Opel Grandland X Hybride die ineens niet meer hybride kan rijden

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Smokey20
Berichten: 132
Lid geworden op: 05 okt 2020 14:07

Re: Opel Grandland X Hybride die ineens niet meer hybride kan rijden

Ongelezen bericht door Smokey20 »

met een ritje van 40 km zal de klacht spoedig weer terugkomen. een moderne accu doorladen tijdens rijden vanaf een laadtoestand onder de 75% mag je rekenen op meer dan een uur rijden, aangezien de auto zelf al veel stroom nodig heeft om te functioneren (stuurbekrachtiging/airco/diverse computers etc). Wanneer de startaccu echt leeg is, kost het rijdend ongeveer 8!! uur om deze weer vol te laden. Aangezien de brandstofmotor altijd moet kunnen herstarten wanneer de auto op de elektromotor rijdt is er een beveiliging aangebracht dat de motor niet uit gaat onder de 75% laadtoestand van de startaccu (12V) de hybride accu (300+ volt) laat ik hierbij even buiten beschouwing, aangezien het nogal een verschil maakt tussen normaal hybride en plug-in hybride.

Jorisal
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2021 13:53

Re: Opel Grandland X Hybride die ineens niet meer hybride kan rijden

Ongelezen bericht door Jorisal »

Ik heb hetzelfde probleem: Grandland PHEV van mei 2020 en vanaf januari 2021 is regelmatig elektrisch rijden een tijd niet beschikbaar en daarna weer wel. Volgens een werkplaatsinstructie moet men klanten vertellen dat ze als dit zich voordoet 100 km snelweg of 200 km bebouwde kom op benzine moeten rijden. Daarna loopt het weer zoals het moet (tot de volgeden keer). Daarvoor heb ik uiteraard geen PHEV gekocht.
Ben benieuwd naar de uitkomst van het gesprek van marnipat.beer
reden voor een collectieve actie? Ik zag op Opel forum Grandland ook dit soort meldingen

Gesloten