LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Renault Captur's met Emissie 6 rijden schokkerig

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
hgls
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2017 14:28

Renault Captur's met Emissie 6 rijden schokkerig

Ongelezen bericht door hgls »

Ik heb in januari 2017 een nieuwe Renault Captur TCe 120 EDC gekocht (ruim Euro 27.000) en het blijkt dat deze, in tegenstelling met de vorige uitvoering met Emissie 5, schokkerig rijdt en dat de automaat laat overschakelt.
Bij de garage hadden ze geen oplossing en ik werd verwezen naar Renault Nederland.

Ik heb vervolgens de problemen gemeld bij Renault Nederland en het blijkt dat dit bekende problemen zijn vanwege technische aanpassing voor het voldoen aan bepaalde emissie criteria, emissie 6. Zij hebben me laten weten hier niets aan te gaan doen!

Ik heb Renault na een telefonisch contactnogmaals een mail gestuurd met de samenvating van het telefoongesprek en met het verzoek de problemen op te lossen. Ik vind dat Renault dit op moet lossen daar zij deze bij hen bekende problemen niet aan mij hebben medegedeeld gedurende het aankoopproces. Volgens mij zijn zij derhalve in gebreke gebleven,

Ik adviseer iedereen die overweegt om een Renault Captur to kopen dit NIET te doen, tenzij Renault snel met een passende oplossing komt (wat naar mijn mening alleen maar een aanpassing vergt in de software van het motor management systeem).

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Renault Captur's met Emissie 6 rijden schokkerig

Ongelezen bericht door john18 »

Kun je de koop niet ontbinden? Ik zou juridisch advies inwinnen bij een advocaat of rechtsbijstand. Mijn rechtsbijstand b.v. meld dat auto's nieuw en tweedehands die gekocht worden bij de dealer wel onder de verzekering valt. Heeft u bewijs over wat u zegt?
het blijkt dat dit bekende problemen zijn vanwege technische aanpassing voor het voldoen aan bepaalde emissie criteria, emissie 6. Zij hebben me laten weten hier niets aan te gaan doen!
Als u dat niet heeft bel nogmaals op en neem het gesprek op! Neem alles op wat met communicatie te maken heeft over uw auto. Kijk of de dealer lid is van de geschillencommissie https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... oertuigen/
Dien daar het geschil in.
Ik vind dat Renault dit op moet lossen daar zij deze bij hen bekende problemen niet aan mij hebben medegedeeld gedurende het aankoopproces. Volgens mij zijn zij derhalve in gebreke gebleven,
U moet bij de dealer zijn! Niet bij Renault zelf. U heeft een koop gedaan bij de dealer! Laat de dealer het maar met Renault oplossen!

hgls
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2017 14:28

Re: Renault Captur's met Emissie 6 rijden schokkerig

Ongelezen bericht door hgls »

John, Michiel, Bedankt voor jullie reacties!
Ik had hiervoor een zelfde type EDC Captur en die reed en schakelde perfect. Dat was de reden om wederom een Captur aan te schaffen, maar er blijken nu dus wijzigingen aangebracht te zijn (waarvan ik niet op de hoogte was en/of ben gesteld) om te voldoen aan de emissie 6 criteria. De vorige die ik had, had het emissie 5 predicaat. Ik heb alles in een mail met de herhaalde opmerkingen van Renault dat de auto voldoet aan de fabrieks specificaties en dat ze daar niets aan gaan doen en dat de problemen die ik ervaar bij hun bekend zijn en "normaal" zijn voor deze uitvoering.
Ik heb ook een oprtoep gedaan op het Renault forum aan Captuur berijders die hetzelfde probleem ervaren om gazamenlijk dit aan te vechten, al dan niet met juridische bijstand. Mogelijk zijn er op dit Radar forum ook mensen met een Captur met deze problemen, en met die zou ik ook graag in contact treden om ons te beraden op vervolg acties.

Hieronder de laatste reactie van Renault:
***
Hartelijk dank voor uw e-mailbericht van donderdag 6 april jl. wij sturen u hierbij onze reactie daarop toe.
Wij hebben u ons standpunt gisteren aangegeven op de door u gemelde klacht van het inhouden van de motor en u daarnaast een andere werking ervaart met de versnellingsbak ten opzichte van uw vorige Renault Captur. Wij lezen geen nieuwe argumenten in uw e-mail om van ons standpunt af te wijken.

Daarnaast zien wij geen reden om, zoals door u verzocht in de e-mail, een (tussentijdse) oplossing te bieden. Het betreft hier geen opzichzelf staand probleem maar een karakteristiek van de auto, de auto is zoals bedoelt door de fabriek, er zijn geen technische mogelijkheden dit voor u weg te nemen.

Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en sluiten uw dossier bij Renault Nederland.

[persoonsgegevens verwijderd door moderatie]
Laatst gewijzigd door Radar op 13 jul 2018 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd door moderatie

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Renault Captur's met Emissie 6 rijden schokkerig

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U zegt dat de verkoper niet heeft aangegeven dat een emissie 6 anders rijdt dan uw huidige emissie 5. Maar heeft u zelf wel gevraagd of er aanpassingen waren gedaan? En heeft u dan geen proefrit gehad in de nieuwe Captur? Lijkt mij dat u dan meteen merkt dat het anders rijdt?

U geeft nu alles af op Renault, maar nergens lees ik dat u zelf ook aan uw onderzoeksplicht heeft voldaan.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Renault Captur's met Emissie 6 rijden schokkerig

Ongelezen bericht door Student90 »

Kunt u het standpunt van Renault in zijn geheel hier plaatsen. Dat zou meer duidelijkheid verschaffen; nu wordt in de 2e reactie alleen verwezen naar dit standpunt. Alvast bedankt!

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Renault Captur's met Emissie 6 rijden schokkerig

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Hallo Hgis,

Stuur een brief naar Autoweek, misschien komt je verhaal erin zodat meer mensen het kunnen lezen.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Renault Captur's met Emissie 6 rijden schokkerig

Ongelezen bericht door BL2 »

Kan me niet voorstellen dat een Renault van dit type slecht rijdt. Dan zou er toch een stortvloed van klachten zijn.
Dat de nieuwe auto anders rijdt zal zeker waar zijn, maar dit zijn nu eenmaal de karakteristieken van dit type auto. En denk dat het een kwestie van wennen wordt. Over een paar maanden weet je niet anders meer.

Verder correspondeert u met de verkeerde, dat moet de dealer zijn en niet Renault Nederland
De dealer kan dan gelijk aangeven of er echt niets aan te doen is.

stofzuigertje

Re: Renault Captur's met Emissie 6 rijden schokkerig

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Omdat na proefrit deze goed reed, maar wel handgeschakeld.

Volgens de dealer zijn automaten minder dan 5% omzet, en kan per regio verschillen.
De automaat en de motor kunnen elkaar storen, was in busje onder bepaalde omstandigheden ook wel eens in verleden.

Stuur Renault Nederland een link naar dit forum, en laat ze zelf eens antwoorden dus niet doorplaatsen!
Want ik zal geen Automaat meer kopen of totaal geen Renault als ze dit niet oplossen en het forum zal hun vele jaren achtervolgen!

Hopelijk is er dan wel een oplossing mogelijk.
Maar geef ze een kans op ook hun kant van het verhaal te vertellen, mijn dealer vind dat ook beter want hij wist hier nog niets van.
Hij heeft alleen van vorige type 1x automaat verkocht en nog geen klachten hierover.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Renault Captur's met Emissie 6 rijden schokkerig

Ongelezen bericht door gosewijn »

Omdat na proefrit ????????? deze goed reed, maar wel handgeschakeld :shock:

Ehhh was toch een automaat

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Renault Captur's met Emissie 6 rijden schokkerig

Ongelezen bericht door Julie4444 »

stofzuigertje schreef:Omdat na proefrit deze goed reed, maar wel handgeschakeld.

Volgens de dealer zijn automaten minder dan 5% omzet, en kan per regio verschillen.
De automaat en de motor kunnen elkaar storen, was in busje onder bepaalde omstandigheden ook wel eens in verleden.

Stuur Renault Nederland een link naar dit forum, en laat ze zelf eens antwoorden dus niet doorplaatsen!
Want ik zal geen Automaat meer kopen of totaal geen Renault als ze dit niet oplossen en het forum zal hun vele jaren achtervolgen!

Hopelijk is er dan wel een oplossing mogelijk.
Maar geef ze een kans op ook hun kant van het verhaal te vertellen, mijn dealer vind dat ook beter want hij wist hier nog niets van.
Hij heeft alleen van vorige type 1x automaat verkocht en nog geen klachten hierover.
Waarom loop je nu alweer onzin te verkondigen?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Renault Captur's met Emissie 6 rijden schokkerig

Ongelezen bericht door sjohie »

Wat ik even niet snap, is dat als ik bij autoweek op de site kijk bij de Captur TCe 120 automaat modellen, er nog een aantal varianten stammend vanuit het introductiejaar 2013 te koop zijn, en dat deze, nét als de 2016 only varianten allemaal dezelfde CO2 uitstoot hebben. Nergens zie ik de switch van euro V naar euro VI terugkomen. En hier zie ik dat de stap van V naar VI voor benzineauto's geen verschil oplevert qua toegestane emissies?

joansim
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2017 12:59

Re: Renault Captur's met Emissie 6 rijden schokkerig

Ongelezen bericht door joansim »

Hallo allemaal, ik heb ook een Renault Captur van 23 maart 2017 1,2 edc en deze rijdt vanaf de aflevering ook schokkerig bij bepaalde snelheden, ze hebben er in de garage een software aanpassing gedaan van het injectiesysteem maar het helpt niets, de dealer gaat contact opnemen met Renault Nederland maar daar heb ik geen vertrouwen in als ik dit allemaal lees.

hgls
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2017 14:28

Re: Renault Captur's met Emissie 6 rijden schokkerig

Ongelezen bericht door hgls »

joansim.
Ik had dit verder aangekaart bij Renault Nederland omdat ik de eerste reacties van Renault onacceptabel vond. Ik ben daarna de volgende ochtend gebeld en netjes en vriendelijk te woord gestaan. Ik heb, na uitleg van de oorzaken van de problemen (die dus inderdaad bestaan), met Renault Nederland afspraken gemaakt waarmee ik accoord kon gaan.

De problemen zijn inmiddels gemeld bij de fabriek en er wordt naar een mogeliike oplossing gezocht. Een oplossing is echter niet te verwachten op korte termijn en ook is er geen garantie dat de problemen opgelost kunnen worden.
Ik adviseer u (en een ieder die dit zelfde probleem heeft, contact op te nemen met [persoonsgegevens verwijderd door Moderator] van Renault Nedertland.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 apr 2017 10:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoongegevens verwijderd

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Renault Captur's met Emissie 6 rijden schokkerig

Ongelezen bericht door Radar »

Het vermelden van persoonsgegevens is in strijd met de gedragsregels op dit forum. Daarom zijn deze door de moderator verwijderd.

Ook offtopic reacties zijn verwijderd uit dit topic.

Gesloten