LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lekkage Fiat Grande Punto 2007

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
lentenier
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2018 15:35

Lekkage Fiat Grande Punto 2007

Ongelezen bericht door lentenier »

Hallo,
Einde Januari 2018 heb ik een Fiat Grande Punto uit 2007 gekocht tegen een meeneemprijs.
Bij thuiskomst keek ik onder de mat in de bagagekoffer. Waar normaal de reserveband in ligt stond deze voor de helft onder water.Na 4 keer terug te zijn geweest is deze lekkage nog steeds niet opgelost.Uiteindelijk ben ik zelf gaan kijken en bleek er water onder een kitrand in de kofferruimte aan de linkerkant van de auto uit te komen. Ik heb deze kitrand inmiddels met een speciale lijmkit afgekit, maar gisterenavond bleek het toch weer nat. Als ik alles had geweten had ik deze auto niet gekocht. Weliswaar heeft de garage wel geprobeerd dit op te lossen, maar omdat dit natuurlijk niets mag kosten, plakken ze het een en ander maar af met een tochtstripje.Dus teruggaan met de auto heeft voor mij geen zin meer,en heb ook geen vertrouwen meer in deze garage. Ik denk als ik met de auto naar een schadebedrijf ga dit wel wordt opgelost, maar daar zal een stevig prijskaartje aanhangen denk ik! Had de garage waar de auto is gekocht niet voor een waterdichte auto moeten zorgen?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Lekkage Fiat Grande Punto 2007

Ongelezen bericht door thecure »

ja, maar wat verwacht je van een auto van 11 jaar oud? zelf had je voor de koop goed onderzoek moeten doen

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Lekkage Fiat Grande Punto 2007

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als dat alles is dan valt het nogal mee. Hier komen heel wat ergere problemen langs met auto 's. Eerst bepalen waar het water naar binnen komt. Tijdens het rijden of stilstaand. Dus regenspatwater van beneden of tijdens stilstand, bijv afdichting kofferdeksel, of bij de lampen. Die meeneemprijs zal wel niet zo hoog zijn geweest. Succes.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Lekkage Fiat Grande Punto 2007

Ongelezen bericht door witte angora »

lentenier schreef:Hallo,
Einde Januari 2018 heb ik een Fiat Grande Punto uit 2007 gekocht tegen een meeneemprijs.
Met als gevolg dat je zelf op moet draaien voor dit soort mankementen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Lekkage Fiat Grande Punto 2007

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hobbyproject voor een paar honderdjes. Het wordt lente!

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Lekkage Fiat Grande Punto 2007

Ongelezen bericht door kokka »

lentenier schreef:Bij thuiskomst keek ik onder de mat in de bagagekoffer.
je had dit natuurlijk al moeten doen voor je de auto kocht, je hebt als koper gewoon een onderzoeksplich. De verkoper heeft meldingsplicht, dus als hij het wist had hij je dit moeten vertellen.
ik zou gewoon eens langsgaan bij een schadebedrijf, misschien valt het allemaal wel mee met de kosten.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Lekkage Fiat Grande Punto 2007

Ongelezen bericht door grun »

lentenier schreef:Einde Januari 2018 heb ik een Fiat Grande Punto uit 2007 gekocht tegen een meeneemprijs. Bij thuiskomst keek ik onder de mat in de bagagekoffer. Waar normaal de reserveband in ligt stond deze voor de helft onder water.
[...]
Had de garage waar de auto is gekocht niet voor een waterdichte auto moeten zorgen?
U mag een auto verwachten die goed rijdt, remt en stuurt. Door wat vocht worden die eigenschappen niet of nauwelijks beinvloed, dus ik denk dat het antwoord op uw vraag nee is. Het is niet echt een verborgen gebrek als u alleen maar een matje op hoeft te tillen om het te zien, alleen jammer dat u dat niet voor de koop gedaan heeft in plaats van er na.

Ik ben in de markt om binnenkort ook een auto te kopen van ongeveer 10 jaar oud. Omdat ik geen verstand van auto's heb, huur ik daar iemand voor in die de benodigde kennis wel heeft. Dat kost een paar honderd euro maar dan ben ik tenminste behoed voor een miskoop.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Lekkage Fiat Grande Punto 2007

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Trouwens hoeveel is een meeneemprijs precies?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Lekkage Fiat Grande Punto 2007

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 02 okt 2018 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Lekkage Fiat Grande Punto 2007

Ongelezen bericht door piet987654 »

Deze klacht had ik ook met mijn vorige auto, dat was een Mazda 323 LX uit 1992. Daar bleek onder de reserve band een rubber dopje te zitten.
Dat is NIET waar het water naar binnenkwam maar waar het wel naar BUITEN kan. dat dopje heb ik maar verwijderd.
Door dat gat (ongeveer 2 CM doorsnee) kon het water er ook weer uitlopen. eigenlijk niet de meest fraaie oplossing,
maar wel de goedkoopste. Als er bij Uw auto geen gat met een rubberen dopje zit onder de reserveband, maak een gat met een boortje.
Op deze manier is niet de oorzaak aangepakt, maar U bent well op een ZEER goedkope manier van dat water af.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Lekkage Fiat Grande Punto 2007

Ongelezen bericht door Brahms »

Prima plan dat gaatje boren. Een goedkope oplossing voor een goedkope auto. Werk het wel netjes af anders roest het binnen een week.
Kijk voor het boren goed of er niet onder zit, remleiding, brandstoftank enz.......

stofzuigertje

Re: Lekkage Fiat Grande Punto 2007

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dit mobiele zwembad valt buiten de APK....
Wel is het mogelijk dat gaatje, band mag vochtig worden....

De klep er boven goed bekijken of het rubber wel goed zit van de 5e deur....

Als je een gaatje maakte en groter werd, in het midden is geen dragend deel dus je kunt nog jarenlang laten verder roesten...
Spatwater wat erin komt gaat er dan gelijk ook weer uit.

Het zoeken naar waar het vandaan zou kunnen komen is veel tijd en dus geld... daarom zo meenemen... en loterij en U won gratis Zwembad!

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Lekkage Fiat Grande Punto 2007

Ongelezen bericht door Brahms »

De auto is al 11 jaar, het hele probleem lost zich van zelf op binnen enkele jaren.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Lekkage Fiat Grande Punto 2007

Ongelezen bericht door Erthanax »

Op het forum van de grandepuntoclub.nl staan ook nog wat tips om lekkage in de kofferbak op te lossen.

lentenier
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2018 15:35

Re: Lekkage Fiat Grande Punto 2007

Ongelezen bericht door lentenier »

Bedankt voor alle tips. Ik heb de lekkage zelf opgespoord. Blijkt door de naad van de carrosserie ter hoogte van de bovenkant van de bumper maar dan aan de binnenzijde van de kofferbak binnen te komen. Ik weet natuurlijk niet of er ook openingen zitten achter de bumper waar water door naar binnen kan.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Lekkage Fiat Grande Punto 2007

Ongelezen bericht door scontra »

MichielFRL schreef:[

Dit is wel een beetje erg kort door de bocht.
11 jaar is niet echt oud voor een auto. In de meeste gevallen is net de garantie voor doorroesten van binnenuit verlopen.
FIAT !!!!???? :oops:

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Lekkage Fiat Grande Punto 2007

Ongelezen bericht door gosewijn »

scontra schreef:
MichielFRL schreef:[




FIAT !!!!???? :oops:
Oh , je bedoeld fiasco . :(

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Lekkage Fiat Grande Punto 2007

Ongelezen bericht door harkja »

gosewijn schreef:
scontra schreef:
MichielFRL schreef:[




FIAT !!!!???? :oops:
Oh , je bedoeld fiasco . :(

Ik rij al jaren in een grande fiat punto...degelijke auto met Italiaans design en lekker snel zo'n 1.4
niets mis mee. Heb voorheen VW Golf gehad dat zijn pas fiasco auto's en duur :D

Gesloten