LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met verhuurder Sixt: 'Nieuwe' schade ontdekt

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Mickeynl1
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jan 2021 12:47

Re: Problemen met verhuurder Sixt: 'Nieuwe' schade ontdekt

Ongelezen bericht door Mickeynl1 »

arvandongen schreef:
03 feb 2021 16:13
@Har45:

Goed punt.
Het zou voor TS niet zo moeilijk moeten zijn om aan te tonen dat hier dezelfde schade bedoeld wordt. De kans dat een schade op precies dezelfde plek gemaakt wordt (maar dan net iets groter) is te verwaarlozen. Dat geldt zowel voor de huurder als ook voor Sixt (na inleveren).

Ik weet niet of Sixt hier een duidelijk andere schade bedoelt, of dat ze gewoon een administrative fout hebben gemaakt. Mijn ervaring is dat Sixt dit soort zaken best naar redelijkheid wil oplossen. Misschien een officiele klacht indienen bij een hoofdkantoor met het contract erbij en de foto's?

N.B.: Soms schrijven medewerkers bij uitgifte van een voertuig de meest recente schade's handmatig op het contract erbij. Als ze vergeten dit in het computersysteem te zetten, dan zal later een manager deze schade als een nieuwe schade kunnen zien.
Dan kan je eenvoudig het tegendeel bewijzen met een scan van het uitgifte-schadeformulier bij het contract.
Helaas is dit, tot op heden, nog een aardige klus om aan te tonen dat het dezelfde schades zijn. Sixt geeft aan dat zij meerdere keren onderzoek hebben gedaan (ik heb geen idee hoe zij dit doen) maar steeds verwijten zij mij dat ik deze schade gereden heb. Vanaf moment 1 heb ik Sixt gevraagd om foto's van de al bekende schades en als hieruit blijkt dat deze schade er inderdaad nog niet zat ik totaal geen probleem zou hebben om het bedrag direct te betalen. In de tussentijd heb ik Bovag ingeschakeld en de foto's die Sixt heeft aangeleverd nog eens goed bestudeerd. Het was mij nog niet eerder opgevallen (gefixeerd op de schade die Sixt aankaart door mij te zijn gemaakt) alleen is het apart dat de kras die zij nu op mij verhalen evenwijdig loopt aan de kras die er al zou zitten. Ook stoppen beide krassen op zo goed als het zelfde moment https://i.postimg.cc/dV3KtwLN/1170103291.jpg.
Erwin uit Oosterhout schreef:
05 feb 2021 18:13
Tip voor de volgende keer: Maak bij levering gelijk rondom foto's en idem bij aflevering. Voorkomt een hoop gezeur.
Dit is zeker iets wat ik bij elke huur auto in de toekomst ga doen om deze ellende te voorkomen.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Problemen met verhuurder Sixt: 'Nieuwe' schade ontdekt

Ongelezen bericht door arvandongen »

A-ha nu begrijp ik de verwarring.

De schades op jouw foto zouden als 2 aparte schades op het uitgifte-formulier gestaan moeten hebben. Dus vóórdat je wegreed had je dat moeten zien en melden bij hun kantoor. (Of bewijs door foto's te maken). Bij teruggave vond Sixt een administratief bekende schade en een 'nieuwe' schade. De 'nieuwe' schade proberen ze te verhalen.

Ik ben het met je eens dat het zeer toevallig is, dat beide schades even lang zijn. Het lijkt erop dat het tijdens één ongeluk gebeurd is, maar is niet persé het bewijs daarvan. Ik zou proberen iemand anders binnen Sixt (hoger in het management) te bereiken in de hoop dat die meegaat in de veronderstelling dat beide schades, zeer waarschijnlijk, bestaande schades zijn en ontstaan zijn door één ongeluk. De onweerlegbare bewijsstukken (foto's of een uitgifte-formulier met beide schades, heb je helaas niet. Dus je bent afhankelijk van goede wil.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Problemen met verhuurder Sixt: 'Nieuwe' schade ontdekt

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Binnenkort wil ik ook voor meerdere weken een auto huren. Afhankelijk hoe Sixt dit probleem gaat oplossen zal ik bepalen of ik Sixt in aanmerking ga nemen als optie om daar te huren.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Problemen met verhuurder Sixt: 'Nieuwe' schade ontdekt

Ongelezen bericht door juliomariner »

U houd op deze manier steeds minder bedrijven over waar u nog zaken mee kunt doen.

Mickeynl1
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jan 2021 12:47

Re: Problemen met verhuurder Sixt: 'Nieuwe' schade ontdekt

Ongelezen bericht door Mickeynl1 »

arvandongen schreef:
22 feb 2021 11:38
A-ha nu begrijp ik de verwarring.

De schades op jouw foto zouden als 2 aparte schades op het uitgifte-formulier gestaan moeten hebben. Dus vóórdat je wegreed had je dat moeten zien en melden bij hun kantoor. (Of bewijs door foto's te maken). Bij teruggave vond Sixt een administratief bekende schade en een 'nieuwe' schade. De 'nieuwe' schade proberen ze te verhalen.

Ik ben het met je eens dat het zeer toevallig is, dat beide schades even lang zijn. Het lijkt erop dat het tijdens één ongeluk gebeurd is, maar is niet persé het bewijs daarvan. Ik zou proberen iemand anders binnen Sixt (hoger in het management) te bereiken in de hoop dat die meegaat in de veronderstelling dat beide schades, zeer waarschijnlijk, bestaande schades zijn en ontstaan zijn door één ongeluk. De onweerlegbare bewijsstukken (foto's of een uitgifte-formulier met beide schades, heb je helaas niet. Dus je bent afhankelijk van goede wil.
Precies. Ik ben al die tijd vrij gefocust geweest op de, zoals jij het goed zegt, "administratief nieuwe schade" dat ik het verband tussen de 2 niet eerder gezien heb. Als het inderdaad mij gelukt is om een kras te rijden die even lang en evenwijdig aan de oude schade ga ik nu nog een staatslot kopen haha.

Ik kreeg vanmorgen wel 2x dezelfde mail van Sixt, voor het eerst in het Nederlands dat wel, dat zij mij bedanken voor de informatie en geïnvesteerde tijd en mij graag terug verwelkomen als klant (wat mij betreft een no go maar goed).

Wat dit nu verder betekend voor de zaak weet ik niet.

Wat betreft "het hoger op zoeken" is dit bijna onbegonnen werk. Mails terug krijgen van Sixt duurt al weken/maanden en telefonisch krijg je ook een Engels sprekend persoon aan de lijn. Ik hoop dat het nu opgelost is en het hierbij blijft...

Gesloten