LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oldtimer gekocht

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
MatthijsV
Berichten: 39
Lid geworden op: 06 jun 2007 12:24

Oldtimer gekocht

Ongelezen bericht door MatthijsV »

Ik heb een 10 maanden geleden een oldtimer gekocht voor 2000 euro. Mijn eerste auto. Nu is de tijd gekomen dat hij door de APK moet komen. De garage waar ik hem heb gebracht heeft geconstateerd dat deze auto eigenlijk het repareren niet waard is en wil er dus niks voor me aan doen. Er is te veel roest overal om de auto te repareren. Ik heb dus eigenlijk een kat in de zak gekocht, kan ik de vorige eigenaar daar nog op aanspreken?

Alvast dank voor de reacties!

-Matthijs

Vincenti
Berichten: 134
Lid geworden op: 06 aug 2004 15:09

Re: Oldtimer gekocht

Ongelezen bericht door Vincenti »

Dag Matthijs,

Ervan uitgaande dat je de auto bij een particulier hebt gekocht en er niet schriftelijk een bepaalde garantie overeenkomst is afgesloten (maar eigenlijk ook als we daar niet van uitgaan), kun je geen verhaal halen bij de vorige eigenaar.

Bij een auto van die leeftijd moet je doorgaans rekening houden met meer onderhouds- en opknapwerk dan bij een moderne auto. Zeker als je je handen niet zelf uit de mouwen kunt/wil steken is het rijden in een oldtimer een stuk duurder dan een moderne auto, ondanks lagere vaste kosten.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Oldtimer gekocht

Ongelezen bericht door cherokee »

Matthijs , die garage kan dat nu wel zeggen , maar wat voor auto is het eigenlijk en wat is het bouwjaar?
Ik ben aardig thuis in de klassiekers (rij zelf een 30 jaar oude Chevrolet) dus kan ik je misschien iets adviseren.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Oldtimer gekocht

Ongelezen bericht door sjoegel »

Nee de vorige verkoper kun je niet meer aanspreken. Je had zelf beter moeten kijken. Wat voor oldtimer is het. Heb er zelf ook een en de onderdelen zijn niet duur. Een beetje roest kan echt geen kwaad voor de APK.

Gesloten