LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
automobilist
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2005 22:36

Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door automobilist »

Hier een mogelijkheid om lagere brandstofkosten te bewerkstelligen.
Kopïeer onderstaande tekst in een mail en verstuur deze naar zoveel mogelijk adressen.



* BENZINEPRIJS OMLAAG? Tijd voor ACTIE!

ALS IEDEREEN MEEDOET DAN HELPT HET

Controle over de benzineprijzen: Zoals het ernaar uit ziet, zullen
voor de zomervakanties de benzineprijzen een recordhoogte bereiken.
Experts verwachten enorm hoge benzineprijzen. Maar iedereen wil toch juist
dat de benzineprijzen omlaag gaan? Daarom hebben we een gezamenlijke en
goede actie nodig. Niet zo'n idee dat we alleen maar op een bepaalde dag
niet gaan tanken. De oliemaatschappijen lachen daarom. Ze weten toch dat
men op een bepaald moment weer moet gaan tanken. Is het niet vandaag dan
is het morgen, dus dit heeft geen zin.

Philipp Holsworth had een betere idee, dat beduidend meer kans van
slagen heeft: Wij moeten de oliemaatschappijen laten zien dat wij - de
klanten - de macht hebben en niet omgekeerd. Met de regelmatig stijgende
benzineprijzen moeten wij hierop als klant reageren. De enige mogelijkheid
om de benzineprijzen naar beneden te krijgen is om enkele
oliemaatschappijen financieel pijn te doen door HUN benzine niet te kopen.
Dit kan een grote invloed hebben op de totale benzineprijs en kan tot een
benzineprijs - oorlog leiden.

HET IDEE:



Geen benzine meer tanken bij twee van de grootste
benzinemaatschappijen: Als beiden veel minder benzine verkopen, (en minder
in de shop) worden ze gedwongen om met de prijs naar beneden te gaan om
het voor de klanten weer aanlokkelijk te maken om bij hen te tanken. Het
werkt echt! Kijk maar hoe het uitwerkte toen boze klanten hun boodschappen
niet meer bij Albert Heijn haalden!! Een ware prijzenslag werd ontketend,
alles werd goedkoper en Albert Heijn zit weer op zijn oude omzetcijfers!

SHELL en ESSO!!!!!!!

Zij hebben de prijstouwtjes in handen. Als deze beide maatschappijen
met hun prijs naar beneden gaan dan moeten de overigen ook weer volgen.
Als de prijzen weer omhoog gaan dan begint het spel weer opnieuw. Doe
allemaal zelf mee, reken er dus niet op dat anderen dit effect voor jou
bereiken. En vergeet dus een paar maanden je air-miles of andere
spaarpunten!

Om met dit systeem succesvol te zijn moeten zoveel mogelijk mensen
hiervan op de hoogte zijn. Stuur naar zoveel mogelijk mensen deze E-Mail.
Als iedereen die deze mail krijgt dit echt doet en dit ook naar alle
bekenden stuurt dan wordt Nederland binnen no-time overspoelt met deze
mail en kunnen we iets doen aan de abnormaal hoge benzineprijzen.

IEDEREEN MOET ER WEL VAN OVERTUIGD ZIJN EN VOLHOUDEN TOTDAT SHELL EN
ESSO BEGINNEN MET HUN PRIJZEN TE VERLAGEN.

IN CANADA GING DE PRIJS NA DEZE ACTIE 12 CENT NAAR BENEDEN. VOORAL
IN DE KOMENDE VAKANTIEPERIODE EN EXTRA FEESTDAGEN KAN HET EFFECT AL GROOT
ZIJN ALS ER BIJ SHELL EN ESSO NIET MEER GETANKT WORDT.

Stuur dit bericht door en stop met tanken bij Shell en
Esso....!!!!!!!!!!!!

obelix
Berichten: 124
Lid geworden op: 06 jan 2005 06:58

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door obelix »

Leuk dat je zo'n actie op poten wil zetten, maar zou je niet eerst eens achterhalen wie die hoge brandstofprijs veroorzaakt? Je zou wel eens onterecht de verkeerde instanties kunnen gaan boycotten. Niet de oliemaatschappijen Shell en Esso zorgen ervoor dat de benzineprijs zo hoog is, onze "geliefde" overheid daarentegen wel.

En daarbij, je zult dan ook alle dochterondernemingen van Shell en Esso moeten ondermijnen om iets dergelijks voor elkaar te krijgen, willen ze de pijn echt voelen. Als je dat niet doet, loop je het risico dat ze de prijzen van dochterondernemingen verhogen om de verliezen van de hoofdconcerns ongedaan te maken (Vergelijkbaar met de prijzen op de snelwegen, die zijn een stuk hoger als die van stations ergens anders), kijken wie de pijn dan echt voelt, dat is de burger!!!

En hoeveel denk je dat de prijs naar beneden gaat met zo'n actie? Hooguit 1 tot 5 cent, meer marge hebben de oliemaatschappijen helemaal niet, ze gaan de brandstof echt niet met verlies verkopen.

Hier kun je terugvinden hoe de brandstofprijs is opgebouwd.

In januari 2005 was de benzineprijs €1,185. Daarvan slokte de overheid ongeveer €0,86 op!!!

Hoe gaat de berekening van benzine in zijn werk? De overheid duwt eerst bovenop de kale benzineprijs eens €0,673 en alsof dat nog niet genoeg is, heffen ze over de totaalprijs ook nog eens 19% BTW. Zelfs al zou de brandstof niets kosten, dan nog zouden we €0,80 moeten betalen door de verhogingen van de overheid (19% van 0,673 = 0,128)!! De winstprijs van Shell/Esso bedraagt echt maar een paar centen.

De prijs van de kale benzineprijs is met de volgende formule te berekenen:
Pkaal = (Brandstofprijs * (1/1,19)) - 0,673

Vullen we de waarden in, dan zien we:
Pkaal = (1,18 *(1/1,19)) - 0,673 = €0,318 ofwel bijna 32 eurocent

Nu vullen we daar eens het huidige bedrag voor in
(1,375 * (1/1,19)) - 0,673 = € 0,482 dus ongeveer 48 eurocent. De overheid krijgt dan iets meer dan 89 eurocent per liter.

De marge van de oliemaatschappijen Shell en Esso is echt niet zo denderend groot. In plaats van een actie tegen Shell en Esso zou een actie tegen de overheid moeten worden genomen omdat deze zoveel wil incasseren op brandstof! Als we de overheid konden dwingen om een vast bedrag zonder tax op de benzineprijs te innen, (bijvoorbeeld €0,75) dan gaan de kosten heel wat meer naar beneden.

Reken voor de aardigheid maar eens uit hoeveel liters benzine er jaarlijks worden verkocht in Nederland (Een slordige 10 miljard of meer schat ik zo???). Kun je nagaan hoeveel geld er door die tax in de schatkist verdwijnt.

Daarbij, dit lijkt me niet iets wat op het Radar forum thuishoort.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door Ulbe »

Het probleem met het Nederlandse volk is, dat het zo apatisch is, er zal maar weinig animo komen voor een dergelijk verzet tegen de absurd hoge brandstofprijzen,

Consumenten belangenorganisaties steken helaas ook de "koppen in het zand" als het om deze absurde prijsverhogingen gaat, en verwacht niet dat dit beter wordt, we zijn er nog lang niet met de heffingen die de overheid ons oplegt,

De Nederlandse overheid doet ook net of die gek is, en ontvangt boven op de torenhoge accijnzen ook nog eens 19% BTW over de brandstoffen!,

Daar je nu al snel voor benzine gemiddeld € 1.35 betaald, (teruggerekend al snel f 2.72 de liter! )

Maar het volk van Nederland is gelukkig voor de overheid slecht in rekenen, en rijdt gewoon apatisch door, en betaald jaarlijks grof geld voor de brandstoffen, en wij rijden op de snelwegen gerust 120 of sneller door,

Mensen met een nieuwere auto hebben vaak een brandstof verbruiksmeter in de auto, houdt die eens in de gaten en ga voor de lol eens met 85 tot 90 km/uur op de rechter baan hangen, en schrik wat het je bespaard als je met deze snelheden blijft rijden,

En neem eens de tijd op die je bespaart met 120 km/uur rijden en met 80 km/uur, het verschil is nihil te noemen!,

Men kan besparen op brandstof, maar er zijn maar weinig die dit in de gaten hebben!, en planken gewoon door op max. toegestane snelheid op de snelwegen,

De overheid is slim... het volk helaas niet.... :cry:

Jeezus Gristus antikrist
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

En neem eens de tijd op die je bespaart met 120 km/uur rijden en met 80 km/uur, het verschil is nihil te noemen!
Dat is echt apaerte onzin. Ik rijdt regelmatig tussen Utreg en Roermond vaak met een karretje (80 KM).

Als ik alleen de oto berijdt dat doe ik daar rond de 1 uur en een kwartier over soms iets minder soms iets meer.

als ik met het karretje ga doe ik er 1 uur en 45 minuten over.

Het is echt fatoensrakkersgel u l dat je met 80 net zo snel bent als met 120. op een korte rit scheelt het maar 5 min maar op een lange rit veel meer.

Neem het volgende.

We zijn net naar Oostenrijk geweest. mijn pa en moe met de caravan en rijden dus rond de 100 ik in mijn A4 2,5 liter Tdi. We zijn beide om 11 uur savonds vertrokken en ik zat om 9 uur sochtens voor de tent met een kop koffie, mijn ouders kwamen saqvonds rond 7 uur aan.

het scheelt dus echt wel of je 230 rijdt of 100.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door Ulbe »

Als we met z'n allen slim zijn, rijden we vanaf morgen niet sneller dan 80 km/uur!, Dit scheelt flink wat benzine, gerekend over het hele land, en de overheid loopt flink wat accijns en BTW mis,

Maar... de wegen gaan hopeloos dichtslibben met die lagere snelheid!,

De overheid wil in en om de grote steden dat er niet sneller dan 80 km/uur wordt gereden!, heel leuk geprobeert om de luchtvervuiling te verminderen, echter door de langere files en "blik" ophopingen, zal de vervuiling zeer waarschijnlijk niet minder worden,

Voor je zelf benzine sparen, kan met rustig rijden, maar met de tijd schiet je er altijd wat bij in, het is maar net waar je het meeste van hebt... :wink:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door karr-2 »

Dat iemand zo naief kan zijn om te denken dat dit gaat werken....

De overheid bepaalt voor het grootste deel de benzineprijs, daar moet je wezen. Shell en Esso kunnen daar niets aan doen. Benzineprijzen hangen vast aan de olieprijzen. Als die stijgen stijgen de benzineprijzen mee. Maar hebben we ooit een daling van de olieprijs zien doorwerken in de prijs van de benzine?

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door Ulbe »

De overheid is maar wát blij met dit "geldkraantje!", Want via deze weg komt heel wat geld binnen!,

Nu de overheid ook in een "economische recessie" ( lees: wanbeleid ) zit, is dit een leuke spaarpot, samen met de accijnzen en belastingen, smijt dit behoorlijk wat op, geld zát!, mits je er mee om kan gaan... en daar wringt de schoen nog wel eens bij onze overheid, fouten mogen gemaakt worden,

De belastingen en accijnzen rijzen de pan uit, en het Nederlandse volk betaald gewoon apatisch de lasten, die het opgelegt wordt!..., Nederlanders piepen niet snel, en dragen gelaten de last,

Helaas onnodige last, als de overheid met beleid de centen had beheerd, en zo'n 10 jaar terug een mooie financiële buffer had opgebouwd, waren de problemen lang zo groot niet geweest en bleef er veel meer geld over voor om de recessie een halt toe te brengen, en op te vangen,

Nu zijn er helaas de middelen niet, via alle hoeken en gaten probeert de overheid te beknibbelen op allerhande zinnige en onzinnige projecten, en belastingen en heffingen schieten boven proporties omhoog,

Opdoeken dit zooitje in Den Haag, en dan maar hopen wat het volgend kabinet er van kan bakken, want makkelijk wordt het zeker niet, de puinhopen op te ruimen, en het land weer wat op financiële orde te krijgen.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door Henrice »

Als dit zooitje in Den- Haag wordt opgedoekt,staat het volgende zooitje alweer klaar.Waarschijnlijk wordt dit dan het zooitje van de linkerkant dat de puinhoop op gaat ruimen.Hoe zat het nou met dat kwartje?En laten we over de rest maar zwijgen.

Links of rechts, boycot of geen boycot, 80 of 120 km/h, rekening rijden of niet .Mensen krijg je nou eenmaal die heilige koe niet uit want daar zijn we al wet niet hoelang mee bezig.Ik denk dat welke regering ook welke boycot ook, het zal allemaal om het even zijn. Het mechanisme,het principe is iedere Nederlander meer dan bekend en maar blijven rijden in dat blik.En maar wijzen naar een ander.

0 tot 30 km, met fiets,brommer of openbaar vervoer maar dat is vloeken.

Rijbewijs halen,pas als je 21 bent .Dat zal een hoop herrie geven

Een auto is een overgewaardeerd gebruikersvoorwerp waar je als je het goed gaat bekijken de meeste keren onnodig gebruik van maakt.

Brabander
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jul 2004 23:17

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door Brabander »

De benzine kost inclusief winst e.d. ongeveer 30 Eurocent per liter.

De rest is accijns en overige belastingen.

ADVIES: zoek een goedkoop alternatief in de buurt en je bespaart al gauw 10 cent per liter ten opzichte van SHELL.

buddy
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 jun 2005 15:01

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door buddy »

Je krijgt mensen de auto wel uit hoor als het openbaar vervoer goedkoper zou worden. Je schrikt je een ongeluk als je een bus(tram)kaart gaat kopen.

Buddy

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door Ulbe »

Volledig gelijk Buddy!, alleen het openbaar vervoer is zo'n logge regeling, dat er niet normaal mee te werken valt!,

Als je naar je werk moet met het openbaar vervoer, wordt het je echt moeilijk gemaakt, ik kan niet zonder auto!, als ik naar mijn werk moet met de bus of trein, mag ik proberen om de bus van 5.00 's morgens te pakken!, helaas rijdt er geen bus!, die rijdt pas om 6.00 's morgens!,

Dan heb ik het eerste half uur al op mijn werkplek er op zitten!

Brandstofprijzen opschroeven? triest, maar zorg voor een goed alternatief!, en dat is helaas niet voor handen, bij ons kabinet!,

Wat er nu gebeurd is gewoon ordinaire zakkenvullerij!, en oplichting van het volk!, andere woorden kan ik hier helaas niet voor vinden!.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door Henrice »

Hoe zit het dan met carpoolplaatsen en transteria opstapplekken.Daar wordt naar mijn idee weinig gebruik van gemaakt terwijl collega's die niet ver bij elkaar vandaan wonen makkelijk iets af kunnen spreken.Vrijheid van gaan en komen is een groot goed maar blijkbaar mag het toch wat kosten.De manier waarop het nu gaat is een beetje achter de feiten aanhollen en zal de benzineprijs alleen maar doen stijgen.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door Ulbe »

Verwacht maar niet dat de brandstof prijzen ooit nog spectaculair naar beneden gaan, de benzineprijs is onderhand de € 1.35 gepasseerd, en er wordt geen meter minder gereden!,

De brandstofprijzen gaan alleen nog maar stijgen!, net als de andere energie prijzen!, we zijn er nog lang niet!, de overheid heeft wel in de gaten dat Nederland heel wat over heeft om warm te zitten, en auto te rijden, dus kom maar op met die centen!...

De overheid is er achter gekomen hoe makkelijk het is om het volk te bedonderen met hoge heffingen!, en het volk stapt er met beide benen in!, inclusief consumenten belangenorganisaties!,

Als ik het allemaal zo bekijk in de media, zijn we nog maar aan de vooravond van alle ellende met heffingen!, Nederland betaald wel, en voor de overheid is de vraag hoe ver ze kunnen gaan, voordat de barricaden worden opgeworpen!...

Dus mensen, maak het beste er maar van, en let niet meer op de hoge heffingen!, we kunnen zelf er niks aan doen, en ergeren aan de stevige prijzen heeft ook al geen zin meer!, steek de kop maar in het zand!... dat doen de ANWB, Consumenten Bond, en andere "waakhonden" ook!...

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door Ulbe »

Re; Jesus Christ Superstar! :wink: :

"Het scheelt dus echt wel of je 230 rijdt of 100."

---------------------------

Lekker 230 km/uur rijden naar je werk? waar kan dat nog?, en vervolgens weer apatisch aansluiten achteraan de file, dan zie je die vrachtwagen ook weer terug die je een half uur geleden hebt ingehaald!... :wink:

Lekker doorrijden beste man, en houdt het "blauw" in de gaten met die onopvallende wagentjes, want de laser meet sneller de bekeuring dan jij kan rijden!... :lol:

Jeezus Gristus antikrist
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

Lekker 230 km/uur rijden naar je werk?
de a12 van ngein naar waddinxveen, weinig file. 230 geldt in het buitenland. zelden boetes en rij vaak te hard. gewoon opletten, dus op de a12 hard rijden tot net na invoegen woerden, trajectcontrole.

120 is echt sneller dan 90.

Voorbeeld collega rijdt in eend en woont vlakbij. (nee we carpoolen niet vetrekken lang niet altijd op dezelfde tij hij doet binnen en ik buitendienst)
Hij is het tiepe dat standaard om 5 uur uitklokt. ik ben meestal iets later. Op de a12 haal ik hem altijd zo rond woerden in en als ik thuis ben zie ik hem vaak na 5 minuten langsrijden in zijn rode eens.

sneller rijden is sneller het is een fabeltje dat als je sneller rijdt je geen tijdswinst boekt. Waarom maken ze dan TGV's die snel zijn??

Waarom rijden ze in de F1 niet gewoon 100 kmh

automobilist
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2005 22:36

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door automobilist »

hoeft zeker niet zelf de brandstof te betalen, en bovendien het is ook nog eens onnodige verspilling van de steeds schaarser en duurder wordende benzine/diesel/LPG.
Als we met meer motorvoertuigen rustiger en slimmer gaan rijden, scheelt dat aanmerkelijk in brandstof, hebben we meer tijd om alternatieve brandstoffen te ontwikkelen.

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door edmoor »

Vraagje aan Jeezus Gristus antikrist:
Hoeveel tijd win je ermee, zou het wat uitmaken om 5 min. later thuis te zijn?
Is het dat allemaal waard?
Ben je bereid om 10 weken ziekenhuis en weet ik veel wat allemaal meer te riskeren voor het welzijn van jezelf? Je gezin?

Jeezus Gristus antikrist
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

Hoeveel tijd win je ermee, zou het wat uitmaken om 5 min. later thuis te zijn?
Ja want ik vind tijd bij mijn gezin errug prettig en 5 min per rit is dus 1o minuten per dag en dat is dus bijna een uur per week, als je dat afzet tegen de tijd die je bij je kids bent, 2 uur per dag (ze gaan om 1930 slapen) is 10 uur, scheelt dat dus 10% per werkweek, qualitytime met de kids.

en verder heb ik het niet over absurd hard rijden, maar je gewoon aan de maximum snelheid van 120 houden. Ik heb in 20 jaar nog nooit een ongeluk gehad, niet met de motor, niet met de oto.

Juist die sukkelaars die 90 rijden en schrikken als er geremd worden maken de brokken. Statisstieken wijzen uit dat er in het weekend evenveel ongelukken gebeuren als door de week. terwijl de week 5 dagen duurt en het weekend 2 bovendien is er 500% meer verkeer op de weg doordeweeks?
90 % van de dodelijke autoongelukken van 2004 vind plaats in het weekend.

65% van alle ongelukken op de snelweg gebeurt op de RECHTERBAAN.

juist de ervaren rijders die normaal doorrijden en afstand houden maken het minste ongelukken.

10% meer tijd met mijn gezin is het me waard om statistisch veiliger te rijden.

allle langzaamrijd argumenten zijn geent op het milieu.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door Ulbe »

Als een motor van een auto, motorfiets, brommer, of wat voor verhikel dan ook draait, neemt deze motor ten alle tijd tijde brandstof, zolang de motor kracht moet leveren,

Een gemiddelde auto benzinemotor heeft een "rendement" van ongeveer 20%, de rest van de verbrande brandstof gaat aan vuiligheid en hitte via de radiateur en uitlaat de lucht in, bij een diesel ligt dit rendement iets hoger,

Van deze hitte die een auto motor tijdens het rijden verliest, kan een heel huis 's winters behaaglijk warm worden gestookt!, het is maar dat je het weet,

Wanneer de motor met half gas draait ( zoals dit met 80-90 km/uur gebeurd ), kan de brandstof efficiënter verbrand worden verbrand in de motor, er komt minder hitte vrij dan bijv, dit met 120 km/uur gebeurd, ook de uitstoot is vele malen schoner, dan bijv. de motor op vollast draait,

Ook de luchtweerstand is veel hoger bij 120 km/uur dan bij 80, hier is wel wat aan te tornen met een auto ontwerp die beter gestroomlijnt is, dit wordt omschreven als de CW-waarde van de wagen,

echter de luchtweerstand is niet weg te nemen, alleen te verlagen, tot een bepaalde grens

Veel nieuwe auto's zijn tegenwoordig uitgevoerd met motoren, die gemakkelijk de helft meer pk's kunnen leveren!, maar dit wordt niet gedaan, alleen om de uitlaatemissie binnen de perken te houden,

Technisch zijn de motoren tot veel meer in staat!,

Zodoende de overheid de snelheid terug wil zetten, om het lawaai en stank en brandstofverbruik van het autoverkeer terug wil dringen,

Een ding weten we met z'n allen wel!, veel zal het zeker niet helpen!, een auto, die stil staat in de file, staat stationair de brandstof te verstoken, terwijl er verder niks mee gedaan wordt, hooguit om de kachel in de auto warm te houden!...

Een dan te denken aan de auto's die zijn voorzien van een electromotor, die in het stadsverkeer te taak overneem, tot zo'n 50 km/uur de wagen laat rijden,

Er wordt dan weliswaar minder vervuiling gemeten, maar o..wee als die accu of motor kapot is!, dan ben je duurder uit, dan alle brandstof die je stationair verstookt hebt in de file!,

Mijns inziens moet er overgeschakeld worden op een brandstof die van boven de aarde komt!, bijv. koolzaadolie, electriciteit, e.d.,

Hier is nog wel wat mee te doen, helaas is de overheid zo star, om deze brandstoffen dermate zwaar te belasten, dat het niet zinvol is om hier in Nederland te gaan experimenteren,

De overheid wil niet graag de oliebaten missen, want die liggen hier in Nederland zeer hoog!, makkelijke handel dus!,

mw
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2005 16:10

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door mw »

Hier een mogelijkheid om lagere brandstofkosten te bewerkstelligen.
Kopïeer onderstaande tekst in een mail en verstuur deze naar zoveel mogelijk adressen.



* BENZINEPRIJS OMLAAG? Tijd voor ACTIE!

ALS IEDEREEN MEEDOET DAN HELPT HET
Beste Automobilist,

Volgens mij maak je meer kans door een brief te sturen naar de belastingdienst om daarin te verzoeken om de teveel betaalde BTW terug te eisen... BTW betaal je tenslotte over het product dat je aanschaft en niet over de extra belasting die je nog extra moet betalen. Dat scheelt toch al gauw zo'n €0,13/liter... :D

Gesloten