LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwaliteit van Tango brandstof

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
jhenosch
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 okt 2005 23:28

Re: Kwaliteit van Tango brandstof

Ongelezen bericht door jhenosch »

Vroeger was de gemiddelde automobilist zelf het eikwezen, door de prestaties van de auto op te schrijven.

Omdat men daar tegenwoordig te beroerd voor is, kunnen de olieboeren toch lekker bijverdienen door een beetje te sjoemelen met de benzine, en waarom zouden ze dat niet doen, niemand houdt het officieel in de gaten, en die halve zool, zoals ik die het wel bijhoudt, zet nauwelijks meer zoden aan de dijk.

jhjted
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2010 15:41

Re: Kwaliteit van Tango brandstof

Ongelezen bericht door jhjted »

Ik tank regelmatig bij Tango in Dordrecht. Wat blijkt: mijn zuinige auto die normaal 1 op 20/21 rijdt (en in de winter 1 op 18/19) rijdt 1 op 16. Meteen een aantal keer getest en continu dezelfde resultaten. Het scheelt per liter steeds 4 kilometer. Bij een ander tankstation rijdt mijn auto 1:20. Bovendien is mijn tankinhoud bij dit bedrijf spontaan groter worden, plotsling meer dan 35 liter terwijl dat toch het maximum is. Bij mijn vader is het nog erger. Die rijdt normaal 1:16, bij tankbeurten 1:10! Rare zaken.

stofzuigertje

Re: Kwaliteit van Tango brandstof

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@jhjted,

Dit al 5 jaar oude bericht is vermoedelijk anders.
Elke pomp heeft een afwijking en als je een jerrycan, liefst doorzichtige zou pakken en 5 liters exact zou tanken kun je zien hoe vol deze is.
Ook wegen mag.
Ik weet dat iemand ooit een test heeft gedaan met 6 pompen bij 1 tankstation en 6 verschillende hoeveelheden kreeg.
De dicht bij kassa gaf minste en de verste meeste en steeds meer mensen gingen daarom bij laatste pomp tanken.
De Combi pompen met meerdere brandstoffen zijn dus aparte pompen en soms krijg je per product verschillende hoeveelheden.
Hij heeft alleen Diesel en Euro 95 getest.
Dus probeer eens deze manier en je weet of je meer of minder dan 5 liter kreeg.
Omdat de meeste 40 liters of meer tanken is het verschil dus 8 tot 10x hoger.

Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: Kwaliteit van Tango brandstof

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

Probeer eens te tanken bij de Q8 en als het goed is haal je dan ook minder kilometers. Tango = Q8 namelijk. Het verschil in benzinemerken is trouwens de toevoeging, in de basis is elke benzine hetzelfde, de toevoeging maakt het verschil tussen de verschillende benzine merken. Witte pompen hebben dus over het algemeen geen toevoeging, dit is gewoon benzine met een 5% ethanol toevoeging (ook bij andere merken zo) en verder niets. De benzine komt gewoon van grote brandstof maatschappijen af.

De verschillen zoals in voorgaande bericht zijn vrijwel onmogelijk, tenzij de pomp installatie niet goed geijkt is van het Tango benzinestation. Een verschil van bijna 25% onmogelijk te bereiken met een toevoeging. De grote merken met V power en Ultimate beloven een rendement van ongeveer 5%. En dat is reclame...

Dat er bij alle 6 de pompen een andere hoeveelheid kan komen lijkt me evident, alle pompen worden los van elkaar geijkt, voor elk product apart. Dit doet een externe organisatie dus dat er opzet is dat de dichtstbijzijnde pomp minder benzine gaf lijkt mij vrij onwaarschijnlijk. Een fout kan iedereen maken, dus dat is niet uit te sluiten.

Gesloten