LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] peugeot lak laat los

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
weites.49
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 apr 2017 12:48

peugeot lak laat los

Ongelezen bericht door weites.49 »

Onze peugeot uit 2006 heeft lakproblemen op meerdere plekken op dak en motorkap. Vele peugeots 206 en 308 zie je met deze problemen rijden. Bij navraag geeft de firma PEUGEOT niet thuis. Lakgarantie is 3 jaar. Bij navraag garages ben je 1000 tot 2000 euro kwijt om dit euvel te laten herstellen. Een goed rijdende auto, waarvan je er talloze met deze lakproblemen ziet rijden en dan als de firma PEUGEOT je schouders ophalen.

weites.49
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 apr 2017 12:48

Re: peugeot lak laat los

Ongelezen bericht door weites.49 »

Zijn er meer mensen die met dit probleem zitten en meneer PEUGEOT zich nergens wat van aantrekt? GRAAG MELDEN.!!!

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: peugeot lak laat los

Ongelezen bericht door riddert »

weites.49 schreef:Onze peugeot uit 2006 heeft lakproblemen op meerdere plekken op dak en motorkap. Vele peugeots 206 en 308 zie je met deze problemen rijden. Bij navraag geeft de firma PEUGEOT niet thuis. Lakgarantie is 3 jaar. Bij navraag garages ben je 1000 tot 2000 euro kwijt om dit euvel te laten herstellen. Een goed rijdende auto, waarvan je er talloze met deze lakproblemen ziet rijden en dan als de firma PEUGEOT je schouders ophalen.
U verwacht werkelijk 11 jaar garantie op uw auto?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: peugeot lak laat los

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dan maar overstappen naar VW. Mijn rode Peugeotje stond er altijd zielig bij naar zijn leeftijdsgenootje van VW. Deze was nog glimmend rood en de mijne inderdaad dof met lakproblemen. Heb ik er ooit wakker van gelegen? Nee, het is een oude auto en zo lang hij reed was het goed.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: peugeot lak laat los

Ongelezen bericht door sylvesterb »

weites.49 schreef:Onze peugeot uit 2006 heeft lakproblemen op meerdere plekken op dak en motorkap. Vele peugeots 206 en 308 zie je met deze problemen rijden. Bij navraag geeft de firma PEUGEOT niet thuis. Lakgarantie is 3 jaar. Bij navraag garages ben je 1000 tot 2000 euro kwijt om dit euvel te laten herstellen. Een goed rijdende auto, waarvan je er talloze met deze lakproblemen ziet rijden en dan als de firma PEUGEOT je schouders ophalen.
Het probleem wat bekend is betreft de achterklep, er is geen probleem bekend met het dak/motorkap. Je auto is 11 jaar oud en er is op geen enkele sprake van garantie en/of aansprakelijkheid van de leverancier.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: peugeot lak laat los

Ongelezen bericht door Quark »

Zou mijn energie in een ander project stoppen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: peugeot lak laat los

Ongelezen bericht door scontra »

weites.49 schreef:Onze peugeot uit 2006 heeft lakproblemen op meerdere plekken op dak en motorkap. Vele peugeots 206 en 308 zie je met deze problemen rijden. Bij navraag geeft de firma PEUGEOT niet thuis. Lakgarantie is 3 jaar. Bij navraag garages ben je 1000 tot 2000 euro kwijt om dit euvel te laten herstellen. Een goed rijdende auto, waarvan je er talloze met deze lakproblemen ziet rijden en dan als de firma PEUGEOT je schouders ophalen.
Een gekend probleem van Peugeot, dat als vele decennia speelt al hebben niet alle modellen er last van.
Na 11 jaren heeft u van Peugeot uiteraard niets meer te verwachten.
Een goed rijdende auto van 11 jaar oud, daar moet u geen geld meer aan uitgeven om het lak probleem op te lossen.
Dat is alleen zinvol als de auto geheel van de twee bovenste bescherm en laklagen wordt ontdaan en dat is een kostbaar grapje, doet u dat niet dan openbaart het probleem zich snel weer..
De auto is dat echt niet meer waard of u moet er zeker van zijn dat u hem tot de laatste mogelijke km. gaat oprijden en dan noch heb ik mijn twijfel.
De dagwaarde weegt niet meer op tegen de kosten van een spuitbeurt.
Beter een goede en betrouwbare rijdende auto dan een mooie glimmer die alleen maar staat te glimmen en het niet doet. ;-)

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: peugeot lak laat los

Ongelezen bericht door Moneyman »

[Reactie op offtopic berichten verwijderd door de moderator]

Sowieso gaat de discussie van dit topic niet over de technische levensduur van auto's, maar over de vraag of er nog iets aan het lakprobleem te doen is. Het korte antwoord daarop is "nee".
Laatst gewijzigd door Radar op 09 mei 2017 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op offtopic berichten verwijderd

stofzuigertje

Re: peugeot lak laat los

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

[reactie op offtopic berichten verwijderd door de moderator]

Wel is zelf schuren voor deze Peugeot mogelijk en dak & motorkap laten spuiten met blanke lak, dat doen ze mits goed geschuurd en ontvet en zelf afplakken vaak voor vriendenprijsje.

Maar naast de Peugeot zijn er meerdere die van loslatende lak last hadden.....
En de Spuitbus Action, ja maar dat viel zwaar tegen en werd nogmaals schuren bij de buren!
Mijn buurman had goed geschuurd maar vond de blanke lak voor €400,- te duur en nu toch maar wel gedaan.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 mei 2017 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op offtopic berichten verwijderd

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: peugeot lak laat los

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Bij mijn inmiddels 18 jarige (!) Suzuki Jimny moet ik elk jaar de roestplekken wegschuren.
Daarna gebruik ik Hammerite met de kwast.
Gelukkig valt het niet op want de auto is vierkant.
Ik steun de Trabant-rijder want die auto heeft karakter!

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: peugeot lak laat los

Ongelezen bericht door peteroo »

[Offtopic teksten verwijderd door de moderator]

Na 11 jaar mag je niet verwachten dat de lak nog eerste klas is. Het komt wel voor, er zijn genoeg auto's uit de jaren '90 die er nog prima uit zien. Maar 11 jaar is al best een leeftijd voor een doorsnee auto. Als het nu om vier jaar ging.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 mei 2017 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic teksten verwijderd

weites.49
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 apr 2017 12:48

Re: peugeot lak laat los

Ongelezen bericht door weites.49 »

[Nieuwe openingspost van topicstarter, samengevoegd in dit lopende topic door de moderator]

Wij hebben een Peugeot 206 uit het jaar 2006 en die heeft sinds een jaar lakschade. Op ons dak en motorkap ontstaan steeds meer plekken waar de bovenste laklaag los laat.
Als je erop gaat letten zijn er veel meer PEUGEOTS 206 en 307 die met dit euvel rijden die gefabriceerd zijn omstreeks 2006. Eigenlijk staan Franse auto's helemaal niet goed bekend qua roest en lak.

Wij hadden in 2015/2016 net 1.500 euro onkosten gehad vanwege verkeerde montage van de distributieketting, koppeling etc. bij erkende PEUGEOTS garages. Dus hoopten we dat we de eerste jaren goed zaten. Daar is hij ook altijd onderhouden.
We hebben een aantal keren contact gezocht met FA. PEUGEOT en zij geven lakgarantie van 3 jaar, terwijl blijkt dat veel peugeots met dit euvel kampen.
Belachelijk!!!!! Dak en motorkap herstellen kost tussen 1.000 en 2.000 bij erkende PEUGEOT garage.
Nu is onze auto om in te ruilen of particulier te verkopen niets meer waard.

Als ik een goede (b.v. Bosch of Miele o.i.d.) wasmachine heb die al 11 jaar oud is, maar de buitenkant rot helemaal weg, is dit toch een grote wanprestatie van de houdbaarheid van dit produkt, Aan de motor alleen heb je niet genoeg om je was te doen.
Dat werkt met de Peugeot ook zo. Als ik rijd met een Peugeot met roestvormend dak en motorkap, dan ligt hij eerdaags bij de sloop.

Bij DE HEREN VAN DE PEUGEOT) gaat geen lichtje branden en is dit aanvaardbaar.

WIE HERKENT ZICH IN DIT TRIESTE VERHAAL?? S.V.P. meldt U zich!! SAMEN STAAN WE WELLICHT STERKER.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: peugeot lak laat los

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Uw auto is 11 jaar oud, want denkt u dat de waarde is? Op autotrack worden ze al aangeboden voor € 1.600. De inruilwaarde, danwel particuliere verkoopwaarde is zeer laag.

Wilt u uw auto toch mooi houden, niemand verplicht u om de auto bij Peugeot te laten spuiten. En ja, een auto rijden kost geld.

Er zit een lange tijd tussen roest op de motorkap en dusdanig doorgeroest dat die niet meer door de keuring komt.

Marko-tje
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 sep 2016 20:25

Re: peugeot lak laat los

Ongelezen bericht door Marko-tje »

Lakgarantie peugeot, personenauto's hebben een lakgarantie van 3 jaar en een garantie tegen doorroesten van binnenuit van 12 jaar. Bedrijfsauto's hebben een lakgarantie van 2 jaar en 5 jaar garantie tegen doorroesten van binnenuit. Allen zonder kilometerbeperking.

Heb het zelfde gehad met mijn ford mondeo uit 2007,leuk zon lak garantie maar er zitten wel een aantal ogen en haken aan,auto moest in al die jaren van gebruik bij de ford dealer in onderhoud zij geweest met alle stempels in de onderhouds boekje aanwezig,zonder 1 stempel heb je GEEN garantie.

weites.49
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 apr 2017 12:48

Re: peugeot lak laat los

Ongelezen bericht door weites.49 »

Mijn vraag is: zijn er meerdere mensen met klachten over de lak bij een peugeot. En wat onze peugeot nu waard is dat weten we ook wel. Ws is er bij de bovenste laklaag iets verkeerd gegaan.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: peugeot lak laat los

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

weites.49 schreef:Mijn vraag is: zijn er meerdere mensen met klachten over de lak bij een peugeot. En wat onze peugeot nu waard is dat weten we ook wel. Ws is er bij de bovenste laklaag iets verkeerd gegaan.
Een oude Peugeot 205 van mij werd meer oranje dan dat die rood bleef. Maar ja, ook dat was een oude auto en ik was al lang blij dat deze nog reed. Ik heb mij er niet druk over gemaakt.

En sowieso wordt het lastig medestanders te vinden. En ook al heeft u die gevonden, wat bent u dan van plan? Na 11 jaar nog iets kunnen bewijzen dat er in de fabriek iets is misgegaan in niet haalbaar.

kiz
Berichten: 2304
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: peugeot lak laat los

Ongelezen bericht door kiz »

weites.49 schreef:Mijn vraag is: zijn er meerdere mensen met klachten over de lak bij een peugeot. En wat onze peugeot nu waard is dat weten we ook wel. Ws is er bij de bovenste laklaag iets verkeerd gegaan.
Ja, een inmiddels 14 jaar oude 206 (goudgeel van kleur). De kleur begon na ca. 5 jaar al uit te bleken. Inmiddels laat ook de toplaag los, voornamelijk op het dak en motorklep.
Wel jammer, de auto is nog in prima conditie (wordt dagelijks gebruikt door zoon des huizes) maar over laten spuiten gaat de waarde van de auto natuurlijk te boven. "Mooi" is geen criterium, een auto is een gebruiksvoorwerp, het komt uiteindelijk de carrosserie niet ten goede als de lak loslaat.

merveille sur roues
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2018 14:04

Re: peugeot lak laat los

Ongelezen bericht door merveille sur roues »

Ik heb ook een Peugeot 206 van ca. 10 jaar oud waarvan de lak loslaat.
Deze auto is gewoon een heel slecht product waarvoor Peugeot zich diep moet schamen.
Ik doe verder geen moeite om te reclameren, daar stop ik geen energie in.
Echter nooit meer een Peugeot.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: peugeot lak laat los

Ongelezen bericht door BL2 »

De meeste lakschade zie in warme landen, laatst nog op een warm eiland in de Middellandse Zee, zeker de helft van de autos had lakproblemen, en niet alleen bij de Peugeots.
Misschien kan TS daar wat medestanders vinden.

Veldt01
Berichten: 988
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: peugeot lak laat los

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Is echt geen Peugeot probleem (alle merken hebben hier last van), de meeste echt houdbare laksoorten komen uit het tijdperk dat milieu nog geen hot issue was (ken mercedessen van meer dan 30 jaar oud met de eerste laklaag die ook nog eens in betere staat is dan die van sommige auto's van een paar jaar oud.
Ook bij een peugeot kan de lak overigens in goede staat worden gehouden maar dit kost wel extreem veel moeite en tijd. Het enige verschil met de niet watergedragen laksoorten is dat het verschil tussen perfect bijgehouden lak en die waar minder energie in is gestopt (wasstraat, een regelmatige waxbeurt en zo min mogelijk uv) simelweg veel groter is geworden.

11 jaar voor een laklaag is best ok en eigenlijk al langer als de houdbaarheid van een flink aantal moderne auto's.

Voor de auto van TS zou opschuren en plastidip of folie op de horizontale delen een betaalbare optie zijn om de auto op de weg te houden. Bij Peugeot is niets meer te halen.

Gesloten