LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kras op auto door zoontje van drie

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door een »

Heb ik nog nooit gezien, Joyyyyy. Welk merk levert die kappen dan op kleur? Volgens mij zijn ze altijd (mat)zwart en spuitklaar.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

de swift van mijn ouders had schade, en daar kwam een nieuwe kap en spatbord op, zo uit de rekken

ietwat kleurverschil omdat de wagen 10 jaar oud was maar zon kap en spatboard zit er in een uurtje of 1 1/2 wel op

spuiten kost veel meer tijd en dus geld

ik zeg niet dat het voor ieder merk en model zo werkt maar bij bij eenvoudige japanners iig wel

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door D1RK »

@ Joyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

Vermoedelijk kreeg je een gebruikte op kleur, via onderdelen lijn te vinden! En dat is voordeliger dan spuiten...
[/url]

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Praat geen onzin, een motorkap is nooit gespoten, heb je enig idee hoeveel kleurcode`s en varianten daarop er in de markt zijn? Nee, spuiten is het goedkoopst en met geluk hoeft er niet uitgespoten te worden.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

yep, men weet het allemaal beter dan ik

ik ga hier geen ja nee spelletje spelen

ik weet waar ik over praat, punt

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Mijn functie is magazijnbeheerder bij een dealer die een japans merk vertegenwoordigt, alle grote plaatwerkdelen worden niet in de kleur geleverd. Siegels en stootlijsten e.d. wel.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste TS,

Probeer het een keer bij de autocleaning bdrijven die de auto´s showroom klaar maken.

Je zult verbaast staan welke krassen zij nog kunnen wegwerken

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door ronald g »

Er is ook een mogelijkheid om diepe krassen te herstellen. In het programma De grote beurt wordt dat vaak getoond. Ik dacht door Carcare.

foxman
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 feb 2006 13:20

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door foxman »

@een

Een wa verzekering is gewoon verplicht ook al heb je geen auto hoor
Je kan ook bijvoorbeeld iets bij je buren breken he :)

sjaa
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2007 21:02

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door sjaa »

Hallo,

bedankt allemaal voor de reacties. Het lijkt ons het best om eens wat verschillende schadebedrijven te bellen om te informeren wat reparatie over het algemeen kost, wat er mogelijk is qua reparatie. Het betreft hier een BMW, niet al te nieuw model, volgend jaar gaan onze buren de auto verkopen.

Wat betreft WA verzekerd zijn is ook hier blijkbaar niet iedereen goed op de hoogte en dat waren wij eerder ook niet. Je moet 'toevallig' weten dat je je het beste ALTIJD WA moet verzekeren. Niet pas als je kinderen hebt of als je gaat trouwen of samenwonen maar sowieso als je uit je ouderlijk huis vertrekt. Er zijn maar weinig mensen die dat doen/weten.

De verplichte WA verzekering voor autobezitters is trouwens wat anders dan de WA verzekering voor personen (niet verplicht!). WA voor personen is veel uitgebreider en dekt buiten autoschade schade onbedoeld toegebracht aan derden of spullen van derden. Wij hebben geen auto en ik heb altijd gedacht dat WA alleen een verzekering was voor mensen die een auto bezitten. Onwetendheid. Verder zijn we prima verzekerd, het is stom dat we niet WA verzekerd waren en uiteraard is het logisch dat wij nu zelf de schade vergoeden. Dat weet ik allemaal en daar gaat mijn vraag niet over :roll:

Ik ben totaal niet van plan de verzekering op te lichten en de schade alsnog te claimen. Ik weet niet waar dat uit opgemaakt werd?

De kras beslaat naar ik schat 1 bij 2 cm. Het is geen lichte kras maar ook weer niet zo diep dat de onderlaag erdoor komt. De oude beschadiging is een stuk groter doordat de buurman deze zelf heeft proberen weg te halen, wat niet is gelukt. Ik zal eens kijken naar ervaringen met genoemde producten om krassen weg te halen. Bedankt voor de tips.

Waarom ik mijn vraag stelde is dat de kosten zo uiteen lopen. Ik heb overspuiten van de motorkap gezien voor 125 Euro maar ik hoor ook dat het wel op zijn minst 1000 Euro kan kosten. Dan is het logisch dat ik geen 1000 Euro wil vergoeden als zo'n reparatie door anderen voor veel minder geld wordt gedaan. 125 Euro of minstens 1000 Euro vind ik nogal een verschil.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door D1RK »

Als de motorkap dit soort doe het zelf plekken heeft is het verwijderen van de bijstip duurder dan jou kras!
Koop bij autoshop een bijstip stift, en werk het voorzichtig weg!

Verder;
De WA verzekering is ook voor als je huis afbrand, en de buren niet verzekerd zijn!
Als bij jou brand komt word vermoedelijk alles vergoed door jou verzekering, maar als de buren ook schade hebben en geen brandverzekering, moet je de gevolg schade ook betalen, en jou uitkering is dan voor hun schade!

Zo is iemand een 2 onder 1 kap financieël kwijt geraakt!
Alleen opzettelijke schade door volwassenen is uitgesloten!
Dus alle ongelukjes vallen eronder!

Het is niet verplicht, maar wel belangrijk!
Gezien de kosten, en de risico's dus liever niet zonder WA....

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door een »

@een

Een wa verzekering is gewoon verplicht ook al heb je geen auto hoor
Je kan ook bijvoorbeeld iets bij je buren breken he
Een WA (lees: aansprakelijkheids-) verzekering is NIET wettelijk verplicht! Waar haal je dat vandaan?? Het is overigens wel verstandig om er eentje te hebben maar dus niet verplicht!

Als je een auto bezit dan moet die wel (minimaal) WA verzekerd zijn!

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door gjvisser »

Ik snap de hele discussie niet, ga gewoon naar de spuiterij en vraag een prijs aan. Laat dan die motorkap spuiten (voor 150 euro kan je er al zijn! Natuurlijk niet bij de dealer, maar gewoon een goede Focwa spuiter). Als je buurman mee wilt betalen, prima, maar ga er niet vanuit! Er zit namelijk wel al een kras, maar dat staat buiten de gemaakte kras van je zoon. Hij heeft nu ongenoegen met die kras, dus zijn geluk bij een ongeluk is dat de oude kras ook verwijderd wordt. Als deze kras er niet zat, dan moest jij ook net zoveel betalen, want als de motorkap gespoten moet worden, dan wordt deze helemaal gedaan en niet alleen de kras. Als die andere kras wel ergens anders zit, dan is het wel logisch dat je deze niet gaat betalen.

Als je geluk hebt, dan kan de spuiter je adviseren om niet te hoeven spuiten, maar is het wegpolijsten van de kras al voldoende.

Kortom, ga naar de spuiter en vraag een prijs aan en kijk wat de mogelijkheden zijn.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door testcase »

@foxman

Ik denk dat je verkerd bent ingelicht. Het is een veel voorkomend misverstand Een aansprakleijkheidsverzekeing is in nederland niet verplicht. Wel voor auto's. Wel is het heel erg dom als je het niet doet. het kost geen drol en kan je heel veel ellende besparen. Want aansprakelijkheid kan ook in de tonnen en miljoenen lopen. En dat zijn bedragen die maar weinig mensen op zak hebben. Het had ook een motorkap met goud belegd van een ferrari kunnen zijn. :D

uit Wikipedia:
Een aansprakelijkheidsverzekering is in de meeste Europese landen niet verplicht. In Nederland is een aansprakelijkheidsverzekering wettelijk verplicht voor jagers en exploitanten van kerncentrales.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door magel725 »

yep, men weet het allemaal beter dan ik

ik ga hier geen ja nee spelletje spelen

ik weet waar ik over praat, punt
Nou Joyyy, dat weet je dus overduidelijk niet en dat bewijs je notabene een paar keer in dit topic alleen al.

1) Waarborg fonds is ENKEL voor gevallen waar schade is ontstaan en de dader spoorloos is. Daar kun je GEEN aanspraak op maken wanneer de dader je buurman is en je weet dat hij het heeft gedaan. Het "
ik weet waar ik over praat, punt" is dus behoorlijk misplaatst en die "punt" kun je dus echt wel laten.

Vervolgens de fabel dat fabrikanten kant en klaar gespoten onderdelen op voorraad hebben liggen. Dat is gewoon absoluut niet waar. Auto's zijn in honderden kleuren te bestellen en de fabrikant heeft een paar onderdelen op voorraad die in de blanke lak staan. Na bestelling gaat pas de lak erop. Bij een 10 jaar oude auto zal een goede schadehersteller de kleur opnemen en diezelfde verkleurde kleur als nieuw op het onderdeel spuiten zodat je geen kleurverschil hebt. Eventueel kunnen ze ook via de onderdelenlijn onderdelen aanvragen die van sloopauto's afkomen. Die zijn wel in kleur.

Je weet waar je over praat? Laat me niet lachen, punt.

En ontopic: als je schade maakt aan iemands auto dan zorg je dat dat opgelost wordt. En als je dan een keer een leenauto moet betalen dan zou ik dat maar doen. Dat heeft met fatsoen te maken. Als de kras linksvoor zit en de oude kras rechtsachter op de motorkap, dan zou ik alleen de nieuwe kras laten herstellen. Je hoeft echt niet de hele motorkap te spuiten voor een kras van 2cm.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

ik ben blij dat je het zo sportief oppakt :wink:

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

WA bestaat al zeker 10 jaar niet meer onder die naam. De juiste benaming is AansprakelijkheidsVerzekering Personen.

Sjaa, als ik je buurman was zou je al eerder betaald hebben. Neem eens verantwoording voor de acties van je zoon en BETAAL!!!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Schade

Om even aan te vullen;

Het waarborgfonds keert alleen uit bij schade waarvan bewezen kan worden dat deze veroorzaakt is door een motorvoertuig en waarbij de eigenaar van het schadeveroorzakend voertuig niet te achterhalen is of niet verzekerd.

Dit houdt dus in dat schade veroorzaakt door een fietser, door een scherp voorwerp,een bal,een boom of door een straattegel om maar eens wat te noemen nooit door het waarborgfonds zal worden vergoed.

't Is maar even tussendoor.

Grootvader

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door NAK »

magel725

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar jouw directieve manier van schrijven stoot af.
Je had dit ook op een andere manier duidelijk kunnen maken.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door magel725 »

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar jouw directieve manier van schrijven stoot af.
Je had dit ook op een andere manier duidelijk kunnen maken.
Dat had gekund ja, maar daar kies ik niet (meer) voor. Het gros komt hier binnen op het forum met een klacht en een vinger wijzend naar de schuldige. Daar is ook niets subtiels aan en een subtiele houding op dit forum werkt niet. Dan krijg je enkel te horen dat je vast bij de tegenpartij werkt. Ad hominem beschuldigingen zijn hier aan de orde van de dag. Ik doe daar niet aan mee maar ik neem ook geen blad voor de mond. Kun je niet tegen tegengas dan is dat jammer, maar niet mijn probleem.

Gesloten