LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] misleidende toyota aygo brochure

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
gvlsblm
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 mei 2006 04:59

Re: misleidende toyota aygo brochure

Ongelezen bericht door gvlsblm »

Schade is natuurlijk nooit leuk, maar soms niet te voorkomen.
Ik neem aan dat de onkosten voor rekening van de verzekering komen.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: misleidende toyota aygo brochure

Ongelezen bericht door Shareena »

Geen stootlijsten?

gvlsblm
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 mei 2006 04:59

Re: misleidende toyota aygo brochure

Ongelezen bericht door gvlsblm »

De stootlijsten aan de zijkant zitten standaard alleen op de meest uitgebreide versie. Op de plus heb ik ze aan de zijkant en achterkant als optie bijbesteld. Is toch wel handig bij het parkeren.

john aygo
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 mei 2006 15:04

Re: misleidende toyota aygo brochure

Ongelezen bericht door john aygo »

Stootlijsten kunnen deze schades niet voorkomen. Stootlijsten van een aygo zitten op een andere hoogte als op een hogere MPV. Tevens lijkt het metaal van de aygo een stuk dunner als op de ford c-max.

In de 11 maanden dat we een ford ka met stootlijsten hadden, hebben we 2 keer deuken opgelopen bij parkeren in parkeergarages of op de parkeerplaats in de straat.

De laatste schade aan de ford ka was tijdens het wachten op de aygo die een levertijd van ca. 10 weken had.

Dus slechts 5 schadegevallen in een jaar is toch wel veel. We proberen altijd te parkeren op die delen van parkeerplaatsen die relatief iets rustiger zijn. We lopen soms iets meer om, om nieuwe schades te voorkomen. We gebruiken de aygo dus ook voornamelijk voor korte stukken auto rijden en op die plaatsen waar je meer kans op parkeerschade loopt.

Mijn buurman bood mij al een andere baan aan. Dan krijgt je een auto van de zaak en dan heb je geen problemen met autoschade. Die kosten je dan niets.


Tip???

Sinds 1 maand hebben we bij centraalbeheer een all-risk autoverzekering met als extra een noclaim-garantie verzekering.

Dus de aygo is voor slechts 50 euro extra premie per jaar verzekerd voor 1 parkeer of andere schade zonder dat je meer premie gaat betalen.

Wij blijven bij 1 schade per jaar de premie van trede 14 (75%) betalen. Normaal zakt je terug naar trede 9 (52%). Uit de kleine lettertjes blijkt dat als je overstapt naar een andere verzekeraar je dan weer wel op trede 9 komt te staan. Dus dit is een vorm van klantenbinding.

Onze ford c-max staat op 75 % no-claim plus 10 % extra korting op de rekening omdat ik al 20 jaar schadevrij rijdt. Sommige jaren reed ik wel 35-40.000 km/jaar.

Bedankt voor jullie opmerkingen,

John

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: misleidende toyota aygo brochure

Ongelezen bericht door Shareena »

De stootlijsten heb ik er ook bij besteld... Voor die 128 EURO...

Helaas betaal ik bij de Centraal beheer, VEEL MEER dan bij de verzekering waar ik voor gekozen heb! Dan leg ik dat geld liever weg en kan ik eventueel zelf de schade verhelpen!

john aygo
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 mei 2006 15:04

Re: misleidende toyota aygo brochure

Ongelezen bericht door john aygo »

Ik heb een collectieve verzekering en daardoor dus goedkoop.

Met independer kun misschien een nieuwe verzekeraar, zoeken die zowel de goedkoopste is en misschien ook een noclaim-garantie verzekering aanbied.

Deze verzekering wordt pas sinds dit jaar verkocht.

groetjes

p.s ik heb heel veel schades, veroorzaakt door anderen al zelf betaal om te zorgen dat ik geen noclaim-korting zou verliezen

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: misleidende toyota aygo brochure

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Ik heb een collectieve verzekering en daardoor dus goedkoop
Is niet heel vanzelfsprekend; was op een gegeven moment bij Sterpolis (tegenwoordig Interpolis) goedkoper uit zonder korting - en zelfde voorwaarden - dan bij Centraal Beheer met 30% collectiviteit.
Staart uzelf niet blind op die korting wil ik maar zeggen 8)
p.s ik heb heel veel schades, veroorzaakt door anderen al zelf betaal om te zorgen dat ik geen noclaim-korting zou verliezen
Als al die schades niet te vermijden zijn, zoals je al eens uitgelegd hebt, waarom geef je dan een hoop geld uit aan een nieuwe auto en de schades en ga je niet voor een relatief goedkoop 2e handsje waar een krasje meer of minder niet meer uit maakt!?
Kan me voorstellen dat je, net als ik, graag in een mooie wagen rondrijdt maar als schades vrijwel onvermijdelijk zijn is dat puur geld wegsmijten in een bodemloze put. :idea:

john aygo
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 mei 2006 15:04

Re: misleidende toyota aygo brochure

Ongelezen bericht door john aygo »

beste ali,

je hebt helemaal gelijk, de aygo is de auto die is aangeschaft om er lang mee te rijden en enigszins wat deuken in te laten komen. hij is zuinig, rijdt lekker en is compact met parkeren in parkeergarages. hij wordt ook gebruikt om de schade op te vangen die anders in de duurdere hoofdauto komen.

niet alle deukjes zijn de moeite waard om te herstellen. de laatste klap van de fietser zal door de wa-verzekering van de fietser betaald worden.
deze schade is zeker de moeite waard om te laten herstellen.

maar voor 50 euro per jaar vindt ik het aantrekkelijk om 1 keer per jaar de ergste schade te laten herstellen.

groetjes john

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: misleidende toyota aygo brochure

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Oke, ik had even niet in de gaten dat je die schades op basis van je no-claim garantie liet repareren.
Dan is het inderdaad nog wel te doen.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: misleidende toyota aygo brochure

Ongelezen bericht door Shareena »

Als ik me met mijn collectieve verzekering van de Centraal Beheer laat verzekeren ben ik nog bijna 2 keer zoveel kwijt als nu! Dus het maakt helemaal niks uit hoor...

An

Re: misleidende toyota aygo brochure

Ongelezen bericht door An »

Ik werk( toevallig) zelf bij CB en zou dus ook gebruik kunnen maken van de korting. Maar ook bij ons is het zo, dat de collectieve verzekering, die wij al jaren hebben via mijn man's werk (IAK), stukken voordeliger is.

Ps, hebben nog steeds het autootje niet! :(

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: misleidende toyota aygo brochure

Ongelezen bericht door Shareena »

Hier hetzelfde An! Mijn vriend zit bij Delta Lloyd! Sowieso is de Ohra goedkoper dan collectief bij Centraal Beheer...

Albert S
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 okt 2007 13:34

Re: misleidende toyota aygo brochure

Ongelezen bericht door Albert S »

Ik las een aantal keren dat de Aygo zuinig is.

Mijn ervaring is anders.

Ik heb de Aygo nu een half jaar.

Benzineverbruik nog steeds onder de maat. Volges dealer is er niets aan de hand met de motor.

Ik rijd normaal. Niet doortrekken in versnelling. Maximum snelheid 120 km/u. 50/50 grote weg en stad.

Verbruik: Gemiddeld 1:12,8.

Daarbij komt ook nog he irritante vrachtwagengeluid van de 3-cylinder.

Het spijt me voor a;e tevreden Toyotabezitters. Dit was mijn eerste en werkelijk ook mijn laatste Toyota.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: misleidende toyota aygo brochure

Ongelezen bericht door Shareena »

1 op 12.8 ? Dan doe je toch echt iets fout.. Als de meeste Aygo bezitters zeggen dat hij zuinig is en jij merkt dat niet, zou dat dan toch niet ij jou kunnen zitten??

Mijne rijdt in ieder geval zuinig! Ik rijd zelfs meer in de stad...

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: misleidende toyota aygo brochure

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Aygo doet het juist lekker op hogere toeren en heeft relatief weinig kracht bij lage toeren door lange overbreningen in de bak. Albert S. doe er je voordeel mee.

Over dat geluid, je hebt toch proefgereden?

Albert S
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 okt 2007 13:34

Re: misleidende toyota aygo brochure

Ongelezen bericht door Albert S »

Allereerst bedankt voor de reacties.

Ik doe m.i. niets verkeerds. Wat moet ik nog meer doen dan langzaam optrekken en op tijd schakelen?

Een ander formlid rageerde "Je hebt toch proefgereden?"

Ja.. dat heb ik. De proefauto reed voortreffelijk.
Dat "vrachtwagengelid"was afwezig en wat het benzineverbruik betreft: Dat kun je natuurlijk niet meten met een proefritje".

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: misleidende toyota aygo brochure

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Langzaam optrekken hoeft bij Toyota zeker niet zuiniger te zijn Als je lang in een ongunstig toerengebied zit (= bij een Aygo langzaam optrekken, vroeg overschakelen zal deze meer gaan gebruiken). Iets sneller optrekken in in het juist toerengebied overschakelen is zelfs beter. Als je bij 3000 toeren overschakeld kom je in de volgende versnelling veel te laag uit en kom je weer terecht in een toerengebied waar de auto meer drinkt om aan koppel te komen.
Vlot en met verstand rijden is hier eerder het devies

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: misleidende toyota aygo brochure

Ongelezen bericht door Ulbe »

Een verbruik van 1 op 12.8 voor een Aygo is erg veel!, :(


Mijn Yaris 1.3. neemt hetzelfde bij normaal gebruik, waarbij veel stadskilometers,

Schakelmomenten bij mijn wagen hanteer ik op 1800 tot 2200 toeren, bij optrekken op de snelweg gaat de wijzer naar 3000 toeren,

Toyota schijnt iets te hebben met het verbruik van de wagens, een stevig verbruik lees ik ook weer terug bij de Aygo, terwijl "op papier" de Aygo en de Yaris zuinige wagens zijn,

Helaas is dat niet het geval, een Aygo hoort eigenlijk toch op een gemiddelde uit te komen van 1:18, een Yaris zou eigenlijk op een 1:16 moeten komen, helaas is dit alleen van toepassing bij warm weer en langere stukken rijden met weinig wind en niet sneller dan 100 op de snelheidsmeter, die niet echt zuiver is, :(

Bij 120 km/uur geeft de verbruiksmeter toch minimaal 1:12 of zelfs minder aan, mijn vorige grotere wagen deed het toch een stuk zuiniger!,

Kwalitatief is toyota een prima wagen!,

Stimmer
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2008 20:55

Re: misleidende toyota aygo brochure

Ongelezen bericht door Stimmer »

De plus uitvoering is voorzien van, hoofdsteunen in de achter banken en kan in 2 delen neer geklapt worden. De basis uitvoering is voorzien van HOOFDSTEUNEN alleen zitten die in de achterbank verwerkt zoals in de folder vermeld staat. dit verhaal berust dus helemaal nergen op slechte review!

P@tje
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2008 13:05

Re: misleidende toyota aygo brochure

Ongelezen bericht door P@tje »

In het begin van dit topic stond iets over de geldigheid van de 4 sterren en of dat geldt voor basisuitvoering zonder hoofdsteunen.

Mijn boerenverstand zegt hierover het volgende:

De aanwezigheid van hoofdsteunen kan geen invloed hebben op de 4 sterren bij NCAP omdat een hoofdsteun alleen maar nut heeft bij een aanrijding van achteren. Dat wordt bij NCAP niet getest.

Gesloten