Nieuwe auto na 4 weken kapot

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
BedeVe
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 feb 2011 09:51

Re: Nieuwe auto na 4 weken kapot

Ongelezen bericht door BedeVe »

Als leaseauto rijder begrijp ik de posting niet.
Er is geen sprake van "leenauto" er is sprake van een vervangende auto in hetzelfde segment als de uitgevallen auto
Bij volksvagen en/of dealer geleased ?
Volkswagen Financial Services ; een telefoontje naar Amersfoort en het is zorgenvrij geregeld.

" Deze leaseauto is na veel onderzoek de nieuwe volledig elektrische Volkswagen ID.4 1st Max geworden. "
Ik werk in de automotive branche en vind de term onderzoek en de uiteindelijke autokeuze in schrille tegenstelling tot elkaar staan....
Als dit bestaande probleem uiteindelijk is opgelost zult u opnieuw software problemen gaan krijgen die volgens huidige planning pas in 2022 opgelost zullen zijn.
De ID4 is een prachtige auto om te zien en in te zitten; wat een verschil met de ID3 !
Maar VW is er zelf nog niet helemaal op voorbereid.
Onderdelen, plaatmateriaal en de genoemde software is nog niet ruim voor handen.
Twee keer per week kom ik bij een grote VW/Audi/Seat/Skota/Porsche dealer en zie veel ID3 /ID4 met schade , of kapot onderdeelop "lang parkeren "

Mijn vraag aan u ; kun u bij dealer / leasebedrijf gezien het korte gebruik van de auto deze niet inruilen ?
Voor een meer conventionele of PHEV misschien ?
Op basis van een flexibel leasecontract voor bijv 5 jaar om dan over twee jaar terug te komen bij deze ID4 ....
U hebt nu niet anders dan uw wachttijd in de wetenschap dat u daarna nog enige tijd softwareproblemen hebt.

Wekelijks tref ik mensen die echt met alle beste bedoelingen een EV auto aanschaffen.
Er is onvoldoende feitelijke informatie over.
Ook zgn "autotesters ¨ blijven in de commercieele prietpraat steken omdat ze onvoldoende tijd nemen om een auto echt te testen.
Jammer.

@Webinception ; sterkte er mee !

deethan
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:41

Re: Nieuwe auto na 4 weken kapot

Ongelezen bericht door deethan »

cherokee schreef:
21 feb 2021 12:41
Ik_weet_niet_alles schreef:
20 feb 2021 16:24
Waarom bekruip mij het gevoel dat de beste wagen uit Japan komen als ik allemaal de problemen lees op dit forum? Het lijkt erop dat de Europese producenten mijlenver achterliggen op de Japanners voor wat betreft de ontwikkelingen.
Valt wel mee. Ook Japanse auto's hebben hun problemen. Feit is echter wel dat deze nieuwe VW's een bron van ellende zijn. Er is zelfs al eentje uitgebrand terwijl hij nog maar 300 km op de teller had.
Maar om daaruit te concluderen dat Japanners beter zijn....helaas, vergeet het maar.
Grappenmaker.
Japanners maken gewoon betere auto's, dat wordt elk jaar opnieuw bewezen in allerlei betrouwbaarheidstesten wereldwijd.
En de Koreanen doen ook prima mee.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Nieuwe auto na 4 weken kapot

Ongelezen bericht door Revoked »

Okay. Jij je zin. Terug ontopic dan maar?

mart55
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2021 14:06

Re: Nieuwe auto na 4 weken kapot

Ongelezen bericht door mart55 »

terug gaan naar de verkoper mits je bovag heb

Moneyman
Berichten: 29997
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nieuwe auto na 4 weken kapot

Ongelezen bericht door Moneyman »

mart55 schreef:
24 dec 2021 14:13
terug gaan naar de verkoper mits je bovag heb
Nu nog? :lol:

Gesloten