LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NAK Nationale autokaart

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Nuilpeerd
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2007 16:59

Re: NAK Nationale autokaart

Ongelezen bericht door Nuilpeerd »

Die kaart is gewoon geweldig. Niet zo negatief altijd meteen. Orienteer je nu eerst eens even goed voordat er weer ongezouten kritiek wordt geleverd. Ik heb hem ook gekocht, de APK is ECHT gratis en je kunt nu al bij zo'n 300 BOVAG of VACO garages is nederland terecht. Overigens vertelden ze me op de autoRAI dat er ook al tot 35% korting op de kaart wordt gegeven bij het boeken van een huis bij CenterParcs en de huurfietsen (€ 25,00 per fiets per weekeind of midweek) zijn voor het hele gezin gratis. Alleen daar bespaar ik me dus al 100 euries. Vooral niet kopen hoor die kaart, gewoon lekker duur uit blijven zijn. hahahaha :D

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: NAK Nationale autokaart

Ongelezen bericht door Schorpioen »

Bij elke goede garage is de APK gratis als je gelijk een beurt laat uitvoeren.
Je betaald dan allen de afmeldkosten.
Bij een beurt wordt de auto namelijk gelijk nagekeken, er is dus geen extra arbeid nodig. Alleen een remmentest.

Met een pas APK gratis en korting?
Kunst als je de prijzen eerst verhoogd en bij de APK diverse onderdelen afkeurt zodat er voor een vermogen gerepareerd moet woren.

Korting krijg ik ook zonder zo'n pasje wel.

abpie
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2007 22:23

Re: NAK Nationale autokaart

Ongelezen bericht door abpie »

Maar de korting zo men die geeft bij de aangesloten bedrijven leerd mij dat die bedrijven duurder zijn als een ander en dat de korting die u dan krijgt het bedrag is wat u meer betaald in deze bedrijven die aangesloten zijn.
Relaas u krijgt de korting wel maar heeft hem ten allen tijde eerst zelf betaald omdat de korting in de prijs verhoogd is.
Helaas uit onderzoek bljkt als u even op let dat u die pas totaal niet nodig heeft.
En dat de korting ook niet aan u gegeven word maar het bedrag word op uw kaart bij geschreven en kan dan weer bij de aangesloten bedrijven besteed worden en zoms mag u het bedrag laten overschrijven op uw rekening.
Eeen totaal waardeloze aanbieding dus.

NL_Maarten
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2007 06:50

Re: NAK Nationale autokaart

Ongelezen bericht door NL_Maarten »

Ik zie hier een heleboel reacties van mensen die GEEN nationale auto kaart hebben. Voor wat betreft gratis zijn van APK met een beurt.

Zelf moest mijn auto in Februari een beurt hebben en in mei APK gekeurd worden. Als ik dit bij elkaar gedaan zou hebben dan zou het jaar erop de APK in februari vallen (immers APK mag maximaal 2 maanden van tevoren gebeuren).

Als je het FORD service folder erbij pakt. FORD garages lijken me gernommeerd. Dan lees je daar dat een FORD garage 10 eur vraagt voor keuring en afmeldkosten en 40 eur voor een roetmeting. Dit is natuurlijk wel alleen indien je onderhouds beurt doet!. Dit betekend APK voor 50 euro. Oftewel zo gratis is dit helemaal niet.

Afijn omdat ik ook niet in dit soort acties geloof wel gekeken naar de minpunten en inderdaad de roetmeting zit niet in de NAK. Bij het maken van een afspraak ook gevraagd hoeveel deze kost. Bij de profile tyre center is dit 25 euro. Afmelding en keuring is wel gratis met de kaart.

Betekend dus dat ik in het eerste jaar voor kaart 69+25 euro betaal. Dus in principe het eerste jaar 44 euro erbij inschiet. Bij de volgende keuring ga ik erop vooruit. Gezien het feit dat mijn huidige APK ZONDER beurt verloopt is dit verschil minder.

En voor 44 euro is het wel het proberen waard denk ik.

De problemen met de NAK komen echter pas bij aanschaf. Kaartje gepoogd te kopen bij een NAK center (profile tyre center). Dit kon nog niet omdat Profile nog niet is aangepast op de NAK. Ik moest naar het postkantoor. Afijn daar kon ik dit inderdaad doen. Je krijgt dan een 'opwaardeer'kaart waarvan je de grijze laag moet afkrabben. Met de code die je dan krijgt kun je op het internet je kaart activeren. Afijn op 7 april gekeken en op 6 april zou de kaart online geactiveerd kunnen. Helaas was dit de dag erna nog niet beschikbaar. Maar niet getreurd. Je kunt dit ook telefonisch doen en ook op een zaterdag. Dit ging op zich wel. De week erna (het is kennelijk nogal druk om dit meteen te doen) pas kreeg ik te horen via e-mail dat de kaart geactiveerd was en 10 werkdagen op zich zou laten wachten.

Ondertussen mijn gemaakte afspraak maar afgezegd want ik zou de kaart niet voor de afspraak gaan krijgen.

Momenteel wacht ik nog immer op de kaart en zijn de 10 werkdagen al lang verstreken. Wel heb ik te horen gekregen dat
1- ik met de bevestigings mail wel een APK beurt kan laten doen. Profile heeft dit ook bevestigd (dus de beurt is opnieuw gepland).
2- De kaart afgelopen vrijdag verstuurd zou zijn. Dit betekend dat deze dus al ontvangen had moeten zijn. Echter dit is niet zo.

Afijn ik wacht dus nog maar even af.

Je merkt wel dat ze enorme aanloop problemen hebben omdat ze nog druk bezig zijn met alles te ontwikkelen om dit allemaal af te handelen. Dat zorgt waarschijnlijk ook voor alle vertraging met uitlevering. Dit lijkt me een voorbijgaand gegeven en komt waarschijnlijk vanwege alle publiciteit die eraan gegeven is. Ik ben allang blij dat ze me netjes te woord staan (ook buiten werktijden) en pogen het toch allemaal draaiend te houden ondanks alle strubbelingen. Dat maak ik helaas steeds minder mee bij bedrijven. Dit geeft me ook het gevoel dat ze wel degelijk proberen er iets van te maken. Immers een callcenter op zaterdag open houden kost meer geld. Als de initiatiefnemer iemand is die rijk wil worden zou dat denk ik niet gebeuren.

Wat betreft mijn oordeel. Momenteel niet negatief of positief maar in ieder geval wel onderbouwd (!). Pas als ik mijn kaart heb en de eerste beurt succesvol zonder problemen zal dat waarschijnlijk een positief oordeel worden. En daar heeft het momenteel toch wel alle kans op.

abpie
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2007 22:23

Re: NAK Nationale autokaart

Ongelezen bericht door abpie »

Ja de korting die krijg je wel
Alleen is het gestrort op de kaart.
En de korting betaal je zelf want de andere garage is net de korting goedkoper als waar je de korting krijgt.
Dus wat schioet je er mee op?????
het geld krijg je niet word op de kaart gestort.
Vervolgens is na info een andere garage net de korting goedkkoper is.
En verder er wel goede en nog goedkopere garage zijn.

bijvoorbeeld
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2007 17:13

Re: NAK Nationale autokaart

Ongelezen bericht door bijvoorbeeld »

Het goede nieuws is: je kunt er nog onderuit als je de kaart nog niet gebruikt hebt!

En verder staat in de voorwaarden:
- dat je tekent voor het ontvangen van reclame/spam
- dat je de kaart alleen zelf mag gebruiken, dus als je de auto door iemand laat wegbrengen kun je gezeik krijgen
- dat een adreswijziging je € 9,95 kost
- dat gas- en roetmeting niet gratis zijn
- dat herkeuren €25 kost als je de reparatie zelf doet of elders laat uitvoeren
- dat als je wilt stoppen met NAK dat moet middels aangetekende brief
(of middels een mailtje naar [email protected] heb ik me laten vertellen)
- dat de actie elk moment kan stoppen, zit je mooi met die €69, die ben je dan dus mooi kwijt.

Zie onderstaande:

"je kunt er nog onderuit als je de kaart nog niet gebruikt hebt."
1.3 De overeenkomst tussen NAK en de Klant komt tot stand door het (eerste) gebruik van de NAK-Kaart door de Klant.
1.4 Met het (eerste) gebruik door de Klant van de NAK-Kaart verklaart de Klant accoord te gaan met de algemene voorwaarden.

"je tekent voor het ontvangen van reclame/spam"
2.7 NAK is gerechtigd om de Klant e-mail(brieven), SMS Berichten of op een andere wijze informatie te sturen met het overzicht van de door de Klant opgebouwde Stored Value, aanbiedingen, mededelingen en dergelijke. Met de totstandkoming van de overeenkomst tussen de Klant en NAK geeft de Klant hier expliciet toestemming voor.

"je mag de kaart alleen zelf gebruiken, dus als je de auto door bijvoorbeeld je vriendin laat wegbrengen kun je gezeik krijgen"
3.2 Door de Klant gehouden NAK-Kaart is persoonsgebonden en uitsluitend geldig voor diegene die de overeenkomst met NAK is aangegaan Teneinde het gebruik van de NAK-Kaart door anderen dan de Klant te voorkomen is een Merchant gerechtigd de Klant om een geldige legitimatie te vragen. Indien de Klant niet in staat of bereid is zich te legitimeren is de Merchant niet gehouden om de aan het Programma verbonden producten of diensten te verlenen.

"een adreswijziging kost je € 9,95"
3.7 De NAK-Kaart blijft te allen tijde eigendom van NAK. In geval van verlies of diefstal van de NAK-Kaart dient de Klant dit zo spoedig mogelijk door te geven aan NAK. De NAK-Rekening van de Klant wordt daarna geblokkeerd. De verstrekking van een nieuwe NAK-Kaart - onder meer bij het wijzigen van gegevens die zijn gekoppeld aan de NAK-Kaart - vindt plaats na de ontvangst van de betaling € 9,95 op rekeningnummer 52.74.47.749 (ABN AMRO te Hilversum) ten name van
Nationale Autokaart Nederland BV, onder vermelding van de naam; adres- en autogegevens van de Klant. Na ontvangst van de betaling wordt de nieuwe kaart binnen 10 werkdagen aan de Klant toegezonden. Na verkrijging van een nieuwe kaart (met nieuw nummer), wordt het tegoed naar het aan deze nieuwe kaart gekoppelde account overgeboekt.

"gas- en roetmeting zijn niet gratis"
3.10 Per NAK-Kaart kan de Klant eenmaal per jaar het voertuig, dat qua kenteken gekoppeld is aan deze kaart, ter APK keuring aanbieden bij een bij NAK aangesloten NAK-Center. Deze jaarlijkse APK keuring is gratis, zulks met uitzondering van de eventueel verplichte 4-gastest of roetmeting. De - kosten voor - deze metingen vallen aldus uitdrukkelijk buiten het begrip “gratis”.

"herkeuren kost je €25 als je de reparatie zelf doet of elders laat uitvoeren"
3.11 Indien het voertuig niet wordt goedgekeurd en er dus afkeuringgronden (gebreken) zijn geconstateerd heeft de Klant de volgende opties:
a. De Klant laat het NAK-Center de gebreken verhelpen waardoor het voertuig goedgekeurd wordt. Klant betaalt in dat geval de totale reparatie minus een korting van 10% op de bij de reparatie gebruikte onderdelen die vooraf zal worden gespecificeerd. De Klant betaalt in dit geval niet opnieuw de afmeldkosten.
b. Klant laat een andere partij dan een NAK-Center de gebreken verhelpen. Indien de Klant daarna het voertuig wederom bij een NAK-Center ter (APK)-keuring aanbiedt, wordt voor iedere (APK)herkeuring € 25,- in rekening gebracht door het betreffende NAK-Center.

"als je wilt stoppen met NAK moet dat middels aangetekende brief"
5.1 De deelname van de Klant aan het Programma is gekoppeld aan de NAK-Kaart en is in beginsel dus voor onbepaalde tijd. Klant is te allen tijde gerechtigd de deelname aan het Programma te beëindigen door middel van opzegging per aangetekende brief aan NAK. Hierna kan de Klant niet meer sparen met de NAK-Kaart. De Stored Value kan gedurende een periode van tenminste zes maanden na dagtekening van de aangetekende brief gebruikt worden.

"de actie kan elk moment stoppen, zit je mooi met die €69, die ben je dan dus mooi kwijt"
5.3 NAK is te allen tijde gerechtigd het Programma te beëindigen. NAK zal de deelnemers aan het Programma hiervan in beginsel en zo mogelijk tenminste zes maanden van tevoren op de hoogte stellen. De Stored Value kan gedurende een periode van tenminste zes maanden na beëindiging van het Programma gebruikt worden.
Laatst gewijzigd door bijvoorbeeld op 21 mei 2007 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Erik DB
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2007 09:54

Re: NAK Nationale autokaart

Ongelezen bericht door Erik DB »

IK heb dus op 30 maart zo'n Autokaart aangeschafd bij het postkantoor.
Kaartje krassen, naar de website gaan en dan je gegevens invoeren en wachten tot ik mijn echte kaart krijg toegestuurd. Nou wachten tot je een ons weegt ja. Ik kreeg nog een email 2 weken later, Onze excuses voor het ongemak maar vanwege de grote belangstelling...bla bla bla komt uw kaart wat later. Oke ik wacht dus nog maar 2 weken... Nog niks..Inmiddels al drie keer een email gestuurd waar mijn kaart blijft.. Nu geen enkele reaktie meer.. Daarna heb ik 2 maal een email naar [email protected] gestuurd met het verzoek om mijn kaart te beeindigen. Dit omdat de garage in mijn woonplaats die ik verplicht ben te gebruiken via die handige en mooie kaart een stelletje beunhazen zijn die je echt niet aan je auto wil laten werken laat staan een APK keuring wil laten doen. Dus ik voel me een beetje in de kou gezet en wil toch echt mijn geld terug. Omdat ze op hun website garanderen dat je met 3 dagen uiterlijk een reaktie krijgt is het helemaal zo scheef als het maar zijn kan. Ik wacht al meer dan een maand, HALLO!!..Maar goed ik heb ze ook gemailed dat als ik nu niets zou horen ik het verhaal zou doorspelen naar Tros Radar en de andere mensen hiervan op de hoogte zou stellen. Aangezien jullie dit lezen hebben ze hier dus klaarblijkelijk lak aan en moet ik nu maar zien hoe ik mijn geld terug krijg. Goede tips zijn welkom. P.S. Als je belt naar het gratis telefoonnummer krijg je wel binnen 10 seconden een verkoper aan de lijn die je binnen 1 minuut lid maakt. Maar als ik dan vraag om doorverbonden te worden is het ineens een ander deel van het bedrijf en wat de SALES afdeling doet daar heben zij geen zicht op en of zeggenschap over, dus blijf het vooral proberen is hun advies...
Nee wat dan? ....En bedankt jongens...

Dus mensen neem allemaal zo'n kaart en laat hem keuren bij de Profile tyrecenter dan zit je voor de rest van je leven goed!!!

Erik.

Erik DB
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2007 09:54

Re: NAK Nationale autokaart

Ongelezen bericht door Erik DB »

We zijn inmiddels een dikke week verder en er is een hoop gebeurt.

IK had diverse emails gestuurd naar elk email adres die ik te pakken kon krijgen van de N.A.K.
Ik heb daar wederom mijn ongenoegen gedeeld en toch echt om een reaktie verzocht.
Ik werd gebeld door de senoir manager die van verschillende mensen mijn emails had doorgegeven. (Eindelijk resultaat).
Uiteindelijk vele verontschuldigingen, maar toch wel een opluchting dat ik eindelijk iemand te pakken had die het ging regelen.
Ik heb alles uitgelegd en zou vanaf dat moment in kunnnen loggen voor de kaart en deze binnen een week in huis hebben.
Echter was dit voor mij al te laat. Mijn auto moet dan al gekeurd zijn en ik had al een afspraak hiervoor gemaakt bij mijn eigen vertrouwde garage.
Dus verteld over mijn ervaringen bij het betreffende keuringsstation die zij in mijn woonplaats hebben en hier werd serieus notie van genomen.

Nu heb ik van het gesprek een schriftelijke bevestiging gehad en zal ik met een beetje geluk mijn geld binnen een maand terug hebben.

Al met al een zure ervaring maar met een ietswat zoetere nasmaak.

Voor alle anderen, veel succes met uw N.A.K.

Erik.

JohnAlb
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 jul 2003 18:29

Re: NAK Nationale autokaart

Ongelezen bericht door JohnAlb »

Ik heb even bij de voorbeeld facturen gekeken op de site en kwam tot de conclusie dat mijn merk dealer goedkoper is met regulier onderhoud. En korting op banden kan je overal wel bedingen.


Klaar dus !!

Knak
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 aug 2008 15:24

Re: NAK Nationale autokaart

Ongelezen bericht door Knak »

Wat kan je met die kaart als de nationale autokaart (NAK) zelf failliet gaat?

Veel signalen wijzen in die richting. Ze zijn naar een kleiner pand naar gegaan. Er werken nagenoeg geen medewerkers meer (misschien krijgt men daarom geen of zeer laat reactie op mail) en je komt online behoorlijk gefrustreerde berichten tegen van de eigenaar. Volgens mij doe je dat niet als alles ok is.

Ik zou zeggen ga lekker uit eten van die 69 euro!

ps

Leuk om te zien dat traditionele marketing met dure TV reclames, van een product waar niemand wat aan heeft, anno 2008 niet meer werkt. Online wordt door de consument bepaald of een dienst/service ok is of niet. Een dure maar terechte les voor de NAK en diens investeerders lijkt me.

asimi
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2007 21:04

Re: NAK Nationale autokaart

Ongelezen bericht door asimi »

Ik ben erin gestonken en zag later pas alle negatieve reacties. Heb de kaart nog niet geactiveerd, maar de € 69,- zijn wel al afgeschreven. Heeft iemand een tip hoe ik alsnog mijn geld terug kan krijgen?

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: NAK Nationale autokaart

Ongelezen bericht door Mallemalle »

bij de bank heb je het recht om binnen 30 dagen een betaling ongedaan te maken

Knak
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 aug 2008 15:24

Re: NAK Nationale autokaart

Ongelezen bericht door Knak »

De nationale autokaart is failliet of gaat bijna failliet. Kijk maar eens op http://www.curatoren.nl/fo/verslag_fail ... ?id=101410

Je ziet ineens de naam Paardenhoef B.V?? Ze zien het faillisement aankomen en veranderen snel nog even de naam. De leveranciers kunnen fluiten naar hun geld maar zij kunnen zonder smetje verder met dit product, een product waar overigens niemand baat bij heeft.

De heer Edward Meijer daar hoor je niets meer van. Deze blaaskaak is momenteel waarschijnlijk hard aan het nadenken over zijn volgende ongure dienst of product. Het verloren geld moet natuurlijk snel worden terugverdient.

Koop geen nationale autokaart meer, het bedrijf en de mensen erachter zijn waarschijnlijk niet te vertrouwen.

Nuilpeerd
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2007 16:59

Re: NAK Nationale autokaart

Ongelezen bericht door Nuilpeerd »

NIET ELKAAR WEER ALLEMAAL NA GAAN ZITTEN PAPEGAAIEN.

EERST FF WAT VERDER KIJKEN DAT JE NEUS LANG IS

NATIONALE AUTOKAART HEEFT HELEMAAL NIETS TE MAKEN MET DEZE VENNOOTSCHAP

ALLES LOOPT GEWOON DOOR, HET BEDRIJF BESTAAT NOG STEEDS EN ZE ZIJN ZELFS VERHUISD NAAR EEN GROTER PAND

BEL MAAR EN DE TELEFOON WORDT GEWOON AANGENOMEN DUS NIETS AAN DE HAND :evil:

ALTIJD WEER DIE ZELFDE NEGATIVOS OP DIT FORUM, DOODMOE WORD JE ER VAN

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: NAK Nationale autokaart

Ongelezen bericht door pbarendse »

@Nuilpeerd: Denk je dat het helpt als je schreeuwt?
En als je niet begrijpt wat ik bedoel: het gebruik van hoofdletters wordt op internetfora gezien als schreeuwen.

Knak
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 aug 2008 15:24

Re: NAK Nationale autokaart

Ongelezen bericht door Knak »

Nuilpeerdje toch... napapegaaien? Eigen onderzoek, bel maar eens met wat leveranciers van de NAK dan krijg je snel een meer reeel beeld. Nationale autokaart wil graag de indruk wekken dat ze niets met deze BV te doen hebben. Ik hoop dat de curator dat ook zal inzien.

Dat de Nak niet schroomt om faillisementfraude toe te passen (normale ondernemers met onbetaalde nota's achterlaten, BTW gebruiken om andere zaken te financieren of gaten te vullen) verbaast mij niets.

Als je de NAK en diens (voormalige) partners/investeerders onderzoekt dan kom je nog meer leuke dingen tegen. Zoek op dit forum maar eens naar inkoopnetwerk. Daar lees je ook zoveel positieve dingen over. O ja, die eigenaar is / was ook betrokken bij de NAK.

Ook al gaat de kaart door, het blijft een waardeloos en nutteloos product dat door een ditto onderneming en ondernemers in de markt wordt gezet.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: NAK Nationale autokaart

Ongelezen bericht door Inter »

Je wordt nu al telefonisch lastig gevallen .
En je raad het al .U bent uitgekozen door het systeem .
Allemaal telefonische verkooppraatjes en niemand werkt voor niks .

Kortingen vraag wel bij mij eigen garage want anders zijn er wel genoeg andere die het volgende keer wel goedkoper doen .

En wat is er negatief zeker zelf een medewerker van dit bedrijf ?

Moe wordt je van die mensen die niet eerlijk zaken kunnen doen .

Charlesdu
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2008 15:52

Re: NAK Nationale autokaart

Ongelezen bericht door Charlesdu »

Zowel gisteren (mobiel) als vandaag (vaste lijn) ben ik lastig gevallen door een callcenter, dat weigert de naam te noemen, ondanks het feit dat ik al jaren in infofilter sta.
Dit bedrijf, dat zich zeer onbeschoft gedraagt, belt namens 'de nationale autokaart'. Een van de medewerksters beet mij toe "Ach vent flikker op" ndat ik haar er op gewezen had dat ik geregistreerd ben in infofilter.

Het heeft er dus alle schijn van dat 'de nationale autokaart' middels 'telefoonterreur' dit wanproduct probeert te slijten.

hoefsmid
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2008 19:52

Re: NAK Nationale autokaart

Ongelezen bericht door hoefsmid »

26 september jl. kreeg ik de NAK 2 weken op proef, met begeleidende brief, onder vermelding van kvk nr. 09143420
Het bedrijf dat bij dat nummer hoort, is 'Werkmaatschappij Paardenhoef BV', dat 23 september failliet is verklaard!
Administratiekosten €5,45 heb ik betaald, maar de kaart heb ik niet geactiveerd. Desondanks krijg ik nu niet ondertekende dreigbrieven van 'Klantenservice Nationale Autokaart'. Ik zou €71,50 als bijdrage in de productie- en administratiekosten moeten betalen aan 'ons administratiekantoor DBMC vof te Hoofddorp'.
Postadres van NAK is overigens te vinden aan de andere kant van het land. Zuivere koffie ruikt anders....

jmenj
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2009 15:47

Re: NAK Nationale autokaart

Ongelezen bericht door jmenj »

Ondanks dat wij geregistreerd staan bij infofilter.nl werd ik gebeld door NAK. Is er niet op 1 januari 2009 een wet ingegaan die dit verbied. Weet iemand dit?

Gesloten