LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Renault

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
FrankVeer
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 okt 2006 22:06

Re: Renault

Ongelezen bericht door FrankVeer »

Zo, net even geïnformeerd naar Honda Stream. Wellicht toch beter ten halve te keren dan ten hele te dwalen. We wachten af.

IJskonijn
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 okt 2007 12:44

Re: Renault

Ongelezen bericht door IJskonijn »

Oeh, Grande scenic eruit, Honda Stream erin! Ik rijd eigenlijk alleen maar Honda, heb zelf 2 civics, beiden uit 96 en beiden hebben me nog nooit laten staan (een heeft nu inmiddels 265.000 gelopen en ben er vorige maand nog mee naar Luxemburg geweest). Mede hierdoor kan ik er ook geen afstand van doen, ze blijven gewoon goed rijden.... Je krijgt hoe dan ook waar voor je geld, dat staat vast.

Oh, en vanochtend bij mn ouders aangekomen stond de 407 ergens in de berm verderop, was zomaar uitgevallen :lol:

FrankVeer
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 okt 2006 22:06

Re: Renault

Ongelezen bericht door FrankVeer »

Zag een week of twee geleden stomtoevallig een advertentie van een andere Renault GS 1.5dci uit 2004. Werd verkocht met een nieuwe motor. Ik heb die eigenaar gemaild en wat blijkt? Motor in de soep gelopen bij ca. 150.000 km. En Renault weigert iets te doen uit coulance. De man had ook nog een Kangoo gehad met precies hetzelfde probleem bij 105.000 km. Het revisiebedrijf waar hij zijn auto naartoe had gebracht, had hem verteld dat Renault hun hoofdsponsor was.
Dat is toch eigenlijk dieptriest. Voor mij in elk geval NOOIT meer een Renault en ik zal ook iedereen die ik ken aanraden om nooit een Renault te kopen. Ik vind dat ze qua ontwerp hartstikke mooie auto's maken, maar ze zijn nog onbetrouwbaarder dan Lada's.

solexoto
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2009 14:07

Re: Renault

Ongelezen bericht door solexoto »

Ook ik had een Scenic DCI 1.5 van 2005. Met 125.000 km lager uitgelopen, waardoor krukas beschadigd. Dit is een veel voorkomend probleem met dit type auto met een K9K motor. Volgens dealer uitval van ca. 15 %.
Renault Nederland wilde als coulance 25 % korting geven op nieuwe motor (die ca. 6000 euro moest kosten). Reparatie wilden ze niet aan meebetalen.
Heb uiteindelijk de auto laten repareren voor 2000 euro en gelijk verkocht.
Voor mij nooit weer Renault.
Zoek maar eens op google K9K motor en je ziet heel veel problemen hiermee.
Inruilwaarde is ook belabberd slecht.

FrankVeer
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 okt 2006 22:06

Re: Renault

Ongelezen bericht door FrankVeer »

Er blijken twee verklaringen de ronde te doen over dit krukaslagerprobleem. Volgens een expert die mijn auto heeft onderzocht na de motorrevisie, heeft het te maken met het verzuren van de motorolie. Dat verzuren wordt weer veroorzaakt door een vervuilde EGR-klep. De verzuurde motorolie tast het 'inferieure' materiaal van de krukaslagers aan, die daardoor langzaam 'verbrokkelen'. Het schijnt dat ze bij Renault met het opstellen van de onderhoudsintervallen (30.000 km) geen rekening hadden gehouden met de snelheid waarmee deze verzuring optreedt. Die onderhoudsintervallen zijn - als ik het goed heb begrepen - ondertussen al ingekort tot 15.000 km. Een tweede verklaring wordt gegeven door een automonteur die vertelde dat het vaak voorkwam bij auto's met een laag oliepeil, waarbij de krukaslagers in bochten te weinig smering krijgen en dan kapot gaan.
Overigens, als Renault aangeeft dat het om een uitvalpercentage van 15% gaat, dan denk ik eerder dat het wel eens stuk hoger zou kunnen liggen.

uitgeput
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2010 22:37

Re: Renault

Ongelezen bericht door uitgeput »

Ik heb via het UWV in 2005 een Renault Twingo met quicksift semi automaat ter bruikleen ontvangen. Na eerst 6 maanden vrolijk te hebben gereden begonnen de problemen.
Toen ik de auto 6 maanden had moest ik op een 80 km weg stoppen voor rood stoplicht. Lampje storing elektrische motor begon te branden en de automaat ging in zijn neutraalstand en wou er niet meer uit.
Heb uiteindelijk met veel pijn en moeite na aantal keren herstarten van de motor de auto aan de kant gekregen. Bij de garage zagen ze dat er een storing was geweest maar hij was gereset en ik kon naar huis
Volgende problemen: terugroepactie Renault, diverse keren lampje storing elekt. motor (na uitlezen geen bijzonderheden).
Keer terug geweest omdat er een plaat onder de auto los hing.
Zomer 2008 was het helemaal gebeurt. Oorzaak een kortsluiting in de accu. Na nieuwe accu kon ik weer rijden.
Op 3 december 2009 ging het helemaal mis:
Weer sloeg de automaat in zijn Neutraal op 80 km weg bij een stoplicht. Na half uur was er iemand zo aardig mij aan de kant te duwen. Na half uur was de auto gereset. 2 dagen bij de garage geweest want ze vonden hem vervelend terugschakelen. Kreeg hem weer mee met de mededeling dat het goed was.
Helaas op 12 december stond ik weer. Toen de auto 1,5 weken kwijt geweest en is de robot van de automaat vervangen. Kreeg hem weer mee met de mededeling dat het nu echt goed zou zijn.
Wederom ijdele hoop. Op 4 januari 2010 stond ik wederom. Vanaf dat moment staat hij bij de garage. Mededeling was dat ze een storing hadden gezien maar dat ze niet weten wat er aan de hand is. Ook niet na contact met Renault NL. Zij zijn nu iedere dag aan het rondrijden in de auto. Ik moet dus al bijna 3 weken maar zien hoe ik op mijn werk kom want ik kan niet met openbaar vervoer.
Heeft nog iemand ook problemen met zijn automaat gehad?

Gesloten