LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
iamser
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jul 2018 07:16

Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door iamser »

Ik heb een week geleden een auto gekocht met gebreken. Auto gekocht bij Mulder Cars Exclusive in Bergschenhoek. Een uur na aankoop begon de motormanagement al te branden. De verkoper zei kom zaterdag kijken we wel waarschijnlijk iets kleins. In de tussentijd uitgelezen bleek dat de roetfilter vies was. P2463 - Roetfilterbeperking - Accumulatie van roet. De auto heeft maar 54.000 km gelopen en is een Nederlandse auto. Auto toen uitgelezen met de vorige eigenaar en die zei dat de auto een tijdje had stilgezeten en dat ik er een week mee moet rijden zo ging de storing weg. Zo niet moest ik terugkomen en dan lost die het op. Week later nog niet weg en de verkoper zei dat die 6 weken met vakantie ging en die dat die in het vliegtuig zit. Hij verkocht de auto voor een 'klant' en die kan niks betekenen. Verkocht is verkocht zei die. Omdat de storing een uur na aankoop al in in me scherm brandde weet ik zeker dat die gereset is voor verkoop. Wat is verstandig in deze situatie?
Laatst gewijzigd door iamser op 19 jul 2018 12:28, 2 keer totaal gewijzigd.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik neem even aan dat er geen aankoopkeuring is gedaan, wellicht met een dergelijke auto en jaartal en km stand had dit toch zeker wel qua verwachtte
prijs wel verstandig geweest. Nu bent u (waarschijnlijk te laat. De effectieve verkoper verschuild zich nu al achter 'verkoop voor een ander', dus dat wordt juridisch getouwtrek. Of ga naar de dealer en laat het goed herstellen en neem uw schade.

iamser
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jul 2018 07:16

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door iamser »

Check is gedaan alleen toen kwam niks na boven. 45 min na verkoop kwam dit naboven laten maken ben je al 2000,- verder.
Bij zo een auto verwacht je dit niet vooral niet na een uur na aankoop. Deze storing is gereset voor verkoop.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Klopt de kilometerstand wel?

jonis
Berichten: 2754
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door jonis »

iamser schreef:Check is gedaan alleen toen kwam niks na boven. 45 min na verkoop kwam dit naboven laten maken ben je al 2000,- verder.
Bij zo een auto verwacht je dit niet vooral niet na een uur na aankoop. Deze storing is gereset voor verkoop.
Schoonmaken kan ook 200-400,-
Vuil filter is gevolg; wat is de oorzaak?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een ‘bedrijf’ zonder website en maar liefst 4 auto’s te koop op Marktplaats.
De eerste een import, valt dus niets aan te controleren.
Tweede auto heeft onderdelen nodig die je zelf moet bijkopen. Ook de tekst ‘vaste prijs’ en ‘bespaar je de moeite’ nodigen niet echt uit om langs te komen.
Derde auto wederom een import met een verdacht lage km stand.
Vierde auto, hoe verrassend een import.

Geen website, nergens bij aangesloten, geen service. Wat verwacht u daar? De prijs zal wel zo laag moeten zijn wil je het risico lopen. Recht hebben is 1, maar recht krijgen is wat anders. Met een hele lange adem, of wellicht een jurist, kunt u het altijd proberen.

iamser
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jul 2018 07:16

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door iamser »

Dat klopt niet echt betrouwbaar alleen deze was zogenaamd van een ''klant''. Eerste eigenaar en NAP een van de weinige Nederlandse auto.

iamser
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jul 2018 07:16

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door iamser »

@Jonis de oorzaak weet ik niet. Hij gaf aan dat die een tijdje stilstond en de eigenaar geen gas gaf? Roetfilter reinigen bedoel je?

iamser
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jul 2018 07:16

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door iamser »

Lady1234 schreef:Klopt de kilometerstand wel?
Volgens mercedes klopt die om de 20.000 een beurt gehad bij MB

iamser
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jul 2018 07:16

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door iamser »

Lady1234 schreef:Klopt de kilometerstand wel?
Volgens mercedes klopt die om de 20.000 een beurt gehad bij MB

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

iamser schreef:
Lady1234 schreef:Klopt de kilometerstand wel?
Volgens mercedes klopt die om de 20.000 een beurt gehad bij MB
Dat zegt niets. Wat zegt het rdw als je het kenteken invuld (www.rdw.nl)?

iamser
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jul 2018 07:16

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door iamser »

NeoDutchio schreef:
iamser schreef:
Lady1234 schreef:Klopt de kilometerstand wel?
Volgens mercedes klopt die om de 20.000 een beurt gehad bij MB
Dat zegt niets. Wat zegt het rdw als je het kenteken invuld (http://www.rdw.nl)?
ja ook gechekt kms zijn logisch.

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door madfred »

jonis schreef:
iamser schreef: Vuil filter is gevolg; wat is de oorzaak?
Het verontreinigen van een roetfilter kan ook komen door alleen maar korte stukjes en veel stadverkeer. Een roetfilter wordt normaliter door de auto zelf "schoongebrand". Voorwaarde is dan wel dat de motor op temperatuur is en dat er met een redelijke snelheid (100Km/U +) wordt gereden. Er wordt dan diesel in het roetfliter geinjecteerd waardoor de roetdeeltjes verbranden.
Bij veel auto is het mogelijk om het roetfilter te regenereren. De precieze methode verschilt per autotype.

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door Webber »

De advertenties die Mulder op marktplaats heeft geplaatst geven nou niet direkt het beeld van een betrouwbare autohandelaar...
Als ik een auto via marktplaats koop,dan filter ik de advertenties met kreten als BOMVOLL er als eerste uit.
Bij zo iemand moet je GEEN auto kopen.
Verder zijn alle auto’s die hij heeft staan importauto’s,waardoor de RDW geen NAP oordeel geeft.
Immers deze auto’s kunnen een teruggedraaide kilometerstand hebben en ook is niet te achterhalen hoeveel vorige eigenaren ze hebben gehad in het buitenland.
De kans is aanzienlijk dat je een kat in de zak koopt.
Heeft jou Mercedes overigens wel een NAP uitdraai?
Of geeft de RDW daar ook geen oordeel over?
Ik hoop overigens voor je dat de verkoper alsnog de gebreken oplost...al heb ik daar zelf een hard hoofd in...

iamser
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jul 2018 07:16

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door iamser »

Webber schreef:De advertenties die Mulder op marktplaats heeft geplaatst geven nou niet direkt het beeld van een betrouwbare autohandelaar...
Als ik een auto via marktplaats koop,dan filter ik de advertenties met kreten als BOMVOLL er als eerste uit.
Bij zo iemand moet je GEEN auto kopen.
Verder zijn alle auto’s die hij heeft staan importauto’s,waardoor de RDW geen NAP oordeel geeft.
Immers deze auto’s kunnen een teruggedraaide kilometerstand hebben en ook is niet te achterhalen hoeveel vorige eigenaren ze hebben gehad in het buitenland.
De kans is aanzienlijk dat je een kat in de zak koopt.
Heeft jou Mercedes overigens wel een NAP uitdraai?
Of geeft de RDW daar ook geen oordeel over?
Ik hoop overigens voor je dat de verkoper alsnog de gebreken oplost...al heb ik daar zelf een hard hoofd in...
Ja dit is een origineel nl auto van de eerste eigenaar. Hij zei dat hij deze voor een ''klant'' verkoopt. NAP kilometers dat klopt ook en de tellerstand is logisch...

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door Webber »

Als Mulder auto’s duidelijk heeft aangegeven bij de verkoop dat hij de auto in opdracht van een klant verkoopt...dan kan je geen verhaal halen bij Mulder.
Maar dan zal je bij de oude eigenaar van de auto moeten aankloppen.

Alleen wordt het mijn inziens dan wel een moeilijk verhaal.
Want je zou moeten kunnen aantonen dat de auto de gebreken al had toen die nog in het bezit was van de oude eigenaar..

atlas1302

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Maar Mulder heeft de auto voor goed verkocht of inpakken en wegwezen, in het eerste geval zou Mulder de auto kunnen fixen en de kosten verhalen op de verkoper. Daar hoeft de koper niks van te voelen hoe zij dit hebben afgesproken.

Tweede geval, meenemen voor de prijs als gestolen dan zou ik er verder niet langer meer over zeuren, kan niet veel mis mee zijn en investeer een paar honderdjes in uw nieuwe fijne BENZ.

iamser
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jul 2018 07:16

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door iamser »

Inmiddels ben ik al 1000€ verder en dat zonder de storing opgelost te hebben. Bodemplaten missen ook dat is al 250€ erbij.

sake1987

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door sake1987 »

iamser schreef:Inmiddels ben ik al 1000€ verder en dat zonder de storing opgelost te hebben. Bodemplaten missen ook dat is al 250€ erbij.
bodem platen missen :shock: WOK status gecontroleerd ?

https://www.rdw.nl/over-rdw/nieuws/2018 ... ertuigdata

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Wat is het kenteken van de auto? Je kunt zo nakijken of de auto inderdaad van 1e eigenaar is, of er wellicht ooit een WOK melding op heeft gezeten en of de auto inderdaad rechtstreeks van een particulier is gekocht of dat de auto toch in een bedrijfsvoorraad heeft gestaan.

v.d.Heyden

Gesloten