LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe motor na 4 maanden kapot.

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
BercSarican
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2020 15:39

Nieuwe motor na 4 maanden kapot.

Ongelezen bericht door BercSarican »

Eind augustus 2019 is de motor van mijn auto vervangen door een andere motor doordat de verkoper juli 2019( een occasional garage in Soest) niet gemeld heeft dat de motor niet in orde was.
De nieuwe tweedehands motor is geplaatst door een rdw erkende garage en meneer de eigenaar heeft mondeling gemeld dat ik hierover 6 maanden garantie heb.
Nu na 4 maanden zat een bout in het distributie tandwiel los en daardoor is de distributie riem kapot gegaan.
Nu beweert meneer dat dit niet onder garantie valt en wil mij laten betalen voor herstel.
Ik baal enorm ten eerste bevonden ik en mijn twee kinderen ons in een zeer gevaarlijke situatie. Op snelweg heeft de motor het begeven en kwamen we tot stilstand.
Ik wil de monteur ter verantwoording roepen maar deze wil er niets van weten en wast zijn hand in onschuld.
Hoe dit op te lossen?
Help aub!
Vr Gr. B. Sarican

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Nieuwe motor na 4 maanden kapot.

Ongelezen bericht door berndv »

BercSarican schreef:
06 feb 2020 15:53
nieuwe tweedehands motor
Nieuw of tweedehands? Herkomst? Hoeveel km heeft dat blok gelopen? Is het blok gereviseerd?
BercSarican schreef:
06 feb 2020 15:53
een rdw erkende garage
rdw is geen keurmerk, dat betekent alleen, afhankelijk van "de erkenning" of ze auto's op handelsvoorraad mogen, of ze auto's mogen vrijwaren, of ze auto's mogen overschrijven en of ze APK mogen keuren. Het is geen kwaliteitsmerk ofzo.
BercSarican schreef:
06 feb 2020 15:53
Nu na 4 maanden zat een bout in het distributie tandwiel los en daardoor is de distributie riem kapot gegaan.
Nu beweert meneer dat dit niet onder garantie valt en wil mij laten betalen voor herstel.
Wie heeft het blok geregeld? Heeft u een blok ergens gekocht en dit door een garage laten inbouwen? Of heeft u de auto bij een garage gebracht met de opdracht om hier een blok in te bouwen?
BercSarican schreef:
06 feb 2020 15:53
meneer de eigenaar heeft mondeling gemeld dat ik hierover 6 maanden garantie heb.
de vraag is dan waar u garantie op heeft. de installatie? Of de motor? En dan komt ook gelijk weer de vraag, hoe oud is die motor en hoeveel kilometer heeft die gelopen?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Nieuwe motor na 4 maanden kapot.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dit is geen nieuwe of gereviseerde motor maar sloop met tot 6 maanden gratis ruilen.

Een tandriem hoorde wegens onbekend hoe oud deze is met spanrollen en eventueel waterpomp vervangen te worden.
Die bouten met moment sleutel vastgezet kan er weinig stuk gaan.
Deze tandriem, de persoon die deze wisselde is hier verantwoordelijk voor.

Nogmaals een motor halen op de sloop lijkt dit op.
RDW erkende garage kan een APK keurder zijn of handelaar die in en verkoopt en op naam mag zetten dus RDW erkende garage is in dit geval niets uit.

Gesloten