Navigatie Toyota duur en verouderde mappen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Speedy123

Re: Navigatie Toyota duur en verouderde mappen

Ongelezen bericht door Speedy123 » 28 aug 2018 07:08

NeoDutchio schreef:Een navigatie kan nooit up to date zijn. Neem als voorbeeld de wegen rond Amsterdam. De a2 is verlegd, knooppunt met de A9 is aangepast en de A9 wordt nog aangelegd. De A2 is nu klaar en staat ingepland om bereden te worden door de cameraauto's. Elke weg wordt eenmaal per jaar bereden om aanpassingen mee te nemen. Als alles bereden is moet alles gedigitaliseerd worden en als kaarten verwerkt worden. Daarna kan het de verkoop in. Een kaart van navigatie die nieuw gekocht wordt loopt dus altijd minimaal 1 jaar achter. De a9 bij Amsterdam staat gepland om eind 2018 opgeleverd te worden, dan zullen de kaarten pas eind 2019 aangeboden worden waar dit opstaat. De enige uitzondering die er is komt van Tom Tom waar je zelf aanpassingen kunt doen in de kaarten. Maar hiermee zal u elke week uw aanpassingen moeten uploaden en kunt u aanpassingen van andere downloaden. In de hoop dat genoeg mensen hier gebruik van maken op de routes die u wilt gaan rijden.
De navigatie van Google op je telefoon is zeer actueel. Wordt dagelijks bijgewerkt en is ook nog eens helemaal gratis. Er zijn dus wel meer alternatieven dan Tomtom.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 28 aug 2018 08:13

Speedy123 schreef:De navigatie van Google op je telefoon is zeer actueel. Wordt dagelijks bijgewerkt en is ook nog eens helemaal gratis. Er zijn dus wel meer alternatieven dan Tomtom.
Zelfs Google is niet 100% up to date.

taxikemperman

Ongelezen bericht door taxikemperman » 28 aug 2018 11:16

Waze is zeer accuraat.
Bij de opening van de herinrichting A1/A6 stond alles correct
Hetzelfde gold op 21-7 om 20.00 uur in Amsterdam bij de definitieve afsluiting van de binnenstad
Ook tijdelijke afsluitingen zijn vaak op de kaart.
Als gebruikers ze doorgeven dan staan ze soms binnen een paar minuten op de kaart

manam

Ongelezen bericht door manam » 29 sep 2018 16:10

Heb dezelfde ervaringen met een Landcruiser 200. Na recente kaartupdate nog steeds hopeloos verouderd.
In Griekenland stond zelfs een ca. 200 km lange nieuwe snelweg, die al zeker 2 jaar klaar is, er niet op.
Vreemd genoeg lukt het Garmin wel om de navigatiekaarten up-to-date te houden.

Johnths2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Johnths2 » 09 okt 2018 11:52

De enige optie om snel bijgewerkte kaarten te hebben is online navigatie.
Alle andere navigatiesystemen lopen een halfjaar tot soms wel 2 jaar achter.
Tom Tom brengt wel regelmatig updates uit, maar dat wil niet zeggen dat een specifieke wijziging daar ook bijzit.
Toyota kan beter overstappen naar Android auto en Google navigatie, want het huidige navigatiesysteem is duur, niet gebruikersvriendelijk en lastig te updaten via USB stick (kost veel tijd).

HansPurmerend

Ongelezen bericht door HansPurmerend » 03 nov 2018 17:31

Ik herken de ervaringen met de verouderde kaarten bij Touch To Go. Ieder jaar bij de servicebeurt aan mijn Auris uit 2015 een “gratis” update maar ik vertrouw liever op mijn iPhone in de klem met abonnement op TomTom of Google Maps. Jammer dat ik verder zo waanzinnig tevreden ben met dit hybride zuinigheidswonder anders had ik al lang de overstap gemaakt naar een Golf met Apple CarPlay. Volgend jaar komt als opvolger de Corolla die in de VS is voorzien van CarPlay, Louwman wilde nog niet bevestigen of dat in Nederland ook gaat gebeuren. CarPlay is een geduchte concurrent van de verdienmodellen van veel merken die denken hun eigen software met vaak onbruikbare apps tegen dure betaling te kunnen slijten. Daar trapt de consument volgens mij niet lang meer in. Manmoedig heb ik mijn Toyotadealer gemeld dat ik de Corolla alleen aan wil schaffen indien voorzien van CarPlay, maar of ik dat echt ga doen....

Plaats reactie