LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem Peugeot 108 met 1.2 motor

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Leodru
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2015 17:37

Probleem Peugeot 108 met 1.2 motor

Ongelezen bericht door Leodru »

Mijn Peugeot 108 met 1.2 motor houdt bij rustig optrekken even in tussen de eerste en tweede versnelling. Bij file-rijden is dit hoogst irritant en bij even gauw een kruising oversteken viel de motor bijna stil en had ik bijna een aanrijding. Bij de dealer is de motor verschillende keren doorgemeten en het blijkt dat alle uitvoeringen met een 1.2 motor dit euvel hebben. Echter..., omdat in deze uitvoering alle Peugeot's dit hebben, spreekt Peugeot van een "produkt-eigenschap". Oftewel... jammer, maar dit hoort bij deze auto(???). Men erkent het probleem, maar doet er (vooralsnog) niets aan. Wat mij betreft adviseer ik geïnteresseerden in deze uitvoering, te wachten tot Peugeot (misschien t.z.t.) met een software-update komt. Verder een heerlijke auto, maar toch wel zuur als je daar (in mijn geval) zo'n €16.000 in investeert...

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Probleem Peugeot 108 met 1.2 motor

Ongelezen bericht door peteroo »

Gaat het om een automaat of handgeschakelde versie?

Ik heb ook last gehad van inhouden. Dat lag aan de distributie die een tandje verkeerd stond en de afstelling van de ontsteking.

Leodru
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2015 17:37

Re: Probleem Peugeot 108 met 1.2 motor

Ongelezen bericht door Leodru »

Het gaat om een handgeschakelde versie. Bij deze is het een software probleem.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Probleem Peugeot 108 met 1.2 motor

Ongelezen bericht door peteroo »

Je zou verwachten dat er dan wel een update beschikbaar moest komen om dat inhouden te verhelpen. Daar zijn die elektronica en software voor?

Mijn auto kostte overigens een tiende van dat bedrag, maar hobbelt na ruim vijf jaar nog steeds voort.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Probleem Peugeot 108 met 1.2 motor

Ongelezen bericht door thecure »

zo, 16 mille voor zo'n klein gebakje. Daar heb je ook jonge 208 voor.

jonis
Berichten: 2755
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Probleem Peugeot 108 met 1.2 motor

Ongelezen bericht door jonis »

Och ... de tijd dat je zo'n ding voor 7979,- nieuw kreeg ligt blijkbaar achter ons.. :roll:

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Probleem Peugeot 108 met 1.2 motor

Ongelezen bericht door Quark »

Basis uitvoering is 10550 euro, maar goed dan komen er nog van allerlei kosten over heen, zit je al snel op 16000 :D

Lord Voldemort
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jul 2014 20:27

Re: Probleem Peugeot 108 met 1.2 motor

Ongelezen bericht door Lord Voldemort »

Leodru schreef: Echter..., omdat in deze uitvoering alle Peugeot's dit hebben, spreekt Peugeot van een "produkt-eigenschap". Oftewel... jammer, maar dit hoort bij deze auto(???). Men erkent het probleem, maar doet er (vooralsnog) niets aan.
Het is niet dat zo'n Peugeot dealer hier niets aan wil doen, maar niks aan kán doen. Het is een producteigenschap, de naam zegt het al. Het is het aard van het beestje. Fabrieken ontwikkelen wel software updates, maar dat zal het probleem nooit helemaal verhelpen. Ik kan begrijpen dat als je er zoveel voor hebt betaald, dat het rot is dat het wagentje niet rijdt zoals je wenst.
Heb je er in eerste instantie wel een proefrit mee gemaakt? Zoiets wordt ten alle tijden aangeraden, zo leer je voor de koop de auto al kennen en had je toen kunnen weten dat de auto in zou houden.

Gesloten