LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met Peugeot 1.6 THP-motor bestaat nog steeds

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Metaforus
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2018 14:33

Probleem met Peugeot 1.6 THP-motor bestaat nog steeds

Ongelezen bericht door Metaforus »

Peugeot duikt weer weg voor het probleem met 1.6 THP motor dat nog steeds bestaat.
In 2016 kochten we een Peugeot 207 CC uit 2011 met eem 1.6 THP motor met destijds 11.000 km op de teller. Bij 40.000 km moest de distributieketting vervangen worden. Kosten € 1.150,--. Dit is het bekende probleem waar Peugeot in de uitzending van Radar van 05-03-2012 over heeft toegezegd de kosten te zullen vergoeden. Gezien de vele reacties in het forum gebeurt dat niet of alleen na veel discussie. Ook in ons geval hield men zich eerst van de domme, en is het eindbod een onderhoudscheque van € 250,--. Ik ben hier niet mee akkoord gegaan en beraad mij op verdere stappen.

Zijn er mensen die hierover al een rechtszaak tegen Peugeot hebben gevoerd?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Probleem met Peugeot 1.6 THP-motor bestaat nog steeds

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Metaforus schreef:Peugeot duikt weer weg voor het probleem met 1.6 THP motor dat nog steeds bestaat.
In 2016 kochten we een Peugeot 207 CC uit 2011 met eem 1.6 THP motor met destijds 11.000 km op de teller. Bij 40.000 km moest de distributieketting vervangen worden. Kosten € 1.150,--. Dit is het bekende probleem waar Peugeot in de uitzending van Radar van 05-03-2012 over heeft toegezegd de kosten te zullen vergoeden. Gezien de vele reacties in het forum gebeurt dat niet of alleen na veel discussie. Ook in ons geval hield men zich eerst van de domme, en is het eindbod een onderhoudscheque van € 250,--. Ik ben hier niet mee akkoord gegaan en beraad mij op verdere stappen.

Zijn er mensen die hierover al een rechtszaak tegen Peugeot hebben gevoerd?
Heeft u als 2de eigenaar wel recht op garantie. Vaak is deze niet overdraagbaar.

Los dat u in een rechtzaak zult moeten bewijzen dat het probleem komt door het probleem wat in 2012 speelde en waarvan u voor de aankoop al kennis van had of kunnen hebben.

Denk dat u juridische meer kosten gaat hebben dan wat het zal opleveren.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Probleem met Peugeot 1.6 THP-motor bestaat nog steeds

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een coulance-aanbod uit 2012 is niet automatisch ook in 2018 nog geldig.

stofzuigertje

Re: Probleem met Peugeot 1.6 THP-motor bestaat nog steeds

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er zijn ook niet dealers en rommel garages die zelfs geen Bovag lid zijn.... die doen het voordeliger!

Als de teller stand klopte zou je moeten vragen of het al is gedaan voor de koop.....
en bij 40.000 dus 29.000 km verder jammer....

Gesloten