LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkeerboete met verkeerde informatie onterecht?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Marcokl1971
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2017 20:40

Parkeerboete met verkeerde informatie onterecht?

Ongelezen bericht door Marcokl1971 »

Enkele dagen geleden heb ik een parkeerboete gehad aan de Oranje Buitensingel in Den Haag.
Natuurlijk vind ik dat deze onterecht is en wel om de volgende 2 zaken.
Op de naheffingsaanslag staat een verkeerde straat, namelijk Zwarteweg, dit is de straat aan de andere kan van het water.
Tevens kan ik aan het begin van de Oranje Buitensingel niet zien dat ik een parkeerzone in rijd.
Dit bord staat pas 200 meter verderop in de straat.
Ik parkeerde die dag aan het begin zonder dat ik ooit heb kunnen zien dat ik in een parkeerzone was.
Zelfs vanaf de snelweg heb ik 2 keer opnieuw de route gereden maar kan nergens een bord ontdekken dat ik een parkeerzone in rijd.

Ik wil graag bezwaar maken en ben benieuwd of ik kans heb van slagen en of er dingen zijn die ik wel of niet moet benoemen.
Alvast bedankt

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Parkeerboete met verkeerde informatie onterecht?

Ongelezen bericht door mahadma »

Vaak staat bij de gemeente grens of wijkgrens al een bord: Betaald parkeren. En dan verliest u het pleit al.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Parkeerboete met verkeerde informatie onterecht?

Ongelezen bericht door BreejKC »

Ik raadt u aan op Google 'de zwarte kip kakelt' eens in te typen, de aangegeven site te bezoeken en nauwkeurig door te nemen. Ja, ik weet het, het is een vreemde naam, maar het is een waardevolle site, zeker voor parkeerboetes. Volg de stappen daar aangegeven in de 'Instructie Mulderberoep'. Dien als eerste wel een pro-forma beroepschrift in, om de termijnen te stuiten. Het is wat werk om al die stappen te volgen, maar het kan wel iets opleveren. In ieder geval zet u die ambtenaartjes voor die € 99,00 boete, flink aan het werk.
U een foutje gemaakt en daarvoor beboet? Prima, maar dan mogen die ambtenaren ook geen enkele fout meer maken, Anders kunnen zij naar die boete fluiten. Dit behelst al die stappen die u met genoemde site kunt nemen. Vraag ook een foto op van de veronderstelde overtreding. Want, wie eist, die bewijst. Een basisprincipe van ons juridisch bestel.
Overdreven? Misschien! Maar doordat een gemeente in mijn geval zich niet aan termijnen hield, zoals uitgelegd op genoemde site, kon ik ze een dwangsom opleggen waar ik bijna € 500,00 aan over hield. De bekeuring van € 97,00 werd later door de rechter kwijtgescholden wegens een onduidelijke situatie ter plekke. Het heeft wat moeite gekost, maar zo kan het ook.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Parkeerboete met verkeerde informatie onterecht?

Ongelezen bericht door Jefdus »

BreejKC schreef: In ieder geval zet u die ambtenaartjes voor die € 99,00 boete, flink aan het werk.
U begrijpt wel dat ambtenaren door de gemeenschap en dus ook door uzelf betaald worden? Extra werk = extra kosten

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Parkeerboete met verkeerde informatie onterecht?

Ongelezen bericht door BreejKC »

Maar natuurlijk. Ook de gewone burgers moeten werken om die € 99,00 te kunnen betalen. Er zijn ook groepen die het nog minder hebben en dit van een uitkering moeten betalen. Terecht dus dat die overheden. die zulke onzinnig hoge bedragen eisen voor relatief kleine overtredingen, daar flink voor aan het werk gezet worden. Anders stroomt het geld wel erg makkelijk daar binnen.

Zouden we daar allemaal iets tegen doen, wat niet te verwachten is, dan zouden die overheden wel anders gaan piepen. Pas tegen de tijd dat de kosten bij dit soort bekeuringen niet meer opwegen tegen de opbrengsten, gaat men eieren voor hun geld kiezen.

Door de procedure te volgen zoals aangegeven op de door mij aangegeven site weten veel ambtenaren dat de kosten die zij moeten maken niet meer opwegen tegen de kosten van de opbrengst. Heel veel ambtenaren kennen nl. deze site. In veel van dit soort gevallen valt dan alleen daardoor al een seponering van de boete bij de overtreder in de bus. En ook hier spreek ik vanuit persoonlijke ervaring.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Parkeerboete met verkeerde informatie onterecht?

Ongelezen bericht door arvandongen »

Tevens kan ik aan het begin van de Oranje Buitensingel niet zien dat ik een parkeerzone in rijd.
Dit bord staat pas 200 meter verderop in de straat.
Ik denk dat je kans hebt:
1) Als het bord parkeerzone 200m verderop de straat staat, dan zou je dus NIET in de parkeerzone geparkeerd staan. De zone zou dan pas 200m verderop beginnen. Als je bij jouw originele route geen enkele verkeersbord passeert met "parkeerzone" of "betaald parkeren" dan heb je een sterke zaak. De gemeente moet bewijzen dat je redelijkerwijs op de hoogte had moeten zijn van de zone. En dat kunnen ze niet.
2) Als het proces-verbaal een verkeerde straat aangeeft, dan kan die onmiddellijk verscheurd worden. De ambtenaar heeft een onjuiste constatering gedaan. Het zou mooi zijn als je kan bewijzen dat je op die andere plek geparkeerd stond, dmv en foto met datum/tijdaanduiding of zo.

Succes.

atlas1302

Re: Parkeerboete met verkeerde informatie onterecht?

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Extra werk hoe bedoelt u, gewoon in èèn keer goed je werk doen en dan is er geen meerwerk..zoals goede aannemers en zelfstandigen dat eigenlijk doen.
Als het waar is dat de auto niet op genoemde straat stond geparkeerd, kan je toch moeilijk stellen dat onze ambtenaren hun werk perfect hebben uitgevoerd.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Parkeerboete met verkeerde informatie onterecht?

Ongelezen bericht door mahadma »

misschien beelden gemaakt met een dash cam? Bij het parkeren of wegrijden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Parkeerboete met verkeerde informatie onterecht?

Ongelezen bericht door sjohie »

Marcokl1971 schreef:Enkele dagen geleden heb ik een parkeerboete gehad aan de Oranje Buitensingel in Den Haag.
Natuurlijk vind ik dat deze onterecht is en wel om de volgende 2 zaken.
Op de naheffingsaanslag staat een verkeerde straat, namelijk Zwarteweg, dit is de straat aan de andere kan van het water.
Tevens kan ik aan het begin van de Oranje Buitensingel niet zien dat ik een parkeerzone in rijd.
Dit bord staat pas 200 meter verderop in de straat.
Ik parkeerde die dag aan het begin zonder dat ik ooit heb kunnen zien dat ik in een parkeerzone was.
Zelfs vanaf de snelweg heb ik 2 keer opnieuw de route gereden maar kan nergens een bord ontdekken dat ik een parkeerzone in rijd.

Ik wil graag bezwaar maken en ben benieuwd of ik kans heb van slagen en of er dingen zijn die ik wel of niet moet benoemen.
Alvast bedankt
Beide straten vallen (deels) in dezelfde postcode, 2511VE, dus als ze die hebben ingevuld, is dát al goed. Dat kan ook als gevolg hebben dat een geautomatiseerd systeem die straatnaam zo ingevuld heeft.

Verder staat er bij de afslag de Oranjebuitensingel op vanaf de Schedeldoekshaven wél een bord P- voor vergunninghouders, en zie je afslaand van de Turfmarkt naar de Zwarteweg, om halverwege de brug linksom over te steken naar de Oranjebuitensingel, ook alleen maar "P" borden, en parkeerautomaten. Los daarvan is het een grote bouwput daar, en kan er dus een bord een keer op een andere plek hangen, maar je kan in mijn ogen niet met droge ogen beweren dat je niet doorhad dat het betaald parkeren was in hartje centrum van de 4e stad van Nederland.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Parkeerboete met verkeerde informatie onterecht?

Ongelezen bericht door arvandongen »

(...) maar je kan in mijn ogen niet met droge ogen beweren dat je niet doorhad dat het betaald parkeren was in hartje centrum van de 4e stad van Nederland.
Deels mee eens. Echter het gaat er niet om of je een "gevoel" zou hebben dat je zou moeten betalen in een stadscentrum van een grote stad. De regels, bekendgemaakt via verkeersborden, zijn leidend. Als de borden fout staan of niet aanwezig zijn, is dat niet het probleem van de parkeerder.

1) De TS krijgt een bon voor het parkeren in een straat waar hij niet geparkeerd heeft. Hij is niet schuldig aan parkeren op die plek om te beginnen...
2) Daar waar hij WEL stond, was er kennelijk een stukje vrij parkeren in de binnenstad. Uitgaande van de verkeersborden, begon de parkeerzone 200m verderop.
Laatst gewijzigd door arvandongen op 12 okt 2017 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Parkeerboete met verkeerde informatie onterecht?

Ongelezen bericht door sjohie »

arvandongen schreef:
(...) maar je kan in mijn ogen niet met droge ogen beweren dat je niet doorhad dat het betaald parkeren was in hartje centrum van de 4e stad van Nederland.
Deels mee eens. Echter het gaat er niet om of je een "gevoel" zou moeten hebben dat je zou moeten betalen in een stadscentrum van een grote stad. De regels, bekendgemaakt via verkeersborden, zijn leidend. Als de borden fout staan of niet aanwezig zijn, is dat niet het probleem van de parkeerder.

1) De TS krijgt een beschikking voor het parkeren in een straat waar hij niet geparkeerd heeft. Daar is hij dus niet schuldig aan om te beginnen..
2) Uitgaande van de verkeersborden, begon de parkeerzone 200m verderop. Dus waar hij WEL stond, was er kennelijk een stukje vrij parkeren in de binnenstad.
1), zoals ik aangaf vallen beide straten deels in dezelfde postcode, het is zeker niet uit te sluiten dat een geautomatiseerd systeem de juiste postcode heeft genoteerd, maar de "foute" straatnaam van de twee gekozen heeft.

2) er hangen aan het begin van alle straten via welke je op de Zwarteweg kan komen, ook borden type E2, dus verboden stil te staan. Alle blauwe P-borden in die omgeving zijn voor vergunninghouders of greenwheels achtige bedrijven. Die E2 borden betekenen dat het nergens op die weg vrij parkeren kan zijn, aangezien alle parkeervakken voor vergunninghouders etc zijn.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Parkeerboete met verkeerde informatie onterecht?

Ongelezen bericht door arvandongen »

@Marcokl1971: Welke feitcode (en omschrijving) staat er op de gele bon die onder de ruitenwisser zat? En welk feit + omschrijving staat op de brief?

@Sjohie: Marco heeft niet geparkeerd op de Zwarteweg!
Hij is misschien niet eens door die straat gereden. De borden die daar staan zijn niet relevant.
Geen enkel bord "in de omgeving" is relevant zolang Marco daar niet langs is gereden. Marco verklaart bovendien geen "zone-bord" gepasseerd te hebben op zijn route. De E1 en E2-borden zijn uitsluitend geldig voor het weggedeelte waar zij geplaatst zijn.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Parkeerboete met verkeerde informatie onterecht?

Ongelezen bericht door arvandongen »

sjohie schreef:1), zoals ik aangaf vallen beide straten deels in dezelfde postcode, het is zeker niet uit te sluiten dat een geautomatiseerd systeem de juiste postcode heeft genoteerd, maar de "foute" straatnaam van de twee gekozen heeft.
Postcode Oranje Buitensingel nr 3 t/m 90 is 2511VE
Postcodes Zwarteweg: 2511VS, 2511VT en 2511VV
Er zijn geen postcodes die gelden voor 2 straten. Zo werkt het Nederlandse postcodesysteem niet

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Parkeerboete met verkeerde informatie onterecht?

Ongelezen bericht door angel1978 »

. Soms komen er binnen één postcode twee straatnamen voor, maar dan altijd zo dat de huisnummers verschillen.

atlas1302

Re: Parkeerboete met verkeerde informatie onterecht?

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Blijkbaar in dit geval niet, het zijn twee verschillende straten. Het zou mooi zijn als TS zeker een foto had gemaakt als bewijsvoering ! Ambtenaar of niet, ze moeten wel normaal blijven doen en dan zeker voor die prijs. Ik kan het niet verdienen 99.00 euro per/uur en vele kunnen dat niet betalen voor een blijkbaar onnodige parkeerprent.

Zelfs als je voor de rechter je verhaal wilt doen, kost je èèn dag werken en betaald parkeren, schiet je er nog bij in als je de partij wint. Thank you..foutje!

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Parkeerboete met verkeerde informatie onterecht?

Ongelezen bericht door renewouters »

Op het stuk waar je geparkeerd hebt staat wel vrij prominent een betaalautomaat voor het parkeren.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Parkeerboete met verkeerde informatie onterecht?

Ongelezen bericht door mp2017 »

renewouters schreef:Op het stuk waar je geparkeerd hebt staat wel vrij prominent een betaalautomaat voor het parkeren.
En waaruit concludeer je dit?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Parkeerboete met verkeerde informatie onterecht?

Ongelezen bericht door sjohie »

arvandongen schreef:
sjohie schreef:1), zoals ik aangaf vallen beide straten deels in dezelfde postcode, het is zeker niet uit te sluiten dat een geautomatiseerd systeem de juiste postcode heeft genoteerd, maar de "foute" straatnaam van de twee gekozen heeft.
Postcode Oranje Buitensingel nr 3 t/m 90 is 2511VE
Postcodes Zwarteweg: 2511VS, 2511VT en 2511VV
Er zijn geen postcodes die gelden voor 2 straten. Zo werkt het Nederlandse postcodesysteem niet
Als ik in mijn GIS systeem de officiële kadaster dataset, dus de wettelijke basisregistratie open, liggen parkeervakken aan beide kanten van het water, en dus in de genoemde 2 straten, in hetzelfde postcodevlak. Als je daar dus met een PDA, waar die parkeerbeheertypes mee werken, staat, zal de toepassing op basis van de locatie, die postcode kiezen, en een van de 2 straatnamen. Het gaat om de parkeervakken, niet om de woningen.. :wink:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Parkeerboete met verkeerde informatie onterecht?

Ongelezen bericht door sjohie »

mp2017 schreef:
renewouters schreef:Op het stuk waar je geparkeerd hebt staat wel vrij prominent een betaalautomaat voor het parkeren.
En waaruit concludeer je dit?
Google streetview gok ik, of zoals ik het zag, op de cyclorama's van van Cyclomedia, die zowel recenter als niet geblurd zijn. (maar dat laatste is een betaalde zakelijke oplossing, daar zullen niet al te veel users hier toegang tot hebben denk ik)

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Parkeerboete met verkeerde informatie onterecht?

Ongelezen bericht door olaf79 »

atlas1302 schreef:Blijkbaar in dit geval niet, het zijn twee verschillende straten. Het zou mooi zijn als TS zeker een foto had gemaakt als bewijsvoering ! Ambtenaar of niet, ze moeten wel normaal blijven doen en dan zeker voor die prijs. Ik kan het niet verdienen 99.00 euro per/uur en vele kunnen dat niet betalen voor een blijkbaar onnodige parkeerprent.

Zelfs als je voor de rechter je verhaal wilt doen, kost je èèn dag werken en betaald parkeren, schiet je er nog bij in als je de partij wint. Thank you..foutje!
Ok, hoe gaat TS bewijzen dat hij na het zien van de boete zijn auto niet snel verplaatst heeft, toen een foto gemaakt, en nu claimt dat de straatnaam foutief op de prent stond? Als het kenteken nou verkeerd stond, dan had hij een punt.

Wat betreft het bord parkeerzone. Een ieder dient zich lokaal op de hoogte te stellen of hij parkeerbelasting moet betalen.

Gesloten