LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rijgeschiktheidstest pddnos

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Sirris
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2014 14:06

Rijgeschiktheidstest pddnos

Ongelezen bericht door Sirris »

heb je nog geen voet binnen gezet, nog geen miliseconde gesprekje gehad en dan krijg je dit binnen in je mail

FACTUUR

Factuurnummer xxxx- xxx Factuurdatum xx-x-2018 Vervaldatum xx-x-2018

Eigenverklaring rijgeschiktheid Tarief
Basis tarief € 84,29
Toeslag directe tijd € 42,14
Toeslag indirecte tijd (2x) € 84,29
BTW (21%) € 44,25
TOTAAL € 254,97

Wij verzoeken u het bedrag onder vermelding van het bovengenoemde factuurnummer voor de vervaldatum over te boeken naar rekeningnummer NL37 ABNA 0813 7008 84 t.n.v. Rijbewijskeuring Arnhem.

alsof je van het ziekenhuis een factuur krijgt over je gebroken rib, die je nog breken moet.
en dan zit ik daar maar opeens 10 min of een kwartiertje, ik zal de tijd in de gaten houden (daar waarschijnlijk met een lekker lang zuur gezicht zitten)
en ja ik heb een wajong uitkering, zodoende ook mijn vakantie geld, dit geintje alleen al is een kwart van de vakantiegeld.
menigeen weet sowieso dat je daarmee alles behalve de rijkste bent, ondanks het feit dat ik de vakantiegeld binnen heb, is het als nog een flinke hap, als ik geen vakantiegeld zal hebben dan had dit mij 2 maanden aan sparen gekost.
laat ik het maar gewoon zeggen DIT IS GEWOON GELDWOLVERIJ.
zoals ik schreef ik ga de tijd in de gaten houden en ik laat jullie het weten, mog het echt zo zijn dat ik inderdaad met 10 of 15 min weer buiten sta, dan is dit bedrag gewoon weg BUITENSPORIG ALS DE NETE!!!!, dan zeg ik het nog allemaal netjes, we zullen het zien ik hou jullie op de hoogte.

Mvg,
Sirris

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Rijgeschiktheidstest pddnos

Ongelezen bericht door mahadma »

U vergeet gemakshalve dat er voor behandelingen tegenwoordig 'vaste tarieven' met code's voor bestaan. Het gaat in dit geval om een rijbewijskeuring. Niet onbelangrijk dat dit goed onderzocht wordt of de te keuren persoon wel of niet of met verplichtingen wel of niet rijvaardig is. En dat mag u schreeuwen (hoofdletters) maar als u wilt autorijden is dit voor u (kennelijk) een noodzakelijke controle, en die kost u geld. Ik vraag me af wat u nu echt denkt te kunnen doen als u vindt dat u teveel betaalt. Ik denk dat u hier echt niets tegen kunt ondernemen, of stoppen met autorijden wegens geen rijbewijs (meer).

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rijgeschiktheidstest pddnos

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik vraag me af hoe iemand met een Wajonguitkering een auto kan hebben, rijden en onderhouden.

Aanschaf, verzekering, wegenbelasting, onderhoud, brandstof.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Rijgeschiktheidstest pddnos

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:Ik vraag me af hoe iemand met een Wajonguitkering een auto kan hebben, rijden en onderhouden.

Aanschaf, verzekering, wegenbelasting, onderhoud, brandstof.


Waarom vraag jij je dat af?? Of mogen mensen met een uitkering helemaal niks meer hebben?

Voor TS, het is inderdaad veel geld, maar je doet er niks tegen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Rijgeschiktheidstest pddnos

Ongelezen bericht door tttlocke »

reggie2 schreef:
Lady1234 schreef:Ik vraag me af hoe iemand met een Wajonguitkering een auto kan hebben, rijden en onderhouden.

Aanschaf, verzekering, wegenbelasting, onderhoud, brandstof.


Waarom vraag jij je dat af?? Of mogen mensen met een uitkering helemaal niks meer hebben?

Voor TS, het is inderdaad veel geld, maar je doet er niks tegen.
Ho ho.
Het ging over 'kunnen', niet over 'mogen'.
Zo'n vreemde vraag was het niet.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rijgeschiktheidstest pddnos

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
Lady1234 schreef:Ik vraag me af hoe iemand met een Wajonguitkering een auto kan hebben, rijden en onderhouden.

Aanschaf, verzekering, wegenbelasting, onderhoud, brandstof.


Waarom vraag jij je dat af?? Of mogen mensen met een uitkering helemaal niks meer hebben?

Voor TS, het is inderdaad veel geld, maar je doet er niks tegen.
Iedereen mag van mij alles hebben, maar ik ben in de veronderstelling dat Wajong maar een beperkte uitkering is, niet veel meer dan bijstandhoogte. Wellicht ben ik abuis, want het vakantiegeld is dus al € 1.019.

Gesloten