stelt: de niet herstelde gebreken noemt TS wel als vervelend, maar waar het TS om gaat - en wat Josephien dus wel had gelezen - is het niet terugbetaalde voorschot. U had misschien zelf de post van TS nog een keer moeten lezen voordat u tegen Josephien begint.....

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Leuke reactie, maar u had even de andere topics moeten lezen, die door de mod. terecht verwijderd zijn, daar reageer ik op, maar dat gaat u voorbij, en is ook voor u niet zo belangrijk.

Daarna post TS dat de auto niet geleverd is volgens afspraak,

Prettige avond.

jdemol
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2015 10:54

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door jdemol »

Ook ik ben bedrogen uit de bus gekomen bij dit bedrijf. Op papier leek de auto in orde, maar niks bleek minder waar. Ze beloven vanalles, maar komen niks na en liegen ook nog eens recht in je gezicht. Kortom: beter niet aan beginnen. KOOP HIER NIKS!! LET OP!!! Inmiddels zijn ze weer opgedoekt en onder een andere naam verder gegaan: Garagebedrijf Geffen!
Laatst gewijzigd door Radar op 24 jun 2015 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd

NielsJ
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2014 09:08

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door NielsJ »

Enigszins een herhaling van de laatste post maar toch:

Autobedrijf, waarschijnlijk op de hielen gezeten door boze klanten en schuldeisers, is voor de 2e keer in korte tijd van naam en locatie veranderd. Voorheen Jan Dirk auto's, toen Koningslijn en nu verwijzen links en KvK nummer ineens naar Garagebedrijf Geffen in Geffen. Website een exacte kopie en zelfs inleidende tekst is gelijk.

En (ik ben misschien niet heel duidelijk geweest) het grootste punt was een niet terugbetaald voorschot. Dit had ermee te maken dat ik anders de auto niet kon ophalen maar de definitieve betaling door een kredietverstrekker is gedaan waarop ik dus mijn eigen eerdere betaling terug had moeten krijgen.

Inmiddels vergaand in incassoprocedure met een gerechtelijk vonnis in de hand. Duurt toch allemaal heel lang en is heel taai. Ik laat de uitslag wel weten.....

Antonio456
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 aug 2015 14:57

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Antonio456 »

Slechte ervaring met Garage Geffen. Voorheen JDR Auto's en Koninglijn auto's Apeldoorn

Verkopen veel auto's omdat je gelokt wordt door de "lage" prijzen.
Voor C1, 107 en Aygo's 2006-2007 vragen ze gemiddeld €4000. Als je deze auto's bij betrouwbare dealers/garage bedrijven koopt zijn deze gemiddeld €5000.
Beloven veel, lossen alles wat je vindt op, maar als puntje bij paaltje komt geven ze niet thuis.
Veel import, zonder historie en de noodzakelijke boekjes. Alle auto's zijn APK gekeurd, maar dit is alleen een schouwing voor Import. Dus APK heeft geen enkele waarde.

Ben zelf het schip in gegaan en wil iedereen die dit leest waarschuwen.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door thecure »

want? wat is er gebeurd?

Antonio456
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 aug 2015 14:57

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Antonio456 »

Auto gekocht, na laten kijken door monteur. Blijkt een schade auto te zijn,voor achter en zijkant. Lekkende Uitlaat opgevuld met kaugom en bodem was roestig etc. Tevens had de monteur sterk het idee dat de KM stand flink was teruggedraaid. Auto weer terug verkocht aan garage geffen, wel voor minder als gekocht. Auto is 4 dagen later weer verkocht.

R.H.Kummer06
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2015 12:50

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door R.H.Kummer06 »

Beste mensen,

ik zie alleen maar klachten over garage Koningslijn. Mensen opereren dus nu vanuit Geffen. Moet nog Eur 500,- voorschot van hen terug krijgen. Aangetekende brieven, vele telefoontjes met hen,....resultaat blijft 0,0.( details laat ik maar achterwege)

Heb mijn beklag ook bij RADAR neergelegd,....met de vraag hoe verder met dit probleem?
Kort samengevat:

Het moet toch mogelijk zijn dat wij met z'n allen naar de rechter, of deurwaarder kunnen stappen?

Wie heeft een geniaal idee, om deze actie op te starten?

Groet,

R.H.Kummer
Laatst gewijzigd door Radar op 16 aug 2015 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door peteroo »

Ik denk dat u weinig kans maakt. Gedupeerde mensen op één lijn krijgen kost tijd en dan gaat dit bedrijf gewoon weer failliet, om elders onder een andere naam verder te gaan.

Het enige wat je kunt doen is je goed voorbereiden en inlezen over het autotype waar je je zinnen op hebt gezet en kijken of er negatieve verhalen circuleren over een handelaar of garage.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door peteroo »

Antonio456 schreef:Auto gekocht, na laten kijken door monteur. Blijkt een schade auto te zijn,voor achter en zijkant. Lekkende Uitlaat opgevuld met kaugom en bodem was roestig etc. Tevens had de monteur sterk het idee dat de KM stand flink was teruggedraaid. Auto weer terug verkocht aan garage geffen, wel voor minder als gekocht. Auto is 4 dagen later weer verkocht.
Dus rijdt iemand anders er in rond. Zo werkt deze handel ook.

Antonio456
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 aug 2015 14:57

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Antonio456 »

Denk dat we weinig kans maken om de €500 terug te krijgen.

Tip: Lees goed de koop overeenkomst (a4tje), daar staat o.a in dat Garage Geffen niet verantwoordelijk is mocht de auto een schade auto zijn en wanneer de KM stand is teruggedraaid.

Ik heb er overheen gelezen, maar als je dit leest weet je dat je opgelicht wordt.

Maar laat iedereen die een auto bij Garage Geffen gekocht heeft, op dit forum reageren.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door peteroo »

Antonio456 schreef:Denk dat we weinig kans maken om de €500 terug te krijgen.

Tip: Lees goed de koop overeenkomst (a4tje), daar staat o.a in dat Garage Geffen niet verantwoordelijk is mocht de auto een schade auto zijn en wanneer de KM stand is teruggedraaid.

Ik heb er overheen gelezen, maar als je dit leest weet je dat je opgelicht wordt.

Maar laat iedereen die een auto bij Garage Geffen gekocht heeft, op dit forum reageren.
Nou, als een bedrijf zo weinig verantwoordelijkheid wil nemen voor zijn producten weet je zeker dat er stront aan de knikker zal zijn.
Heb ik het goed als ik zeg dat dit bedrijf alleen op Marktplaats en andere sites adverteert en geen eigen website heeft?

Gesloten