LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Krankzinnige prijzen voor rem-onderdelen Renault Twizy

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Twizyman
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2020 14:23

Krankzinnige prijzen voor rem-onderdelen Renault Twizy

Ongelezen bericht door Twizyman »

Ik heb een Renault Twizy waarmee ik dagelijks 50 KM mee naar het werk op en neer rijdt. Ik heb een kleine lekkage aan de remmen en mijn garage adviseert nieuwe remklauwen en ook uit te kijken naar nieuwe schijven. Op zoek naar onderdelen blijk ik nergens in Europa klauwen en schijven te vinden voor deze auto. Renault levert ze wel maar vraagt 1200,- ( :shock: ) voor vervangen (alleen achter) en er is ook nog een levertijd van twee maanden. Als ik de fora van Twizy gebruikers lees dan heeft iedereen hetzelfde probleem. Juist de remmen van de Twizy zijn niet het beste ontworpen onderdeel van de auto. Mijn vraag is of er meer mensen zijn met dit probleem en of Renault zijn klanten wel zo afhankelijk mag maken van 'unieke' onderdelen en er dan ook nog eens krankzinnige prijzen voor te vragen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Krankzinnige prijzen voor rem-onderdelen Renault Twizy

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, dat zijn nu juist de vragen die je moet stellen vóórdat je een dergelijk buitenissig vervoermiddel aanschaft. Een bijzonder vervoermiddel betekent dat er maar weinig op de markt zijn, dat betekent schaarste en dat betekent hoge prijzen. Zo werkt het.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Krankzinnige prijzen voor rem-onderdelen Renault Twizy

Ongelezen bericht door berndv »

Twizyman schreef:
21 mei 2020 14:35
of Renault zijn klanten wel zo afhankelijk mag maken van 'unieke' onderdelen
U suggereert dat het hier gaat om een keuze van Renault. Ik vraag mij af of dat zo is, ik vermoed namelijk van niet. Ik vermoed dat de afzetmarkt voor onderdelen van een dergelijk uniek voertuig zo klein is dat fabrikanten van generieke onderdelen er geen brood in zien om hier onderdelen voor te maken.

sake1987

Re: Krankzinnige prijzen voor rem-onderdelen Renault Twizy

Ongelezen bericht door sake1987 »

En wat kosten deze onderdelen in Frankrijk? Of is er toevallig een land waar ze veel verkocht zijn?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Krankzinnige prijzen voor rem-onderdelen Renault Twizy

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De dealer rekende naast de onderdelen ook voor montage er vermoedelijk gelijk de vooraf vastgestelde prijzen erbij!

Ik denk dat als het zo duur is dat ik in dat geval zelf de draaibank zou pakken en zelf schijven ga maken!
De remklauw is meestal te reviseren en er is zoveel leverbaar?????

Voor 1 Twizy niet rendabel maar als er een Twizy club of forum komt en ze daar dit doen is namaken wel rendabel.
Een relatief goedkoop voertuig met dure onderdelen, dat is vragen om een Forum en namaak!
Wat voor een 40 jaren of oudere kan moet hiervoor ook lukken!

Restauratie bedrijven reviseren wel meer of weten goede adressen!
Voor de Smart geld hetzelfde, alleen origineel leverbaar maar nu niet meer!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Krankzinnige prijzen voor rem-onderdelen Renault Twizy

Ongelezen bericht door crazyme »

Met zoveel km per dag en dergelijke kosten : tijd om in te ruilen ?

LectoriSalutem
Berichten: 215
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Krankzinnige prijzen voor rem-onderdelen Renault Twizy

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Dat is het leed wat elke Innovator en Early Adaptor treft. De aanvankelijke euforie over het nieuwste van het nieuwste maakt meestal plaats voor teleurstelling...
Als een product deze fase niet succesvol doorstaat is ook meteen de inruilwaarde aan gort....
Menig vermeend technisch hoogstandje eindigt zodoende als een aanfluiting.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Krankzinnige prijzen voor rem-onderdelen Renault Twizy

Ongelezen bericht door Moneyman »

LectoriSalutem schreef:
22 mei 2020 13:27
Dat is het leed wat elke Innovator en Early Adaptor treft.
Nou nou... dat ding is al sinds 2012 op de markt.

Gesloten