LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelost

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
DeFries
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jun 2015 09:34

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door DeFries »

-
Laatst gewijzigd door DeFries op 23 dec 2015 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door kokka »

Het feit dat een voertuig zijn onderhoudt krijgt, heeft vrij weinig te maken met het wel of niet kapot gaan van onderdelen.overigens wordt er bij geen enkele standaard beurt naar de abs module gekeken. Ze lezen de boel uit, als er geen storingen in zitten gaan ze verder met de rest van de onderhoudsbeurt.
ik ben het wel met je eens dat ze het in elk geval serieus moeten nemen. Hoe je het ook wend of keert, met een goed werkend abs systeem zou je jezelf niet zomaar onderuit moeten kunnen remmen.

DeFries
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jun 2015 09:34

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door DeFries »

-
Laatst gewijzigd door DeFries op 23 dec 2015 15:23, 2 keer totaal gewijzigd.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door kokka »

DeFries schreef:Dat een ABS module stuk kan is tot daar aan toe, dat kan gebeuren omdat de motor en onderdelen verouderen. Maar als een ABS module op een dusdanige manier stuk gaat waardoor je onderuit gaat dat kan niet. Dan deugt het ontwerp niet.
heb je al eens 1 op 1 met de monteur gesproken, denkt hij dat er een mogenlijkheid is dat de ABS module ervoor zorgt dat je ineens meer remdruk hebt?
kan het niet zo zijn dat je te hard remde, toen die abs module het begaf, je voorwiel blokkeerde en je daarna dus meteen op je plaat ging?

DeFries
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jun 2015 09:34

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door DeFries »

-
Laatst gewijzigd door DeFries op 23 dec 2015 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door kokka »

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je rotschrikt als zoiets gebeurt. Hoop dat bmw nog iets voor je doet

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door peteroo »

Veldt01 heeft gelijk: of het nu gaat om verschillende productielocaties dondert hier niet: het is een en dezelfde producent. VAG heeft tig productielocaties, Toyota, Mazda, Ford, Open etc even zo.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door Barre Barry »

DeFries schreef:Hoe kan het dan dat na de vervanging van de ABS module het probleem verholpen is?
Dus een probleem dat volgens jou niet te verhelpen is, is verholpen? :roll:

AFS Purmerend
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 nov 2007 14:42

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door AFS Purmerend »

Allereerst ben je zeker niet de enige die problemen meldt aan deze generatie ABS/rembekrachtigingssystemen van BMW (Bosch). Zoek ook maar eens op het Motor-Forum, daar zie je meer meldingen.
Inderdaad lijkt het er op dat de ABS in eerste instantie niet de volledige druk van de rembekrachtiging door laat naar de remklauwen, en wanneer hij dat dan wel doet blokkeert het wiel. Op dat moment zou het ABS het blokkeren moeten voorkomen, maar dat werkt dus blijkbaar niet naar behoren.

Indien BMW de problemen toegeeft zouden ze ook verantwoordelijk zijn voor de vervolgschade, maar om daarin je gelijk te krijgen wordt lastig. BMW staat nu niet direct bekend om hun coulance in dit soort zaken. Ik ben motordealer, alleen niet voor BMW.

Denk je ook even aan de andere terugroepactie van de R- en K-modellen tussen 2003 en 2011? Die moeten allemaal terug naar de dealers om de bevestigingsplaat die op het cardan zit alwaar het wiel en de remschijf op bevestigd zitten te vervangen.
Deze aluminium plaat houd wiel en schijf vast met stalen bouten, en kan op de plek van bevestiging uitscheuren waardoor wiel/remschijf loskomen van de motor. Het effect laat zich raden.....

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door kokka »

AFS Purmerend schreef:Allereerst ben je zeker niet de enige die problemen meldt aan deze generatie ABS/rembekrachtigingssystemen van BMW (Bosch). Zoek ook maar eens op het Motor-Forum, daar zie je meer meldingen.
Inderdaad lijkt het er op dat de ABS in eerste instantie niet de volledige druk van de rembekrachtiging door laat naar de remklauwen, en wanneer hij dat dan wel doet blokkeert het wiel. Op dat moment zou het ABS het blokkeren moeten voorkomen, maar dat werkt dus blijkbaar niet naar behoren.

Indien BMW de problemen toegeeft zouden ze ook verantwoordelijk zijn voor de vervolgschade, maar om daarin je gelijk te krijgen wordt lastig. BMW staat nu niet direct bekend om hun coulance in dit soort zaken. Ik ben motordealer, alleen niet voor BMW.

Denk je ook even aan de andere terugroepactie van de R- en K-modellen tussen 2003 en 2011? Die moeten allemaal terug naar de dealers om de bevestigingsplaat die op het cardan zit alwaar het wiel en de remschijf op bevestigd zitten te vervangen.
Deze aluminium plaat houd wiel en schijf vast met stalen bouten, en kan op de plek van bevestiging uitscheuren waardoor wiel/remschijf loskomen van de motor. Het effect laat zich raden.....
gelukkig valt mijn rt1200r daar ook niet onder, heb het al laten nakijken. Moet wel terug voor een terugroepactie voor mijn beandstofpomp. Achterdemper heb ik al gehad

AFS Purmerend
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 nov 2007 14:42

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door AFS Purmerend »

kokka schreef:
gelukkig valt mijn rt1200r daar ook niet onder, heb het al laten nakijken. Moet wel terug voor een terugroepactie voor mijn beandstofpomp. Achterdemper heb ik al gehad
Volgens het schrijven van BMW vallen ALLE R- en K-modellen vanaf 2003 tot en met 2011 onder deze terugroepactie, dus ook jouw 2005 model. Dus ofwel BMW geeft een onjuist persbericht uit, ofwel BMW geeft jou onjuiste informatie. Het is heel simpel te controleren: maak je wiel even los, en zet een magneet op de bevestigingsplaat. Is deze van staal, dan blijft de magneet hangen en hoef je niets te doen. Is deze van aluminium, dan moet hij vervangen worden.

Het is natuurlijk wel mogelijk dat jouw plaat al bij een eerdere servicebeurt vervangen is zonder dat ze jou dat verteld hebben.

Gordon Shumway
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 okt 2008 21:58

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door Gordon Shumway »

Zowiezo zou ik nooit BMW motor rijden (heb alleen maar Honda's gehad), vanwege een opmerking die ik ooit hoorde, als zou BMW niet voldoende "overgedimensioneerd" zijn (het gesprek ging over een afbrekend frame agv wat wheelies).

Maar los daarvan:
- AutoWeek inschakelen?
- Heb je een rechtbijstandverzekering? Inschakelen dan.
- Heb je een goeie dealer die wat voor je kan betekenen?
- Ook een ogenschijnlijk goeie dealer is niet altijd een goeie techneut. Bel bv 's met MWS te Almere; die tuned voor de racerij en heeft een bizar hoog technisch vernuft&kennis. Misschien levert het wat op (ook al houdt 'ie niet van BMW, hij is ooit een vingertopje kwijtgeraakt omdat BMW bij een bepaald model de kettingtandwiel niet afdekt...).

Suc6.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door kokka »

AFS Purmerend schreef:
kokka schreef:
gelukkig valt mijn rt1200r daar ook niet onder, heb het al laten nakijken. Moet wel terug voor een terugroepactie voor mijn beandstofpomp. Achterdemper heb ik al gehad
Volgens het schrijven van BMW vallen ALLE R- en K-modellen vanaf 2003 tot en met 2011 onder deze terugroepactie, dus ook jouw 2005 model. Dus ofwel BMW geeft een onjuist persbericht uit, ofwel BMW geeft jou onjuiste informatie. Het is heel simpel te controleren: maak je wiel even los, en zet een magneet op de bevestigingsplaat. Is deze van staal, dan blijft de magneet hangen en hoef je niets te doen. Is deze van aluminium, dan moet hij vervangen worden.

Het is natuurlijk wel mogelijk dat jouw plaat al bij een eerdere servicebeurt vervangen is zonder dat ze jou dat verteld hebben.
Motoport goes heeft het op basis van mijn framenummer nagekeken. Overigens heeft ts een 2005, ik heb een 2012. Maar hartelijk bedankt voor de tip, ik ga het nogmaals nakijken.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Gordon Shumway schreef:Zowiezo zou ik nooit BMW motor rijden (heb alleen maar Honda's gehad), vanwege een opmerking die ik ooit hoorde, als zou BMW niet voldoende "overgedimensioneerd" zijn (het gesprek ging over een afbrekend frame agv wat wheelies).
Belachelijk zeg dat je met een BMW geen wheelies kan maken.
Gordon Shumway schreef: - AutoWeek inschakelen?
Voor een motorfiets? Dan zou ik ook gelijk Truckstar doen.
Gordon Shumway schreef:- Heb je een rechtbijstandverzekering? Inschakelen dan.
En als hij hem niet heeft niet inschakelen?
Gordon Shumway schreef:- Heb je een goeie dealer die wat voor je kan betekenen?
Lees zijn verhaal even.
Gordon Shumway schreef:- Ook een ogenschijnlijk goeie dealer is niet altijd een goeie techneut.
Waarom moet hij hem dan inschakelen?

AFS Purmerend
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 nov 2007 14:42

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door AFS Purmerend »

kokka schreef:
AFS Purmerend schreef:
kokka schreef:
gelukkig valt mijn rt1200r daar ook niet onder, heb het al laten nakijken. Moet wel terug voor een terugroepactie voor mijn beandstofpomp. Achterdemper heb ik al gehad
Volgens het schrijven van BMW vallen ALLE R- en K-modellen vanaf 2003 tot en met 2011 onder deze terugroepactie, dus ook jouw 2005 model. Dus ofwel BMW geeft een onjuist persbericht uit, ofwel BMW geeft jou onjuiste informatie. Het is heel simpel te controleren: maak je wiel even los, en zet een magneet op de bevestigingsplaat. Is deze van staal, dan blijft de magneet hangen en hoef je niets te doen. Is deze van aluminium, dan moet hij vervangen worden.

Het is natuurlijk wel mogelijk dat jouw plaat al bij een eerdere servicebeurt vervangen is zonder dat ze jou dat verteld hebben.
Motoport goes heeft het op basis van mijn framenummer nagekeken. Overigens heeft ts een 2005, ik heb een 2012. Maar hartelijk bedankt voor de tip, ik ga het nogmaals nakijken.
OK, inderdaad valt 2012 buiten de periode van 2003 t/m 2011.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door Quark »

Hieronder de ervaring van mijn zwager betreffende zijn BMW

Hallo
Ik heb de Abs er af gehaald
Bij mij ging het in storing op de snelweg
( lampje ging branden en het remde 200%)
Toen ik de snelweg af ging Brande het lampje nog steeds maar remde het 10%.
Na een paar bijna dood ervaringen was ik het zat.
BMW heeft mij een brief gestuurd met twee waarschuwing stikkers. Die moet ik op mijn motor plakken zodat ik gewaarschuwd ben.
Verder wollen ze mij niet helpen. Omdat de motor niet bij een BMW dealer in onderhoud is geweest.
Einde chatgesprek

Gesloten