LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
rozalia
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 feb 2010 10:47

Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door rozalia »

:cry: Tijdens ons bezoek aan de showroom van autobedrijf van Oeveren te Goes viel ons oog op een nieuwe Smart Cabrio van bijna 20.000,00 . Wij wilde graag een brochure van zo,n auto maar deze waren er niet meer omdat drie maanden later er een nieuw model op de markt kwam.

Na een weekje nadenken kochten wij de wagen en toen de wagen afgeleverd werd en wij de showroom uit reden deed de stuurbekrachtiging het niet. Toen wij de verkoper hier mee confronteerde zei hij ons dat deze er niet in zat en dat wij hier ook niet naar gevraagd hadden. Wij vertelde dat je bij een wagen van een dergelijke hoge prijs toch mag verwachten dat deze er zoals bij alle andere merken in de wereld er toch gewoon in zit.

Opmerkelijk is dat in alle andere nieuwe auto,s in de showroom bij van Oeveren er gewoon stuurbekrachtiging in zit zonder dat dit apart op de reclameplaat die naast de auto staat vermeld stond. Ook bij onze nieuwe auto stond op de reclameplaat niets vermeld.

Mijn vrouw heeft door een bedrijfsongeval een operatie ondergaan en heeft daardoor slecht kracht in 1 arm. Stuurbekrachtiging is daarom een must voor haar en de nieuwe auto hadden wij speciaal voor haar aangeschaft.

De verkoper stelde voor om voor een bedrag van 2100,00 er alsnog stuurbekrachtiging in te bouwen.

Wij voelen ons door dit bedrijf behoorlijk bekocht en misleid en raden daarom consumenten aan zich goed te bezinnen en goed op te letten alvorens men bij dit bedrijf een auto aanschaft.

Als wij van te voren hadden geweten dat er geen stuurbekrachtiging in zat hadden wij natuurlik nooit deze wagen gekocht

Wij hebben dit bedrijf ook aangemeld voor de uitreiking van de Koude Douche voor de TV uitzending van Tros Radar
Bijlagen
image.jpg
Onze nieuwe Smart
(150.25 KiB) 3819 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door prem »

Je vraagt toch zulke dingen ???

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

rozalia schreef::cry: Tijdens ons bezoek aan de showroom van autobedrijf van Oeveren te Goes viel ons oog op een nieuwe Smart Cabrio van bijna 20.000,00 . Wij wilde graag een brochure van zo,n auto maar deze waren er niet meer omdat drie maanden later er een nieuw model op de markt kwam.

Na een weekje nadenken kochten wij de wagen en toen de wagen afgeleverd werd en wij de showroom uit reden deed de stuurbekrachtiging het niet. Toen wij de verkoper hier mee confronteerde zei hij ons dat deze er niet in zat en dat wij hier ook niet naar gevraagd hadden. Wij vertelde dat je bij een wagen van een dergelijke hoge prijs toch mag verwachten dat deze er zoals bij alle andere merken in de wereld er toch gewoon in zit.

Opmerkelijk is dat in alle andere nieuwe auto,s in de showroom bij van Oeveren er gewoon stuurbekrachtiging in zit zonder dat dit apart op de reclameplaat die naast de auto staat vermeld stond. Ook bij onze nieuwe auto stond op de reclameplaat niets vermeld.

Mijn vrouw heeft door een bedrijfsongeval een operatie ondergaan en heeft daardoor slecht kracht in 1 arm. Stuurbekrachtiging is daarom een must voor haar en de nieuwe auto hadden wij speciaal voor haar aangeschaft.

De verkoper stelde voor om voor een bedrag van 2100,00 er alsnog stuurbekrachtiging in te bouwen.

Wij voelen ons door dit bedrijf behoorlijk bekocht en misleid en raden daarom consumenten aan zich goed te bezinnen en goed op te letten alvorens men bij dit bedrijf een auto aanschaft.

Als wij van te voren hadden geweten dat er geen stuurbekrachtiging in zat hadden wij natuurlik nooit deze wagen gekocht

Wij hebben dit bedrijf ook aangemeld voor de uitreiking van de Koude Douche voor de TV uitzending van Tros Radar

Snap ook ind niet dat je niet hebt gevraagd of er wel / geen stuurverkrachtiging inzit opdat zeer belangrijk voor jullie is.

Wellicht kun je nog elkaar tegemoet komen met de prijs als je meld hoe en waarom en dat je verondersteld had dat standaard was.

Weet niet wat normaliter inbouwen stuurverkrachtiging kost maar praten kan altijd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door sjohie »

Als stuurbekrachtiging zo belangrijk is, dan vráág je daar toch expliciet naar? En het is ook weer niet zo dat die info nergens te vinden is, ik zie het gewoon bij autoweek als 460 euro kostende optie bij alle versies van de cabrio staan. Maw welke versie je ook had gekocht, het zou nog steeds een aan te vinken optie zijn geweest.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door berndv »

rozalia schreef:Mijn vrouw heeft door een bedrijfsongeval een operatie ondergaan en heeft daardoor slecht kracht in 1 arm. Stuurbekrachtiging is daarom een must voor haar en de nieuwe auto hadden wij speciaal voor haar aangeschaft.
Als iets een must is dan vraagt u hier toch expliciet naar en gaat u er niet zomaar blind van uit dat het er in zit?
rozalia schreef::de showroom uit reden deed de stuurbekrachtiging het niet. Toen wij de verkoper hier mee confronteerde zei hij ons dat deze er niet in zat en dat wij hier ook niet naar gevraagd hadden
Dit is weer een kwestie van een bedrijf aan de schandpaal nagelen terwijl hier toch echt de hand in eigen boezem gestoken moet worden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door crazyme »

Wie vraagt of een accu bij de prijs inbegrepen is ?

Wie vraagt of de banden wel bij de auto horen ?

Ik begrijp alleen niet dat wanneer je wat onderzoek doet naar dat model dat je dat soort cruciale informatie mist. Ook begrijp ik de verkoper niet. Opties aansmeren is toch zijn vak ?
Of dacht hij : achteraf aansmeren is nog lucratiever...

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door encore »

maar ik begrijp dus goed dat er geen proefritje is gemaakt in het dingetje?

verder zie ik alleen bij de allergoedkoopste modellen geen stuurbekrachtiging. En dan hebben we het over nieuwprijzen van 15000.

rozalia
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 feb 2010 10:47

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door rozalia »

Als er 23 nieuwe auto's in de showroom staan waar niet bij vermeld staat dat er stuurbekrachting in zit maar er dit gewoon standaard in zit, en bij één nieuwe auto zit dit er niet in, dan vermeld je dit toch op de de kaart of zeg je dit minstens en bied je een proefrit aan?
Trouwens wie kan er een automerken opnoemen waar twintigduizend euro' voor neergeteld moet worden en er niet standaard stuurbekrachtiging in zit?
Laat eens een lijst zien?
Is er zo'n lijst dan kan ik mij voorstellen dat je bij iedere nieuwe auto van zo,n prijs moet gaan informeren of er toch wel stuurbekrachtiging in zit.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door berndv »

rozalia schreef:Trouwens wie kan er een automerken opnoemen waar twintigduizend euro' voor neergeteld moet worden en er niet standaard stuurbekrachtiging in zit?
het gaat er niet om bij hoeveel auto's het wel of niet standaard is. Het gaat erom dat u perse een auto met stuurbekrachtiging wilt en moet hebben, maar dit niet bij de verkoop bespreekt. Het was voor u een cruciaal onderdeel omdat u anders niets aan de auto heeft. Dan vraagt u er toch naar?

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door peteroo »

Als u zoveel geld uitgeeft voor een auto doet u toch vooronderzoek, bv de specificaties en opties bekijken op Autoweek en bij de fabrikant? En uiteraard een proefrit, waarbij het ontbreken van stuurbekrachtiging u ongetwijfeld zou moeten opvallen. Het lijkt mij niet dat de dealer dit valt aan te rekenen.

Ik heb overigens jarenlang in een kleine Japanner gereden zonder stuurbekrachtiging en had daar geen problemen mee. Pas als anderen het karretje leenden, kwam het ter sprake.

rozalia
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 feb 2010 10:47

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door rozalia »

Dus ook vragen of er bij aankoop van een nieuwe auto in de modale prijsklasse of er ook rembekrachting etc. in zit?
Ik geloof nooit dat iemand dit doet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door berndv »

rozalia schreef:Dus ook vragen of er bij aankoop van een nieuwe auto in de modale prijsklasse of er ook rembekrachting etc. in zit?
Ik geloof nooit dat iemand dit doet.
nee, maar vragen naar de dingen die voor u belangrijk zijn is wel handig. Als u een auto niet zou kopen als er geen stuurbekrachtiging op zat, dan is het in mijn ogen niet meer dan logisch dat u er naar vraagt.

Ben een 2 jaar geleden op zoek geweest naar een hybride. Voorwaarde voor mij is wel dat de caravan getrokken kan worden. Dit heb ik bij de verkoop specifiek gevraagd, ik had de trekhaak wel gezien, maar ben er niet blindelings van uit gegaan. Bleek die auto mooi geen caravan te mogen trekken, alleen een fietsdrager mag op die trekhaak, dus auto niet gekocht.

rozalia
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 feb 2010 10:47

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door rozalia »

Waar zijn autoverkopers eigenlijk voor?
Alleen maar om de rekening uit te schrijven en een auto op kenteken te zetten en geen goede voorlichting aan de klant te geven?
Als dat zo is zie ik binnenkort dat we auto's via het internet moeten bestellen.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door peteroo »

Als stuurbekrachtiging belangrijk voor u is, moet u goed nagaan of dat er in zit. Als u de dealer dat had gevraagd en die had ja gezegd, terwijl stuurbekrachtiging er niet in zit, zou het anders liggen.

Ik geef wel toe dat bijna alle auto's van de afgelopen 15 jaar stuurbekrachtiging hebben. Misschien is het zo dat de Smart die niet standaard heeft, omdat het een kleine auto is en niet iedereen het nodig vindt?

Heeft u bij de dealer aangegeven dat er sprake is van problemen met uw armkracht?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door thecure »

en nogmaals: geen proefrit gemaakt??

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door peteroo »

Ik heb even gegoogled, maar stuurbekrachtiging wordt nog steeds als extra optie aangeboden bij de Smart. Bij veel merken is dat nu standaard, maar bij Smart kennelijk niet.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door encore »

Voor zover ik kan terugzien zie ik echt alleen de stuurbekrachtiging als extra optie bij de "goedkopere" modellen. Met een betere motor zie ik dat het er standaard in zit.

Maakt verder niet uit. TS heeft geen proefritje gemaakt. En bij zo'n bedrag zou ik dat zeker doen. Ik zou het zelfs doen bij een auto van 1000 euri. Het is toch een vervoermiddel waar jij je mee wil vervoeren de aankomende tijd. Ik heb zelfs proefgereden in de Tesla van mijn wederhelft. "Proefrijden roels", zou ik willen zeggen...

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door olaf79 »

rozalia schreef:Dus ook vragen of er bij aankoop van een nieuwe auto in de modale prijsklasse of er ook rembekrachting etc. in zit?
Ik geloof nooit dat iemand dit doet.
Volgens de wet heeft u recht op een deugdelijk product. Dat wil zeggen het product moet geschikt zijn voor het gebruik dat je er normaal van kunt verwachten en moet die eigenschappen bezitten die voor een dergelijk product normaal zijn.
Uw auto functioneerd naar behoren, een stuurbekrachtiging is geen eigenschap die er in hoort te zitten of waar zonder de auto minder functioneerd. Het is dan ook een accessoire en geen onderdeel van een standaard auto.
Het feit dat u heeft verzuimd om te vragen naar stuurbekrachtiging is uw eigen risico. De verkoper is niet verplicht om vrijwillig dat soort informatie te geven. De verkoper moet alle info geven die relevant is voor de verkoop, maar kan niet weten dat een bepaalde accessoire van u van groot belang is. Het feit dat u en geen brochure heeft bekeken en geen proefrit heeft gemaakt doet toch wel vermoeden dat u erg naief bent.
Het aanbod van de dealer vind ik niet gek en ik zou het aanbod dan ook met beide handen aangrijpen.

rozalia
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 feb 2010 10:47

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door rozalia »

De wagen had ook nog gewoon gereden als er geen ABS, Rembekrachtiging, EPS, Airbags, Hydraulish brake assist systeem, Automatische hill start etc Zaken die gewoon standaard in deze Smart zitten, dus daar gaat het niet over.
Dat je vragen stelt of er airco, navigatie, elektrische ramen, afstandbediening in zit dat zijn accessoires volgens het boekje, Overigens zaten deze accessoires ook gewoon in deze nieuwe peperdure Smart maar een normale stuurbekrachtiging is tegenwoordig geen accessoire waardoor bij stilstand het stuur nagenoeg niet verdraaibaar is.


Het onbeschofte is dat het ruim 4 weken heeft geduurd voordat de verkoper reageerde en dat nog wel via iemand anders die zei dat wij voor 2100,00 er stuurbekrachtiging in konden laten zetten. herhaaldelijk bellen en emailen mocht deze man niet deren, geen reactie en bij bellen volgens de telefoniste niet bereikbaar.

Ik heb ze per email voorgesteld om samen naar de Rijdende Rechter te gaan, immers als deze firma in het gelijk staat dan hebben ze gratis de beste reclame. Reclame op televisie kost toch al gauw duizenden euro's per minuut. Maar daar heeft men ook geen trek in. Onder het motto gewoon doodzwijgen kruipt deze dealer weg.

Minimaal excuus aanbieden was op zijn plaats geweest en samen kijken hoe dit opgelost kon worden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door berndv »

rozalia schreef:waardoor bij stilstand het stuur nagenoeg niet verdraaibaar is.
ik heb geleeerd bij rijles dat je alleen het stuur mag draaien als de auto rolt.
rozalia schreef:Het onbeschofte is dat het ruim 4 weken heeft geduurd voordat de verkoper reageerde
dat is inderdaad niet netjes
rozalia schreef:Ik heb ze per email voorgesteld om samen naar de Rijdende Rechter te gaan, immers als deze firma in het gelijk staat dan hebben ze gratis de beste reclame.
en wat wilt u daar bereiken? Als u zo overtuigd bent van uw gelijk, dan kunt u ook gewoon naar de normale rechter gaan.

Gesloten