Probleem met Opel Grandland x hybrid

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
theowillemstein
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2021 19:02

Probleem met Opel Grandland x hybrid

Ongelezen bericht door theowillemstein »

Sept 2020 nieuwe opel grandland x hybrid ( 46000) gekocht. Auto reed perfect tot software update bij opel dealer ( verplicht onderhoud) daarna storingen en meldingen als problemen met elektrische aandrijving. En ook; Zet de motor uit. Dit zowel stilstaand als rijdend. Ook niet meer elektrisch en ander brandstof gedrag. Kennelijk motormanagement van de leg. Uiteraard dealer kans gegeven dit op te lossen, maar lukt niet. Auto terug gekregen en storingen nog aanwezig. 1e vraag is; herkenbaar probleem en hoe verder? 2e vraag is welke stappen bij evt non conformiteit ( 7 maanden oud)..alvast bedankt voor de reactie.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Probleem met Opel Grandland x hybrid

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er is al een eerder topic over dit probleem bij de Grandland. Heeft u iets aan de informatie die daarin staat?

theowillemstein
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2021 19:02

Re: Probleem met Opel Grandland x hybrid

Ongelezen bericht door theowillemstein »

Zag idd eerder problemen over niet elektrisch rijden maar niet specifiek over dit soort storingsmeldingen. ( storing in elektrisch aandrijfsysteem. Schakel motor uit) het gaat me om of iemand daar ervaring mee heeft en wat die gedaan heeft. Ik denk dat auto beschadigd is..

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Probleem met Opel Grandland x hybrid

Ongelezen bericht door Erthanax »

theowillemstein schreef:
08 mei 2021 12:13
(...) het gaat me om of iemand daar ervaring mee heeft en wat die gedaan heeft. Ik denk dat auto beschadigd is..
Heeft u al gekeken op opel-forum.nl in de rubriek Grandland? Vrolijk zult u daar niet van worden, want er wordt steen en been geklaagd over van alles en nog wat.

Bij problemcar.nl zag ik merkwaardig genoeg slechts vier niet-relevante topics.

thecure
Berichten: 2704
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Probleem met Opel Grandland x hybrid

Ongelezen bericht door thecure »

Ehhh dus je krijgt je auto terug na reparatie met de storingen er nog in??? Wat zei de dealer dan? Ik had hem lekker laten staan en de leenauto weer meegenomen. Laat ze hem eerst maar goed maken.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Probleem met Opel Grandland x hybrid

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Probeer eerst met je dealer op te lossen. Bewaar alle mails, zoals afspraak bevestiging.

Na 3 tot 5 keer repareren geen oplossing gekomen, stuur je dealer een mail met de klachten.

Lukt het nog steeds niet, schakel hulp in van BOVAG https://www.bovag.nl/hulp-bij-klachten

De laatste stap is om naar de geschillencommissie (https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... gehouders/) of naar de kantonrechter te gaan. Schakel hulp in van je rechtsbijstandverzekering.

Jorisal
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2021 13:53

Re: Probleem met Opel Grandland x hybrid

Ongelezen bericht door Jorisal »

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2020 Grandland PHEV: "elektrisch rijden niet beschikbaar, omstandigheden buiten". Diverse malen bij Opel dealer terug geweest, maar geen oplossing. Ook aangetekend aangeschreven en teruggehoord dat dit een producteigenschap is. Ik heb nu wel werkplaats instructie waarin staat dat klanten verteld moet worden dat ze, als dit zich voordoet, 100 km snelweg of 200 km bebouwde kom op benzine moeten rijden. Daarna moet hij het weer normaal doen. Maar daarvoor kocht ik geen PHEV!!! Dat was juist voor ritten in stad en omgeving, en benzine voor 1x per jaar wintersport om op een laadpaalte hoeven wachten.
Ik denk dat er bij zo veel klachten (zie ook het Opel forum) reden is voor een collectieve claim. Jullie mening?

Smokey20
Berichten: 132
Lid geworden op: 05 okt 2020 14:07

Re: Probleem met Opel Grandland x hybrid

Ongelezen bericht door Smokey20 »

Jorisal schreef:
19 jul 2021 14:03
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2020 Grandland PHEV: "elektrisch rijden niet beschikbaar, omstandigheden buiten". Diverse malen bij Opel dealer terug geweest, maar geen oplossing. Ook aangetekend aangeschreven en teruggehoord dat dit een producteigenschap is. Ik heb nu wel werkplaats instructie waarin staat dat klanten verteld moet worden dat ze, als dit zich voordoet, 100 km snelweg of 200 km bebouwde kom op benzine moeten rijden. Daarna moet hij het weer normaal doen. Maar daarvoor kocht ik geen PHEV!!! Dat was juist voor ritten in stad en omgeving, en benzine voor 1x per jaar wintersport om op een laadpaalte hoeven wachten.
Ik denk dat er bij zo veel klachten (zie ook het Opel forum) reden is voor een collectieve claim. Jullie mening?
Dit klinkt meer als een (bijna) lege startaccu voor de benzinemotor. Deze laadt alleen op door te rijden met lopende benzinemotor. Dat is inderdaad een produkteigenschap. De motoraccu laadt namelijk niet bij tijdens HV laden, en ook niet tijdens elektrisch rijden.

Gesloten