LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw Merk???

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Nieuw Merk???

Ongelezen bericht door NAK »

Wie heeft ooit van het automerk DACIA LOGAN, 1.6 Mpi 90 laureate
gehoord.

Wat mag en kan ik daar van verwachten?

binkie
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2006 22:01

Re: Nieuw Merk???

Ongelezen bericht door binkie »

De Dacia Logan 1.6 is een auto die onder de vlag van Renault in Roemenië wordt gemaakt. Dit met een nieuwprijs van tussen de 5000 en 8000 euro.
De auto is met 8 kleppen ontwikkeld voor de oostblokmarkt, waar de kwaliteit van de benzine niet met de in west europa toegepaste 16-20 kleppen overweg kan.
Verwacht de luxe van een Lada uit de jaren ´80-´90.
Zoals voor alles van toepassing "alle waarde naar zijn geld".

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nieuw Merk???

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

www.renault.nl

even de Dacia aanklikken

of www.dacia-logan.nl

Quintin
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:54

Re: Nieuw Merk???

Ongelezen bericht door Quintin »

De vergelijking van luxe met een lada uit jaren 80-90 gaat niet helemaal op. De basisversie is standaard toch al voorzien van ABS, toerenteller, twee airbags, van binnenuit verstelbare buitenspiegels en een achterbank met drie zitplaatsen met hoofdsteunen. Voor de prijs in Nederland vanaf zo'n 8000 euro (1.4 75pk), koop je geen vergelijkbare auto met relatief zo veel binnenruimte + redelijke bagageruimte. Veel voor weinig geldt voor de Dacia. Uiteraard moet je geen afwerking a la Volkswagen verwachten

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Nieuw Merk???

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Leuke vergelijking :)
Was Volkswagen niet die firma waar zo'n spaanse CEO in dienst trad na eerst Opel bijna om zeep te hebben geholpen door z'n toeleveranciers zodanig uit te knijpen dat ze voor dat geld alleen nog maar inferieure kwaliteit konden leveren!? ;-p

Hello
Berichten: 108
Lid geworden op: 02 okt 2005 21:56

Re: Nieuw Merk???

Ongelezen bericht door Hello »

Quintin heeft een paar jaar liggen slapen, Volkswagen is helemaal niet zo hoogstaand als de meesten denken. Kijk bijv. dit forum er maar even op na.

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: Nieuw Merk???

Ongelezen bericht door gjvisser »

Hij bedoeld waarschijnlijk dat de afwerking van Dacia zo slechts is, dat het zelfs onder de slechte afwerking van VW komt :lol:

Quintin
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:54

Re: Nieuw Merk???

Ongelezen bericht door Quintin »

Ik heb de vergelijking gemaakt op materiaalgebruik in het interieur. Rijd nu zelf tijdelijk in een GolfVplus en het interieur zit netjes in elkaar, mooie materialen. Dat Volkswagen niet de top (meer) is, weet ik uit ervaring ook als. Naar benedenvallende ramen (in een Seat meegemaakt), regelmatig vervangen van verlichting, versnellingsbak die constant uit versnelling schoot (golfIV) etc. Maar goed, dat is weer een onderwerp, mijn statement blijft dat de Dacia Logan best veel waar biedt voor zijn geld!

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Nieuw Merk???

Ongelezen bericht door Ulbe »

De Dacia Logan is een verouderde wagen, en berekend op brandstof met een kwaliteit die we hier al jaren niet meer hebben!,

Je kan er je voordeel mee doen!,

Koop een Dacia Logan Diesel!, en vul de tank met flessen zonnebloemolie bij de Aldi of een andere goedkope supermarkt!, de Dacia lust het wel!, :P

Goedkoper kun je écht niet rijden! :wink:

Maar... zorg er voor dat je niet gecontroleerd wordt op de brandstof!, de zeer milieuvriendelijke brandstof is namelijk verboden om mee te rijden!,

Je mag alleen op de vuile dieselolie rijden!, lang leve het milieu en de belasting....

Vriendelijke groeten,


Ulbe.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Nieuw Merk???

Ongelezen bericht door NAK »

Bedankt voor de op en aanmerkingen.

Een tip voor Ulbe is:
zoek via Google eens naar Dacia. Dan kom je er achter dat ze geen dieseluitvoering hebben.
Hoef je ook niet meer over de vervuiling in te zitten. :wink:

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Nieuw Merk???

Ongelezen bericht door Ulbe »

Niet zo slim van mij!, :oops:

En ik maar denken dat er Dacia's zijn met dieselmotor! :oops:

Misschien komen ze er ooit!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Nieuw Merk???

Ongelezen bericht door NAK »

Geeft niet, ik weet (gelukkig) ook niet alles.

Ik las toevallig vandaag in een krant van 1 of 2 weken geleden dat ze een nieuw modelop de markt brengen.
Dat wordt een terreinwagen.

Das maar afwachten hoe die uit de bus komt.

Groeten Nak

Gesloten