LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Navigatiesysteem Becker Ford Focus

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Navigatiesysteem Becker Ford Focus

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

In 2012 has ik een 2e hands Ford Focus gekocht, met navigatiesysteem/radio. Na drie jaar gebruik begint het ding ineens om een wachtwoord te vragen. Hebben jullie enig idee hoe ik hier mee om kan gaan?

BVD.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Navigatiesysteem Becker Ford Focus

Ongelezen bericht door sjohie »

Kan je niet gewoon "ok" klikken zonder wat in te vullen? Misschien wat te simpel gedacht, maar dat werkte bijvoorbeeld vroegah bij het installeren van windows wel. Of anders 1234 of 0000 eens proberen?

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Navigatiesysteem Becker Ford Focus

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Waarschijnlijk is de stroom er (kortstondig) af geweest. Die code is een anti-diefstal code. Ga niet zomaar wat codes proberen, het risico bestaat dat de radio op "safe" springt. Dan duurt het wat langer om hem met de juiste code weer aan de praat te krijgen. En de kans dat je willekeurig toevallig de juiste code invoert is heel klein.
Je kunt proberen of de vorige eigenaar de code nog heeft. Bij een Becker zit vanaf nieuw een "creditcard" met de code.
Als dat niet lukt (vorige eigenaar niet te traceren of kaart niet meer boven water te krijgen), zou je het via internet kunnen proberen. Er zijn diverse sites waar ze de code aan de hand van het serienummer van de radio wel kunnen achterhalen.
B.v. hier: http://www.circuitsonline.net/forum/vie ... 6/1/becker

Succes.

v.d.Heyden

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Navigatiesysteem Becker Ford Focus

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Geachte heer van der Heyden,

Ik heb inderdaad mijn accu moeten laten vervangen. Hartelijk bedankt voor deze nuttige tips!

Bor

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Navigatiesysteem Becker Ford Focus

Ongelezen bericht door henk51 »

Is het een vanaf fabriek ingebouwde radio/navigatie systeem.?
Zoja neem dan eens contact op met de officiële Ford Dealer.
Zo ben ook eens jaren geleden na aankoop 2e hands auto waarvan ik de radio code niet had ontvangen aan de code gekomen met behulp van kentekenpapieren en legitimatie bewijs.


gr Henk

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Navigatiesysteem Becker Ford Focus

Ongelezen bericht door bprosman »

Na drie jaar gebruik begint het ding ineens om een wachtwoord te vragen.
Ik heb inderdaad mijn accu moeten laten vervangen.
Dus niet "ineens" :wink:
Contact opnemen met een Ford dealer werkt inderdaad. Ford Ka van mijn ex-vrouw zelfde verhaal. Kostte vorig jaar 10 Euro omdat de radio er even uit moest om het serienummer te krijgen (stond op de zijkant radio).
Vervolgens was deze code zo op te vragen.
Via Circuitsonline werkt ook.

Gesloten