LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn auto blijkt achteraf overgespoten en .......

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
pxdt44
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2014 11:25

Mijn auto blijkt achteraf overgespoten en .......

Ongelezen bericht door pxdt44 »

Ik heb een bedrijfsbus aangeschaft met bouwjaar 2007.
Ik weet dat ik geen hagelnieuwe bus aanschaf natuurlijk en dat er
altijd wel een plekje of iets dergelijks aan zit.
Nadat ik de bus in mijn bezit had kwam ik er achter dat de achterdeuren
niet op slot gingen, ik heb hier dus over aan de bel getrokken en kon op hun kosten
naar een Bosch garage bij mijn in de regio dit laten repareren.
Ik maak een afspraak bij een Bosch garage en de monteur die vertelde mijn het volgende:
Ik wil u graag helpen, maar hier begin ik niet aan, de deuren zijn niet goed terug geplaatst en
hij heeft van achteren in elkaar gezeten.
Ik kan u dus niet vertellen wat het kostenplaatje gaat worden en hoe lang ik hier mee bezig ben.
Eenmaal thuis aangekomen heb ik het garagebedrijf gebeld en het verhaal uitgelegd.
Na een hoop gedoe een nieuwe afspraak gemaakt bij een andere Bosch garage, die heeft mijn
achterdeuren weer goed afgesteld en die vertelde mijn het zelfde dat hij van achteren in elkaar
heeft gezeten, en dat de volledige bus was overgespoten.
Eenmaal thuis aangekomen weer de garage gebeld en het verhaal uitgelegd, dat als het ons al was
opgevallen en nu 2 Bosch garages met het verhaal aankomen er toch een compensatie met de
aankoopprijs mag wezen.
De garage zou het bij hogere hand neerleggen, maar tot de dag van vandaag, is in middels een week of 4 geleden nog niets vernomen.
Afgelopen week heb ik een mail gestuurd of ze contact met mijn op wilden nemen, maar nog niets gehoord.
Ik heb in het verleden met een auto ervaren dat zodra ik mijn auto / bus inruil iedereen over de schade valt en hij met een paar duizend euro keldert in waarde.
Wat zijn mijn rechten tegenover dit garagebedrijf?
Zou iemand mijn aub advies kunnen geven.
Alvast vriendelijk bedankt.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Mijn auto blijkt achteraf overgespoten en .......

Ongelezen bericht door dhc »

U bent ondernemer en uw vraag hoort hier dus niet thuis.Busje ook niet laten keuren ....tja...

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mijn auto blijkt achteraf overgespoten en .......

Ongelezen bericht door witte angora »

Nadat ik de bus in mijn bezit had kwam ik er achter dat de achterdeuren
niet op slot gingen,
U bent ondernemer en hebt dit niet vóór de koop nagekeken? Ook geen aankoopkeuring gedaan?

pxdt44
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2014 11:25

Re: Mijn auto blijkt achteraf overgespoten en .......

Ongelezen bericht door pxdt44 »

DHC, de bus werd afgeleverd met nieuwe apk.
De deuren zijn netjes opgelost, daar heb ik verder vrede mee.
Maar het stukje dat hij van achteren in elkaar heeft gezeten en dat
hij volledig is overgespoten daar gaat het mijn om.
Dat hadden ze mijn toch horen te vertellen?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Mijn auto blijkt achteraf overgespoten en .......

Ongelezen bericht door tenormin »

pxdt44 schreef:Dat hadden ze mijn toch horen te vertellen?
Ja, dat schrijft u goed: dat hadden ze u behoren te vertellen. Maar ook weet iedereen dat er in deze branche de waarheid veelal geweld word aangedaan. Dat zal ook u toch niet ontgaan zijn?

pxdt44
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2014 11:25

Re: Mijn auto blijkt achteraf overgespoten en .......

Ongelezen bericht door pxdt44 »

Maar als ze tegen mijn zeggen dat ze het bij hogere hand neer zouden leggen dat ik om een compensatie van de aankoopprijs heb gevraagd, dan moeten ze me toch terug bellen na een maand, en ook nadat ik afgelopen week contact heb opgenomen en daar ook geen reactie op heb gehad.
Ik dacht aan Auto Greven uit Stadskanaal een goeie te hebben, maar ga nou toch mijn twijfels krijgen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Mijn auto blijkt achteraf overgespoten en .......

Ongelezen bericht door tenormin »

Probeer anders op hun site een review te geven. Er is plek om uw tevredenheid /ontevredenheid dan op Google te zetten, misschien word met dan wakker.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Mijn auto blijkt achteraf overgespoten en .......

Ongelezen bericht door dhc »

U heeft zelf ook een onderzoeksplicht, geloof nooit een autoverkoper op zijn blauwe ogen. APK zegt niks en aan uw andere reacties te lezen komt u een beetje naïef over. Verder is dit een consumenten forum en heeft u hier dus niets te zoeken. ...

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mijn auto blijkt achteraf overgespoten en .......

Ongelezen bericht door witte angora »

Je wilt een compensatie op de aankoopprijs, maar je hebt nog niet verteld of de prijs die je betaald hebt meer of minder is dan de gebruikelijke prijs voor dit type bus, gelet op leeftijd en kilometerstand. Als die prijs lager was dan is het klaar, denk ik.

Moedt
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2013 12:30

Re: Mijn auto blijkt achteraf overgespoten en .......

Ongelezen bericht door Moedt »

Een bedrijfsbus is na 3 jaar afgeschreven.
Daar moet je dan ook niets van verwachten.
Sterker nog, die moet je nooit kopen als je geen ellende wilt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Mijn auto blijkt achteraf overgespoten en .......

Ongelezen bericht door kweenie »

pxdt44 schreef: Maar het stukje dat hij van achteren in elkaar heeft gezeten en dat
hij volledig is overgespoten daar gaat het mijn om.
Dat hadden ze mijn toch horen te vertellen?
Functioneert de bus daardoor minder? De deuren waren slordig gemonteerd/afgesteld, dat wel, maar dat is nu opgelost. Maar uit je bericht maak ik op dat als dat van tevoren door de garage al goed was afgesteld, je helemaal geen nadeel had gehad in het gewone gebruik. Is het dan van belang dat de bus een ongeluk heeft gehad en daarna, blijkbaar, weer volledig is hersteld?

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mijn auto blijkt achteraf overgespoten en .......

Ongelezen bericht door 16again »

Moedt schreef:Een bedrijfsbus is na 3 jaar afgeschreven.
Voor de belasting misschien, het gaat hier om de waarde die de auto in het economisch verkeer vertegenwoordigt.
pxdt44 schreef:Ik heb in het verleden met een auto ervaren dat zodra ik mijn auto / bus inruil iedereen over de schade valt en hij met een paar duizend euro keldert in waarde.
Voor redelijk jonge auto geldt dat wel, bij ouder voertuig minder.

Moedt
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2013 12:30

Re: Mijn auto blijkt achteraf overgespoten en .......

Ongelezen bericht door Moedt »

16again schreef:
Moedt schreef:Een bedrijfsbus is na 3 jaar afgeschreven.
Voor de belasting misschien, het gaat hier om de waarde die de auto in het economisch verkeer vertegenwoordigt.
Nee, die is op.

Spuiter
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 apr 2010 09:55

Re: Mijn auto blijkt achteraf overgespoten en .......

Ongelezen bericht door Spuiter »

Zie het als een voordeel dat de hele bus is over gespoten nu zit er in ieder geval een fatsoenlijke lak laag op. Van de fabriek af zit er geen druppel te veel op . Je busje word er niks minder waard door hoor, we hebben het toch niet over exclusieve auto.

pxdt44
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2014 11:25

Re: Mijn auto blijkt achteraf overgespoten en .......

Ongelezen bericht door pxdt44 »

Als je de achterdeuren open doe, dan zie je dat hij schade heeft gehad.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mijn auto blijkt achteraf overgespoten en .......

Ongelezen bericht door witte angora »

pxdt44 schreef:Als je de achterdeuren open doe, dan zie je dat hij schade heeft gehad.
Dat had je dan toch ook kunnen zien toen je hem kocht?

Anyway, het is een bedrijfsbus. Bedrijfsbussen worden gekocht om gebruikt te worden. En 'gebruiken' gaat nu eenmaal niet bepaald zachtzinnig. Een bedrijfsbus is ook geen statussymbool; het is een economisch middel om over een vooraf bepaalde tijd een bepaalde omzet te genereren, waarbij er een vooraf bepaalde afschrijving plaatsvindt. Is die tijd verstreken, en is die omzet gegenereerd, dan is de bus afgeschreven. Hoe hij er dan wel of niet uitziet doet voor het bedrijf niet ter zake.

Dat is samengevat de geschiedenis van iedere bedrijfsbus van 7 jaar oud.

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Mijn auto blijkt achteraf overgespoten en .......

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Verder is dit een consumenten forum en heeft u hier dus niets te zoeken
Beetje kort door de bocht als ik eerlijk mag zijn. In dit geval is TS zelf toch de consument ? Hij heeft toch iets aangekocht ? Het feit dat het om een bedrijfsbus gaat staat hier wat mij betreft buiten.

Maar wat mankeert er verder aan de bus ? Is hij niet netjes overgespoten ? Lopen de deuren aan op de achterwielen ? Ik krijg de indruk dat, nu de deuren gesteld zijn, er niks met de bus aan de hand is. Ik zou zeggen, lekker oprijden tot hij rijp is voor de sloop. Dan heb je de minste afschrijving en merk je niks aan het feit dat hij in waarde is gedaald.

Gesloten