LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
tar
Berichten: 83
Lid geworden op: 17 feb 2006 20:50

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door tar »

P.S. 2

De Aygo stond niet waterpas... misschien als de auto een beetje gekanteld staat er pas VEEL problemen met waterlekkage ontstaan?

Doekie
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2009 21:44

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Doekie »

Hallo Tar,

De mogelijkheid bestaat dat het water bovenin de sponning loopt en hierin naar beneden loopt en onder het rubber door de auto inloopt.
Ook is het mogelijk dat het rubber aan de bovenkant is gaan hangen, hierdoor druppelt er water tussen de deur en het rubber.

tar
Berichten: 83
Lid geworden op: 17 feb 2006 20:50

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door tar »

Hey Doekie,

Bedankt voor het antwoord!

Ik zal jouw aanwijzingen gaan opvolgen om te kijken of het lekkage-probleem zo is op te lossen!

Groet

reneuitdenhaag
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2009 09:45

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door reneuitdenhaag »

Heb mijn nieuwe Aygo (2e generatie) sinds 4 weken en ja hoor een lekkage! Direct naar de dealer gegaan en de deur werd "weer goed gezet" daarna nog meer lekkage. Morgen worden de rubbers vervangen. Wel lof over mijn dealer (louwman kerketuinen) maar zwaar teleurgesteld over Toyota. Had gedacht dat ze na alle problemen toch wel geleerd hadden. Voor de rest een lekkere auto!

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door een »

Dat duidt dan op een structureel probleem! Als ze met een nieuwe generatie zo'n probleem nog niet opgelost hebben dan is het misschien niet op te lossen??? Anders had men deze kans wel gegrepen om het met een nieuw systeem rubbers op te lossen. Blijkbaar is de vorm of opbouw van de carrosserie het probleem.

tar
Berichten: 83
Lid geworden op: 17 feb 2006 20:50

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door tar »

Update:

Na aandringen bij de Toyota-dealer zijn in juni 2009 de deurrubbers vervangen...

Helaas, nog steeds last van lekkage :cry:

Wordt vervolgd...

Stella Annotee
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2009 13:53

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Stella Annotee »

Helaas, heb ik ook problemen met mijn Aygo. Jaren Toyota gereden tot volle tevredenheid en in een kleine 3 jaar tijd al een kapotte waterpomp. Een rekening van 260 euro! Uiteraard net buiten de garantie. Zijn er meer mensen met klachten over de waterpomp?

emperor16
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2008 12:00

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door emperor16 »

Het probleem met de waterpomp komt vaker voor bij Aygo's uit de eerste bouwjaren. Deze kwaal schijnt nu te zijn opgelost, evenals het verhaal van de deurrubbers. Kijk anders ook even op het forum op http://www.citybugclub.nl.

Tot mijn verbazing lees ik dat sommge Aygo-bezitters nog steeds last hebben van een nat interieur. Volgens mijn dealer moet elke goede garage het probleem van de deurrubbers kunnen oplossen. Gelukkig had mijn Aygo uit 2006 nooit last van lekkage, en het ziet er naar uit dat het in mijn nieuwe exemplaar van april 2009 ook droog zal blijven.
Ik behoor dus tot het overgrote deel zeer tevreden Aygo/C1/107- eigenaren.

MBSL
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2009 19:32

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door MBSL »

@Stella Annotee,

Onze Aygo is 1 maand voor afloop van de garantietermijn door de dealer nagekeken en daar kwam ook naar voren dat de waterpomp vervangen moet worden.

tar
Berichten: 83
Lid geworden op: 17 feb 2006 20:50

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door tar »

@ emperor16

Heeft u wel eens gekeken onder de matten; o.a. waar je je hiel neer zet bij het gas geven?

Gurbe
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:52

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Gurbe »

Wij hebben al de 2e aygo, nooit problemen !!!!!

emperor16
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2008 12:00

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door emperor16 »

Heeft u wel eens gekeken onder de matten; o.a. waar je je hiel neer zet bij het gas geven?
Jazeker, ik heb al enkele keren na zware/langdurige regen goed gekeken of het interieur ergens nat was, maar gelukkig is het overal kurkdroog.

tar
Berichten: 83
Lid geworden op: 17 feb 2006 20:50

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door tar »

Jazeker, ik heb al enkele keren na zware/langdurige regen goed gekeken of het interieur ergens nat was, maar gelukkig is het overal kurkdroog.
Dan heeft u geluk.

Mijn Aygo van nog geen jaar oud lekt nog steeds...
Na een garagebezoek niet meer bij 2 deuren maar nu nog slechts bij 1 deur... Dus ik ga maar weer eens terug...

Het lekkage-probleem is dus nog steeds NIET opgelost en het is OOK GEEN PROBLEEM van oudere Aygo's!

Ik weet ZEKER dat er nog meer Aygo's lekkage problemen hebben!

Bij mijn overbuurman -Aygo van 1.5 jaar oud- was het onder beide matten nat! Mijn buurman was niets opgevallen, TOTDAT ik vroeg of hij ook lekkage had...
Nadat hij zijn Aygo met een gieter had besproeid, bleken beide deurrubbers te lekken...

Begrijp mij niet verkeerd; Toyota levert naar mijn mening 1 van de beste auto's, maar die deurrubbers... :cry:

jessieman
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2009 15:52

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door jessieman »

Hallo,
Ik heb ook een 5-deurs toyota aygo van 2008.Ik heb een probleem met het verbruik van de auto ik kan 400km met een volle tank rijden dat is dus ongeveer 1op 10 volgens mij en de boekjes moet het 1op 22 zijn ,zijn er meer mensen met dit probleem?Ik heb ook last van tocht achterin de auto en nu het koude weer eraan komt zijn mijn ramen ook steeds beslagen.
Groetjes Jessie

RobbieS.
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:36

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door RobbieS. »

400 km op een volle tank is 1 op 11,5 (35liter). Hoeveel rijdt u? Wat voor afstanden, waar (stad of snelweg).
Als deze factoren zijn van belang voor het gemiddeld verbruik. Let wel dat 1 op 22 alleen in de meest ideale situatie haalbaar is, bijvoorbeeld contstant 80 km/h.

jessieman
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2009 15:52

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door jessieman »

Hallo Robbie,
Ik rij in de stad en op snelweg maar in de zomer zijn we met de Aygo naar Spanje geweest dus constant 120km en ook maar net geen 400km met 1 tank ik had hiervoor een Avensis en die was nog zuiniger en mijn broer rijd een corvette en na berekeningen is die zelfs zuiniger.Nou het is verder een fijne auto en blijf zeker wel (denk ik tenminste )toyota rijden maar ik had verwacht dat hij toch echt zuiniger was.
Groetjes jessie

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Ik denk dat er toch iets echt mis is met dat verbruik.

Andere Aygo`s hebben dat niet.

Het zou kunnen zijn dat je het nieuwe rijden hanteert, dat is bij een Aygo in mijn ogen juist een killer. die motor draait zeker tijdens optrekken veel beter op toeren. En anders is er toch technisch iets mis.

liselotte52
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2009 20:06

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door liselotte52 »

Ik heb sinds 4 weken een toyota aygo aspiration green.
Mij viel op dat de auto niet warm te krijgen is en de ramen beslagen bleven.
Nu blijkt dat de gehele linkerkant nat is, de mat was doorweekt. De passagierskant van voor naar achter is nat door lekkage.

De dealer doet erg luchtig en geeft aan dat het nog wel eventjes kan duren voordat de auto gerepareerd wordt d.m.v. nieuwe rubbers. Deze zijn nl slecht te leveren.
De auto staat nu al 11 dagen voor de deur en wordt steeds natter. De matten kun je uitwringen. Erin rijden doe ik niet meer en de lol van een nieuwe auto is er bij mij vanaf.

Ik kan wel een huurauto krijgen, mits ik hiervoor betaal.

Ik heb een ondeugdelijk product, maar hoe haal ik mijn recht?

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Sinds een tijd worden er in de portieren andere speakers gemonteerd dan in de fabriek.

Bij de ombouw wil het nog wel eens dat er lekkage is over de afdekfolie`s achter de speakers. Ze zijn slecht afgekit. Nieuwe folie`s goed gekit monteren is de oplossing.

Bridgy
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2009 09:22

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Bridgy »

Ook mijn nieuwe Aygo gaat voor de derde keer in drie weken naar de garage voor wateroverlast bestuurdersplaats.
Na doorvragen gaf de werkplaats toe dat het inderdaad bekende problemen zijn.
Ik zie nu op dit forum dat het dus al 3 jaar een probleem is.

Hoe mag Toyta deze auto blijven verkopen als ze al drie jaar lang het probleem niet opgelost krijgen? Hebben we hier in dit overgereguleerde Nederland niet een instantie die import vergunning intrekt?

Iemand ervaring met claimen?

Gesloten