LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Wendy Aygo
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2008 18:11

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Wendy Aygo »

ook ik heb het probleem met de rubbers gehad. in januari 2008 is dit naar tevredenheid opgelost. Wel heb ik (sinds het begin mei 2007) startproblemen. De computer, brandstofpomp, contactslot en startmoter zijn vervangen. Toch blijft het probleem bestaan. Ik sta nu op het punt om via de DAS rechtsbijstand de koop te ontbinden. Ik heb een nieuwe auto gekocht omdat wij ons eerste kindje kregen en ik daarom een auto wilde die te vertrouwen was. In juli was het dan zover. Kindje hoge koorts en met spoed naar de dokter. Probleem: auto deed het niet, ook niet naar zeven keer starten. Je snapt waar de pijn zit. Ik baal. Veel geld uitgegeven en kat in de zak.....

Verder iemand bekend met dit startprobleem. Nog even: er is geen pijl op te trekken. Soms doet ie het weken goed, een andere keer heb ik 2 tot 3 keer per week problemen. Uiteindelijk start de auto wel maar ik vind dit echt niet normaal.

rayflexcom
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 nov 2008 19:03

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door rayflexcom »

Update:
De (water)problemen moesten opgelost zijn na het vervangen van dopjes en afkitten, bij mijn achterruit. Het bleek dat ook de hele mat in de achterbak nat was! Auto heeft een nacht in de garage gestaan om uit te luchten. Wel weer redelijk droog.

Vandaag bleek er weer water in de achterbak te staan wat weer was doorgelopen naar de bank aan de voorzijde.

Ik heb nu weer een afspraak gemaakt 19 december....

The story continues

andrek
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2008 11:02

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door andrek »

Ik geloof dat alles wat ik hier gelezen heb tot nu toe ook op mij slaat. Mijn Aygo van Augustus 2006 heeft ook lekkende ramen (en daardoor water vlekken op de bank), een 'tik' in de uitlaat, problemen met het in z'n achter uit zetten. Daarbij heb ik al twee keer een lekkende watertank gehad (1 keer een lekkende watertank is volgens de garage al zeldzaam laat staan 2 keer). Ik denk dat ik ook al ongeveer een week aan snipper uren heb opgenomen om naar de garage te gaan. Ik heb naast al deze problemen ook een raar bijgeluid (met name) als de motor koud is. Lijkt wat op een v-snaar die slipt maar meer mechanisch. Bij de garage horen ze het niet, of is het ineens een typisch Aygo geluid (onzin!). Als je zegt dat je bepaalde info van een forum hebt geleerd is de standaard reactie; "zucht, dat internet hebben we alleen maar last van." Ik dacht dus dat ik een maandag morgen auto heb gekocht, blijkt dus dat er heel wat meer mensen last hebben... frustratie, frustratie. Ik ben dus helemaal niet blij met m'n auto. Ik heb de auto gekocht omdat hij zuinig is maar blijkt helemaal niet zo zuinig te zijn als beloofd. Daarnaast heb ik een Toyota gekocht omdat iedereen zegt dat Toyota goed is (zeggen ze zelf ook in de reclame). Nou voor mij niet meer hoor. Alleen balen dat ik dus nu geen geld heb om een andere (nieuwe) auto te kopen. Ik denk dat ik niet veel terug krijg voor mijn 2 jaar oude Aygo met deze euvels.

rayflexcom
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 nov 2008 19:03

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door rayflexcom »

andrek

Dat piepende geluid wat lijkt op een V-snaar maar dan mechanisch bij een koude motor heb ik ook! precies hetzelfde... Ik was er alleen nog niet over begonnen bij de garage....

andrek
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2008 11:02

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door andrek »

@ rayflexcom

Ik hoop dat de monteurs van jouw garage goede oren hebben want bij mij horen ze het niet terwijl het echt heel duidelijk is en ook met de tijd erger is geworden. Ik ben er al meerdere malen voor naar de garage gegaan en steeds horen de monteurs het niet, erg frustrerend. Het trieste is dat ze nu zeggen dat het een typisch Aygo geluid is (yeah right!) Dee eerste 40000 km heb ik het nooit gehoord. De Aygo waarin ik een proefrit heb gemaakt had het ook niet en daarnaast kan ik een aantal mensen met Aygos, C1s en 107s en niemand heeft daar last van. Schijnt volgens de garage aan de inzuiging van de motor te liggen. Ik geloof er niets van... Ik denk dat de fout in de koppeling of de drukgroep ligt, zoals iedereen waar ik het aan vraag me ook zegt. Waarschijnlijk is dat checken te veel werk ofzo. Ik zit trouwens bij Louwman Groningen

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Shareena »

Dat geluid heb ik ook og steeds last van . Typisch Aygo geluid inderdaad volgens de dealer! Laat hem sportiever klinken... Zal allemaal wel..

Heb nu last van het feit dat mijn voorlichten om de haverklap kapot zijn en vervolgens moet ik wel iedere keer 15 euro afrekenen om hem te laten vervangen! Laatste keer hebben ze mijn motorkap beschadigd, maar daar heb ik nog steeds niets van gehoord... Van de week naar de dealer, dus dat krijgen ze dan wel weer te horen... De ******!

tar
Berichten: 83
Lid geworden op: 17 feb 2006 20:50

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door tar »

Hallo allemaal!, :D

Ik ben benieuwd of de lekkage problemen al zijn verholpen bij de Toyota Aygo?

Ik las dat de wasstraat al lekkage problemen geeft in het interieur...

Met name onder de matten; in de achterbak, bij de achterbank en aan de voorkant boven en onder de matten; ook bij het schutboord boven de pedalen?

Bij de dealer voor de deur een tuinslag op het dak legen moet toch meteen duidelijkheid geven of de Aygo lekt of toch niet? :?

Ben van plan om een Aygo te kopen, maar deze berichten stemmen mij niet gerust…

Hebben de Aygo’s van na november 2008 ook deze (of andere) problemen?

Hartelijk bedankt voor uw antwoord! :D

Groetje, Tar

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door D1RK »

Volgens www.problemcar.nl is deze Aygo wel leuk maar ook de slechtste Toyota en Ik zou een iets duurder type kiezen of proefrit via wasstraat met hogedruk spuit maken.

Vragen of ze de verschillen laten zien of deze beter is na uitprinten dit bovenstaande lijstje.

super_jetty
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2009 18:30

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door super_jetty »

Lieve iedereen,

Ik heb een mooie rode lekker pittige aygo uit mei 2007. 1,5 jr dus. vanaf een half jaar (omdat het niet zo extreem had geregend) werd mijn aygo gedoopt tot amfibie auto :wink:
Ze hebben tot twee keer toe de deur rubbers zowel voor als achter dan wel links en rechts vervangen en bij de derde keer ze van elende maar vast gekit???. Toen dacht ik in het voorjaar eindelijk opgelost tot dat ik door de wasstraat reed en ik net zo nat was in de auto als de auto van buiten was. Lag natuurlijk niet aan de wasstraat, aan de aygo lag het al zeker niet aangezien de rubbers al vast zaten. inmiddels 28000km verder na de aankoop, 4 longontstekingen en 7 bronchitis aanvallen verder, had ik nog steeds na die hevige regenval november 2008 natte schoenen, sokken, spullen die achter de stoel lagen en dus natte auto. Met stoom uit mijn oren, witte vlekken van het verdriet op mijn leren jas, ik 2 weken later (was druk in de garage) terug, om de gemoedsrust opbeurende opmerking wij vinden het ook niet leuk als u steeds terug komt met klachten aan tehoren. Ben ik mijn trouwe beestje 2 weken kwijt geweest hebben het probleem gevonden!!!!. Dus voor iedereen die na alle vervangingen nog waterproblemen hebben LET OP. Een ontbrekende lasnaad in de A-Stijl. de A-stijl en de ontbrekende lasnaad zaten onder het dashbord, aan de bestuurders kant . Dus al het water, ruitenwisservloeistof ed. sijpelen dus gewoon naar binnnen achter de bedrading langs. het ontbrekende stukje was rondom helemaal groen van de alg en vul de rest zelf maar in. Ik ben er letterlijk en figuurlijk ziek van. Gat is nu gedicht met kit oude bekleding, matten en vloerbedekking zijn gedroogd en versleten van het water, incl. schimmels, ed weer netjes terug geplaatst. En tegen alle verbazing in zijn er nieuwe rubbers geplaatst vanwege het wasstraat probleem. Na dit hele gebeuren heb ik de moed bij elkaar geraapt en Toyota Nederland gebeld ik heb een half uur mogen uitrazen. Ben goed te woord gestaan en zijn nu met de oplossing gekomen dat de vloerbedekking en de matten worden vernieuwd. Ook las ik iets over de uitlaat geluiden bij aygo net of die lek is, ik kreeg ook te horen "das tipisch aygo geluid. Naast dit hele water balet ben ik zeker tevreden over de aygo, lekker pittig, lekker zuinig en lekker makkelijk met parkeren. of ik een tweede zou kopen???? misschien als alle kinderziektes er uit zijn.

Groetjes Jet

StevenQ
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 dec 2008 10:56

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door StevenQ »

Ik heb zelf een Aygo(bouwjaar jan 2008) en heb nooit problemen gehad met lekkage, ook niet bij een wasbeurt in een wasstraat.

volgens mij is dit probleem ondertussen dus door andere type rubbers opgelost.

ik hoor er tenminste weinig mensen meet over klagen(ook op de site www.citybugclub.nl voor bezitters van een Aygo/Citroen C1 of Peugeot 107)

Ploffer
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2009 12:01

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Ploffer »

Mijn Aygo is inmiddels 3 jr en 2 mnd en er staat 61.000 km op de teller.
Inmiddels zijn alle portierrubbers vervangen ivm een scheur of lekkage erin.Ook is er na 45.000 km een linkerwiellager vervangen.

Maar de grootste stunt is een lekke waterpomp, waarvan gemeld was voor het einde van de garantie-periode dat er een vreemd geluid onder de motorkap vandaan komt.Volgens de monteur van de toyota-dealer de multiriem die piept.Laat het maar vervangen bij de volgende onderhoudsbeurt, geen probleem zegt ie nog.(1-12-08 gemeld garantie tot 07-12-0. :twisted: :twisted:

Na diverse telefoontje zelfs met de importeur wordt gemeld "geen garantie"Er gaan ook al pompen kapot bij 40.000 km.
U begrijpt dat ik de kwaliteit van Toyota nu wel ernstig in twijfel neem.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

dat er een vreemd geluid onder de motorkap vandaan komt
oops, mag ik ook wel eens naar de garage.
Ook mijn "multiriem" maakt herrie maar als ik je goed begrijp is dat dus een voorbode van een lekke waterpomp!?
Ga gelijk een afspraak maken.
Mijn - Toyo RAV D-4D- waterpomp zit er pas 7.000km in - vervangen bij 118.000km - maar better safe then sorry ;-)
Bedankt voor de tip!
:twisted:

PS: 60.000 is wat aan de vroege kant maar de waterpompen zijn slijtage gevoelige onderdelen. Bij Opel heb ik wel eens na 10.000km een pomp kapot gehad (zelfs naar Opel maatstaven was dat een beetje te gek)

lizet
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2009 11:07

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door lizet »

Vandaag opnieuw door een goed meewerkende dealer aan het probleem gewerkt. Gehele body met water bespoten en hierna getracht de lekkage op te sporen. Geen resultaat terwijl bij een flinke regenbui met auto in parkeerstand het regenwater via bestuurdersdeur rond/by t.h.v. spiegel naar binnen lekt. Wie kan helpen, iedereen wordt er zo langzamerhand moedeloos van. (Rubbers al vernieuwd en extra rubbers rond portier geplakt.) Aygo is van bouwjaar nov. 2008, dus nog zo goed als nieuw. HELP

Neenaa18
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2009 16:30

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Neenaa18 »

Hooii jaah ik heb 2 maanden terug pas een aygo gekocht. Ik heb nogal eens startproblemen met me auto.. hebben andere mensen daar ook last van is dat wel normaal? Ik heb NOG geen lakkage problemen maar ik heb hem pas 2 maanden dusja.. en ik kan hem ook niet in zijn achteruit krijgen daar duur ik behoorlijk lang over.. En bij het optrekken hoor ik ook een brommend geluid.. Ik weet dus ook niet of dit wel normaal is want ik heb net mijn rijbewijs gehaald. kan iemand mij hier antwoord op geven??? ik vertrouw me auto al niet zo erg meer....

yohanneman
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2009 11:45

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door yohanneman »

@Neenaa18

Gefeliciteerd met je rijbewijs en je Aygo! Heb je een tweedehands Aygo gekocht of een nieuwe?

Zelf heb ik geen startproblemen, maar ik heb er al wel eerder van gehoord. Het probleem wat er was, was hoe er gestart werd. Als je wilt starten, trap eerst de koppeling in en dan start je.

In z'n achteruit kan eigenlijk pas, als de auto volledig stilstaat. En lukt het dan nog niet, laat de koppeling eerst even opkomen (zonder in een versnelling te zitten) en trap 'm opnieuw in. Probeer dan de versnelling weer in z'n achteruit te zetten.

En dat brommende geluid, dat is juist zo leuk van de Aygo! Die brom hoort bij een driecylinder motor, maakt het voor het gevoel een sportievere auto.

Zelf heb ik ook pas sinds kort een Aygo (paar weken geleden afgeleverd, heb de Dynamic Blue uitvoering) en ben 'm dan ook flink aan het inrijden. Ik heb zelf veel informatie gehaald op het forum van de CityBugClub, die puur over de Aygo (en de 107 + C1, die dezelfde basis hebben) gaat. Misschien kan je daar ook eens een kijkje nemen!

Neenaa18
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2009 16:30

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Neenaa18 »

Jaah dankje :) Ik heb een nieuwe aygo gekocht..

Jaah ik doe er vaak gwn twee keer over voordat die pas echt start.

Van dat achteruit zal ik eens proberen :)

Mrjaa over het algemeen rijd die goed.. ik weet ook eigelijk ni hoe andere autos rijden haha..

En ben je zelf blij met je aygo...??

Jaa ik zal eens op die site gaan kijken.. dankje :)

overm034
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2009 21:40

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door overm034 »

Ik heb in januari een nieuwe Aygo gekocht en heb al wat ellende achter de rug.
Er zitten al nieuwe rubbers in alle deuren omdat heel mijn auto nat was.
Nu is mijn uitlaat weer kapot.
Als ik had geweten wat voor ellende die auto's hadden was ik er nooit aan begonnen.
Het zal mij niet meer gebeuren dat ik een auto koop zonder op Tros Radar te kijken.

Doekie
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2009 21:44

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Doekie »

Ik wil iedereen die in het bezit is van een Aygo, Peugeot 107 of een C1 er op attenderen dat als er problemen met de deurrubbers zijn, er zeer waarschijnlijk ook roest zit op de rand onder de sponning van de rubbers.
Hier blijft water in staan en de rand is niet goed gespoten.
Ik heb op de site van de Citybugclub ook al deze waarschuwing gegeven en er zijn al diverse bezitters die dit euvel hebben.
Ik ben er zelf achter gekomen toen ik de rubbers van mijn C1 verving i.v.m. het bekende probleem. Je kunt dit controleren door de onderzijde van het rubber een stukje omhoog te trekken.
Ook heb ik reeds de achterdemper vervangen.

tar
Berichten: 83
Lid geworden op: 17 feb 2006 20:50

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door tar »

Hey Doekie,

Ik heb een Toyota Aygo van 8 maanden oud!

Na de stortbui van 26 mei 2009 is de bekleding onder de voormat bij de bestuurdersstoel drijfnat…
(De deur was trouwens GOED dicht en ook het raam was helemaal gesloten!).

Het water lijkt binnen te komen op ongeveer de helft van het deurrubber. Er lag een plasje water op het deurrubber aan de binnenkant van de deur toen ik de deur opendeed.

Ik heb het deurrubber bekeken en kon geen scheuren en of andere mankementen ontdekken.

Hoe komt het water de Aygo binnen?

Het lijkt wel of het via de bevestigingsgaten van opbergruimte in de deur naar binnen lekt; kan dat?

Weet jij meer?

Ik heb begrepen dat hier veeeel meer Aygo-rijders last van hebben maar zij kijken waarschijnlijk (nog) niet onder de matten of er vocht aanwezig is en de meeste Toyota dealers doen net alsof zij van niets weten en vertellen de klanten niets…

Ik ben nog steeds een Toyota-fan maar dit valt mij toch erg tegen!

Bedankt!

tar
Berichten: 83
Lid geworden op: 17 feb 2006 20:50

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door tar »

P.S.

Heeft u nog lekkage gehad nadat u de deurrubbers heeft vervangen?

Ook met de tuinslang (met zeer zachte straal) geprobeerd of er lekkage optrad toen u water via het buitenruit de deur in liet lopen?

Ik had eerst ook eerst niets in de gaten, maar die stortbui was het meteen goed raak!

Gesloten