LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Modene auto's met hulpsystemen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Modene auto's met hulpsystemen

Ongelezen bericht door scontra »

Het gebruik van een startmotor gaat mij ook veel te ver, ik gebruik toch liever de "slinger" die trouwens verstopt ligt onder het bed ! ;-)

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Modene auto's met hulpsystemen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een bed in de auto, heeft u een camper dan?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Modene auto's met hulpsystemen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Mijn R8 kon ik vroeger ook aanslingeren! Het eerste hulpsysteem..!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Modene auto's met hulpsystemen

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat is er mis met gewoon duwen? :lol:

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Modene auto's met hulpsystemen

Ongelezen bericht door witte angora »

Het klopt wel. Vanwege het stimuleren van het elektrisch rijden ben ik op zijn tijd met die moderne snufjes bezig. Het heeft mij vanaf het begin verbaasd dat het 'aan elkaar plakken' van een aantal veiligheidssystemen resulteert in een zelfstandig rijdende auto. Het zijn veiligheidssystemen, niks meer, niks minder, niks anders.

Die systemen zijn bedacht om dingen te 'zien' die je als automobilist zomaar kan missen. Een auto in de dode hoek die jouw rijbaan opschuift en tegen je aan dreigt te tikken, bijvoorbeeld. Anticiperen op iemand die ineens besluit vanaf een andere rijbaan jouw voorligger te worden. Als je afgeleid wordt, en zelf de lijntjes overschrijdt, wordt je gewaarschuwd je richting te corrigeren. Veel meer dan dit is het niet.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Modene auto's met hulpsystemen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, ik zie bijvoorbeeld ook steeds vaker bijna-ongelukken doordat mensen bij het wisselen van baan om in te halen niet meer accelereren om het tempo van die baan aan te namen en om er zo snel mogelijk voorbij te zijn. Ik verwacht dat dat met de cruise control te maken heeft. Lekker makkelijker om je voet niet meer te gebruiken.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Modene auto's met hulpsystemen

Ongelezen bericht door witte angora »

Je noemt daar inderdaad iets, Nijogeth. Bij sommige elektrische auto's beperkt de ecostand de maximumsnelheid op zo'n 100 km per uur. Lekker als je dat aan hebt staan en dan ook nog op de cruisecontrol, en heerlijk als je een vrachtwagen of een bejaarde in wil halen die 98 rijdt. Maar het verkeer op de andere baan denkt er toch anders over.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Modene auto's met hulpsystemen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar Fons, de meesten doen dat dus niet meer en zijn te gemakzuchtig door deze hulpmiddelen. Als iemand niet versnelt, dan verwacht je niet echt dat ie gaat inhalen en als je dan 2 seconden in je spiegels aan het kijken bent, dan blijkt 30 kilometer per uur verschil ineens erg veel te zijn.

En hoeveel mensen kunnen er tegenwoordig nog op de spiegels achteruit rijden of inparkeren?

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Modene auto's met hulpsystemen

Ongelezen bericht door witte angora »

fonsflons schreef:
28 nov 2019 14:46
Dat is toch te forceren door het pendaal verder in te drukken?
Niet in de ecostand.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Modene auto's met hulpsystemen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Gewoon je verstand gebruiken en je netjes aan de verkeersregels houden , dan zijn de meeste problemen opgelost .

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Modene auto's met hulpsystemen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik een ander inhaal en mag maar 100 km en ik rij 102, dus al te snel, ga ik echt geen gas bijgeven.
De persoon achter me moet maar opletten, 100=100 en alleen als je harder mocht in avond of er nog 130 Km staat.
Andere gevallen, houd ik me aan maximale en het probleem is dat vele tellers afwijken, die rijden 95 km met 100 km op de teller, kijk eens op navigatie en dat zou al veel ellende schelen.

De navigatie is na 10 seconden constante snelheid de juiste, ook geen probleem met nieuwe of gladde banden want als er 7 mm af is gesleten... of verkeerde maar onder is gezet....?
Rij eens 100 Km op navigatie en dan zie ik 105 staan... en bij 102 word dat 107... en dat mag dus!

Ik doe wat ik wil in mijn auto, extra gas geven koste geld en moet het zelf betalen.
Wat andere doen niet mijn probleem.

Ikke, ikke en de rest mag mijn uitlaatgassen......**********

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Modene auto's met hulpsystemen

Ongelezen bericht door Revoked »

Nu heb ik zo'n hufterige elektro- bak. Staat bol van de veiligheidssystemen. Die vandaag twee keer ingrepen. Omdat er van die witte analoge dieselbusjes van links kwamen, zonder knipperlicht, twee fietsers afsnijdend mij geen voorrang gaven. Echte verkeershufters gebruiken geen spiegels, geen remmen, maar wel groot licht en het gaspedaal.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Modene auto's met hulpsystemen

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar Revoked, wie heeft het nu over een hufterige elektrobak? Van mij mag je, ik stimuleer het juist. En de voordelen van de veiligheidssystemen, die ik al uit heb gelegd, blijken dus prima te werken.

Alleen moeten mensen inderdaad oppassen dat de veiligheidssystemen niet het eigen denken, handelen en anticiperen overnemen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Modene auto's met hulpsystemen

Ongelezen bericht door moederslink »

En allerlei systemen schakelen vaak en kennelijk het eigen brein uit.
Je hoort het nogal eens : de mens wordt er niet slimmer op , want er wordt zoveel ' overgenomen door systemen' , computers etc, men hoeft zelf nog amper na te denken :( .
Kijk naar rekenen....wie kan nog echt uit het hoofd rekenen , vermenigvuldigen of bv staartdelingen maken ? :lol:
En taalfouten worden ook al vaak automatisch op de pc gecorrigeerd.

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Modene auto's met hulpsystemen

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Ik ben ook een Tesla rijder, en Autopilot is een heerlijk systeem, maar je moet echt zelf na blijven denken, hoe goed het ook al weekt.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Modene auto's met hulpsystemen

Ongelezen bericht door scontra »

moederslink schreef:
28 nov 2019 14:10
Wat is er mis met gewoon duwen? :lol:
Niets, als de achterruitverwarming het maar wel doet !

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Modene auto's met hulpsystemen

Ongelezen bericht door de auditu »

witte angora schreef:
28 nov 2019 14:41
Lekker als je dat aan hebt staan en dan ook nog op de cruisecontrol, en heerlijk als je een vrachtwagen of een bejaarde in wil halen die 98 rijdt. Maar het verkeer op de andere baan denkt er toch anders over.
Huh? Wat hebben "bejaarden" hiermee te maken. Wat is de definitie van "bejaard"?

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Modene auto's met hulpsystemen

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

de auditu schreef:
28 nov 2019 23:05
witte angora schreef:
28 nov 2019 14:41
Lekker als je dat aan hebt staan en dan ook nog op de cruisecontrol, en heerlijk als je een vrachtwagen of een bejaarde in wil halen die 98 rijdt. Maar het verkeer op de andere baan denkt er toch anders over.
Huh? Wat hebben "bejaarden" hiermee te maken. Wat is de definitie van "bejaard"?
OK, Boomer(s dan) :wink:

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Modene auto's met hulpsystemen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Wat is de definitie van "bejaard"?

oud ??? :D

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Modene auto's met hulpsystemen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Henk , zet je toeter uit . :mrgreen:

Straks krijg ik nog te horen dat ik geen 180 km pu meer mag rijden . :D

Gesloten