LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kwik-fit apk

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
patjuh83
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 aug 2009 20:02

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door patjuh83 »

keurmeester schreef::mrgreen: wel eens gedacht dat de klemmen naar boven gemonteerd worden, omdat je als monteur er zo lekker je kop tegen kan stoten?
:D
Dat zou dan inderdaad de enige reden zijn waarom ik zou kunnen bedenken dat het handig zou zijn ja :D .

rcmarc
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2009 19:08

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door rcmarc »

Hallo allemaal,

Als ik dit eens eerst had gelezen was mijn koude douche bij de KF achterwegen gebleven. Op 28 sept. jl heb ik een keuring laten doen. Een hele lijst met items die niet goed waren ...... letop:
1. Band Links voor en Rechts achter was versleten en liep op het canvas
2. Er was een remverschil aan de achterkant.
3. Kenteken verlichting links was kapot even als het dimlicht rechts voor.
4. In het flexibele stuk van mijn uitlaat zat een gat.
Voor al deze reparaties rekende hij minimaal in zijn woorden, €1000,00euro (duizend euro). Na mijn vraag of hij zich wel goed voelde kreeg ik het afkeuringsrapport want indertussen snapte hij al wel dat ik dit bulls***t vond.

1. Alle 4 de banden waren er vorig jaar november nieuw opgezet, michelin en de slijtage markering was nog 5mm onder het loopvlak dus versleten tot op het canvas, dat dacht ik dus niet kortom onmogelijk.
2. Remverschil, dit zou ik gemerkt moet hebben maar daar heb ik geen verstand van dus dat was een mogelijkheid.
3. Kenteken verlichting en Dimlicht waren helemaal niet kapot en doen het dus tot op de dag van vandaag perfect.
4. Een gat in het flexibele gedeelte van de uitlaat. Op mijn vraag wat daarvan de kosten waren vertelde hij me dat dit stukje van 25cm lang niet alleen vervangen kon worden maar dat het gehele stuk uitlaat vervangen moest worden en dat zou mij minstens €500,00 euro gaan kosten. Ik ben geen auto techtneut maar voor 1000ballen wilde ik de gok wel wagen.
Ik ben naar de ANWB gegaan en het uitgelegd. Deze heren waren zeer gewillig mij te helpen en hebben deze op de brug gezet.... en wat denk je?.... niets maar dan ook niets aan de hand.... !!!.

Op hun advies ben ik bij een (tevens) officieel gekeurde garage geweest in Delft want daar moest ik toevallig toch zijn en daar kwam het volgende uit.
1. Alle 4 de banden, was niets op aan te merken. Goedgekeurd!
2. Remverschil, na 3x meten was ook hier niets gevonden Goedgekeurd!
3. Verlichting rondom, niets op aan te merken Goedgekeurd!
4. Uitlaat, zoals gekeurd bij de kwikfit in goes, niets aan de hand Goedgekeurd!

Kortom zoals de auto in Goes is afgekeurd door Kwik Fit is deze in identieke staat Goedgekeurd in Delft met het stuk flexibele uitlaat dat ik voor de zekerheid had meegenomen nog in mijn achterbak.
--------------------------------------------------------------------------------------

Nu zie ik ook allerlei mensen met een positief verhaal maar die kan ik even niet bedenken. 2maanden geleden ben ik er met twee auto's geweest voor een nieuwe accu. Die van mijn vriendin begon te stotteren en af te slaan, na de vraag hoe komt dat zegt die langharige tekkel van KF dat dat niet door de accu komt. Wat blijkt, dat nieuwere auto's een automatische stationair hebben dus de boordcomputer regelt het zelf en stelt het zelf af.
Bij mijn accu had ie langharige gast de verkeerde accu erin gezet met teveel ampere's of zoiets geen idee wat het was maar mijn zekeringen vlogen eruit dat weet ik wel zeker!!!!!. Met ander auto terug gegaan en is de accu vervangen maar wat denk je??? mooi geen zekeringen vergoed gekregen.
Kortom kwikFit in Goes,.... burn to the ground!! Zeer, zeer, zeer slechte service!! en zakkenvullerij,....

kleijn47
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2009 17:50

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door kleijn47 »

ik ben dik tevreden over kwikfit liet olie verversen 4.5 liter met filter
kreeg zomaar van de monteur 6.5 ltr in het carter
hij vond het alleen vreemd toen :mrgreen: ik vroeg of hij het teveel in een zakje wilde doen voor thuis

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door Mallemalle »

ook positief blijven als je straks allerlei lekkages hebt door die 2 liter teveel :wink:

## MiKeY ##
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:18

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door ## MiKeY ## »

Kwik Fit is in mijn optiek alleen goed voor uitlaten en banden (en dat laatste moet je ook nog i/d gaten houden) en geen serieus garagewerk!
Ik spreek uit ervaring want ik heb daar een APK laten verrichten. Er leek niets aan de hand nadat het was gedaan maar opeens op de terugreis vanuit mijn werk (1 wk later ong) zie ik een spaansplaatschroef tussen het verstelwieltje van de hoogteverstelling van de koplampen zitten en valt het mij op dat alle standen met een zwarte Edding stift of iets dergelijks zijn dichtgekalkt .
Bij navraag bleek dat er een steekproef was verricht en dat de afstelautomaat defekt was. Als de koplampen dan gefixeerd in 1 stand zijn dan is dit geen reden tot afkeur. Hier was ik zeer kwaad over ten eerste omdat ik hierover nooit was opgebeld en ten tweede omdat er zomaar een grote schroef in mijn dashboard was gedraaid! Ze deden er nogal laconiek over alsof het niets ergs of raars was dat er lekker zonder overleg in je auto wordt geboord.
De APK was overigens voor de rest zonder problemen..dat dan weer wel.
Over het i/d gaten houden met banden verwisselen:als ze al niet eens opletten met de wieldoppen terugplaatsen of het ventiel door het gaatje steekt en gewoon doordrukken zodat het ventielbuisje in de verdrukking zit...(ja alle 4 de wieldoppen!) dan is voor mij de maat vol!
Leuk voor iedereen die goede ervaringen met ze heeft maar ik ben helemaal klaar met Kwik Fit!Voor de goede orde: het betreft hier de vestiging in Purmerend.

Zilverspar
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 nov 2008 13:33

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door Zilverspar »

Hmm Kwik Fit. Ook ik was in Assen. Even 1 van mijn auto's laten uitlijnen ivm het plaatsen van nieuwe draagarmen (zelf gedaan overigens). En ja ik ben een vrouw dus denken ze vaak dat je geen bal verstand van hebt. Helaas voor Kwik Fit ben ik werkzaam geweest in de autobranche.

Tja, volgens Kwik Fit moesten mijn draagarmen vervangen worden :shock: , en waren 2 banden versleten (jaja nog genoeg profiel hoor) en last but not least was er een fuseekogel kapot (echt niet!!). Apktje zat er overigens net 2 dagen op....... :roll:

Ik zei; ga nu eens gewoon doen wat ik gevraagd heb!!!O ja mijn stoel zat wat los zei de puberale monteur van net van school. GA NU EENS UITLIJNEN!

Dus nooit meer Kwik Fit, ik betaal liever een keer zoveel dan deze prutsers. Ze moeten eens gewoon doen waar je om vraagt. Ik ging er ook alleen heen omdat je daar op zaterdag terecht kunt, volgende keer gewoon vrijvragen en door de week naar de echte vakgarage voor uitlijnen...

Inge

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door Mallemalle »

mooi:)

te kakken zetten die halfbakken 'monteurs'

en terecht :)

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door vronie »

Is dit al gelezen :lol:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 43&t=78118.
Hier moet kwik-fit(FLUT) geloofwaardig overkomen.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door pima »

APK keurmeesters worden goed opgeleid bij kwikfit, tenminste wat betreft het aantal afkeurpunten, volgens mij moeten ze een zeker percentage afkeur halen en dan speciaal op die punten waarvoor kwikfit onderdelen kan leveren: t.w.
banden, remmen, uitlaten. De enige oplossing zou zijn: auto laten afmelden als afkeur met opgave van de punten(zonder dat er aan gesleuteld is) en direct daarna een herkeuring in beroep te laten doen, kost iets maar als het beroep terecht is krijg je dat bedrag weer terug. En nog een raad: er zijn onafhankelijke keuringsstations (dus waar niet gerepareerd wordt), waar je een eerlijk oordeel krijgt.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door Mallemalle »

de oplossing is:

nooit meer naar toe gaan en kiezen voor een onafhankelijk keuringsstation

Robert39
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 feb 2011 13:58

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door Robert39 »

Ben bij Kwik Fit geweest omdat mijn uitlaat lekte, het achterste deel lekte door een roestplek op een overgang van pijp naar uitlaatpot .
Tot zover geen probleem, monteur kwam mij vertellen dat de hele uitlaat slecht was en vervangen diende te worden.
Ik mankeer niets aan mijn ogen en de rest van de uitlaat was al een keer eerder vervangen en als nieuw.
Ik kon mijn auto nog net redden omdat een andere monteur de uitlaat al wilde demonteren.
Ik ben vervolgens naar een ander (klein) banden en uitlaatbedrijf gegaan zonder wat te zeggen over de Kwik Fit diagnose.
Monteur: de uitlaat is verder nog prima, zal alleen de achterste pot vervangen!
Scheelt mij dus 300Euro!
Apk was daar de laatste keer ook prijzig, ga dus in het vervolg ergens anders heen.

snarfviper
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2009 18:25

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door snarfviper »

Bij kwikfit aan de Rebelstraat heb ik even stikstof in mijn banden laten doen.
Een kerel daar deed even een krik onder mij nog vrij nieuwe Toyota Auris, en hij kreukte de plaat enz. Van de kokerbalk de boel puilde ook bij het onderspatboord uit. Hij zag dit en haalde de krik er onder uit en deed of zijn neus bloede. Helaas stond ik achter hem en zag het gebeuren. Ik vroeg hem of dit een normale gang van werken was, nou hij was niet onder de indruk en zij dit is verz. Werk. Ook wilde de man achter de balie liever dat ik morgen met mijn schade formulie terug kwam want dan was er iemand die dit kon invullen. Nou dacht het niet jij maakt schade en vult het in. Dat heeft hij gedaan.
Wat een houthakkers zijn dat daar ( monteurs pffffffff hahaha) laat mij niet lachen. Hier nooit meer mijn auto laten doen,,,,,ook nooit meer bij kwikfit ben gelijk genezen.
Hij vertelde ook nog dat er wel ergere dingen gebeuren, bij voorbeeld een auto van een klant buiten zetten met draaiende motor, en deze is toen gejat pffffffff. Wat een bedrijf zeg. Ik ben een halve dag extra kwijt met die oet.......
Als ze nu eens echte monteurs neerzetten i.p.v. mensen die totaal geen inzicht hebben alwaar je een krik moet plaatsen.
Ik ben weer even bezig met de schade, wou daar een grote beurt laten uitvoeren maar ben nu genezen, ga wel weer naar de dure maar o zo vertrouwde Toyota dealer toe. Wat ben ik stom geweest mijn mooie auto aan kwikfit toe te vertrouwen

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door sjohie »

En daarom gaan wij voor de APK, beurten en reparaties naar een échte garage. :D

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door witte angora »

Een echte goede dorpsgarage om precies te zijn. Niet duur, maar wel heel betrouwbaar. :wink:

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door Slobberbone »

sjohie schreef:En daarom gaan wij voor de APK, beurten en reparaties naar een échte garage. :D

Die zijn er genoeg maar waar je niet genaaid wordt zijn zeldzaam :o

berend67
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 sep 2008 14:59

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door berend67 »

snarfviper schreef:Bij kwikfit aan de Rebelstraat heb ik even stikstof in mijn banden laten doen.
Waarom stikstof in je banden? De lucht bestaat al voor 78 procent uit stikstof.
Laatst gewijzigd door berend67 op 03 mei 2013 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.


sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door sjohie »

Slobberbone schreef:
sjohie schreef:En daarom gaan wij voor de APK, beurten en reparaties naar een échte garage. :D

Die zijn er genoeg maar waar je niet genaaid wordt zijn zeldzaam :o
Dan treffen wij het met de onze, die verdienen leuk aan de olie die ze er in gooien, maar vervangen tegen kostprijs een lampje als je even langskomt, en leveren na een beurt de auto van binnen en buiten schoongemaakt af. En uiteraard kost een leenauto ook niks extra's als je deze gebruikt voor het heen- en weer rijden naar de garage.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door Slobberbone »

sjohie schreef:
Slobberbone schreef:
sjohie schreef:En daarom gaan wij voor de APK, beurten en reparaties naar een échte garage. :D

Die zijn er genoeg maar waar je niet genaaid wordt zijn zeldzaam :o
Dan treffen wij het met de onze, die verdienen leuk aan de olie die ze er in gooien, maar vervangen tegen kostprijs een lampje als je even langskomt, en leveren na een beurt de auto van binnen en buiten schoongemaakt af. En uiteraard kost een leenauto ook niks extra's als je deze gebruikt voor het heen- en weer rijden naar de garage.
Maar dat heeft ook zo zijn prijs :roll:

wij zijn niet zo van de beurten rijden niet zo heel veel en aantal zaken doe ik liever zelf maar soms komt er toch wat kosten aan ivm apk en laat ik hem maken geloof dat mijn monteur maar 32,50 per uur vraagt en ik ben tot op heden zeer tevreden en dat is wel eens anders geweest.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: kwik-fit apk

Ongelezen bericht door sjohie »

sjohie schreef:
Slobberbone schreef:
sjohie schreef:En daarom gaan wij voor de APK, beurten en reparaties naar een échte garage. :D

Die zijn er genoeg maar waar je niet genaaid wordt zijn zeldzaam

Dan treffen wij het met de onze, die verdienen leuk aan de olie die ze er in gooien, maar vervangen tegen kostprijs een lampje als je even langskomt, en leveren na een beurt de auto van binnen en buiten schoongemaakt af. En uiteraard kost een leenauto ook niks extra's als je deze gebruikt voor het heen- en weer rijden naar de garage.
Maar dat heeft ook zo zijn prijs :roll:

wij zijn niet zo van de beurten rijden niet zo heel veel en aantal zaken doe ik liever zelf maar soms komt er toch wat kosten aan ivm apk en laat ik hem maken geloof dat mijn monteur maar 32,50 per uur vraagt en ik ben tot op heden zeer tevreden en dat is wel eens anders geweest.
Tsja, met onze Saab wordt dagelijks ~90km woon-werk verkeer gereden, dus die moet "gewoon goed" zijn. En voor ons als niet-technisch onderlegde mensen is dan zo'n garage precies wat we zoeken, zeker omdat de APK en jaarbeurt grofweg samenvallen met de winterbanden-wissel, dus dan zijn we in 1x klaar.

Gesloten