LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn auto maakt een raar geluid na 45.000 kilometer

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
luupke
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2015 17:31

Mijn auto maakt een raar geluid na 45.000 kilometer

Ongelezen bericht door luupke »

hallo,

ik wil graag jullie mening en advies.
in nov 2013 kocht ik deze auto met 10.000 km op de teller hij was toen 11 mnd oud.
hij zat nog in de fabriekgerantie termijn van 2 jaar dus de garantie periode liep af medio nov 2014.
nu staat er rond 45000 km op de teller en hoorde ik een raar geluid bij het gas loslaten dat nog wat luider werd bij afremmen zonder ingetrapte koppeling.
zelf vermoede ik iets in de aandrijving maar wist het niet zeker en ben naar de dealer gereden, daar constateerde ze, waarschijnlijk een kapot lager in de versnellingsbak, men wist het niet zeker men moest eerst kijken en het was niet verstandig om verder te rijden.
afspraak gemaakt auto gebracht en na een paar dagen de conclusie, inderdaad een kapot lager, coulance regeling 70% op het onderdeel maar rest wel voor eigen kosten €750,-.
men kan mij niet vertellen wat de oorzaak is en dus ook niet of dit weer kan gebeuren, mijn stelling is dat je toch mag verwachten dat een versnellingsbaklager langer als 45000 km mee moet gaan en zou graag horen of ik hier gelijk in heb en wat ik er eventueel aan kan doen.

stofzuigertje

Re: Mijn auto maakt een raar geluid na 45.000 kilometer

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Was het onderhoud ook bij een dealer?
Die moet olie pijl bak controleren en dan blijft deze langer heel.

Wel is doorrijden met een vreemd geluid voor eigen rekening dus hoelang reed je door met dit geluidje?
Verder is het ook maar een massa product dus het kan stuk gaan en coulance, leuk zo.
Maar het is een risico en de Europese voertuigen hebben maar 2 jaren, Japanners 3 jaren....

en Hyundai en Kia zelfs 5 en 7 mits je daar het extra dure onderhoud liet doen....

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Mijn auto maakt een raar geluid na 45.000 kilometer

Ongelezen bericht door peteroo »

Als u de auto bij een dealer of garage hebt gekocht kunt u denk ik wel een beroep doen op het conformiteitsbeginsel. Je mag gezien de prijs en leeftijd bepaalde verwachtingen hebben van een product.
http://www.conformiteit.nl/conformiteit ... antie.html

Wat ik mis is informatie als merk, type, diesel of benzine. Maar na zo'n korte periode va gebruik hoort een versnellingsbak, mits goed onderhouden, nog goed te functioneren.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Mijn auto maakt een raar geluid na 45.000 kilometer

Ongelezen bericht door Barre Barry »

luupke schreef: mijn stelling is dat je toch mag verwachten dat een versnellingsbaklager langer als 45000 km mee moet gaan en zou graag horen of ik hier gelijk in heb en wat ik er eventueel aan kan doen.
Mijn stelling is dat jij niet kan schakelen. Hoe bewijzen we wie er gelijk heeft?

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Mijn auto maakt een raar geluid na 45.000 kilometer

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

stofzuigertje schreef:Was het onderhoud ook bij een dealer?
Die moet olie pijl bak controleren en dan blijft deze langer heel.

Wel is doorrijden met een vreemd geluid voor eigen rekening dus hoelang reed je door met dit geluidje?
Verder is het ook maar een massa product dus het kan stuk gaan en coulance, leuk zo.
Maar het is een risico en de Europese voertuigen hebben maar 2 jaren, Japanners 3 jaren....

en Hyundai en Kia zelfs 5 en 7 mits je daar het extra dure onderhoud liet doen....
Waar denk je, waar dit lager in een versnellingsbak zit?

Op ieder geval niet in het draaiend gedeelde van de versnellingsbak waar de oliestand bijgehouden moet worden.

Dit is het lager welk de drukgroup aan de koppelingsplaat duwt.
Dus jouw verhaal slaat nergens op.

Heeft ook niets te maken, dat iemand niet kan schakelen, maar dan was de koppelingsplaat versleten en of aan slippen.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Mijn auto maakt een raar geluid na 45.000 kilometer

Ongelezen bericht door peteroo »

Een goede versnellingsbak verliest geen olie en verversing is minder vaak nodig dan motorolie.

Maar wat is het merk, type etc? Vaak hebben meer auto's uit een bepaalde serie dezelfde problemen.

Gesloten