LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

een schreef:
kawacatoose schreef: ....veel negatief nieuws kwam uit de USA, Toyota zwart probeert te maken om hun eigen rommel te kunnen verkopen dan dat er echt wat totaal mis is met Toyota....
Ikzelf verdenk ook de bedrijven als GM (waar het slecht mee gaat/ging) ervan de topper Toyota zwart te maken. Zo'n goed merk zou eraan onderdoor kunnen gaan...
Gaat dit topic nou over hoe goed Toyota is of omdat er problemen zijn met een bepaalde Toyota.......

v.d.Heyden

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door een »

Ik weet best waar dit topic over gaat, v.d. Heyden :? :?

kawacatoose
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 aug 2010 12:57

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door kawacatoose »

v.d.Heyden schreef:
een schreef:
kawacatoose schreef: ....veel negatief nieuws kwam uit de USA, Toyota zwart probeert te maken om hun eigen rommel te kunnen verkopen dan dat er echt wat totaal mis is met Toyota....
Ikzelf verdenk ook de bedrijven als GM (waar het slecht mee gaat/ging) ervan de topper Toyota zwart te maken. Zo'n goed merk zou eraan onderdoor kunnen gaan...
Gaat dit topic nou over hoe goed Toyota is of omdat er problemen zijn met een bepaalde Toyota.......

v.d.Heyden
Sommige reacties zijn van "kijk eens wat er allemaal mis is met die Aygo, Toyota is altijd slecht in het nieuws, ik koop er geen 1 meer", terwijl natuurlijk elke merk en type auto zo zijn problemen hebben, dat stukje was even ter verdediging van Toyota. Zelf heb ik de waterpomp stuk gehad en is gewoon netjes opgelost door de dealer zoals het hoort. Het is jammer dat sommige dealers heft laten afweten.

MBSL
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2009 19:32

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door MBSL »

ricootje schreef:ook mijn moeder heeft problemen met toyota Aygo ze heeft een plek roest boven haar voorruit de auto was nog geen jaar oud
steenslag zeggen ze bij de toyota en ze doen er niets aan GEEN SERVICE vinden wij
Het gebruikte staal van de Aygo is van matige kwaliteit. Waar steenslag is ontstaan komt roest tevoorschijn. Op het dak zat een klein pitje waar roest kwam met blaasjes onder de lak om de plek heen. Ook tussen het dak en de voorruitstijl steenslag gevolgd door roest. Motorkap : idem. Die steenslag kan natuurlijk voorkomen maar dat het daarna op de bewuste plek gaat roesten is niet meer van deze tijd.

Auto is 4 jaar en 2 maanden oud, hebben het dak nu over laten spuiten. Zijn niet naar de dealer geweest, verwachtte daar eerlijk gezegd niet zoveel van.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door een »

Wij zijn op zoek naar een nieuwe 3e auto. Aygo en C1 gereden. Leuke auto's alleen de motorbrom bij stationair irriteerde me al na 2 proefritjes. Toen de prijs: bijna 13000 voor een aangeklede auto. En bij allebei de merken een slechte inruil omdat er bijna geen marge op de nieuwe auto zit.

Dus verder kijken: een luxere Twingo met viercilinder motor en nog eens ruimer ook voor 11000 en een extra verschil door 1500 meer inruil. Daarbij komt dat de Twingo aanvoelt als meer auto. Oke, de Aygo/C1 zien er erg leuk uit maar de deurtjes lijken van speelgoedmetaal gemaakt en de afwering binnenin is niet te vergelijken met de Twingo. 1 nadeel:de Twingo is niet als 5-deurs leverbaar.

Overigens geldt hetzelfde voor de Ford Ka.

En voor de kwaliteit hoeven we ook al niet naar Toyota (wat de Aygo betreft, de rest van de modellen is wel goed)

Jammer, want ze zien er wel goed uit en rijden ook zeker niet slecht.

scanner
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2011 10:21

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door scanner »

bij koude start kwam er een slepend geluid uit mijn motorkap :? :?
waterpomp stuk .
uiteraard net buiten garantie zoals velen al weten is er een tweede generatie pompen uitgebracht voor de aygo.
in het originele pomp met stalen plaat zit een ontwerpfout!!!!!
nieuwe pomp gehaald a 111,40 euries :cry: zelf gemonteerd .
rijd weer als een zonnetje

retep13
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2012 11:30

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door retep13 »

Ik heb sept. 2011 Toyota/Kia dealer te Vianen mijn Toyota aygo afgeleverd gekregen.
Buiten dat er in het begin traject al van alles fout is gegaan zit ik nu met een Toyota Aygo die nog zo lek is als een mandje .
Zo lek dat ik zonder dollen in de dieren winkel goudvisjes ben gaan halen om deze te laten rond zwemmen in de ruimte waar normaal het reservewiel ligt.
Oké nu net een jaar verder en ook een hele probleem geschiedenis verder ,vind ik nog het ergste dat zowel Toyota als de dealer van de lekkage problemen afweten ,maar er doel bewust niets aan gedaan hebben tijdens de aflevering .Omdat het zo maar zou kunnen dat het lek zich vanzelf zicht zou kunnen oplossen.
Oplossing die ze nu aandragen is alle rubbers vervangen plus compleet nieuwe bekleding van de stoelen en bank ivm waterschade kringen.
Beetje laat naar mijn mening.( dus wie is nog op zoek naar een Agyo viskom)

abmary
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2012 11:12

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door abmary »

hallo,
ik vraag me af hoe hebben jullie het opgelost? ban sinds deze week eigenaar van een aygo 2009 en vandaag tot mijn verbazing ontdekte ik natte vloer bij bestuur portier?

marie994
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2013 22:36

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door marie994 »

Ook ik ben bezig met een lekkage aan mijn peugeot 107 uit 2007.
Ik heb de auto anderhalf jaar geleden gekocht, hij rook muf maar dacht dat dat door de airco kwam...mis.
Het water loopt via mijn achterlichten en zijramen naar binnen heb ik gemerkt.
Met als gevolg een zeiknatte achterbank en kofferbak.
De achterbank heb ik er maar uitgehaald en de kofferbak leeggemaakt.
Ik heb contact opgenomen met peugeot nefkes in den bosch.
Die hebben coulance aangevraagd bij peugeot Nederland.
Gister heb ik een email gekregen dat het is afgewezen vanwege de leeftijd van de auto.
Had eigenlijk ook niet verwacht na al de negatieve berichten op internet dat het iets zou opleveren.
Reparatie kosten 410 euro.
Ga er nog even goed over nadenken want ook lees ik vaak dat het probleem niet goed word gerepareerd.
IEMAND NOG TIPS!!!

Gesloten