LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] problemen met audi a4 multitronic (bj 2003)

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
mroe
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2008 15:22

problemen met audi a4 multitronic (bj 2003)

Ongelezen bericht door mroe »

Beste mensen,

ik ervaar problemen met mijn Audi a4 multitronic. Het gaat om een A4 tdi (130pk) van 2003. De auto heeft 125.000 km gelopen.

Ik ervaar de volgende problemen:
- rammelende geluiden bij langzaam rijden
- zeer bokkerig optrekken (vanuit stilstand)

Nu ben ik benieuwd of er meer mensen zijn die problemen hebben met deze versnellingsbak. Als je googled op multitronic vind je nl. legio forums waar ook problemen worden omschreven, maar ik wil graag weten of iemand in NL hier ook ervaring mee heeft en of ik bij Audi kan aankloppen? Er zit geen garantie meer op de auto volgens mij, maar er schijnt een coulance regeling te zijn.

Alvast bedankt voor jullie reakties.

Autotechniekvreter
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2008 11:03

Re: problemen met audi a4 multitronic (bj 2003)

Ongelezen bericht door Autotechniekvreter »

Hallo,

aangezien er nog geen reacties zijn, wil ik je wel proberen te helpen. Helaas weet ik er zelf niet zoveel van, maar nadat ik op internet gezocht had, kwam ik bij de volgende pagina uit.Klik
Wellicht kun je zelf op de volgende pagina nog meer informatie vinden. klik

Wellicht kun je daar meer informatie vinden. Succes ermee ;)

JoepW
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 nov 2006 23:37

Re: problemen met audi a4 multitronic (bj 2003)

Ongelezen bericht door JoepW »

Problemen met de Multitronic is bekend.
Veel zelfs en ik ben eigenlijk ook verbaasd dat er bij Tros radar nog geen speciaal topic van is gemaakt.
Er zijn vele updates gedaan aan de bak. Met name de koppeling veroorzaakt veel problemen. De eerste serie had 5 platen in de koppeling en later 7. Beide geven problemen.
Wat zijn de gehoorde euvels:
- Bruusk wegrijden. (Koppeling of hydrolische regelunit)
- Rare geluiden (duwbandsysteem)
- Totale weigering van dienst (Electronische regelunit)

Ik heb zelf een 2003 A6 2.5 TDI gehad met een multitronic. En was bij 75000 km (3 jaar oud) de klos. De hydrolische regelunit stuk. Kostte maar liefst EUR 2000. De helft was coulance.

De regels zijn dat na de garantie periode en voor de 150000 km de coulance regeling geldt.
Dat is wel het minste!

Het grootste probleem dat ik uiteindelijk had was dat toen ik de auto uiteindelijk kwijt wilde de 2de hands prijs dramatisch laag was. Echt audi onwaardig.

Eigenlijk is het een enorme blamage voor het merk audi deze multitronic techniek en ik raad je dan ook aan om het hard te spelen. En eventueel je dealer passeren en direct PON benaderen.

Kijk ook eens op de het Audi Forum Nederland

R.Baksoellah
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2011 16:33

Re: problemen met audi a4 multitronic (bj 2003)

Ongelezen bericht door R.Baksoellah »

Beste Dames, Heren ,

Ik had 2 vragen voor jullie :
- Als ik de koppeling op P-stand is dan wijst tie EPC en wilt tie niet schakelen.
Wat zou de mogenlijke probleem van zijn ?

- Hoeveel jaar garantie en aantal kilometer krijg ik volgens de coulabce regeling ? Zou ik erop recht hebben ?

De gegevens van mijn auto:
Merk: Audi a6 2004 (September)
Type :Sedan ,130 KW automaat
Brandstof:Benzine
Cilinderinhoud:2393 cc



Gaarne hoop ik spoedig reactie op krijgen.

Met de vriendelijke groeten ,
R.Baksoellah

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: problemen met audi a4 multitronic (bj 2003)

Ongelezen bericht door dhc »

Wederom plaats je je bericht in het topic van iemand anders, da's op zijn minst gezegd niet netjes!
tevens is het niet toegestaan je vraag in meerdere topics te plaasten, lees de gedragsregels!

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: problemen met audi a4 multitronic (bj 2003)

Ongelezen bericht door peteroo »

Ik ben bang dat de techniek van deze en vele andere auto's veel te gecompliceerd is geworden. Zolang het werkt is het natuurlijk fantastisch, maar er kan veel fout gaan in de loop der jaren. Veel typen automaten van Audi staan bekend om problemen (zie Audiforum). Ik kan me vergissen, maar ik kies liever voor wat minder comfort en gebruiksgemak en schakel zelf (in mijn aanzienlijk oudere wagen van hetzelfde merk).

Cr@m
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:58

Re: problemen met audi a4 multitronic (bj 2003)

Ongelezen bericht door Cr@m »

R.Baksoellah schreef:Beste Dames, Heren ,

Ik had 2 vragen voor jullie :
- Als ik de koppeling op P-stand is dan wijst tie EPC en wilt tie niet schakelen.
Wat zou de mogenlijke probleem van zijn ?

- Hoeveel jaar garantie en aantal kilometer krijg ik volgens de coulabce regeling ? Zou ik erop recht hebben ?

De gegevens van mijn auto:
Merk: Audi a6 2004 (September)
Type :Sedan ,130 KW automaat
Brandstof:Benzine
Cilinderinhoud:2393 cc



Gaarne hoop ik spoedig reactie op krijgen.

Met de vriendelijke groeten ,
R.Baksoellah

EPC is het elektronisch gaspendaal. Je kan em ook uitlezen bij de garage dan weet je het ook wat er mis is (vraag wel om een uitdraai) Kijk anders eens op de website van Gerrit Speek dit is wel interessant voor de VAG rijders. Hier staan codes en foutmeldingen + oplossing.

Succes

Gesloten